Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
Volgens mij heb je dan ook gewoon een slechte inborst hoor, Inkijk.
Je zegt schokkende dingen.
Ik weet dat er ook mannen bestaan die nog nooit een vrouw hebben aangeraakt maar toch positief in het levenstaan en vrouwen niet de schuld geven van hun eigen woede en frustratie.
Net als vrouwen die slechte ervaringen hebben gehad met mannen, verkrachting, intimidatie, mishandeling en niet gelijk alle mannen haten.
Het is nog altijd een keuze om haat de overhand te laten krijgen en niet recht te praten dat jij je schijnbaar kunt inleven in eerwraak en andere zaken waarbij vrouwen onderdrukt worden en geweld wordt aangedaan.
Ik ben blij dat je een knuffel hebt gehad en daardoor je woede even op een laag pitje staat maar alsnog vind ik jou een tikkende tijdbom.
Jeetje, erg dit.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
29-04-2018 13:08
Nou ja, op zich schrijft hij gewoon zijn gevoelens op. Misschien schrik ik daar niet zo van om dat ik genoeg agressieve gewelddadig gevoelens heb die ik niet uit zal voeren of zo, maar wel al sinds kind heb. Voor een brein dat niet in absoluut goed en fout denkt is geweld ook maar een optie en een gedachte experiment. In voelen is wat anders dan uit voeren denk ik, maar goed dat kan Inkijk beter zelf verduidelijken.
Ja, da's waar.
Zelf heb ik ook een flinke portie wrok, haat en woede gekend, in mijn leven, dus agressieve, gewelddadige gedachten en gevoelens zijn mij ook niet onbekend.
Waar ik van schrok was het gedeelte waar Inkijk schreef :

Meisje=Pijn, dus ik snap waarom vrouwen in veel culturen zo kort gehouden worden. Ik kan invoelen waarom mannen in sommige culturen vrouwen mogen slaan. Ik kan invoelen waar eerwraak vandaan komt. En het is volgens mij dezelfde woede die er voor zorgt dat in Somalie 98% van de meisjes besneden wordt.

Waarschijnlijk lees ik door de schrik eroverheen dat hij alleen maar bedoelt dat hij het kan invoelen, niet dat hij het goedkeurt.

Bij mij veroorzaken dit soort teksten dan weer gevoelens van enorme woede en haat, en wel tegen mannen (en vrouwen) die dit soort praktijken invoeren of in stand houden. Die woede en haat die ík dan voel komt waarschijnlijk voort uit angst en walging.
nounou
zazamaenade schreef:
29-04-2018 13:24
Ja, da's waar.
Zelf heb ik ook een flinke portie wrok, haat en woede gekend, in mijn leven, dus agressieve, gewelddadige gedachten en gevoelens zijn mij ook niet onbekend.
Waar ik van schrok was het gedeelte waar Inkijk schreef :

Meisje=Pijn, dus ik snap waarom vrouwen in veel culturen zo kort gehouden worden. Ik kan invoelen waarom mannen in sommige culturen vrouwen mogen slaan. Ik kan invoelen waar eerwraak vandaan komt. En het is volgens mij dezelfde woede die er voor zorgt dat in Somalie 98% van de meisjes besneden wordt.

Waarschijnlijk lees ik door de schrik eroverheen dat hij alleen maar bedoelt dat hij het kan invoelen, niet dat hij het goedkeurt.

Bij mij veroorzaken dit soort teksten dan weer gevoelens van enorme woede en haat, en wel tegen mannen (en vrouwen) die dit soort praktijken invoeren of in stand houden. Die woede en haat die ík dan voel komt waarschijnlijk voort uit angst en walging.
Ja ach ik haat die mensen niet zo lang ze het maar doen in hun eigen landen. Ik heb wel een enorme afkeer van mensen die dit soort dingen in verlichte landen doen. Nog meer aan de mensen die het verdedigen trouwens.

Anyway, ik denk niet dat eerwraak voort komt uit woede die incels voelen. Daar voor moet er eerst sprake zijn geweest van vrijheid voor vrouwen, en dat is in die contreien nooit aan de orde geweest.

Het is wel interessant om vrije wil tegen over afwijzing te zetten. Want als mensen vrije wil hebben en je af wijzen, is dat pijnlijk. Zonder vrije wil van de ander kun je je zelf nog wijs maken dat je gewild bent.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
29-04-2018 13:39
Ja ach ik haat die mensen niet zo lang ze het maar doen in hun eigen landen. Ik heb wel een enorme afkeer van mensen die dit soort dingen in verlichte landen doen. Nog meer aan de mensen die het verdedigen trouwens.

Anyway, ik denk niet dat eerwraak voort komt uit woede die incels voelen. Daar voor moet er eerst sprake zijn geweest van vrijheid voor vrouwen, en dat is in die contreien nooit aan de orde geweest.

Het is wel interessant om vrije wil tegen over afwijzing te zetten. Want als mensen vrije wil hebben en je af wijzen, is dat pijnlijk. Zonder vrije wil van de ander kun je je zelf nog wijs maken dat je gewild bent.
Ik ben nieuwsgierig: vanwaar het verschil? Is de pijn die een meisje voelt bij een besnijdenis minder hevig of belangrijk in Somalië dan in Nederland? Of is het meer vanuit een soort cultuurrelativisme?
Botanical schreef:
29-04-2018 14:34
Ik ben nieuwsgierig: vanwaar het verschil? Is de pijn die een meisje voelt bij een besnijdenis minder hevig of belangrijk in Somalië dan in Nederland? Of is het meer vanuit een soort cultuurrelativisme?
Niet echt, maar ik kan er me niet zo druk om maken en vind dat je dat toch niet kunt veranderen. Ik vind wel dat we er weet van moeten hebben om een goede assessment te maken over de slagingskans van zulke mensen in andere culturen.

Voor de rest heb ik geen idee of het enorm veel invloed heeft op het algemeen geluk van die mensen om heel anders te gaan leven. Wie weet is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat je het toch niet kan veranderen mogen mensen in andere landen vrouwen besnijden? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Het feit dat je er geen invloed op hebt zegt toch niks over de gruwel van zulke daden?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
29-04-2018 13:10
Ik heb niet het makkelijkste levenspad gekregen, maar ik denk dat het een doel heeft. Om de schaduwkanten van de mensheid te kunnen invoelen en begrijpen.

Die woede is zo lang bij mij geweest, dat ik er vrij gemakkelijk nog bij kan. Het voelt als een oude vertrouwde jas. Ook het pijn stuk in contact met vrouwen is nog niet helemaal weg. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik niet meer in de woestijn ben, maar in verbinding ben met heel veel fijne mensen. Een oase.
Denk jij dat je je woede onder controle hebt ten aller tijden? Ik schrik best van wat ik lees..
Nou ja.. dat dus..
bloosje schreef:
29-04-2018 15:11
Dus omdat je het toch niet kan veranderen mogen mensen in andere landen vrouwen besnijden? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Het feit dat je er geen invloed op hebt zegt toch niks over de gruwel van zulke daden?
Ja dat begrijp je verkeerd. Want Zaza had het over haten, ik zei dat ik die lui niet haatte. Niet uit de goedheid van mijn hart of zo daar niet van.

Er is niets 'mogen' bij. Wat als het niet van mij mag, wordt er dan een vrouw minder besneden? Of zullen we elk land dat niet aan onze cultuur normen vol doet maar binnen vallen, zo als dat exact 0 keer tot gewenst resultaat heeft geleid?

Volgens mij lopen zo als heel vaak emotie en logica door elkaar heen mbt dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo.. dan volg ik je..
Nou ja.. dat dus..
strikjemetstippels schreef:
29-04-2018 13:08
Nou ja, op zich schrijft hij gewoon zijn gevoelens op. Misschien schrik ik daar niet zo van om dat ik genoeg agressieve gewelddadig gevoelens heb die ik niet uit zal voeren of zo, maar wel al sinds kind heb. Voor een brein dat niet in absoluut goed en fout denkt is geweld ook maar een optie en een gedachte experiment. In voelen is wat anders dan uit voeren denk ik, maar goed dat kan Inkijk beter zelf verduidelijken.
Eens.

En zeggen dat hij dus een slechte inborst moet hebben is hopeloos naïef.
Tijd en onderzoek heeft uitgewezen dat iedereen een donkere kant in zich heeft.
Het verschil is alleen dat Inkijk het van dicht bij heeft gezien.
Er is echt een groot verschil tussen de emotie van iemand kunnen snappen en het zelf doen of het zelf zo willen.
Ik kan me heel veel dingen voorstellen, die voor anderen misschien onvoorstelbaar zijn, maar ik handel er niet naar en integriteit is zo ongeveer my middle name.
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien kan ik toch niet zo goed verplaatsen in de Somalische mutilatie. Het is wel heel erg pervers en afstotend dat ik er ook niet bij kan. Jammer! Punt is: ik wil de wereld om me heen kunnen begrijpen en invoelen.

Deze discussie is best zwaar geworden, voelen jullie dat ook? Ik heb behoefte aan enige verlichting.
Courage-- schreef:
29-04-2018 15:22
Eens.

En zeggen dat hij dus een slechte inborst moet hebben is hopeloos naïef.
Tijd en onderzoek heeft uitgewezen dat iedereen een donkere kant in zich heeft.
Het verschil is alleen dat Inkijk het van dicht bij heeft gezien.
Er is echt een groot verschil tussen de emotie van iemand kunnen snappen en het zelf doen of het zelf zo willen.
Ik kan me heel veel dingen voorstellen, die voor anderen misschien onvoorstelbaar zijn, maar ik handel er niet naar en integriteit is zo ongeveer my middle name.
Nu ben ik benieuwd naar jouw achternaam :P



(Courage Integrity Honesty?)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
29-04-2018 15:14
Ja dat begrijp je verkeerd. Want Zaza had het over haten, ik zei dat ik die lui niet haatte. Niet uit de goedheid van mijn hart of zo daar niet van.

Er is niets 'mogen' bij. Wat als het niet van mij mag, wordt er dan een vrouw minder besneden? Of zullen we elk land dat niet aan onze cultuur normen vol doet maar binnen vallen, zo als dat exact 0 keer tot gewenst resultaat heeft geleid?

Volgens mij lopen zo als heel vaak emotie en logica door elkaar heen mbt dit onderwerp.
Dankjewel voor je uitleg. Ik ben het met je eens dat het prettiger is om geen (heftige) negatieve emoties te voelen over dingen waar je geen invloed op hebt. Voor zover je daar natuurlijk controle over hebt. Dat is inderdaad iets anders dan goedkeuren of morele onverschilligheid. Ik denk overigens wel dat er nog andere manieren zijn om dit te beïnvloeden dan een land binnenvallen :p Zo zijn er programma's waarbij de bevolking wordt ingelicht over de gevolgen etc. die volgens mij redelijk wat resultaat hebben.

Off topic allemaal. Om toch nog even on topic te gaan:
Ik denk dat het een heel algemeen verschijnsel is dat we woede voelen om een andere emoties te maskeren. Het is m.i. veel makkelijker en voelt veiliger om boos te zijn op vrouwen dan om aan jezelf toe te geven dat je verdriet en angst voelt. Mannen krijgen ook meer dan vrouwen mee dat emotionele zwakte verkeerd is. Maar waar je andere emoties kunt verwerken, neemt woede vaak vooral toe. Zeker als het gevoed wordt binnen zo'n subcultuur. Ik denk dat dat een verklaring zou kunnen zijn voor het verschil in reactie tussen mannen en vrouwen.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat de mannen binnen deze cultuur aan de slag gaan met het verwerken van de emoties onder de woede. Angst, verdriet, frustratie, enzovoort. Daarvoor denk ik dat een zekere mate van empathie vereist is. Niet voor de extreme, haatvolle en gewelddadige uitingen, wel voor de onderliggende pijn. Als ik Inkijk hier lees, krijg ik het idee dat de woede en blokkade veel minder groot zouden zijn geworden als hij die emoties in een eerder stadium op een veilige manier had kunnen verwerken. Dus ik denk dat dat is wat we er als samenleving het beste aan kunnen doen: jongens en mannen emotionele veiligheid bieden. Het is heel goed mogelijk om empathie te hebben voor de negatieve emoties die (vermeende/gevreesde) afwijzing oproept zonder daar het morele oordeel aan te verbinden dat die afwijzing verkeerd was.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
29-04-2018 15:22
Eens.

En zeggen dat hij dus een slechte inborst moet hebben is hopeloos naïef.
Tijd en onderzoek heeft uitgewezen dat iedereen een donkere kant in zich heeft.
Het verschil is alleen dat Inkijk het van dicht bij heeft gezien.

Er is echt een groot verschil tussen de emotie van iemand kunnen snappen en het zelf doen of het zelf zo willen.
Ik kan me heel veel dingen voorstellen, die voor anderen misschien onvoorstelbaar zijn, maar ik handel er niet naar en integriteit is zo ongeveer my middle name.
Zeker.
Inzicht verkrijgen in je eigen duistere kanten is een zeer pijnlijk proces, omdat je er iets mee moet. Voor mij is dit ook geen theoretische exercitie.
Als je er niets mee doet kan het ervoor zorgen dat je onheil gaat veroorzaken in de wereld die we met ons allen delen, de dagelijkse fysieke realiteit.
nounou
strikjemetstippels schreef:
29-04-2018 15:31
Nu ben ik benieuwd naar jouw achternaam :P



(Courage Integrity Honesty?)
:proud: The Cowardly Dog.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
29-04-2018 15:29
Bij nader inzien kan ik toch niet zo goed verplaatsen in de Somalische mutilatie. Het is wel heel erg pervers en afstotend dat ik er ook niet bij kan. Jammer! Punt is: ik wil de wereld om me heen kunnen begrijpen en invoelen.

Deze discussie is best zwaar geworden, voelen jullie dat ook? Ik heb behoefte aan enige verlichting.
Inkijk, ik vond sommige dingen die je in je post van 12:44 schreef erg mooi en moedig, en sommige dingen schokkend.
Dat de discussie zwaar is geworden lijkt me niet zo vreemd. Zo kan dat gaan wanneer je over deze dingen zo openhartig schrijft.
Niet terugkrabbelen, nu :)
Je kunt natuurlijk altijd een tijdje weg uit dit topic of (beter misschien wel, ook voor mezelf nu) weg bij de computer/telefoon.
Je schrijft waardevolle dingen maar lijkt terug te schrikken van de consequenties.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding Gateway 502 Afbeelding daar gaan we weer
nounou
zazamaenade schreef:
29-04-2018 15:51
Afbeelding Gateway 502 Afbeelding daar gaan we weer
Is vast een gevolg van de stroomstoring bij Amsterdam. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
29-04-2018 15:53
Is vast een gevolg van de stroomstoring bij Amsterdam. :proud: :facepalm:
Was Hoofddorp (daar zit Sanoma toch?) ook getroffen ?

En nee, dat lijkt me niet, het begint nu net pas.
Nou, ja, het is een fijn excuus om de bozere 'nieuwe (voor mij)' emojis te plakken. Even wat woede ventileren, reuze on-topic Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
dubbel Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 29-04-2018 16:10
76.88% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sjee, driedubbel Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
29-04-2018 16:08
Sjee, driedubbel Afbeelding
Haha, in plaats van 502. O_O

(lichtvoetig genoeg Inkijk? ;) )
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
29-04-2018 11:41
Ah, wat goed zeg, jij kende het boek al langer ?

Ik hoop dat je gelijk hebt, qua Gilead. Maar wie had ooit kunnen denken dat de VS met zo'n president opgescheept zou zitten ?
En wat er achter de horizon ligt ? Beiroet was zo'n 50 jaar geleden het Parijs van het oosten, het gebied tussen de Eufraat en de Tigris was ooit de/een bakermat van de beschaving, de laatste jaren was IS er heer en meester.
Sorry voor mijn somberte. Niet dat ik me er bij neer wil leggen, allerminst !
Is juist goed om in de gaten te houden. Bij elk totalitair regime dachen de mensen van te voren dat zoiets niet kon gebeuren, of wel zou loslopen. Maar er zijn wel degelijk grote hoeveelheden mensen met enge denkbeelden in de Westerse wereld. Met name in de VS zie je hoe die zich nu in de mainstream hebben geworteld.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat hun vice-president allemaal voor stemmen heeft uitgebracht in hun congres, dan klapperen je oren. De mijne iig wel.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 29-04-2018 16:34
1.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijzonder prettig: Al die aandacht en aanmoedigingen van de vrouwen hier. En er komt wat los. Zonet kwamen er bij mij tranen.

Delen = Helen
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 29-04-2018 16:36
5.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
29-04-2018 16:34
Ik vind het bijzonder prettig: Al die aandacht en aanmoedigingen van de vrouwen hier. En er komt wat los. Zonet kwamen er bij mij tranen.
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven