Ik, mijn partner blauw oog gegeven

24-10-2020 17:41 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga iets vertellen waar ik me voor schaam.

Ik heb de man waarmee ik een relatie heb, een blauw oog geslagen.

Geen enkel iets kan rechtvaardigen waarom ik dat gedaan heb.

Ik probeer het toch in het kort uit te leggen. Hij had de pest in, en kwakte iets van mij per ongeluk? Expres? Op de grond. Daar zat iets in van waarde.
Ik zei: geef maar hier, ik draag het zelf wel. Hij weigerde. Ik probeerde het te pakken. Hij trok het terug. Het ging kapot en viel op de grond.

Toen dacht ik: wat ben jij een ontiegelijke hork. Waarom moest dit nu zo?

Ik explodeerde.

Naar mijn idee gaf ik hem een klap op zijn schouder/rug (zijkant, ik stond voor hem)

Hij mepte mij terug.

Zijn versie is anders. Volgens hem mepte ik hem direct aan zijkant gezicht. Hij heeft mij foto's laten zien van paarsig en gezwollen oog/jukbeen.
Ik weet dit niet, ik dacht dat ik hem aan zijkant rug/schouder raakte. Ik zou hem niet in gezicht hebben willen slaan. Ik weet dat ik überhaupt niet had moeten slaan.

Het is verschrikkelijk. Het is nu over en uit. Hij wil me nooit meer zien. Zegt dat ik hulp nodig heb, dat het beangstigend is en dat dit weer kan gebeuren. Dit is de eerste keer dat ik dit doe in mijn leven. Zijn houding met die spullen , triggerde mij. Triggerde omdat ik hem 2x had gevraagd om het aan mij te geven, nadat hij het met een kwak op de grond had gezet, en hij bleef het uit mijn handen trekken.

Mijn relatie is dus over. Ik ben direct geblokkeerd van alles.
Ik kon hem nog 1x spreken via telefoon. Ik vroeg hem, of we elkaar nooit meer zouden zien Hij aarzelde en zei: ...niet meer. Daarna zei hij: voorlopig niet.

Onze relatie had steeds problemen. Hij denkt door mij. Maar dat is niet zo. Wel waren we gek op elkaar.

Ik ga door een hel, het is een nachtmerrie. Vorig weekend waren we nog fijn samen, en nu dit. Ik kan zelf niet meer denken nu, in het normale.

Ik vraag me af wat ik zou doen als hij mij een knal zou hebben gegeven. Direct stoppen?
Zou ik hem nog willen spreken?
Is dit onvergeeflijk?
Ik weet het niet meer.

Wie...heeft raad ?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
24-10-2020 18:33
Ja...dát is het aparte deel hier ja.
Je hebt nog best het één en ander uit te zoeken op het gebied van zelfreflectie. Zónder hem uiteraard.
Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ugh blijf weg bij elkaar jullie beiden zijn toxic en halen het slechtste bij je elkaar naar boven, jij hebt verantwoordelijkheid voor je kids zorg voor een stabiele basis voor ze dit gaat je niet lukken als je deze pipo weer terug neemt misschien is het nu klote maar straks ben je opgelucht.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:32
Macht.

Dit hele voorval gaat om macht. En om ego. Wie is de baas en je mag nimmer grapjes maken die hem zouden kunnen neerhalen. Nooit!
Niets meer, niets minder. Daar gaat het om. Altijd.

Macht.

Dus niet over liefde. Niet over gelijkwaardigheid. En dát krijg je van hem ook niet, want daar is hij niet voor bij je. Hij is bij je omdat hij de baas is. Hij maakt het uit, wacht rustig tot je terugkomt (want hij is de baas) en jullie voor de volgende ronde gaan.
Exact.
Zo is zijn verleden ook (qua beroep/ik noem het hier niet ivm discretie)
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:33
Klopt Doreia, daar moeten we ons maar helemaal niet in laten verzeilen, dit soort dingen
Daarom ben ik na deze man over wie ik schreef, uiteindelijk bij een Gouden vent terecht gekomen.
Dat gun ik jou ook. Maar ik ben bang dat jij nog niet zover bent. Ik hoop dat je kunt zien wie hij is. De Baas. Daarom hielp hij je ook niet met dat krat. Dat doet de Baas niet. Die verlaagt zich daar niet toe.

Ik hoop dat eens je de schellen van de ogen vallen. Maar dat is nu nog niet zo.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:32
Macht.

Dit hele voorval gaat om macht. En om ego. Wie is de baas en je mag nimmer grapjes maken die hem zouden kunnen neerhalen. Nooit!
Niets meer, niets minder. Daar gaat het om. Altijd.

Macht.

Dus niet over liefde. Niet over gelijkwaardigheid. En dát krijg je van hem ook niet, want daar is hij niet voor bij je. Hij is bij je omdat hij de baas is. Hij maakt het uit, wacht rustig tot je terugkomt (want hij is de baas) en jullie voor de volgende ronde gaan.
Ik waardeer je objectieve mening altijd heel erg, en je geeft vaak bijzonder goede adviezen, maar deze uitlating vind ik wat kort door de bocht. Je kent slechts een deel van het verhaal en dan nog slechts van één kant. Om dan gelijk de man weg te zetten als een machtswellusteling vind ik eerlijk gezegd te ver gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
24-10-2020 18:35
Ugh blijf weg bij elkaar jullie beiden zijn toxic en halen het slechtste bij je elkaar naar boven, jij hebt verantwoordelijkheid voor je kids zorg voor een stabiele basis voor ze dit gaat je niet lukken als je deze pipo weer terug neemt misschien is het nu klote maar straks ben je opgelucht.
Thanks Lavendel, ja moeilijk hoor
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:35
Exact.
Zo is zijn verleden ook (qua beroep/ik noem het hier niet ivm discretie)
Ja die arme pop! Zij traumatische rotjeugd! Hij kan er niets aan doen dat hij zo is en zo doet. Hij is nu eenmaal zo gevormd. Niet meer leerbaar. Aan jou om ermee te leren leven.

Of je besluit dat het je dat niet waard is. Dat hij en zijn rotjeugd het zelf maar gaan uitzoeken en jou er niet langer mee lastig valt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
We kennen nooit het hele verhaal, want zo werkt een forum niet, maar ik schat de kans enorm hoog in dat Doreia het bij het rechte eind heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:34
Wat bedoel je?
Je bent bezig met je eigen gedrag te minimaliseren, en/of niet onder ogen te zien. Je lijkt niet te beseffen dat dit een bijzonder giftige relatie is, een erg slecht voorbeeld voor je kind/kinderen.
Je leert hiervan als je bereid bent om eerlijk naar jezelf te kijken. Zijn gedrag doet er niet meer toe, hij is exit. Jij doet ertoe. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Wat was de dynamiek tussen jullie? Waarom is die zo vijandig geworden? Wat had je anders kunnen doen?
Dát zou je jezelf af moeten vragen. En dat zie ik je (nog) niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie meppen elkaar geregeld bont en blauw?

Tijd om een boks-club te beginnen.
En dat alleen nog te doen als je in de ring staat.

Hebben je kinderen er tenminste minder last van.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:36
Daarom ben ik na deze man over wie ik schreef, uiteindelijk bij een Gouden vent terecht gekomen.
Dat gun ik jou ook. Maar ik ben bang dat jij nog niet zover bent. Ik hoop dat je kunt zien wie hij is. De Baas. Daarom hielp hij je ook niet met dat krat. Dat doet de Baas niet. Die verlaagt zich daar niet toe.

Ik hoop dat eens je de schellen van de ogen vallen. Maar dat is nu nog niet zo.
Nee nog niet zo ver.
Het is alsof dit niet over is.
Ik voel me inderdaad in de positie van de schuldige gemanoeuvreerd en dat is niet het hele verhaal. (en ja ik weet het, ik was de gewelddadige in de eerste plaats) . Dit zet in een web. Ik voel het. Echt een web, om nog niet uit te ontkomen. Of ik op rectificatie wacht, eerherstel, rechtvaardigheid, ik begrijp het niet precies
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-10-2020 18:37
We kennen nooit het hele verhaal, want zo werkt een forum niet, maar ik schat de kans enorm hoog in dat Doreia het bij het rechte eind heeft.
Je kunt nooit een definitieve conclusie trekken voor je álle feiten kent. En dan op basis van een eenzijdig verhaal waar (waarschijnlijk) niet alle feiten in vermeld worden, laat staan objectief, die vriend wegzetten als een machtswellusteling die er uitsluitend op uit zou zijn TO te onderwerpen, vind ik ver gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:36
Thanks Lavendel, ja moeilijk hoor
Begrijp het wel, het is ook lastig! Maar gun je zelf die rust en veiligheid, mensen zullen niet veranderen en dit zal veel vaker gebeuren, mijn moeder komt uit een huwelijk vol geweld ik heb ptss wees gewoon echt nu goed voor je zelf to, oke je had niet mogen slaan maar dat hij jou helemaal verder beukt is nog triester...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 18:36
Ik waardeer je objectieve mening altijd heel erg, en je geeft vaak bijzonder goede adviezen, maar deze uitlating vind ik wat kort door de bocht. Je kent slechts een deel van het verhaal en dan nog slechts van één kant. Om dan gelijk de man weg te zetten als een machtswellusteling vind ik eerlijk gezegd te ver gaan.
Ik snap dat je dat zegt. Ik zet het sterk neer, omdat TO in deze teveel naar haar eigen aandeel kijkt. Ze betrekt het op zichzelf en zoekt haar eigen aandeel. Praat hem schoon (rot verleden, medelijden, zij had zelf ook anders kunnen doen). Maar dit is in de basis wel hoe dit soort relaties in elkaar steken.

Die man is er niet op uit om de macht te krijgen in eerste instantie. Maar dit type persoon is wél zo gevormd dat hij waar mogelijk het haantje moet zijn. Een sterke partner die goed in haar vel zit, in het zelfvertrouwen en met eigenwaarde zal dat niet pikken en dat zou dan goed kunnen gaan. Maar een partner die graag de ander gelukkig ziet, daarmee gaat dit type persoon mee aan de haal. Ten koste van de ander .
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
24-10-2020 18:39
Dus jullie meppen elkaar geregeld bont en blauw?

Tijd om een boks-club te beginnen.
En dat alleen nog te doen als je in de ring staat.

Hebben je kinderen er tenminste minder last van.
Zei ik al eerder.
Geen kind heeft er last van.

Ik heb een huwelijk achter de rug met onderdrukking, dominantie, en ik verzeker je: mijn kinderen hebben aan mij nooit iets gemerkt noch zijn zij ooit ergens getuige van geweest. Na het beëindigen wilde ik wel genieten met een leuke vent, en op een normale leuke manier. Blijkbaar trek ik dominante types aan. Hij , de nieuwe, heeft me ook weleens wat genoemd, wat feministen niet erg zullen waarderen (en ik ook niet)
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 17:53
Bedankt voor je reactie.
Ja, ik heb wel kinderen.
Dat is een beetje een suggestieve toevoeging? Alsof iemand die mept in deze situatie ook haar kinderen/of iedereen zou meppen? Dat heb ik nog nooit gedaan en zou ik niet doen.
dat veronderstelt dat je bewust hebt geslagen en niet in een opwelling. Dan verklaart het niet waarom je niet weet waar je precies hebt geslagen. Als je jezelf niet onder controle hebt ben je ook voor je kinderen niet veilig.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:41
Zei ik al eerder.
Geen kind heeft er last van.

Ik heb een huwelijk achter de rug met onderdrukking, dominantie, en ik verzeker je: mijn kinderen hebben aan mij nooit iets gemerkt noch zijn zij ooit ergens getuige van geweest. Na het beëindigen wilde ik wel genieten met een leuke vent, en op een normale leuke manier. Blijkbaar trek ik dominante types aan. Hij , de nieuwe, heeft me ook weleens wat genoemd, wat feministen niet erg zullen waarderen (en ik ook niet)
Je denkt dat ze er geen last van hebben.

Ze zien de blauwe plekken en ogen écht wel.

En vroeg of laat praten ze hun mond voorbij, of ziet een ander het ook en belt iemand Veilig Thuis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:39
Nee nog niet zo ver.
Het is alsof dit niet over is.
Ik voel me inderdaad in de positie van de schuldige gemanoeuvreerd en dat is niet het hele verhaal. (en ja ik weet het, ik was de gewelddadige in de eerste plaats) . Dit zet in een web. Ik voel het. Echt een web, om nog niet uit te ontkomen. Of ik op rectificatie wacht, eerherstel, rechtvaardigheid, ik begrijp het niet precies
Ik snap het, het is in zo'n situatie lastig om closure te krijgen. Om de schuld te krijgen en gedumpt te worden alsof jij de boosdoener bent.
Toch hoop ik dat je het zo goed mogelijk kunt afsluiten en echt niet meer teruggaat. Die rectificatie/rechtvaardigheid/eerherstel ga je nooit krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:40
Ik snap dat je dat zegt. Ik zet het sterk neer, omdat TO in deze teveel naar haar eigen aandeel kijkt. Ze betrekt het op zichzelf en zoekt haar eigen aandeel. Praat hem schoon (rot verleden, medelijden, zij had zelf ook anders kunnen doen). Maar dit is in de basis wel hoe dit soort relaties in elkaar steken.

Die man is er niet op uit om de macht te krijgen in eerste instantie. Maar dit type persoon is wél zo gevormd dat hij waar mogelijk het haantje moet zijn. Een sterke partner die goed in haar vel zit, in het zelfvertrouwen en met eigenwaarde zal dat niet pikken en dat zou dan goed kunnen gaan. Maar een partner die graag de ander gelukkig ziet, daarmee gaat dit type persoon mee aan de haal. Ten koste van de ander .
Haantje, dat klopt. De avond te voor had ik iets gezegd over iets wat op sex betrekking had. Dat was al een drama.
Hij ging niet meer bij mij slapen, maar mokken op de bank
Ik heb hem opgehaald van kom op en hem verzekerd, dat het niet op hem betrekking had, maar dat ik het eigenlijk voor mijzelf bedoelde, en dat het op mijzelf betrekking had. Dat maakte het weer goed, en kon dit drama omdraaien
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:39
Nee nog niet zo ver.
Het is alsof dit niet over is.
Ik voel me inderdaad in de positie van de schuldige gemanoeuvreerd en dat is niet het hele verhaal. (en ja ik weet het, ik was de gewelddadige in de eerste plaats) . Dit zet in een web. Ik voel het. Echt een web, om nog niet uit te ontkomen. Of ik op rectificatie wacht, eerherstel, rechtvaardigheid, ik begrijp het niet precies
Als de schellen je van de ogen vallen, zie je het opeens allemaal heel erg helder. Alsof de mist optrekt en je ziet dat al die enge dingen in de mist waar je zo bang voor was, gewoon maar stapeltjes kleren waren. Dat je op je tenen er omheen liep, dat je dan kunt zien dat je je belachelijk hebt gedragen.

Ga NIET terug naar hem. neem GEEN contact meer met hem op. Vervang de sloten van je huis, wis, blokkeer en verwijder hem. Hij zal proberen je terug te krijgen. Via zichzelf (ik heb het licht gezien, er is iet VRESELIJKS gebeurd en alléén JIJ kan me helpen/begrjipen) of via vrienden (hij is kapot van verdriet, hij mist je ontzettend, hij is 10 kilo afgevallen, geef hem nog een kans). Waak ervoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-10-2020 18:43
Ik snap het, het is in zo'n situatie lastig om closure te krijgen. Om de schuld te krijgen en gedumpt te worden alsof jij de boosdoener bent.
Toch hoop ik dat je het zo goed mogelijk kunt afsluiten en echt niet meer teruggaat. Die rectificatie/rechtvaardigheid/eerherstel ga je nooit krijgen.
Nee, er zijn namelijk al tig situaties waar ik echt wel een punt had, maar door zijn praten toch door het stof ging kruipen
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:41
Zei ik al eerder.
Geen kind heeft er last van.

Ik heb een huwelijk achter de rug met onderdrukking, dominantie, en ik verzeker je: mijn kinderen hebben aan mij nooit iets gemerkt noch zijn zij ooit ergens getuige van geweest. Na het beëindigen wilde ik wel genieten met een leuke vent, en op een normale leuke manier. Blijkbaar trek ik dominante types aan. Hij , de nieuwe, heeft me ook weleens wat genoemd, wat feministen niet erg zullen waarderen (en ik ook niet)
wat hopeloos naief
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
24-10-2020 18:42
Je denkt dat ze er geen last van hebben.

Ze zien de blauwe plekken en ogen écht wel.

En vroeg of laat praten ze hun mond voorbij, of ziet een ander het ook en belt iemand Veilig Thuis.
Dat zal, in veel gevallen. Maar bij ons gelukkig niet Wissewis. Ik heb alles geslikt en meegewerkt. Voor hen.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:44
Nee, er zijn namelijk al tig situaties waar ik echt wel een punt had, maar door zijn praten toch door het stof ging kruipen
Nou dan, dat wil je toch niet meer?

Dit ga je niet netjes afronden zoals een normale relatie, je gaat hem niet op andere gedachten brengen en ruiterlijk laten toegeven dat hij jou toch wel heel naar heeft behandeld. Hij heeft op dit moment de stekker eruit getrokken, maak van de gelegenheid gebruik om je los te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:43
Haantje, dat klopt. De avond te voor had ik iets gezegd over iets wat op sex betrekking had. Dat was al een drama.
Hij ging niet meer bij mij slapen, maar mokken op de bank
Ik heb hem opgehaald van kom op en hem verzekerd, dat het niet op hem betrekking had, maar dat ik het eigenlijk voor mijzelf bedoelde, en dat het op mijzelf betrekking had. Dat maakte het weer goed, en kon dit drama omdraaien
En zo blijft het altijd ongelijkwaardig. Hij vind dat jij te ver gaat en jij zorgt dat het niet meer gebeurd.
Hoeveel onderwerpen heb je nu waarover je niet meer vrij met hem over kan praten? Hoeveel dingen ben jij gestopt te doen omdat je er bonje over hebt gekregen? Als hij thuis komt, of jij, kijk je dan eerst welk humeur hij heeft en pas je daar direct je eigen gdrag op aan? Als je lekker op de bank zit en hij komt langs, doe je dan nog snel iets aan je haar / kleding / tv zender omdat je weet dat het anders de eerste sneer op gaat leveren? Ga het eens bij jezelf na, hoeveel ruimte je al vrijwillig op hebt gegeven om maar geen ruzie te krijgen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven