Ik voel me altijd minder

16-11-2017 21:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:21
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.77% gewijzigd
Ik denk praktisch nooit iets over iemand. Als iemand me iets over een ander vertelt dan weet ik vaak nieteens over wie zij (altijd een zij) het heeft. Na enige malen onaangename associaties ga ik me wel de mensen herinneren voor wie ik op mijn hoede moet zijn maar ook dan gaat het me alleen maar dáárom.

Als jij acht jaar aan het studeren bent dan moet het wel een zware, ingewikkelde studie zijn lijkt mij. Als jij zo'n schuchtere muis bent dan lijkt het me niet dat jij een type bent dat de bloemetjes vaak buiten zet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En nee niemand zegt dat hij of zij mij dom vind of vriendloos; maar als ik met iemand in gesprek ben en me vergelijk met diegene kom ik altijd “minder” over. Ik probeer de kracht in mezelf te zoeken en voor mezelf te denken maar dat lukt niet goed.
Dat lijkt me een rare aanname met je acht jaar studie. Ik zou je wel aanraden om je overeenkomstig je echte waarde te gedragen want zowel mensen die zich minderwaardig als meerderwaardig gedragen zijn vervelend in de omgang, vind ik. Dus doe het tenminste voor die ander.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk niet dat de halve wereld met jou bezig is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fattyacid, bijna iedereen denkt wel eens; die anders doet het veel beter dan ik! En bijna iedereen vraagt zich wel eens; wat zou die ander nu van mij denken? Dat zijn allemaal normale gedachten, het belangrijkste is dat je jezelf hierdoor niet omlaag gaat halen doordat je allerlei negatieve dingen gaat invullen/denken.

Jouw leven is nu eenmaal jouw leven. Andere mensen hebben andere keuzes gemaakt, andere dingen meegemaakt, waardoor ze een ander leven hebben. Dat zijn dingen die je niet kunt veranderen. Misschien hebben die keuzes ook wel gevolgen gehad die ze liever niet hadden gezien of waar ze wel spijt van heb.

En als je het idee hebt dat je héél ongelukkig bent met je leven, waardoor het leven van een ander alleen maar super leuk lijkt. Misschien kun je kijken of je iets aan je leven kunt veranderen om het beter te maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
retrostar schreef:
17-11-2017 07:58
Dat lijkt me een rare aanname met je acht jaar studie. Ik zou je wel aanraden om je overeenkomstig je echte waarde te gedragen want zowel mensen die zich minderwaardig als meerderwaardig gedragen zijn vervelend in de omgang, vind ik. Dus doe het tenminste voor die ander.
Dit vind ik ook een rare aanname dat ik vervelend in de omgang ben omdat ik me minderwaardig voel in sommige situaties. En wat zou ik voor die ander moeten doen? Het is niet dat ik dat uit. Ik heb er enkel zelf last van.
viva-amber schreef:
17-11-2017 09:20
Ik denk niet dat de halve wereld met jou bezig is.
Dat denk ik ook niet
Maak niet de fout om je eigen gedachten of gevoel te projecteren op andere mensen. Want dan maak je een enorme denkfout. Zij zijn niet jij. En het is niet eerlijk naar die anderen toe. Op het moment dat je projecteert doe je aannames. En dan geef je anderen niet een eerlijke kans. Het maakt jou bevooroordeeld naar anderen.
hondenmens schreef:
16-11-2017 23:39
Ik voel me heel mijn leven al minder. Geadopteerd als baby en voel me altijd tussen 2 werelden in. Nederlands opgevoed, maar heb wel een Aziatisch uiterlijk. Qua karakter voel ik me ook geen echte Nederlander. Gevoelig, introvert, traag tempo. Donkere huid, een kop kleiner dan de meeste vrouwen hier. Ik word altijd jonger geschat en kan fysiek ook minder aan (niet sterk). Dan heb ik Autisme. Op veel verschillende manieren geprobeerd aan regulier werk te komen. Dit is tot nu toe niet gelukt en ik werk bij een Sociale Werkplaats. Meer zal het waarschijnlijk niet worden. Ik heb ook geen ambitie, blink nergens in uit.
Normaal seks hebben is mij nooit echt gelukt (vaginisme). Nu hebben best veel vrouwen die kwaal, maar voel me op dat gebied dus ook al minder. Nu speelt het niet, omdat ik na mijn 1e sekspartner geen andere meer gehad heb. Een relatie hoef ik ook niet zo, ben een einzelgänger. Maar toch af en toe sombere gedachten dat ik gewoon een niks ben door bovengenoemde punten.
Mijn zus werkt ook op een sociale werkplaats en heeft daar vele collega's, dus je bent niet de enige die daar werkt. Ik heb eerlijk gezegd ook niets waar ik in uitblink.
Hoi, wat je eens zou kunnen proberen is alles om te draaien wat je denkt.
Het zal even forceren worden maar het geeft 'gezonde' verwarring en een frisse wind door je brein. Je gaat ahw tegengas geven tegen die vervelende gedachten van
je minder voelen.
Dus: ik heb altijd het gevoel dat iedereen wat van me vindt.
Wordt: ik heb altijd het gevoel dat niemand wat van me vindt.

Ik ben ontzettend gevoelig voor de reakties van anderen.
wordt: Ik ben helemaal niet gevoelig voor de reakties van anderen.

ik ben al 8 jaar aan het studeren voor mijn mastertitel. Iedereen die er
naar vraagt vindt me dom.
Ik ben al 8 jaar aan het studeren voor mijn mastertitel. Iedereen die er
naar vraagt vindt me slim.

ik denk dat veel mensen om mij heen vinden dat ik vriendloos ben.
ik denk dat veel mensen om mij heen vinden dat ik veel vrienden heb.

Op die manier ontkracht je je eigen 'de diepte in trappende' gedachten.
Probeer het zo levendig mogelijk te maken. Probeer die nieuwe zinnen zoveel mogelijk voor te stellen en probeer het te geloven.
Zo plant je een zaadje in jezelf voor nieuwe producerende gedachten die veel gebalanceerder zijn in de toekomst.
NIVEA
Niet invullen voor een ander.

Mensen zullen altijd iets van je vinden.
En ja dat is lastig.
Waar ikzelf veel aan gehad heb is de Myers-Briggs persoonlijkheidstest. Je kunt hem op Internet wel vinden, kort en meer uitgebreid. Het gaf mij meer inzicht in hoe ik in elkaar zat en daardoor kon ik dingen meer accepteren.

Succes met je master!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven