Ik voel me als een slappe dweil.

22-11-2012 14:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie herkent zich erin en heeft de tip voor me?

Ik heb het momenteel erg druk. Studie is killing momenteel, zware vakken met veel leeswerk en opdrachten én een scriptie die eind januari toch echt ingeleverd moet worden. Daarnaast nog een bijbaan en een huishouden (doen we wel samen).

En ik voel me...nja, als een slape dweil dus. Ik zit nu op mijn werk maar ben pas om 14 uur begonnen. Ik was om 9 uur uit bed (normaalgesproken half 8 als ik 's ochtends nergens hoef te zijn maar ivm waardeloze nacht wat langer geslapen) en heb toen...nja, niks gedaan eigenlijk. Beetje ontbeten en tv gekeken. Met mijn boeken opengeslagen voor me. Ik had vanalles kunnen doen maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Mijn hoofd zit vol. Met watten. Of zaagsel. Weetikhet.

En daar baal ik dan van want ik wil gewoon dingen gedaan krijgen maar het hoofd werkt niet mee.

Mijn bloed is laatst gecontroleerd en dat was prima. Verder krijg ik genoeg lichaamsbeweging, we eten gezond, ik slaap regelmatig dus dat zal het niet zijn.

Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit topic wil. Iig ff van me af schrijven. Voel me soms gewoon lui terwijl ik wel vanalles wil en kan gaan doen.
Wat doe je aan ontspanning? Als ik ontspannen ga slapen rust ik beter uit.
Misschien gewoon accepteren dat je vandaag wat minder actief bent?

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, overkomt me ook vaker en omdat je normaal gesproken bergen verzet en dan ineens op zo'n dag helemaal niets doet, voel je je direct waardeloos en nutteloos en ook opgejaagd want je moet nog vanalles.

Maar het beste wat je kunt doen op zo'n dag is het gewoon accepteren. Vandaag even niet, lekker relaxen en bijkomen, deste beter voel je je morgen weer en kun je er dan weer met volle 100% tegenaan..
Ja, dat herken ik.. Ik zit soms op de bank en dan lijkt koffie zetten als een survivaltocht.. Maar ik heb laatst ondervonden dat jezelf een schop geven en wat gaan doen weer wat energie oplevert.. Krijg jij s'avonds ook een opleving?
Als je langzaam gaat, Kom je verder
heb dit ook een tijdje gehad.

Kijk uit dat je niet teveel hooi op je vork neemt.

Daaarnaast merk ik dat sinds ik een hond heb en hier iedere ochtend ff mee gaan wandelen ik gelijk veel fitter ben.

Dus mijn tip is eigenlijk Als je je een dagje als een slappe dweil voelt ga dan lekker buiten een blokje om (al is t maar tien minuutjes. lekker muziek op en juh.

Dit helpt mij altijd wel, je zit dan zeg maar in een iets doen mood.

Het wandelen helpt mij ook wel om beetje mn gedachten te ordenen. Van dit nog en dat kan morgen etc.
Herkenbaar, maar geen tips.
Herkenbaar. 32 uur baan in de week, 32 uur scriptie daarnaast (althans dat moet de bedoeling zijn). Trek het ook nog maar net, maar heb vandaag echt een blehhhh dag. Niks lukt, niet vrolijk te krijgen, wil het liefst wakker worden in maart (dan is mijn studie als het goed is klaar). Maar goed, tanden op elkaar. En idd blokje om wil nog wel eens helpen, heb ik ook gedaan net. Maar ja nu moet ik weer even op gang komen
boekenlegger: ontspanning...lekker uitgebreid koken. Ff wandelen of gewoon een filmpje kijken. Slapen gaat over het algemeen ook gewoon goed en van half 12/12 tot 07.30.

Dachsie: Als het nou af en toe een dagje was prima! Maar het is ondertussen gewoon elke dag bijna. Met af en toe een goede dag ertussen. En dat is gewoon naar want die studie moet wel gedaan worden maar met dit gevoel lukt het gewoon niet.
zoo herkenbaar!

Ik ben momenteel ook aan het afstuderen en een huishouden en verplichtingen en gewoon de druk dat het af moet.

Vroeger verveelde ik me ontzettend snel maar nu kan ik gewoon zo makkelijk "niks" doen...

Ik probeer het nu zo te doen dat ik niet meer aan 1 stuk hetzelfde doe maar alles verdeel... een uurtje aan afstuderen een uurtje niks of even stofzuigen of naar de winkel e.d.

werkt wel, krijg meer gedaan en heb n voldaan gevoel aan het einde van de dag.
Ik probeer idd de dagen dat ik niet de deur uit hoef 's ochtends na het ontbijt even lopend een boodschapje te doen oid.
Linda zo probeer ik het ook te doen. En soms ook bewust een avond heeeeeelemaal niks doen inplannen. Heel belangrijk om gewoon even tijd te nemen om weer op te laden, anders ontstaat er echt zo'n bonkend gevoel in je hoofd. En hele klein deadlines voor jezelf stellen (die zeker haalbaar zijn). Echt alles uitkauwen zodat je kunt afvinken wat je hebt gedaan. Schijnt psychische voldoening te geven

Maar vandaag is even zo'n dag dat ik wil stampvoeten als een klein kind, hoofd onder de dekens wil stoppen en niet hoef te denken aan dat ik nog boodschappen moet doen, de was moet doen, het huishouden, coderen voor mn scriptie en een vergadering voor het werk voorbereiden. Heb de ochtend mogen lummelen van mezelf, maar nu moet ik weer aan de bak.
Ohja en dat dus. Ik wil ook in februari wakker worden en mn scriptie af hebben en dan alleen nog een paar tentamens maken. Bah. Ik baal echt.
Bij mij kan het helpen om afspraken met mezelf te maken. Dus vandaag doe ik dit en morgen doe ik niks, dus ook niet denken aan alles dat óvermorgen gedaan moet worden. Het steeds 'in mijn hoofd hebben' van wat er nog aan werk ligt, dat put me uit. Dus probeer ik op mijn 'rustdag' daar dan ook niet aan te denken.
Nou zo voel ik mij nu al een een tijdje. Dat komt meer doordat mijn relatie voorbij is (zal ik verder ook niet op in gaan). Dus echt tips heb ik niet, maar het is wel herkenbaar. Ik aaal er ook enorm van dat ik in mijn hoofd nog zoveel wil, maar dat het er gewoon niet van komt.
If someone tells you that you cant, all you have to do is turn around and say Watch Me!
sapphire. dat is ook killing voor de motivatie
Het gaat ook echt nergens over. Ik heb tijd om alles te doen maar ik zit me hier nu gewoon alleen maar kut te voelen. Mn vriend doet heel lief en doet dan "aai over de bol tijd" maar volgens mij snapt hij er geen fuck van.
Het is altijd heel moeilijk om op zo'n dag je ding te doen. Ik ga vaak in ieder geval even naar buiten, naar de bakker bijvoorbeeld. Ik ontbijt dan extra uitgebreid en dan voelt het als een feestdag en dan heb ik meer zin in mijn werk. Gek, maar het werkt wel. Ik ben dus eigenlijk net wat liever voor mezelf op zo'n dag en dan krijg ik meer gedaan.
Misschien dagelijks een flinke dosis vitamine B complex slikken met extra vitamine D? (winter = minder daglicht = minder aanmaak vitamine d = soms oorzaak van vermoeidheid)

Wat ik vroeger deed, eeuwen geleden toen ik nog studeerde, als ik wou ontspannen was baantjes trekken in een verwarmd zwembad. En dan heel goed concentreren op mijn zwemtechniek zodat ik nergens anders meer over kon piekeren.
Een paar dagen focussen op iets anders wil nogal eens helpen. Iets waarbij je je hersens niet nodig hebt. Rondje hardlopen, huis schoonmaken, diepvries ontdooien, oven schoonmaken, meubels aan de kant en vloer schrobben.....

Of, als je je dat kunt veroorloven, een paar dagen weg. Uitwaaien op het strand ofzo. Of een dagje sauna. En dan vol goede moed opnieuw beginnen.
Ik zou in deze situatie meditatie oefeningen inlassen. Lees er een boekje over, voorkom dat de stress nog erger wordt en probeer het d.m.v. meditatie een plekje te geven.
Gisteren lekker verwend door vriend. Rustig gegeten, kaarsjes aan, muziekje aan, gewoon ff niks. Vond ik lief.

Vandaag tot nu toe best een goede dag. Vroeg eruit, naar de bieb, aan de slag. Was elke dag maar zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven