Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
ooitverlegen schreef:
27-04-2018 11:26
@tarataz: In deze link legt een psycholoog uit hoe hij tegen Elliot Rodger's issue aankijkt. Er was in dat geval een grote hoeveelheid materiaal waaruit geanalyseerd kon worden.

https://psychcentral.com/blog/the-psych ... ot-rodger/

Citaat: Indulgent parents who minimize their child’s unhappiness deprive their child of the experience of suppressing their own impulses in consideration of others. Without this ability to suppress one’s own needs in favor of another, a person grows into an egocentric monster.
Ik vind dit een heel twijfelachtige causaliteit. Kijk maar naar ontwikkelingslanden. Vrouwen zijn er daar veel slechter aan toe dan hier in het westen, maar de meeste mannen daar zijn echt niet opgevoed zoals de Splinters en Floris-Jannen hier.

Ik ben geen autoriteit op het gebied van de menselijke psyche, maar ik heb het gevoel dat onze huidige cultuur een enorme rol speelt in de opleving van dit soort types. Sex sells, dus worden we er constant (op extreem onrealistische wijze) aan blootgesteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je beeld van wat normaal is vertekent en je het gevoel hebt dat jij daar dus als enige niet aan meedoet. En zoals met veel frustraties, is het natuurlijk makkelijker om een ander daarvan de schuld te geven dan jezelf. Helemaal als je op een forum terecht komt waar je verder gesterkt wordt in dat soort opvattingen.
ooitverlegen schreef:
27-04-2018 11:26
@tarataz: In deze link legt een psycholoog uit hoe hij tegen Elliot Rodger's issue aankijkt. Er was in dat geval een grote hoeveelheid materiaal waaruit geanalyseerd kon worden.

https://psychcentral.com/blog/the-psych ... ot-rodger/

Citaat: Indulgent parents who minimize their child’s unhappiness deprive their child of the experience of suppressing their own impulses in consideration of others. Without this ability to suppress one’s own needs in favor of another, a person grows into an egocentric monster.
Interessant artikel, dank je wel !
Ik ken in mijn omgeving ook wel jonge mannen die vastlopen omdat hun ouders hen altijd voor de kleinste uitdagingen hebben beschermt en dat nog steeds doen.
the-dowager schreef:
27-04-2018 11:55
Ik vind dit een heel twijfelachtige causaliteit. Kijk maar naar ontwikkelingslanden. Vrouwen zijn er daar veel slechter aan toe dan hier in het westen, maar de meeste mannen daar zijn echt niet opgevoed zoals de Splinters en Floris-Jannen hier.

Ik ben geen autoriteit op het gebied van de menselijke psyche, maar ik heb het gevoel dat onze huidige cultuur een enorme rol speelt in de opleving van dit soort types. Sex sells, dus worden we er constant (op extreem onrealistische wijze) aan blootgesteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je beeld van wat normaal is vertekent en je het gevoel hebt dat jij daar dus als enige niet aan meedoet. En zoals met veel frustraties, is het natuurlijk makkelijker om een ander daarvan de schuld te geven dan jezelf. Helemaal als je op een forum terecht komt waar je verder gesterkt wordt in dat soort opvattingen.
In ontwikkelingslanden zijn weer heel andere factoren aan het werk waardoor de vrouwen het veel slechter hebben. Het is geen goede vergelijking.

En ja, we worden inderdaad doodgegooid met seks en een gefotoshopte semi werkelijkheid. Het zou van invloed kunnen zijn maar ik denk persoonlijk dat nooit leren omgaan met teleurstellingen en uitdagingen bewerkstelligt dat je verwende, egocentrische mensen kweekt die denken overal recht op te hebben. In combinatie met een onstabiel karakter zou je het soort excessen kunnen krijgen als waar deze zelfbenoemde Incels zich mee bezig houden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me logisch dat er een causaal verband is met opvoeding maar het citaat is natuurlijk maar een klein stukje van die puzzel.

Ik denk wel dat door media het gevoel van niet meedoen versterkt wordt maar in mijn tijd stond Internet nog in de kinderschoenen. Dat gevoel kwam gewoon uit ervaringen. Ik had het geluk en tegelijk de pech dat het bij mijn vrienden niet anders was. Als ik eraan terugdenk was dat ook al een behoorlijke subcultuur van single mannen maar het was niet echt een gespreksonderwerp.

Er zijn echt wel andere fora waar zoals hier ook gewoon vrouwen schrijven, die keus is echt aan iedereen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Heet dat tegenwoordig een incel? Ik noem dat altijd gewoon een loser.. En laten we wel wezen mannen die geen vrouw kunnen vinden, zichzelf een zielig naampje aanmeten en met andere mannen boos gaan zitten zijn op internet zijn natuurlijk ook gewoon losers. Er zal ook wel een reden zijn dat ze geen vrouw kunnen vinden lijkt me..

Helaas leven we in een tijd waarin slachtofferschap het hoogst haalbare is geworden en iedereen maar eist en als die eisen niet ingewilligd worden dan komt er agressie bij kijken. Vooral het opjutten via internet vind ik verontrustend, bij allerlei zaken niet dit in het bijzonder. Als toch al instabiele personen telkens weer horen dat ze gelijk hebben gaan ze op den duur echt geloven in hun waanideeën over de wereld en sommige handelen er dan misschien zelfs naar. Als maatschappij moeten we vooral harder optreden tegen agressie om een doel te bereiken. Want het wordt steeds gekker, van beelden die vernield worden tot iemand die van het balkon in de tweede kamer springt en nu moord om hun zin door te drijven. Ik kan me ook voorstellen dat opvoeding een rol speelt, behoorlijk wat jonge mannen zijn erg beschermd opgevoed en kunnen slecht met teleurstelling en tegenslag omgaan. Daar kunnen vooral ouders nu van leren denk ik. Zaken als kinderen in het geheim uitnodigen voor een kinderfeestje zodat niemand gekwetst raakt zijn gewoon een slechte zaak, natuurlijk is het niet leuk als je kind teleurgesteld is als het niet mag komen maar het is enorm belangrijk dat ze daar juist al vanaf jonge leeftijd nuchter mee leren omgaan zodat ze in het grote mensen leven niet uit het veld geslagen raken en boos worden als het eens tegen zit.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
27-04-2018 16:28
Heet dat tegenwoordig een incel? Ik noem dat altijd gewoon een loser.. En laten we wel wezen mannen die geen vrouw kunnen vinden, ....... grote mensen leven niet uit het veld geslagen raken en boos worden als het eens tegen zit.
De Loser. Iedereen heeft een vorm van erkenning nodig. Ook de zogenaamde Incel-losers. Het zijn maar gewoon mensen. Daarom zoeken ze gelijkgestemden op het internet omdat ze daar wel erkenning vinden. Bij elkaar.

Ik ben 25 jaar Incel-loser geweest, dus ik weet hoe het voelt. Jouw post heeft best wat losgemaakt. De pijn, de schaamte van 25 jaar aan de kant staan. Ik dacht dat ik best ver was met mijn persoonlijke ontwikkeling, maar nu merk ik dat er nog steeds veel woede in mijn systeem verborgen zit. Allemachtig.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
27-04-2018 16:28
Heet dat tegenwoordig een incel? Ik noem dat altijd gewoon een loser.. En laten we wel wezen mannen die geen vrouw kunnen vinden, zichzelf een zielig naampje aanmeten en met andere mannen boos gaan zitten zijn op internet zijn natuurlijk ook gewoon losers. Er zal ook wel een reden zijn dat ze geen vrouw kunnen vinden lijkt me..
Er zullen allerlei redenen zijn waarom sommige mannen niet aan de vrouw kunnen komen, maar om ze nou losers te noemen, vind ik dan te ver gaan. En bijzonder onaardig bovendien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
27-04-2018 17:38
De Loser. Iedereen heeft een vorm van erkenning nodig. Ook de zogenaamde Incel-losers. Het zijn maar gewoon mensen. Daarom zoeken ze gelijkgestemden op het internet omdat ze daar wel erkenning vinden. Bij elkaar.

Ik ben 25 jaar Incel-loser geweest, dus ik weet hoe het voelt. Jouw post heeft best wat losgemaakt. De pijn, de schaamte van 25 jaar aan de kant staan. Ik dacht dat ik best ver was met mijn persoonlijke ontwikkeling, maar nu merk ik dat er nog steeds veel woede in mijn systeem verborgen zit. Allemachtig.
Ja, mensen als loser wegzetten vind ik echt bijzonder naar.
Naast die losers zijn er dus winners, neem ik aan. Wat een cynische manier om tegen het leven aan te kijken.
Elk soort samenleving, met welke religie, filosofie of andere maatschappijbeschouwing heeft mensen voor wie het heel goed werkt, een groep die zich goed kan aanpassen, en een groep die daar niet in slaagt.
Zelf ben ik iemand die niet zo goed haar weg kan vinden in het neoliberale succesmodel. Ben ik dan een loser ? Niet bepaald. Al zullen mensen die enorm geloven in het neoliberale model en succesvol zijn dat wel van mij vinden.
Een gedachtegang zoals die van MwTheelepel versterkt de pijn en wrok bij mannen die geen vrouw kunnen vinden alleen maar, denk ik.
Ik proef er een grote minachting in. Bah.

@Inkijk74, ik waardeer je inbreng hier zeer !
Ik begrijp weinig van de haat van sommige incel-mannen en vind het griezelig. Jij doet je best om wat licht te werpen hierin (maar ik herhaal mezelf, in wat ik op het Toronto-topic schreef).
nounou
Ik was tot mijn 25ste ook zon type.
Alle reacties Link kopieren
@tonkje, @zazamaenade: Ik ervaar jullie posts als steun. Dat voelt fijn. Dank!
Alle reacties Link kopieren
In het Toronto-topic stond een vrij grimmige (naar mijn smaak) maar heldere analyse van Jaw, over incel, ik hoop dat hij/zij weer wil meeschrijven !

Ook wil ik de link naar een heel informatief stuk ( wel een 'longread' ;-D ) van The Guardian, van twee jaar geleden, over the Red Pill weer plaatsen
https://www.theguardian.com/technology/ ... sphere-men
nounou
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
27-04-2018 18:18
@tonkje, @zazamaenade: Ik ervaar jullie posts als steun. Dat voelt fijn. Dank!
Graag gedaan, hopelijk overmant de woede je niet :(

Zoals ik daar (Toronto-topic) ook al zei, het verklaren van mensen tot onmensen heeft nog nooit wat goeds gebracht :|
nounou
Alle reacties Link kopieren
@zazamaenade: "Graag gedaan, hopelijk overmant de woede je niet"
Alles onder controle. Ik heb de laatste 3,5 jaar heel veel beleefd waar ik dankbaar voor ben.

Maar het is voor mij wel een signaal. Dit stukje woede zit nog in mijn systeem. Ik moet er iets mee. Woede is energie en het heeft natuurlijk de voorkeur om die energie op een positieve manier in te zetten.

Mooie Guardian-column met mooie zinnen die voor mij kloppen:
"The Red Pill is hatred of women in the context of men who want nothing more than to please women, and who are living in a world with a sexual marketplace they find deeply anxiety-provoking."

"the only way to be civilized is to recognize that everyone is barbaric way down deep inside..."

"They need to know that desire is a mess, and that everyone suffers from its mess."

"Among men today, there is violence hidden under the virtue, and virtue hidden under the violence. The only constant is the hiding."
Alle reacties Link kopieren
@inkijk74 : Ja, een geweldig stuk is dat,in The Guardian, hè ?

Toch proberen om zelf iets te formuleren :

Wat ik me naar aanleiding van de vele topics van mannen die maagd zeiden te zijn, een vrouw zoeken en daar soms grimmig wanhopig over zijn, de laatste tijd hier op Viva afvroeg : wat zoeken deze mannen hier ?
Vooral de boze, wanhopige topic-openers krijgen nogal een laag honende, boze en cynische reacties over zich heen. Daar heb ik zelf ook weleens aan meegedaan, geloof ik.
Eerst dacht ik dat het vooral getrol was, maar dat zit misschien toch anders. Maar hoe zit het dan ?
Het lijkt me duidelijk dat die vijandige reacties van vrouwen alleen maar het gevoel van pijn, isolatie en wanhoop vergroten, een bevestiging zijn van de verklaring die zo'n man voor zichzelf in het al of niet militante incel-dom heeft gevonden.
Het lijkt me een enorm negatieve spiraal waar zo iemand in zit.

Nu klink ik wel erg begrijpend, maar als ik iemand met dit soort boze en radicale ideeën zou tegenkomen, en hij mij bijvoorbeeld zou lastig vallen, zoals ik in het Toronto-topic las van een aantal vrouwen, zou ik echt héél korte metten met zo iemand maken, als het moet met fysiek geweld, als dat nodig is.

Ik vraag me dus ook af of je als mens, en als samenleving, iets kunt doen om deze mannen tot rede te brengen, of dat het een verloren zaak is, omdat elke moeilijke ervaring een incel kan bevestigen in zijn duistere vrouw- en wereldbeeld.
nounou
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:34
Tja weet je ik vat het niet zo ernstig op. Het is voor de meeste deelnemers gewoon een uitlaatklep denk ik (ik lees zelf ook op 4chan). Die Rodgers was sowieso eens geflipt, knettergek. Ik zie het verschil niet zo heel erg met vrouwen die roepen dat alle mannen klootzakken zijn en zo. Wel is het fijn dat iemand die kerels helpt want ze gaan er zelf enorm onder gebukt, maar heb niet het idee dat dit de nieuwe jihad is of zo.
Ik wel hoor.

Veel mannen roepen wel soortgelijke dingen over vrouwen. Maar dat is heel wat anders dan hele theorien hebben over hoe vrouwen minderwaardige wezens zijn, de overheid vriendinnen moet geven aan mannen, we allemaal verkracht zouden moeten worden of in kampen gestopt waar we gemarteld moeten worden etc.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 27-04-2018 20:58
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
27-04-2018 20:06

Wat ik me naar aanleiding van de vele topics van mannen die maagd zeiden te zijn, een vrouw zoeken en daar soms grimmig wanhopig over zijn, de laatste tijd hier op Viva afvroeg : wat zoeken deze mannen hier ?
Ze willen ons een naar gevoel geven, omdat ze zelf een naar gevoel hebben.
Er was er eentje niet lang geleden die vrouwen die seks hadden voor van alles uitmaakte. De haat droop er van af. Sommigen reageerden met advies, anderen gingen er tegen in of maakten het belachelijk.

Ik vind overigens niet dat we ze met fluwelen handschoentjes hoeven aan te pakken. Die TO zei ook dat hij vrouwen haatte, maar was wel op zijn teentjes getrapt dat niet iedereen lief tegen hem was. Er was ook totaal geen besef dat hij aan zichzelf moest werken; vrouwen waren dom en stom.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:34
Tja weet je ik vat het niet zo ernstig op. Het is voor de meeste deelnemers gewoon een uitlaatklep denk ik (ik lees zelf ook op 4chan). Die Rodgers was sowieso eens geflipt, knettergek. Ik zie het verschil niet zo heel erg met vrouwen die roepen dat alle mannen klootzakken zijn en zo. Wel is het fijn dat iemand die kerels helpt want ze gaan er zelf enorm onder gebukt, maar heb niet het idee dat dit de nieuwe jihad is of zo.
Dat weet ik zo net nog niet. Als ik in dat stuk in The Guardian lees dat in 2016 de Red Pill-community 141.966 mannen omvatte, en 1 promille daarvan zou extreem en radicaal zijn, (iets waar ik nu maar gewoon een gooi naar doe), dan zijn dat toch 142 Lone Wolves. Vind ik best veel.

Wat radicale vrouwen betreft : natuurlijk zijn die er.
Eerlijk gezegd zou ik het beter begrijpen als verkrachtte of jarenlang mishandelde vrouwen al lang geleden ergens een aanslag gepleegd zouden hebben op mannen, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Het enige wat je wel eens hoort zijn vrouwen die hun mishandelende man uiteindelijk doden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat vrouwen over het algemeen moreel hoogstaander zouden zijn dan mannen, want daar geloof ik totaal niet in.

En gepland geweld is verschrikkelijk. Alleen ter zelfverdediging, noodweer, vind ik geweld verdedigbaar.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-04-2018 23:14
Reden: aanvulling
2.58% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
27-04-2018 20:57
Ze willen ons een naar gevoel geven, omdat ze zelf een naar gevoel hebben.
Er was er eentje niet lang geleden die vrouwen die seks hadden voor van alles uitmaakte. De haat droop er van af. Sommigen reageerden met advies, anderen gingen er tegen in of maakten het belachelijk.

Ik vind overigens niet dat we ze met fluwelen handschoentjes hoeven aan te pakken. Die TO zei ook dat hij vrouwen haatte, maar was wel op zijn teentjes getrapt dat niet iedereen lief tegen hem was. Er was ook totaal geen besef dat hij aan zichzelf moest werken; vrouwen waren dom en stom.
Dat zal het inderdaad zijn! Overigens komt die haat ook terug in slutshaming en dat lijkt me een veel groter probleem.

Om aan jezelf te werken moet je wel een idee hebben wat er moet gebeuren. Dat vereist voldoende zelfreflectie als je het niet leert van de juiste mensen om je heen. Ontzettend jammer dat het dan niet lukt om via Internet hulp te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat zoeken mannen hier? Ik heb zelf zo'n 10 jaar geleden ook veel gepost op VIVA-forum. Dat deed ik omdat ik het IRL te spannend vond met met vrouwen om te gaan het gesprekken te hebben. Ik opende nooit zelf topics en ik liet nooit het achterste van mijn tong zien. Ik zweeg ook erover dat ik Incel was, want daar zat op dat moment nog heel veel schaamte op. Zelfs op een anoniem forum.

Mannen openen topics omdat ze ergens mee zitten en ze mannen-forums niet geschikt achten om kwetsbare topics te bespreken. Daardoor komen ze uit op het VIVA-forum.

Mannen zijn wanhopig omdat het zo ingewikkeld is. Het is ingewikkelder dan quantummechanica. Ik raakte in de pubertijd. Hormonen gierden door mijn systeem. Links en rechts om mij heen zag ik jongens scoren en ik wilde ook zo graag. Tegelijkertijd zat er zo'n angst op dat ik verlamde. Ik heb me lang teruggetrokken in een soort veilige wereld zonder vrouwen, maar de verlangens bleven.

".... ideeën zou tegenkomen, en hij mij bijvoorbeeld zou lastig vallen, zoals ik in het Toronto-topic las van een aantal vrouwen, zou ik echt héél korte metten met zo iemand maken, als het moet met fysiek geweld, als dat nodig is."
Dat is goed. Goed je eigen grenzen bewaken en verdedigen. Overigens zijn incels sociaal vaak zwakkere mannen en ik denk niet de meest gevaarlijke. Weinstien en Bill Cosby hadden beide vrouwen en kinderen thuis.

Heel veel jongens wordt niet geleerd om over hun kwetsbare gevoelens te praten. (vrouwenhaat voelt stoerder dan toegeven dat je niet met afwijzing kunt omgaan).

Het lijkt me een enorm negatieve spiraal waar zo iemand in zit.
Wij hebben op dit forum maar beperkte macht. We kunnen niet iedereen bijsturen.

...., iets kunt doen om deze mannen tot rede te brengen,....
Ze moeten gecoached worden door mannen die wel weten hoe het werkt. Of door vrouwen/meisjes die sterk in hun schoenen staan. Ik heb een intimiteitscoach gehad en die heeft mij erg geholpen.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
27-04-2018 18:18
@tonkje, @zazamaenade: Ik ervaar jullie posts als steun. Dat voelt fijn. Dank!
Het was welgemeend hoor.
Het is zo gemakkelijk om anderen loser te noemen.

Overigens leef ik zelf ook zonder relaties/intimiteit/seks, maar zie dat niet als een probleem. Het is een levenswijze die bij mij past. Ik heb het idee dat mannen het eerder als een probleem zien dan vrouwen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
27-04-2018 21:26

".... ideeën zou tegenkomen, en hij mij bijvoorbeeld zou lastig vallen, zoals ik in het Toronto-topic las van een aantal vrouwen, zou ik echt héél korte metten met zo iemand maken, als het moet met fysiek geweld, als dat nodig is."
Dat is goed. Goed je eigen grenzen bewaken en verdedigen. Overigens zijn incels sociaal vaak zwakkere mannen en ik denk niet de meest gevaarlijke. Weinstien en Bill Cosby hadden beide vrouwen en kinderen thuis.


Dank weer voor je open en eerlijke antwoorden.
Ik haal er dit even uit omdat ik eerder vandaag een ander topic hier zag lopen relaties/ze-wilt-geen-contact-meer/list_messages/409147 waarin een man, nog nooit een vriendin gehad en moeite met contact met vrouwen, op een stalkerige manier een vrouw had benaderd, ongevraagd bij haar op de stoep stond. Ook dat kan beangstigend zijn voor vrouwen, want je weet niet of hij sociaal onhandig of een vrouwenmoordenaar is, om het maar even extreem te stellen.
Ik weet dat de meeste verkrachtingen plaatsvinden door bekenden, maar het is wel zo dat sociaal onhandige mannen als een bedreiging kunnen aanvoelen, ook als ze in feite geen gevaar vormen. Wat dat betreft is het leven een jungle.

Ik heb ooit meegemaakt dat een sociaal onhandige man echt heel veel naar me aan het staren was, in een openbare ruimte waar we niet met elkaar te maken hadden, maar wel allebei regelmatig waren. Juist door de sfeer van onhandigheid en verkramping die hij uitstraalde wist ik niet hoe ermee om te gaan.
Ik was zelf ook nog vrij jong, en niet zo gehaaid. Op een bepaald moment kreeg ik via via een liefdesbrief van hem, hij bleek gewoon verliefd op me te zijn. Toen heb ik hem aangesproken en verteld dat het niet wederzijds was en was de spanning voor mij weg. Hij keek nog wel een beetje, maar ik vond het niet raar of bedreigend meer omdat ik het kon plaatsen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
27-04-2018 21:26
Dat is goed. Goed je eigen grenzen bewaken en verdedigen. Overigens zijn incels sociaal vaak zwakkere mannen en ik denk niet de meest gevaarlijke. Weinstien en Bill Cosby hadden beiden vrouwen en kinderen thuis.
Ik pik dit er even uit.

Ja, er zijn incelligen met rare denkbeelden en ja, er zijn er ook die die denkbeelden in praktijk brengen, maar er zijn vele malen meer types als Cosby of Weinstein.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
27-04-2018 20:57
Ze willen ons een naar gevoel geven, omdat ze zelf een naar gevoel hebben.
Er was er eentje niet lang geleden die vrouwen die seks hadden voor van alles uitmaakte. De haat droop er van af. Sommigen reageerden met advies, anderen gingen er tegen in of maakten het belachelijk.

Ik vind overigens niet dat we ze met fluwelen handschoentjes hoeven aan te pakken. Die TO zei ook dat hij vrouwen haatte, maar was wel op zijn teentjes getrapt dat niet iedereen lief tegen hem was. Er was ook totaal geen besef dat hij aan zichzelf moest werken; vrouwen waren dom en stom.
Zou het dan jaloezie zijn, het mechanisme 'als ik me niet goed voel zorg ik ervoor dat anderen zich ook ellendig voelen' ?

Het zal wel allemaal naar buiten projecteren van levenspijn zijn, om het zelf maar niet te hoeven voelen. Al klinkt dit wel erg als psychologie van de koude grond, sorry :$
nounou
Alle reacties Link kopieren
@zazamaenade: Goed dat jij naar je intuïtie luistert. Ik had zelf eens ergens gelezen dat je de vrouw ook aan moest kijken om succesvol te zijn. Dat deed ik dus een keer veel te geforceerd bij een vrouw. Even later stootte ze haar vriendin aan en ik merkte dat ik dus onderwerp van gesprek was. Oeps!!

En stalkerige mannen kunnen ook gevaarlijk zijn. Prima om daar de politie bij te halen. Ik snap het wel dat iemand dat doet, simpelweg omdat het heel moeilijk kan zijn om iemand los te laten. Ook kan het zijn dat het spontaan voor iemands deur staan wel gewaardeerd wordt door sommige vrouwen. Soms moet je als man gewoon wat risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
27-04-2018 20:57
Ze willen ons een naar gevoel geven, omdat ze zelf een naar gevoel hebben.
Een zeer onaardige en onhandige manier is om gevoelens te delen.

"Er was er eentje niet lang geleden die vrouwen die seks hadden voor van alles uitmaakte. De haat droop er van af. Sommigen reageerden met advies, anderen gingen er tegen in of maakten het belachelijk. "
Als man ben je hier te gast op dit vrouwen-forum. Je hebt je te gedragen. Simpel zat!

"Er was ook totaal geen besef dat hij aan zichzelf moest werken; vrouwen waren dom en stom."
Onvolwassen. "Meisjes zijn stom" is meer iets voor 8-jarigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven