Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Dat gevoel van "ik moet genieten" heb ik ook sinds het lezen van dit topic achter me gelaten. Lange tijd het idee gehad dat ik de enige was, maar gelukkig niet!
O my GOd!! Het wordt aankomende week 30-35 graden, zegt de Telegraaf...pfff pfff pfff.
Wat een herkenbaar stuk Precious! De druk om nu maar vooral op een terrasje te zitten...

Ik raak echt in paniek als ik die weersvoorspellingen hoor van 30-35 graden en dat het minimaal twee weken aan zal houden.
Overdag kan ik soms nog wel genieten van de zon (vandaag bv) maar ik zal blij zijn als het weer september is.

Ik slaap al zeker een maand slecht (vanwege laat donker, vroeg licht) en nu komt de warmte er ook nog bij. 'k Loop nu al weken met ontstoken ogen rond van de moeheid en ik blijf maar geeuwen

(waarom lig je dan nog niet in bed, hoor ik iemand denken, haha)
Herkenbaar topic dit!

Ik hou van de winter en de herfst, heerlijk op de bank met sokken aan en thee erbij! Mijn vriend zei van de week nog dat zelfs hij niet kan wachten tot de winter weer komt, lekker een dikke trui aan en filmpjes kijken binnen. Nu doet ie dat in de zomer ook gerust hoor, in de tuin een boekje lezen zal ie niet snel doen.

En inderdaad van het 'moeten' is zo herkenbaar....nou je moet echt naar het strand hoor...uhh nee! daar heb ik helemaaal geen zin in!

Nu we een hondje hebben vind ik de veranderingen in de seizoenen leuk om mee te maken, kan niet wachten tot de bladeren weer gaan vallen, heerlijk!! Alhoewel ik niet mag klagen om haar nu ook uit te laten hoor, is erg lastig om een paraplu én hond in het gareel te houden.
wat is het warm pffffff

en dan te bedenken dat het nog erger word
Nou het is inderdaad warm! Pfff. Ik zit binnen, maar mijn balkondeur staat open. Ik vind het te warm op balkon (ook al heb ik zonnescherm). Ga straks wel fietsen.

En die hittegolf!! 34 graden voorspellen ze. Nou gelukkig is er airco.
Hoe is het nu met iedereen? Lagen jullie vannacht ook zo weg te zweten uit bed? Ik ben nu binnen en ga zo de deur uit voor de broodnodige boodschappen. Dan weer snel naar binnen, heb de gordijnen dicht en dat helpt wel goed tegen de warmte in huis.

Aftellen naar september. Voor mij is 1 september echt 1 januari. Ik kan niet wachten!
Ik heb onzettend geluk dat ik in een koele kamer heb heel de dag, dat dan weer wel. Voor de rest voel ik me vreselijk en heel erg eenzaam.
Buiten op mijn balkon is het niet te houden! Dus binnen zitten dan maar..

Maar heb gelukkig mijn handen vol aan Guusje, jong katje, sinds gisteren in huis.

Heb wel zo'n onbestemd gevoel van: hm.. de hele wereld is natuurlijk buiten...en ik niet.. ik ben raar...

Morgen op het werk is iedereen poepbruin en ik niet..

Stom, maar goed...
quote:Ste_ schreef op 27 juni 2010 @ 14:27:

Ik heb onzettend geluk dat ik in een koele kamer heb heel de dag, dat dan weer wel. Voor de rest voel ik me vreselijk en heel erg eenzaam.

Helpt het je een beetje, als ik zeg dat ik ook binnen zit? Alleen kijk ik er iets anders tegenaan dan jij. Ik vermaak me príma binnen. Heb wel de achterdeur openstaan, en hoor mensen die wél buiten zitten met elkaar kletsen. En ik vind het meer dan prima!! Zij buiten, ik lekker binnen, so what?!

Probeer het naast je neer te leggen, het geeft niks dat je niet van de zomer houdt.
Ik vind dit weer ook helemaal niks. Veel te heet.

Maar ik vind een zonnetje wel gezellig, maar dan met een temperatuurtje van 20 graden.

Hoor ik dan wel in dit topic thuis?
Ik heb geen motto.
Begentle, ik denk er precies zo over als jij!
Ste, ik begrijp heeeeel goed hoe je je voelt!

Zo voelde ik me van de week ook.

Vandaag ook nog een beetje, maar niet meer zo diep diep down.

Wat mij altijd helpt tegen dergelijk nare gevoelens is een spannend boek lezen. Dan ben je even met iets heel anders bezig en hoef je er niet aan te denken.

Misschien is dat iets voor je?
@Lotte35

Dat is leuk. Ik begon me al een rare te voelen dat ik niet van 28 graden en heeeeerlijk bakken houd.
Ik heb geen motto.
@Begentle: De lente is echt mijn jaargetijde! De zomer vind ik prima hoor, maar je ziet mij niet als een dolle richting strand gaan op dagen als vandaag. En dat, terwijl ik er vlakbij woon. Zwemmen in een buitenbad vind ik dan weer wél heel erg heerlijk. .
@Lotte35

Met jou kan ik praten. Ik ben ook een lente-type. Geen regen, niet te koud/warm.

Ik vind een strand wel leuk, maar ga ook liever naar een zwembad omdat het denk ik iets hygienischer is.
Ik heb geen motto.
Ik ben dit topic weer op gaan zoeken, want voel me nogal ellendig

Het is zo warm, de zon brandt echt op mijn huid. Ik zweet me de tyfus en alles plakt. De hitte tast mijn hersenen aan, waardoor ik amper wat kan doen. Voel me net een zombie....

Er worden 2 types zomerhaters genoemd. Ik zie mijzelf als een combinatie van beide. Ik haat het MOETEN. In de zomer moet je van alles van de buitenwereld en in de winter mag bij wijze van spreken alles.

Daarnaast trek ik het gewoon niet nu het zo lang licht blijft!! De zon gaat vroeg op (en dan wordt het ook snel warm) en gaat laat onder. Pas wanneer het schemert en daarna donker word voel ik me steeds meer en meer happy worden. DAT is het moment wanneer ik me steeds meer in mijn element voel, wanneer het iets donkerder wordt en koeler.

Wanneer werd het weer herfst???
Echt rot voor je, Lovestar! Heb je op je werk ook last van de warmte, of kun je daar tenminste nog een beetje bijkomen?
Ik studeer nog.... Heb zo goed als vakantie

Ik overleef het wel.....Misschien dat ik een zomerslaap ga houden
Ik vind het lekker nu
Lovestar, ik ga jou lekker blijmaken!

Klik!
Gaat voor jou de goede kant op, toch?!
Ik heb ook even gekeken op de Bilt, maar ik vind die temperaturen nog steeds te heet (wat een zeur ben ik he).

Die ene dag dat het 19 graden word is perfect.

Hebben jullie het in de winter trouwens wel gauw koud?
Ik heb geen motto.
In de winter al-tijd koude voeten!

Voor de rest kun je je kleden tegen de kou, maar tegen die koude voeten helpen 10 paar dikke sokken nog niet.

Maar van mij mag het winter worden hoor, want dit is zo ongeveer het enige nadeel wat ik kan bedenken van de winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven