Ik zit er even doorheen

20-08-2011 00:05 28 berichten
Beste medeforummers,

Graag wil ik even mijn hart luchten. Sinds ongeveer een week zit ik er even helemaal doorheen.

Vorig jaar ging mijn relatie uit. Mijn ex en ik hebben toen nog samengewoond maar naderhand ben ik toch bij mijn ouders ingetrokken tijdelijk. Ik heb sinds het uit is met mijn ex werkweken gemaakt van minimaal 50 uur. Alleen maar om mijn droom te verwezenlijken: een klein appartementje voor mezelf en lekker mijn eigen leven opbouwen.

Die droom zou volgende maand eindelijk in vervulling gaan. Er kwam iets stoms tussen en nu is het zo dat ik al mijn inschrijfjaren bij de woningbouw kwijt ben. Gelukkig stond ik bij meedere woningbouwverenigingen ingeschreven maar toch, het doet pijn. Alles was al in kannen en kruiken, ik hoorde het 5 minuten voor ik het contract zou tekenen. Ik had me er zó op verheugd, er zo naar uitgekeken en in mijn hoofd was ik al helemaal bezig met de verhuizing die in september plaats zou vinden.

Het klinkt misschien gek maar ik heb sindsdien een paar fikse huilbuien gehad. Het viel me gewoon zo rauw op m'n dak. Na al die maanden zwoegen sta ik hier weer en ben ik geen steek verder, zo voelt het voor mij.

Op het gebied van de liefde is het ook één en al onzekerheid. In een notendop: ik laat me (denk ik) aan het lijntje houden.

Ik zit er gewoon even zo doorheen, heb nergens meer zin in en ben gewoon op.

Liefs, Kate.
Alle reacties Link kopieren
He meisje wat vervelend voor je!

Door wie of wat voel je je aan het lijntje gehouden?

X Sam
Lang verhaal, Sam. Ik voel me aan het lijntje gehouden door een jongen waar ik mee "date". Al vaker met hem over gesproken en ja er zijn plausibele verklaringen maar momenteel heb ik er gewoon even allemaal genoeg van. Lastig allemaal.
ohhjee... sterkte!!!

En die huilbuien zijn helemaal niet erg! Goed juist! even alles eruit!!

Knuffffel!!!
Dubbel
Jeetje meid, wat rot. Is het woonverleden niet terug te draaien?? Mag ik vragen hoe je dit kwijt bent geraakt? Is via een makelaar huren een idee?
ik kan me wel een voorstelling maken als ik naar mijn eigen verleden kijk, je hebt het gewoon helemaal gehad, dat kan, en dan is het gezond om een huilbui te hebben en alles er even uit te gooien.

Alleen je mag jezelf niet naar beneden halen, dat je nog steeds op hetzelfde punt staat als een paar maanden geleden. Dat geloof ik niet, je hebt op zijn minst iets geleerd, bent tot een inzicht gekomen, enz. enz.

Maar waarom houdt je nieuwe date je aant lijntje, wat is er voorgevallen dat je dit gevoel hebt?
quote:liliankoort schreef op 20 augustus 2011 @ 00:29:

Jeetje meid, wat rot. Is het woonverleden niet terug te draaien?? Mag ik vragen hoe je dit kwijt bent geraakt? Is via een makelaar huren een idee?

Ik heb in de tussentijd dat ik ingeschreven stond, bij mijn ex ingewoond. Dat mag dus blijkbaar niet. Wist ik niets van, misschien mijn eigen schuld. Ik weet het ook niet. Ik stond daar als inwonend. Wat inhoud dat ik beschikte over eigen woonruimte, zo ziet de woningbouw dat. Ik ga dit nog verder uitzoeken.

Ja, huren via een makelaar is vrij prijzig. Ben al rond aan het kijken. Ik wil in Eindhoven wonen en de particuliere dingetjes die ik zie zijn erg aan de prijs.

Ik sta ook nog bij 2 andere woningbouwverenigingen ingeschreven (gelukkig wel inschrijftijd behouden) maar dat is buiten Eindhoven. Als het echt niet anders kan, ga ik het daar zoeken maar liever niet.
quote:xsxaxmx schreef op 20 augustus 2011 @ 00:31:

ik kan me wel een voorstelling maken als ik naar mijn eigen verleden kijk, je hebt het gewoon helemaal gehad, dat kan, en dan is het gezond om een huilbui te hebben en alles er even uit te gooien.

Alleen je mag jezelf niet naar beneden halen, dat je nog steeds op hetzelfde punt staat als een paar maanden geleden. Dat geloof ik niet, je hebt op zijn minst iets geleerd, bent tot een inzicht gekomen, enz. enz.

Maar waarom houdt je nieuwe date je aant lijntje, wat is er voorgevallen dat je dit gevoel hebt?

Lief dat je er naar vraagt. Ik moest stiekem wel lachen toen ik het wilde beantwoorden want er is zoveel gezegd en gebeurd in de afgelopen maanden, dat ik al begin te zuchten als ik er aan denk

Komt er op neer dat hij zegt voor mij te willen gaan maar wel het tempo wil bepalen. Hij heeft momenteel wat privé problemen (niet heel ernstig) en ik probeer hem de tijd te geven, hem te helpen enz. Maar soms lijkt het alsof ik alleen maar aan het geven ben en niets krijg. Vraag me af hoeveel tijd hij nog nodig heeft.
Via Direct wonen misschien, je moet dan wel 3 x de huur als inkomen hebben dacht ik, maar zie daar weleens huizen langskomen die meevallen qua huur. Echt enorm balen meid kan ik me goed voorstellen. Ik zou kijken of ik een afsraak kan maken met de woningbouw en het verhaal uit de doeken doen, niet geschoten is altijd mis!
He meisje toch, ben je je tijd bij trudo kwijt of bij woonbedrijf?

Als je een vaste baan hebt zou ik even kijken op de site van slimmer kopen. (van Trudo en VBenT) Niet zomaar opgeven, er moet in eindhoven een woning te vinden zijn.

Van Veldhoven weet ik dat Aert Zwaens erg lange wachttijden heeft, dus daar heb je niets aan...
Bij Woonbedrijf ben ik mijn tijd kwijt.

Bij Aert Swaens sta ik 5 jaar ingeschreven. Ben desondanks weleens uitgenodigd voor bezichtigingen.

Bij Woningbelang sta ik 6.5 jaar ingeschreven.
kijk eens op www.kansrijkhuren.nl dat werkt d.m.v loting, dus dikke kans dat je zo wel een woning vindt.

Goh, ik ben bij aert swaens in geen 6 jaar voor een bezichteging uitgenodigd en reageerde me suf... Ben zo blij dat ik dat nu niet meer hoef...

Ff over je date gesproken, als je het gevoel hebt niets terug te krijgen is het dan voor jou de moeite waard?
Kansrijkhuren ken ik, dankjewel :-)

Is een kleine kans maar niet geschoten is altijd mis.

Ik ben bij AS ook pas 1 of 2 keer uitgenodigd hoor. Bij die appartementjes op de Wal.

Gek maar ja, ik denk dat het wel de moeite waard is. Toch vreet het aan me. Wilde het al vaker laten gaan maar vind het lastig.
voor jou.

Soms is het allemaal even teveel.

Hoe denk je over anti-kraak?

Ik heb zelf tijden heel prettig gewoon in die regio met behulp van deze verhuurder.
Wat klote zeg!!

Maar wat raar dat je niet bij je ex mocht inwonen. Iedereen woont toch ergens? Ook als je een woonruimte zoekt? Of verwachten ze dat je op straat leeft?

Ik zou nog eens met ze gaan praten. En waarom meteen al je jaren kwijt?

Vreemde regels. Ik sta ook al jaren ingeschreven bij een woningbouw, ook al heb ik een koophuis. Stel dat ik ga scheiden of anderszins uit mijn koopwoning zou moeten, dan moet je toch ergens terecht?
Vervelend Kate. Ik weet niet wat jouw budget is, maar je kunt ook nog kijken bij Househunting punt nl. Die verhuren particulier maar ik vind de prijzen op zich meevallen. Sterkte.
Heb je al aan Slimmer kopen gedacht van Trudo.

Meerdere kennisen van mij hebben huisjes of appartementen gekocht in Eindhoven voor vanaf 80.000¤ en dan echt op leuke plekken in Eindhoven!

Dit moet toch kunnen met een werkweek van 50 uur??
quote:isabon schreef op 20 augustus 2011 @ 01:50:

Wat klote zeg!!

Maar wat raar dat je niet bij je ex mocht inwonen. Iedereen woont toch ergens? Ook als je een woonruimte zoekt? Of verwachten ze dat je op straat leeft?

Ik zou nog eens met ze gaan praten. En waarom meteen al je jaren kwijt?

Vreemde regels. Ik sta ook al jaren ingeschreven bij een woningbouw, ook al heb ik een koophuis. Stel dat ik ga scheiden of anderszins uit mijn koopwoning zou moeten, dan moet je toch ergens terecht?

Bij de andere woningbouwverenigingen waar ik ingeschreven sta, is die regel er idd ook niet maar bij Woonbedrijf wel.

Je woont niet bij je ouders of op kamers dus gaan ze er vanuit dat je over zelfstandige woonruimte beschikt. Zoals jij denkt, zo dacht ik dus ook.
quote:Aubrey schreef op 20 augustus 2011 @ 03:57:

Vervelend Kate. Ik weet niet wat jouw budget is, maar je kunt ook nog kijken bij Househunting punt nl. Die verhuren particulier maar ik vind de prijzen op zich meevallen. Sterkte.Ja, daar heb ik al gekeken idd. Het is niet goedkoop maar wie weet zit er iets tussen, dankjewel.
quote:meesje2010 schreef op 20 augustus 2011 @ 08:12:

Heb je al aan Slimmer kopen gedacht van Trudo.

Meerdere kennisen van mij hebben huisjes of appartementen gekocht in Eindhoven voor vanaf 80.000¤ en dan echt op leuke plekken in Eindhoven!

Dit moet toch kunnen met een werkweek van 50 uur??

Haha ik ben niet van plan om 50 uur per week te blijven werken

Ik heb niet echt een enorm salaris en voor dat geld heb ik weinig gezien in Eindhoven. Een goedkope studio en voor de rest allemaal opknappers. Ik beschik nou ook weer niet over zoveel geld dat ik een compleet huis van boven tot onder kan opknappen. En een studio ... tjah, dan huur ik liever voor wat meer geld een appartementje met een eigen slaapkamertje. Maar bedankt voor de tip.
En een oproep hier op het prikbord? You never know.

Verder sterkte!
Als je hart zegt dat het de moeite waard is om op je date te wachten moet je dat doen, maar wacht niet te lang. Als je in de beginfase al een rotte tijd hebt terwijl je eigenlijk in de wolken hoort te zijn, zegt dat wel wat...

Wat maakt dat je toch wil blijven proberen?
quote:VotesforLeo schreef op 20 augustus 2011 @ 10:14:

En een oproep hier op het prikbord? You never know.

Verder sterkte!Goede tip, wie niet waagt wie niet wint toch? zal het zo eens proberen.
quote:xsxaxmx schreef op 20 augustus 2011 @ 10:36:

Als je hart zegt dat het de moeite waard is om op je date te wachten moet je dat doen, maar wacht niet te lang. Als je in de beginfase al een rotte tijd hebt terwijl je eigenlijk in de wolken hoort te zijn, zegt dat wel wat...

Wat maakt dat je toch wil blijven proberen?Omdat ik weet dat hij de waarheid spreekt; hij zit in een rot periode nu en ik geloof de dingen die hij tegen me zegt. Maar zijn gedrag druist zo in tegen hoe ik normaal ben. Ik weet dat het leuk is en we goed bij elkaar Zouden passen, dat is de reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven