Ik wil Harder worden.

30-03-2012 00:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet harder worden. Dat vindt iedereen in mijn omgeving,

Dat komt omdat als ik in grote groepen mensen terecht kom heb ik de neiging keihard weg te rennen. De reden dat ik dat niet doe is om toch socialen contacten te krijgen me daarin proberen aan te sterken. Alleen lukt dat niet.

Want als ik het gevoel heb dat iemand mij niet mag. Dan moet ik huilen en ren letterlijk jankend weg naar een hoekje waar niemand me kan zin. Mochten mensen me toch zien? Dan heb ik het gevoel dat niemand mij mag.

Het erge is dat ik dit alleen heb overhouden aan dat ik ben gepest op school na dat ik een zwaar verkeers ongeluk heb gehad. Dan ik in de zelfde perioden ook op internet gepest zijn. Alleen de daders inclusief mijn vriendinnen vonden dat ik het er zelf naar gemaakt.

Ok ik was zwaar gewond en had eraan kunnen overlijden en de levenslange beperkingen die ik eraan over waardoor ik nooit meer werken en sporten.

Maar dat pesten en dat huilen steeds en dat huilen uiteindelijk bij anderen over dat ik maar geen vrienden krijg moet toch maar eens afgelopen.

Alleen wat moet ik eraan doen? Weet iemand iets?

Als u/je iets weet wil je of wilt u dan terug schrijven alvast bedankt.

//Gelerakker
volg een assertiviteitscursus en een cursus Nederlands maar wellicht komt het door je ongeluk dus in dat geval: No offence meant
Gelerakker dat is allemaal niet niks. Mag ik vragen hoe oud je bent? Heb je al eens professionele hulp gezocht?
Gelerakker,

Misschien moet je gewoon even lekker gaan slapen.

Waarschijnlijk weet je morgen van deze post niks meer af.

Trusten!
Toevallig vandaag nog een posting over gedaan in het topic "Gepest!". Ik ga even heel hard zijn, maar mensen die overal om huilen zijn inderdaad irritant. En ze verpesten het feestje. Je kent wel dat ene meisje dat bij elke stap avond weer huilend in een hoekje belandt, met allerlei mensen om dr heen om dr te troosten. Dat meisje...dat ben jij. De vraag die je jezelf kan stellen is: Huil ik steeds omdat ik geen vrienden heb...of heb ik geen vrienden omdat ik steeds huil?

Je hebt veel meegemaakt, en je hebt zeker reden om af en toe een traantje te laten. Maar doe dat alleen, of desnoods heel soms bij iemand waar je close mee bent. Ik zou het eerlijk gezegd niet eens kunnen, het is fysiek onmogelijk voor mij om te huilen waar anderen bij zijn, tenzij het allemaal heel heel erg is wat er op dat moment gebeurt.

Waarschijnlijk komt dit heel hard over, maar ik heb wel vaker de neiging om gewoon te zeggen wat anderen alleen maar denken.

En mocht je ooit op hardheids cursus willen, mail maar
Je moet jezelf zien als een olifant.. Niet letterlijk natuurlijk,

een olifant heeft een dikke huid.. Laat je niet gek maken en wees gewoon brutaal.. Mag best... Mensen zullen je eerder raar vinden als je ineens wegloopt...

Misschien staat hier goeie tips voor je bij,,

Succes

LINK
Hard? Of juist zo in balans met jezelf en prettig in je vel dat je je niet meer druk maakt om dingen?

Mindfulnesscursus is goed (huisarts) of een assertiviteitscursus. En als het echt zo erg is als je schrijft zou een therapie misschien ook helpen.
Beste gelerakker, wat heftig dat je zo'n zwaar ongeluk hebt gehad en wat vervelend voor je dat je je niet op gemak voelt bij mensen en zo moet huilen als je het gevoel hebt dat iemand je niet mag.

Er zijn meer mensen op de wereld die heel graag aardig gevonden willen worden, daar ben je niet de enige in. "Graag aardig gevonden willen worden" zit jezelf op dit moment in de weg. Ik denk dat het goed is om daar hulp voor te zoeken. Er zijn goede therapieën om hiermee om te leren gaan. Je kunt via je huisarts doorverwezen worden naar een psycholoog (die kan inschatten of je op je plek bent in de eerstelijn, of in de tweedelijn), maar je kunt ook zelf, zonder verwijzing, een afspraak maken bij een (eerstelijns) psycholoog.

Doen hoor!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik denk niet dat je harder moet worden maar realistischer. Je bent al aan het huilen voordat er echt iets misgaat. Dan heb je toch geen tijd meer over om vrienden te maken?

Je huilt dus bij anderen over dat je geen vrienden kunt krijgen. Wie zijn die anderen? Familie? Werk? Bekenden?

Je wil meer sociale contacten, waarom? Zo te lezen kost het je alleen maar energie. Of vind je dat het zo hoort? Wat wil je vinden bij iemand anders? Wat voor soort mensen zou je je wel prettig bij voelen?
Ik denk dat je jezelf niet moet dwingen om je thuis te voelen in grote groepen. Als dat je niet ligt, dan is dat zo.

Heb je ooit psychologische hulp gehad om het ongeluk en het pesten te verwerken?
Je kunt niet verwachten dat je door iedereen aardig gevonden wordt. Als je dat idee los kunt laten, ben je al een heel eind. En ik weet waar ik over praat. Ik ben, vooral op de basisschool en in de eerste jaren van het voortgezet onderwijs, ernstig gepest. Dit heeft mij in mijn eigenwaarde enorm aangetast. Ik had heel lang het idee dat mensen mij aardig moesten vinden. Was dat niet zo: drama! Dan ging ik of de oorzaak bij mezelf zoeken, of mezelf heel zielig vinden en tranen met tuiten huilen.

Ik ben ook heel lang een pleaser geweest. Ik moest het andere mensen altijd naar de zin maken, dan zouden ze me wel aardig vinden. Ik vergde te veel van mezelf en uiteindelijk ben ik in een burn out beland, omdat ik jaren roofbouw op mezelf had gepleegd.

Ik heb een assertiviteitscursus gevolgd en ben nu van het idee af aardig gevonden te moeten worden. Dat is namelijk niet haalbaar. So what als sommige mensen je niet moeten, als je jezelf maar graag mag, dat is het belangrijkste.
quote:gelerakker schreef op 30 maart 2012 @ 00:46:

Ik moet harder worden. Dat vindt iedereen in mijn omgeving,

Dat komt omdat als ik in grote groepen mensen terecht kom heb ik de neiging keihard weg te rennen. De reden dat ik dat niet doe is om toch socialen contacten te krijgen me daarin proberen aan te sterken. Alleen lukt dat niet.

Want als ik het gevoel heb dat iemand mij niet mag. Dan moet ik huilen en ren letterlijk jankend weg naar een hoekje waar niemand me kan zin. Mochten mensen me toch zien? Dan heb ik het gevoel dat niemand mij mag.

Dat is natuurlijk ook heel vervelend voor de mensen om je heen. Je vult van alles in voor ze, en reageert daar ook nogal heftig op. Maar misschien is het wel helemaal niet waar? Ik heb zelf nogal een donkere uitstraling, en ik word er helemaal debiel van als mensen voor mij alvast gaan invullen wat ik vind. Vaak zitten ze er bovendien ook nog radicaal naast. Als daar dan ook nog allemaal emotionele uitbarstingen aan vast hangen, dan haak ik echt af. Tering, mag ik alsjeblieft gewoon rustig mijn ding doen, zonder dat iedereen voor mij allemaal negatieve dingen invult, die ook nog eens niet kloppen?

Het erge is dat ik dit alleen heb overhouden aan dat ik ben gepest op school na dat ik een zwaar verkeers ongeluk heb gehad. Dan ik in de zelfde perioden ook op internet gepest zijn. Alleen de daders inclusief mijn vriendinnen vonden dat ik het er zelf naar gemaakt.

Waarom vonden ze dat? De daders, dat snap ik wel. Maar waarom vonden je vriendinnen dat je het er naar gemaakt had? Hebben ze dat letterlijk gezegd? Of hebben ze gezegd dat je er zelf ook een aandeel in hebt?

Ok ik was zwaar gewond en had eraan kunnen overlijden en de levenslange beperkingen die ik eraan over waardoor ik nooit meer werken en sporten.

Maar dat pesten en dat huilen steeds en dat huilen uiteindelijk bij anderen over dat ik maar geen vrienden krijg moet toch maar eens afgelopen.

Had je dat al voor je ongeluk? Of heb je nu hersenletsel waardoor je zo snel van slag bent? (Is serieuze vraag trouwens).

Alleen wat moet ik eraan doen? Weet iemand iets?

Als u/je iets weet wil je of wilt u dan terug schrijven alvast bedankt.

//Gelerakker
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:frizzy schreef op 30 maart 2012 @ 02:15:

Gelerakker dat is allemaal niet niks. Mag ik vragen hoe oud je bent? Heb je al eens professionele hulp gezocht?Ik ben 23 en heb al professionelen hulp gehad. Alleen dat is stop gezet toen familie zij dat ik dat niet meer nodig had.
quote:_minny schreef op 30 maart 2012 @ 02:38:

Toevallig vandaag nog een posting over gedaan in het topic "Gepest!". Ik ga even heel hard zijn, maar mensen die overal om huilen zijn inderdaad irritant. En ze verpesten het feestje. Je kent wel dat ene meisje dat bij elke stap avond weer huilend in een hoekje belandt, met allerlei mensen om dr heen om dr te troosten. Dat meisje...dat ben jij. De vraag die je jezelf kan stellen is: Huil ik steeds omdat ik geen vrienden heb...of heb ik geen vrienden omdat ik steeds huil?

Je hebt veel meegemaakt, en je hebt zeker reden om af en toe een traantje te laten. Maar doe dat alleen, of desnoods heel soms bij iemand waar je close mee bent. Ik zou het eerlijk gezegd niet eens kunnen, het is fysiek onmogelijk voor mij om te huilen waar anderen bij zijn, tenzij het allemaal heel heel erg is wat er op dat moment gebeurt.

Waarschijnlijk komt dit heel hard over, maar ik heb wel vaker de neiging om gewoon te zeggen wat anderen alleen maar denken.

En mocht je ooit op hardheids cursus willen, mail maar Dan zou ik wel geen vrienden hebben omdat ik steeds moet huilen in groten groepen en verpest ik letterlijk iemands feestje. Naar wie moet ik mailen en hoe veel kost dat????
quote:royal_lady schreef op 30 maart 2012 @ 05:16:

Je moet jezelf zien als een olifant.. Niet letterlijk natuurlijk,

een olifant heeft een dikke huid.. Laat je niet gek maken en wees gewoon brutaal.. Mag best... Mensen zullen je eerder raar vinden als je ineens wegloopt...

Misschien staat hier goeie tips voor je bij,,

Succes

LINK
quote:BWitched schreef op 30 maart 2012 @ 11:13:

[...]

Ja ik snap dat het irritant. Maar het is niet zo bedoel het is de onzekerheid. Als ik het niet zeker weet vul ik maar het negatieve in om voorbereid te zijn op wat er kan gaan komen.

Ik snap dat je er aan irriteert als mensen zo oordelen. Ook de mensen uit mijn omgeving.

Over mijn vriendinnen die zeiden dat letterlijk "Als ze tegen je beginnen, hou dan je mond! Zeg niks. Want zo dadelijk neem je het weer voor je jezelf en dan gaan zij er nog als een grote groep eroverheen en dan moet weer huilen en dan is het je eigen schil dat ze zo doen"
Ja het negatieve alvast invullen is het beste wat je kunt doen

Je vriendinnen bedoelde. Het zo te lezen goed maar ook voor hun vul je het negatief in. Jammer hoor je doet jezelf en anderen echt tekort.
quote:BWitched schreef op 30 maart 2012 @ 11:13:

[...]

Dit had ik niet voor mijn ongeluk. Voor mijn ongeluk was vrolijk zelfverzekerd en optimistisch.

geen hersenletsel. Ik heb wel een zware hersenschudding, met zware migreren iedere dag. Daarbij levenslange beperkingen aan me knie nek en rug. waardoor ik maar een uur kan staan. niet kan rennen, heel langzaam loop en maar 2-3 uur kan zitten.
quote:NouEvenNiet schreef op 30 maart 2012 @ 08:44:

Ik denk niet dat je harder moet worden maar realistischer. Je bent al aan het huilen voordat er echt iets misgaat. Dan heb je toch geen tijd meer over om vrienden te maken?

Je huilt dus bij anderen over dat je geen vrienden kunt krijgen. Wie zijn die anderen? Familie? Werk? Bekenden?

Je wil meer sociale contacten, waarom? Zo te lezen kost het je alleen maar energie. Of vind je dat het zo hoort? Wat wil je vinden bij iemand anders? Wat voor soort mensen zou je je wel prettig bij voelen?Een socialer leven. Dan ben ik vaker buiten de duur.
quote:Mississippii schreef op 30 maart 2012 @ 09:27:

Je kunt niet verwachten dat je door iedereen aardig gevonden wordt. Als je dat idee los kunt laten, ben je al een heel eind. En ik weet waar ik over praat. Ik ben, vooral op de basisschool en in de eerste jaren van het voortgezet onderwijs, ernstig gepest. Dit heeft mij in mijn eigenwaarde enorm aangetast. Ik had heel lang het idee dat mensen mij aardig moesten vinden. Was dat niet zo: drama! Dan ging ik of de oorzaak bij mezelf zoeken, of mezelf heel zielig vinden en tranen met tuiten huilen.

Ik ben ook heel lang een pleaser geweest. Ik moest het andere mensen altijd naar de zin maken, dan zouden ze me wel aardig vinden. Ik vergde te veel van mezelf en uiteindelijk ben ik in een burn out beland, omdat ik jaren roofbouw op mezelf had gepleegd.

Ik heb een assertiviteitscursus gevolgd en ben nu van het idee af aardig gevonden te moeten worden. Dat is namelijk niet haalbaar. So what als sommige mensen je niet moeten, als je jezelf maar graag mag, dat is het belangrijkste.Het is dan meer gevoel dat het mijn schuld waardoor ze me niet moeten. Alsof ik het er zelf naar gemaakt heb.
quote:fantastissima schreef op 30 maart 2012 @ 12:25:

Ja het negatieve alvast invullen is het beste wat je kunt doen

Je vriendinnen bedoelde. Het zo te lezen goed maar ook voor hun vul je het negatief in. Jammer hoor je doet jezelf en anderen echt tekort.Je hebt gelijk. Dat pak ik niet handig aan.
Zware migraine? Iedere dag? Dat is niet mis.

Maar om eerlijk te zijn snap ik dan niet dat je je überhaupt in een grote groep mensen wilt begeven. Dat is toch veel te zwaar en niet prettig voor je hoofd?

Overigens had ik het er laatst op het forum nog over met een andere migrainelijder. Wij hebben allebei ervaren dat je na een migraine-aanval sneller moet huilen. Nog nooit iets over gelezen, maar ik denk dat het met elkaar te maken heeft.

Als ik jou was, zou ik die grote groep mensen lekker in hun sop gaar laten koken en in kleinere kring proberen nieuwe contacten te zoeken. Wat zijn je interesses? Kun je gelijkgestemden vinden via internet, denk je?
quote:gelerakker schreef op 30 maart 2012 @ 12:27:

[...]

Dit had ik niet voor mijn ongeluk. Voor mijn ongeluk was vrolijk zelfverzekerd en optimistisch.

geen hersenletsel. Ik heb wel een zware hersenschudding, met zware migreren iedere dag. Daarbij levenslange beperkingen aan me knie nek en rug. waardoor ik maar een uur kan staan. niet kan rennen, heel langzaam loop en maar 2-3 uur kan zitten.Daar zou ik eens een second opinion voor aanvragen als ik je verhaal zo lees.
quote:gelerakker schreef op 30 maart 2012 @ 11:24:

[...]

Ik ben 23 en heb al professionelen hulp gehad. Alleen dat is stop gezet toen familie zij dat ik dat niet meer nodig had.Je familie bepaalt niet of jij al dan niet hulp nodig hebt. Je moet vaak huilen en hebt irrationele ideeën. Reden genoeg om hulp te zoeken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Zoek professionele hulp voor sociale angst, daar leren ze je met je negatieve gedachten om te gaan en hoe je je beter kan gedragen in sociale situaties.

Leuke vriendinnen trouwens, dat ze niet voor je opkomen maar jou de schuld geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven