Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel goed dat dit nu breder bekend wordt. Er bestaat al lang veel haat tegen vrouwen online.

Nog niet zo lang geleden ging dat om 'klootzakken' waar alle vrouwen op zouden vallen. Vrouwen waren te dom om te zien dat ze beter een 'nice guy' konden daten.

Nu is dat geradicaliseerd. Vrouwen worden femoids genoemd. Ze zouden alleen 'Chads' willen daten terwijl de incels het nakijken hebben.

Een greep van de dingen die ik gelezen heb:

-Vrouwen zouden geen rechten mogen hebben.
-Vrouwen moeten door de regering toegewezen worden aan mannen.
-Vrouwen zijn allemaal hoeren die in kampen gestopt moeten worden en gemarteld moeten worden
-Mannen die seks hebben zijn walgelijk en dom.
-Ze kunnen niet normaal met een vrouw praten, wetende dat ze iemand wel eens heeft gepijpt.
-'Lelijke vrouwen' zijn walgelijk en niks waard (ironisch aangezien ze zichzelf heel zielig vinden omdat vrouwen hen niet voor vol aanzien omdat ze niet knap genoeg zouden zijn)
-Voorbehoedsmiddelen moeten verboden worden. Vrouwen moeten babies opvoeden als straf zelfs als ze daar niet toe in staat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijstje met uitspraken is ook onder incels extreem hoor, Paarsebloem. Al komen ze natuurlijk wel voort uit een minder extreme omgeving die deze ideeën legitimeert en voedt.

Strikjemetstippels noemde op pagina 1 (meen ik) toxic masculinity. Ik vind dat wel degelijk een zinnige term om sommige denkbeelden onder te scharen.
Echte mannen zijn lang, breed, economisch succesvol, en hebben seks met veel knappe vrouwen (die ze veroveren). Ze zijn niet emotioneel, bestrijden vuur met vuur, zijn van niemand afhankelijk. Als persoonlijke voorkeur is dat tot daar aan toe, maar als een star beeld van mannelijkheid in een samenleving of groep heel dominant is, gaat dat ten koste van iedereen die daar niet aan kan voldoen, en van vrouwen die dus niet als gelijken worden gezien maar als dingen die je gebruikt om je status te verhogen en je driften mee te bevredigen.
Tel daarbij op het geloof dat succes en falen altijd je eigen schuld zijn, en het onvermogen met tegenslag en afwijzing om te gaan, en je hebt een voedingsbodem voor incel- en red pill-gedachtengoed (en de andere kant van de medaille: mannenhaat). In de VS is dat geloof in de self-made man sterker dan hier en zie je dus ook meer van dit soort denkbeelden, tot geweld aan toe.

Ik zie incels niet puur als slachtoffers, want er zijn genoeg andere opties om met hun frustratie om te gaan, en mensen zonder empathie en zelfreflectie zijn niet bepaald fijne mensen. Maar deze ideeën die zij hebben ontstaan niet in een vacuüm.
En het is denk ik heel erg moeilijk om uit die slachtofferrol te komen, zoals jij gedaan hebt, inkijk. Om te gaan van 'vrouwen gunnen mij niets' naar het inzicht dat ze zelf ook verantwoordelijk zijn voor hoe ze behandeld worden, en dat de wereld niet zo zwart-wit is als extremisten denken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
28-04-2018 10:31
Dat lijstje met uitspraken is ook onder incels extreem hoor, Paarsebloem.
Als je 'incel forum' googled, kijk dan maar eens bij de eerste link die bovenkomt.

Ik denk best dat incels eerst een groep waren die wat steun en tips zochten om een beter leven te hebben, maar dit wordt nu overschaduwt door figuren die vrouwen geweld toewensen.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
28-04-2018 10:58
Als je 'incel forum' googled, kijk dan maar eens bij de eerste link die bovenkomt.
Yikes. @(
Ik denk best dat incels eerst een groep waren die wat steun en tips zochten om een beter leven te hebben, maar dit wordt nu overschaduwt door figuren die vrouwen geweld toewensen.
De extreme stemmen klinken altijd het hardst. Wat een gif zeg, en dan was ik toch best iets gewend dacht ik.
Ik hoop maar dat dat forum niet representatief is voor de groep als geheel.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
28-04-2018 11:35
Yikes. @(


De extreme stemmen klinken altijd het hardst. Wat een gif zeg, en dan was ik toch best iets gewend dacht ik.
Ik hoop maar dat dat forum niet representatief is voor de groep als geheel.
Ja, dat dacht ik ook. Wat gebler over hoe vrouwen hoeren zijn etc, zie je wel vaker online (al dan niet als grap), maar dit gaat veel verder.
Ik las eerst over incels een tijd geleden waar mensen hen bespraken toen ze nog welkom op Reddit waren. En toen ging ik echt van :-o

Op dat forum gaat het er behoorlijk erg aan toe. Pas geleden is een vrouw bijvoorbeeld met acid besproeid in Peru en is nog in levensgevaar, en daar lopen ze zich dan echt over te verkneukelen.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
28-04-2018 09:45
Ik vind het wel goed dat dit nu breder bekend wordt. Er bestaat al lang veel haat tegen vrouwen online.

Nog niet zo lang geleden ging dat om 'klootzakken' waar alle vrouwen op zouden vallen. Vrouwen waren te dom om te zien dat ze beter een 'nice guy' konden daten.

Nu is dat geradicaliseerd. Vrouwen worden femoids genoemd. Ze zouden alleen 'Chads' willen daten terwijl de incels het nakijken hebben.

Een greep van de dingen die ik gelezen heb:

-Vrouwen zouden geen rechten mogen hebben.
-Vrouwen moeten door de regering toegewezen worden aan mannen.

-Vrouwen zijn allemaal hoeren die in kampen gestopt moeten worden en gemarteld moeten worden
-Mannen die seks hebben zijn walgelijk en dom.
-Ze kunnen niet normaal met een vrouw praten, wetende dat ze iemand wel eens heeft gepijpt.
-'Lelijke vrouwen' zijn walgelijk en niks waard (ironisch aangezien ze zichzelf heel zielig vinden omdat vrouwen hen niet voor vol aanzien omdat ze niet knap genoeg zouden zijn)
-Voorbehoedsmiddelen moeten verboden worden. Vrouwen moeten babies opvoeden als straf zelfs als ze daar niet toe in staat zijn.
Gruwelijk @(
Ik was me tot voor kort amper bewust van deze incel/red pill-beweging en dacht dat het alleen maar een paar digitaal hard roepende idioten waren.


Waar het me aan doet denken : een paar maanden terug las ik 'Het verhaal van de dienstmaagd' ( 'The handmaid's tale ) van Margaret Atwood, een dystopische roman uit 1985. Gebaseerd op dit boek is er in 2017 een eerste serie uitgezonden, op Hulu ( een Amerikaanse streamingsdienst).
In Nederland op Videoland, schijnt het.
Is er hier iemand die de serie heeft gezien ?
In de VS schijnen sommige vrouwen zich zorgen te maken dat onder de oppervlakte hun land zich deze richting op aan het bewegen is, ze noemen het 'Mike Pence's America'.

De trailer van de serie 'The Handmaid's Tale : ( met een hoofdrol voor Elisabeth Moss)
https://www.youtube.com/watch?v=PJTonrzXTJs

(voor de duidelijkheid : wat ik in het rijtje van Paarsebloem heb benadrukt is niet wat ik het walgelijkst vind, maar wat in de serie letterlijk terugkomt)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-04-2018 12:07
5.96% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
28-04-2018 10:58
Ik denk best dat incels eerst een groep waren die wat steun en tips zochten om een beter leven te hebben, maar dit wordt nu overschaduwt door figuren die vrouwen geweld toewensen.
Precies dit, ik ken uit een ander forum iemand die zich zo noemde maar die zal zich 100% distantiëren van genoemde sites en gedachtegoed.
tyche schreef:
28-04-2018 11:35
Yikes. @(


De extreme stemmen klinken altijd het hardst. Wat een gif zeg, en dan was ik toch best iets gewend dacht ik.
Ik hoop maar dat dat forum niet representatief is voor de groep als geheel.
Dat heb ik hier ook al eerder geprobeerd duidelijk te maken.

Ik heb veel gelezen op Duitse sites waar de term Incel niet bestaat maar de verzamelnaam Absolute Beginners wordt gebruikt. Het accent ligt daarbij op relatie onervarenheid in plaats van seks. De fora die hierover gaan worden, hoewel minder, ook door vrouwen bezocht en zoiets als haat of geweld is totaal niet aan de orde.

Op deze site geeft de vrouwelijke auteur van het boek Und wer küsst mich? toelichting. In het boek staan interviews met mannen en vrouwen.
https://absolutebeginnersbuch.wordpress.com/

Ik wist dus al langer dat onze oosterburen er goed mee omgaan maar nu helemaal.
Sorry, maar geen zin om mij al te zeer te verdiepen in de incel 'cultuur'.

Voor mij zijn het gewoon zieke geesten die elkaar hebben gevonden. Veel meer valt er niet over te zeggen. Behandelen, en goed in de gaten houden.

Het hele 'ik neuk nooit wat' argument is in 2 seconden van tafel. Loop eens door de Geleenstraat of Wallen en je bent van je probleem af. Wat blijft is wentelen in de eigen sneuheid.

Wel jammer dat deze gekken kennelijk ook 'Redpill' als naam gebruiken, want in de originele betekenis van Redpill (als zijnde de zoektocht naar de vraag of er mensen/bewegingen zijn die buiten proportioneel veel macht hebben) schuilt wel degelijk waarheid en intelligentie.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
28-04-2018 11:58

Waar het me aan doet denken : een paar maanden terug las ik 'Het verhaal van de dienstmaagd' ( 'The handmaid's tale ) van Margaret Atwood, een dystopische roman uit 1985. Gebaseerd op dit boek is er in 2017 een eerste serie uitgezonden, op Hulu ( een Amerikaanse streamingsdienst).
In Nederland op Videoland, schijnt het.
Is er hier iemand die de serie heeft gezien ?
In de VS schijnen sommige vrouwen zich zorgen te maken dat onder de oppervlakte hun land zich deze richting op aan het bewegen is, ze noemen het 'Mike Pence's America'.

De trailer van de serie 'The Handmaid's Tale : ( met een hoofdrol voor Elisabeth Moss)
https://www.youtube.com/watch?v=PJTonrzXTJs

(voor de duidelijkheid : wat ik in het rijtje van Paarsebloem heb benadrukt is niet wat ik het walgelijkst vind, maar wat in de serie letterlijk terugkomt)
Dank je voor de link. Dat lijkt me een goede serie. Ik zal eens zien hoe ik die kan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
28-04-2018 13:12
Dank je voor de link. Dat lijkt me een goede serie. Ik zal eens zien hoe ik die kan bekijken.
Een youtube-video waarin deze serie besproken wordt, en verwezen wordt naar redelijk recente gebeurtenissen in de wereld (dus niet alleen de VS) . Het is zo'n nerdy, enthousiaste manier van een man die ook veel te snel praat, maar wel interessant. Het geluid kun je vrijwel uitzetten, want het wordt ondertiteld : https://www.youtube.com/watch?v=1ooOPOL6JgE

En een andere analyse over de symbolen in deze theocratie, Gilead genoemd : https://www.youtube.com/watch?v=RYPCrftEjt4

Een samenraapsel van scenes, er zitten erg akelige bij, waarschuwing !
Wat ik zo goed aan deze serie vind is dat het laat zien dat wat in Iran is gebeurd, in 1979, de Iraanse revolutie, die aanvankelijk helemaal niet alleen fundamentalistisch-islamitisch was en alle gevolgen daarvan, tot op de dag van vandaag, hier in het westen, althans in de VS, ook zou kunnen plaatsvinden, in de toekomst. Alleen dan zou het weleens een fundamentalistisch-christelijke revolutie kunnen zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=5AwTCDSa2eE

Sorry voor mijn uitweiding over deze serie, :$ ik ben erg enthousiast en het lijkt me een belangrijke waarschuwing, ook al is het fictie.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-04-2018 14:22
Reden: aanvulling
6.82% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Atwood heeft eens gezegd dat ze in het boek alleen dingen heeft gebruikt die ook in het echt voorkomen. Niet in het huidige Amerika natuurlijk, maar in de geschiedenis of in landen met extreem vrouwonvriendelijke regimes.

Ik acht zelf de kans op een Gilead in de huidige westerse wereld nihil, daarvoor is de bevolking en de situatie denk ik te divers en complex. Maar er zitten zeker aspecten in die de extremisten onder de incels aanspreken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
28-04-2018 16:49
Atwood heeft eens gezegd dat ze in het boek alleen dingen heeft gebruikt die ook in het echt voorkomen. Niet in het huidige Amerika natuurlijk, maar in de geschiedenis of in landen met extreem vrouwonvriendelijke regimes.

Ik acht zelf de kans op een Gilead in de huidige westerse wereld nihil, daarvoor is de bevolking en de situatie denk ik te divers en complex. Maar er zitten zeker aspecten in die de extremisten onder de incels aanspreken.
Toch is er in de VS een behoorlijk grote groep die de bijbel als rechtvaardiging zien voor onderdrukking van vrouwen, haat tegen LGBT mensen, en soms ook racisme. Sommigen willen het steeds moeilijker maken om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Tieners worden door hun ouders al naar conversion therapie of camps gestuurd wanneer ze homoseksuele gevoelens hebben.

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 78026.html

Als dat niet eng is...

En helaas denken mensen wel vaker: oh, dat gebeurt bij ons niet. Als je bij google image zoekt naar in "Iran in the 1950's" of "Iran in the 1960's" zie je mensen die er ongeveer hetzelfde bijliepen en leefden als mensen in de westerse wereld (oa in badkleding, met Liz Taylor achtige foto's van filmsterren, Beatles haar etc). Die hadden toen ook nooit gedacht dat zoiets kon gebeuren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ons waarschijnlijk staat te gebeuren, maar ik schat de kans ook weer niet helemaal uit. Een beetje alertheid lijkt me wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
@inkijk74, er is er weer zo'n topic, ik weet niet of je het kunt opbrengen daar iets bij te dragen :) :
relaties/wat-betekent-single-zijn-voor- ... ges/409209
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bittergarnituur schreef:
27-04-2018 18:04
Ik was tot mijn 25ste ook zon type.
Wil je wat uitgebreider reageren ?
Nu is het dus anders ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
@Inkijk74; ik hoop dat mijn vragen je niet te persoonlijk worden,in dat geval; geen antwoord is ook een antwoord.

Wat ik me afvraag; Je zegt 25 jaar incel geweest te zijn.. wat maakte dat je jezelf zo zag/noemt? En De intimiteitcoach heeft je enorm goed gedaan, is dit fysiek? Of ook mentaal.. ik bedoel echt de kern van je voormalig probleem aangaande intimiteit.. is dit ook 'aangepakt' ? Gezien het feit dat je zo geraakt wordt door de Loser opmerking.. welke overigens totaal ongepast is in mijn optiek.

In ieder geval dank voor je openheid hier, ik kende het hele fenomeen tot de aanslag in Toronto niet. En lees je bijdrages graag..
bloosje wijzigde dit bericht op 29-04-2018 11:43
0.39% gewijzigd
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
28-04-2018 16:49
Atwood heeft eens gezegd dat ze in het boek alleen dingen heeft gebruikt die ook in het echt voorkomen. Niet in het huidige Amerika natuurlijk, maar in de geschiedenis of in landen met extreem vrouwonvriendelijke regimes.

Ik acht zelf de kans op een Gilead in de huidige westerse wereld nihil, daarvoor is de bevolking en de situatie denk ik te divers en complex. Maar er zitten zeker aspecten in die de extremisten onder de incels aanspreken.
Ah, wat goed zeg, jij kende het boek al langer ?

Ik hoop dat je gelijk hebt, qua Gilead. Maar wie had ooit kunnen denken dat de VS met zo'n president opgescheept zou zitten ?
En wat er achter de horizon ligt ? Beiroet was zo'n 50 jaar geleden het Parijs van het oosten, het gebied tussen de Eufraat en de Tigris was ooit de/een bakermat van de beschaving, de laatste jaren was IS er heer en meester.
Sorry voor mijn somberte. Niet dat ik me er bij neer wil leggen, allerminst !

Tyche, leuk motto heb je Afbeelding
Ik moest het opzoeken. Monty Python was echt wel briljant !
nounou
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
28-04-2018 19:20
Toch is er in de VS een behoorlijk grote groep die de bijbel als rechtvaardiging zien voor onderdrukking van vrouwen, haat tegen LGBT mensen, en soms ook racisme. Sommigen willen het steeds moeilijker maken om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Tieners worden door hun ouders al naar conversion therapie of camps gestuurd wanneer ze homoseksuele gevoelens hebben.

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 78026.html

Als dat niet eng is...

En helaas denken mensen wel vaker: oh, dat gebeurt bij ons niet. Als je bij google image zoekt naar in "Iran in the 1950's" of "Iran in the 1960's" zie je mensen die er ongeveer hetzelfde bijliepen en leefden als mensen in de westerse wereld (oa in badkleding, met Liz Taylor achtige foto's van filmsterren, Beatles haar etc). Die hadden toen ook nooit gedacht dat zoiets kon gebeuren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ons waarschijnlijk staat te gebeuren, maar ik schat de kans ook weer niet helemaal uit. Een beetje alertheid lijkt me wel goed :)
Oh er zijn zeker zeer conservatieve groepen in de VS. Aan de manier waarop die groepen leven, vooral in de Bible belt, kun je wel zien hoe het eraan toe zou gaan mochten zij het voor het zeggen hebben. Dat is op zich al eng genoeg, maar de extreme (en, vind ik, simplistische) vorm van slavernij en ongelijkheid van het boek is toch wel een paar stappen verder. Daar is het Iran van nu ook niet mee te vergelijken. Gebieden die onder bewind van IS staan komen denk ik het meest inde buurt, of Noord Korea. En vergeleken met die gebieden is de VS veel te groot, pluriform, en te veel verbonden met de rest van de wereld (al gaat het boek volgens mij over Canada, of een gebied dat deels Canadees en deels noorden van de VS is). Noord Korea kan alleen zo blijven bestaan, dankzij haar vrijwel complete geïsoleerde situatie. IS-gebied heeft dat niet en is vreselijk instabiel. Gilead was het resultaat van oorlog, een soort nucleaire ramp en conservatief extremisme. Al deze dingen kunnen gebeuren en moeten bestreden worden, maar ik zie de Amerikaanse overheid niet in staat om zo veel controle over de bevolking uit te oefenen.

Al kan natuurlijk niemand in de toekomst kijken.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
29-04-2018 12:30
Oh er zijn zeker zeer conservatieve groepen in de VS. Aan de manier waarop die groepen leven, vooral in de Bible belt, kun je wel zien hoe het eraan toe zou gaan mochten zij het voor het zeggen hebben. Dat is op zich al eng genoeg, maar de extreme (en, vind ik, simplistische) vorm van slavernij en ongelijkheid van het boek is toch wel een paar stappen verder. Daar is het Iran van nu ook niet mee te vergelijken. Gebieden die onder bewind van IS staan komen denk ik het meest inde buurt, of Noord Korea. En vergeleken met die gebieden is de VS veel te groot, pluriform, en te veel verbonden met de rest van de wereld (al gaat het boek volgens mij over Canada, of een gebied dat deels Canadees en deels noorden van de VS is). Noord Korea kan alleen zo blijven bestaan, dankzij haar vrijwel complete geïsoleerde situatie. IS-gebied heeft dat niet en is vreselijk instabiel. Gilead was het resultaat van oorlog, een soort nucleaire ramp en conservatief extremisme. Al deze dingen kunnen gebeuren en moeten bestreden worden, maar ik zie de Amerikaanse overheid niet in staat om zo veel controle over de bevolking uit te oefenen.

Al kan natuurlijk niemand in de toekomst kijken.
Ik vind The Handmaid's Tale (de serie) ook helemaal geweldig overigens. Maar de reden waar om het niet snel zo zou gaan in de VS is dat conservatieven in de VS juist enorm wars zijn van overheidsdwang. Die zouden als eerst ten strijde trekken als de overheid zo veel dwang op zou leggen.

Ik zie meer overeenkomsten met islamitisch landen, waar de pendulum altijd heen en weer gaat van vrijzinnig naar diep orthodox islam, maar altijd gaat er een coup aan voor af.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een Eureka momentje. Alsof ik het door heb. Ik kan nog steeds makkelijk bij die intense woede komen. Het is bijna zo dat ik het nu bijna op afroep beschikbaar heb, die woede. De oorzaak van de woede is simpel: LOVE HURTS. En INTENSE LOVE CAN HURT TREMENDOUSLY.

Als kind was ik schuw en als puber was ik eigenlijk niet voorbereid op het uitgaansleven. Ik durfde de meisjes niet aan te kijken en ook niet aan te spreken. Het was gewoon te spannend en te moeilijk. Ik voelde me toen inderdaad een loser. Ik zag de jongens om me heen steeds ervarener worden in het versieren en ik raakte meer en meer achterop.

Omdat ik niet mee kon doen voelde ik me buitengesloten en afgewezen. Uit onderzoek is bewezen dat bij afwijzing dezelfde hersengebieden actief zijn dan die bij het ervaren van fysieke pijn. Ik voelde die pijn eigenlijk al als ik een meisje zag en die pijn werd heviger als ze me aansprak. Meisjes meden mij nog meer omdat ze goed kunnen meevoelen en mij niet wilden zien lijden.

Na een paar jaar was het patroon stevig in mijn systeem gecementeerd. Meisje -> AU. Als een solide Pavlov-reactie. Toch verlangde ik intens naar een vriendinnetje. Om me hoorde ik van vrouwen die vallen voor klootzakken, foute mannen, mannen die vrouwen slaan, criminelen enzovoort. Het buitengesloten voelen en niet mee kunnen doen maakte me boos en het groene monster (jaloezie) maakte me nog bozer. En ik durfde er met niemand over te praten vanwege schaamte. Ik stem LPF/PVV/FvD en ik denk dat dat ook een uitlaatklep is voor mijn onvrede en woede. En ik ben gepassioneerd fan van Donald Trump. Meisje=Pijn, dus ik snap waarom vrouwen in veel culturen zo kort gehouden worden. Ik kan invoelen waarom mannen in sommige culturen vrouwen mogen slaan. Ik kan invoelen waar eerwraak vandaan komt. En het is volgens mij dezelfde woede die er voor zorgt dat in Somalie 98% van de meisjes besneden wordt.

Vroeger wilde ik graag een lieve vrouw vinden en een gezinnetje stichten, maar ik ben dus zo'n 25 jaar ben ik dus Incel geweest. Het was als een lange tocht door een schrale, kleurloze woestijn.

In de zomer van 2014 ben ik begonnen om filmpjes van PUA's te bekijken. Die gaven mij hoop dat er in ieder geval meer mogelijk is. En ik had in November al mijn eerste kleine succesjes. Een gesprekje kunnen aanhouden met een vrouw vond ik al heel wat. Ik merkte ook dat als ik bozig was dat ik de aandacht langer kon vasthouden. Zo was er een meisje dat voordrong. Geirriteerd pakt ik haar bovenarm vast en zette haar resoluut terug op haar plaats. Ik kreeg een prachtige glimlach van haar terug. Er onstond een leuk gesprekje, maar dat duurde niet lang. De boosheid ebde snel weg en toen viel ik weer in mijn oude vertrouwde pijn-patroon terug. En ik was haar aandacht kwijt.

Ik besloot dat ik hulp nodig had en begin 2015 vond ik mijn Intimiteitscoach. Zij noemt zichzelf priesteres en wat zij doet is een soort inwijdingsritueel. Wat we bijvoorbeeld deden was elkaar aankijken. Ik wist niet wat mij gebeurde. Er ontdooide iets. Er kwamen tranen. We deden ook wel fysieke dingen op een matras, maar zij heeft altijd haar onderbroekje aangehouden. Het was de eerste keer dat ik zo'n vrouwenlijf tegen me aan voelde, daar had ik zo lang naar verlangd. Via haar ben ik op het SFOL2015 ( http://www.thefestivaloflove.org/ ) terechtgekomen. Dat was als een week in de oase na 25 jaar woestijn. Op mijn 43ste (vorig jaar) kreeg ik een vriendinnetje en sindsdien voel ik me niet echt een Incel meer.
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 29-04-2018 12:47
2.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@inkijk74; ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, maar van het gros van wat je hebt geschreven word ik, als jonge vrouw zelf, en als iemand die aan tientallen tienermeisjes lesgeeft, oprecht bang.
timetraveler wijzigde dit bericht op 29-04-2018 12:50
24.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@inkijk74, ik schrik ook van wat je nu schrijft, vooral het middendeel.
Ik had uit wat je eerder schreef de indruk dat je voor een groot deel door de pijn en woede heen was, nu lees ik wat anders.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Stefbros jouw onderschrift luidt bros before hoes...
Zelf naar vrouwen refereren dat het hoeren zijn in een incel topic.

Ik ben niet zo ingelezen over incels. Ik heb wel al veel slachtoffergedrag gelezen in combinatie met mannen zijn fantastisch van zogenaamde red pill mannen. Die vervolgens wel elke vorm van slachtofferschap bij vrouwen afkeuren. Die hypocrisie, ik vind het op zijn zachts gezegd frappant.

Maar op zich zijn deze ontwikkelingen ook niet zo gek. Door bewegingen als #metoo en een president die vrouwen bij hun poesje grijpt, krijg je gewoon een spanningsveld.Dan komen er uit beide hoeken uitspraken van excessen. Maar ik denk dat je zoiets een beetje moet zien als wanneer je beleid in een bedrijf wil veranderen. Je stuit altijd eerst op weerstand. 10% terroristen die het helemaal niets vinden, 30% vind het niks, 30% vind het minder maar denkt oké enz. Het is dan belangrijk om je op de gematigde groep te richten en die uit te breiden n draagvlak te creëren. Teveel praten met de 10% terroristen levert een vertekent beeld op en neemt het draagvlak weg bij de gematigden.
...
zazamaenade schreef:
29-04-2018 12:54
@inkijk74, ik schrik ook van wat je nu schrijft, vooral het middendeel.
Ik had uit wat je eerder schreef de indruk dat je voor een groot deel door de pijn en woede heen was, nu lees ik wat anders.
Nou ja, op zich schrijft hij gewoon zijn gevoelens op. Misschien schrik ik daar niet zo van om dat ik genoeg agressieve gewelddadig gevoelens heb die ik niet uit zal voeren of zo, maar wel al sinds kind heb. Voor een brein dat niet in absoluut goed en fout denkt is geweld ook maar een optie en een gedachte experiment. In voelen is wat anders dan uit voeren denk ik, maar goed dat kan Inkijk beter zelf verduidelijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het makkelijkste levenspad gekregen, maar ik denk dat het een doel heeft. Om de schaduwkanten van de mensheid te kunnen invoelen en begrijpen.

Die woede is zo lang bij mij geweest, dat ik er vrij gemakkelijk nog bij kan. Het voelt als een oude vertrouwde jas. Ook het pijn stuk in contact met vrouwen is nog niet helemaal weg. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik niet meer in de woestijn ben, maar in verbinding ben met heel veel fijne mensen. Een oase.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven