is iedereen gelijk?

30-11-2011 20:59 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier twijfel ik nog wel soms aan..

Ook bij mezelf.

Ik werk op de bassischool in groep 2 en merk wel dat ik de 'buitenlandse' kinderen anders behandel.

Ik ben niet echt een racist, ben zelf ook niet 100% nederlands ( wel hier geboren) maar kan wel boos worden om de buitenlanders die het hier gewoon helemaal verpesten en dan vind ik ook dat ze terug moeten naar hun land. Want ze kunnen het hier goed hebben maar ze maken het kapot voor zichzelf.

Ik merk dan bijvoorbeeld wel als een buitenlands kindje vervelend is, ik hem harder en bozer aanpak dan het nederlandse kindje. En dan kan ik mij al helemaal ergeren aan de ouders die bijna geen Nederlands kunnen. Dan heb ik al helemaal zoiets van dat het niet goed komt met jullie kind en kan ik eigenlijk niet zo lief doen als tegen de nederlandse kinderen. Vind dit eigenlijk heel erg van mezelf maar ik kan het niet veranderen. Zo ben ik gewoon. Herkent iemand dit?
Schandalig, jij hoort niet voor de klas!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kan niet veranderen? Zo ben ik gewoon?

Zoek werk waarbij je niet met mensen in aanraking komt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 20:59:

Hier twijfel ik nog wel soms aan..

Ook bij mezelf.

Ik werk op de bassischool in groep 2 en merk wel dat ik de 'buitenlandse' kinderen anders behandel.

Ik ben niet echt een racist, ben zelf ook niet 100% nederlands ( wel hier geboren) maar kan wel boos worden om de buitenlanders die het hier gewoon helemaal verpesten en dan vind ik ook dat ze terug moeten naar hun land. Want ze kunnen het hier goed hebben maar ze maken het kapot voor zichzelf.

Ik merk dan bijvoorbeeld wel als een buitenlands kindje vervelend is, ik hem harder en bozer aanpak dan het nederlandse kindje. En dan kan ik mij al helemaal ergeren aan de ouders die bijna geen Nederlands kunnen. Dan heb ik al helemaal zoiets van dat het niet goed komt met jullie kind en kan ik eigenlijk niet zo lief doen als tegen de nederlandse kinderen. Vind dit eigenlijk heel erg van mezelf maar ik kan het niet veranderen. Zo ben ik gewoon. Herkent iemand dit?Jij bent wel een racist :(
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2011 @ 21:01:

Schandalig, jij hoort niet voor de klas!

Eens.

TO, jouw mening over iemands afkomst of geboortegrond moet je buiten de school achter kunnen laten. Dat je het in je privé zo vindt en er naar handelt, vind ik al triest genoeg. Maar je bent aangenomen om àlle kinderen van onderwijs te voorzien, zonder onderscheid te maken op basis van afkomst. Als je dat niet kunt wordt het hoog tijd voor een andere baan.
Kun je voor mijn gemoedsrust even vertellen in welke provincie je werkt? Dan hoef ik mij niet druk te maken dat jij toevallig de juf van mijn kind bent.
Schandalig. Ga je diep diep diep schamen zeg! Jij hoort niet voor de klas te staan.
zo leer jij alle kinderen in jouw klas dat onderscheid maken normaal is.

en jij weet als geen anderen hoe dat bij kinderen werkt toch?

Dus ga je schamen en jezelf aanpakken of zoek ander werk.
..popcorn?
Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt. Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.
Zoooo, alleen de titel al.

En jij staat voor de klas?

Waar?

Zou niet graag willen dat jij mijn kinderen les geeft.

Zum kotsen
sorry maar kan hier geen een positieve opmerking over bedenken, dus ik zwijg maar
pstttt ff loepen
Ja, ik herken het wel een beetje. Niet met mensen met een anderstalige achtergrond, maar wel met mensen die ik bevooroordeeld en kortzichtig vind. Wel lastig, want als je doordenkt is dat eigenlijk net zo kortzichtig - iedereen zal een reden hebben voor zijn minder intelligente gedrag. Hoop ik dan. Verder hoop ik ook dat mensen met een voorbeeld-functie hun minder rationele aversie kunnen erkennen en herkennen en professioneel in hun werk kunnen zijn.
Jij bent die dwaas van die Beenseks
Frankly my dear, I don"t give a damn
Werk je al lang als juf? Herinner je je nog waarom je voor het onderwijs hebt gekozen?
"...maar kan wel boos worden om de buitenlanders die het hier gewoon helemaal verpesten en dan vind ik ook dat ze terug moeten naar hun land. Want ze kunnen het hier goed hebben maar ze maken het kapot voor zichzelf."

En dat begint volgens jou al in jouw klas, groep 2 dus, als ze niet naar je luisteren?

Lekker voorbeeld ben jij zeg, voor alle nationaliteiten...
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 21:04:

Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt. Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.Dit veranderd de zaak geheel, jij kan in de hoofden van anderen kijken. Mens had dat dan verteld in je op.
O, hahaha! Dan is het nu dus bewezen dat zowel dat topic als deze nep zijn. Ach ja, gelukkig maar
troll alert
Ja, een ieder is gelijk.

Gelukkig wel.
Ik kan niet loepen.
Eens met eerdere reacties, zoek een baan waarin je niet met mensen hoeft te werken. Een leerkracht hoort geen onderscheid te maken! Moeilijk? Dan moet je harder je best doen...
Ik moet helemaal niks!
quote:galadriel schreef op 30 november 2011 @ 21:06:

Ik kan niet loepen.

Ach, iets raars met beenseks. Jep, beenseks. In dat topic waren er ook al vele twijfels, maar TO kwam toch nog best serieus over. Een beetje net als hier, zeg maar. Maar ik zeg: 1 + 1 = 2

quote:galadriel schreef op 30 november 2011 @ 21:06:

Ik kan niet loepen.beenseks ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven