is iedereen gelijk?

30-11-2011 20:59 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier twijfel ik nog wel soms aan..

Ook bij mezelf.

Ik werk op de bassischool in groep 2 en merk wel dat ik de 'buitenlandse' kinderen anders behandel.

Ik ben niet echt een racist, ben zelf ook niet 100% nederlands ( wel hier geboren) maar kan wel boos worden om de buitenlanders die het hier gewoon helemaal verpesten en dan vind ik ook dat ze terug moeten naar hun land. Want ze kunnen het hier goed hebben maar ze maken het kapot voor zichzelf.

Ik merk dan bijvoorbeeld wel als een buitenlands kindje vervelend is, ik hem harder en bozer aanpak dan het nederlandse kindje. En dan kan ik mij al helemaal ergeren aan de ouders die bijna geen Nederlands kunnen. Dan heb ik al helemaal zoiets van dat het niet goed komt met jullie kind en kan ik eigenlijk niet zo lief doen als tegen de nederlandse kinderen. Vind dit eigenlijk heel erg van mezelf maar ik kan het niet veranderen. Zo ben ik gewoon. Herkent iemand dit?
Lekker is dat he! Een beetje provoceren en dan kijken wat voor reacties er op komen! Want ja dat durf jij alleen online, in het echte leven zou je er niet eens aan denken. Ik heb één woord voor je: SNEU
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 21:04:

Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt. Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.Het is normaal om niet iedereen even aardig te vinden. Het is niet normaal om dat onderscheid te maken op grond van eigenschappen waar de betreffende persoon niets aan kan doen. En ik hoop maar dat jij het niet over je leerlingen hebt als je dit zegt! "Mensen niet mogen op je werk", dat kan je hebben met volwassenen, maar niet met kinderen die je onder je hoede hebt!
Oh wat zielig voor die kindjes
Ik heb genoeg verhalen gehoord over hoe het ergens anders gaat. En niet iedereen moet zo roze kleurig denken want het is echt niet overal een pretje.

Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt. Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.

En zo probeer je jouw gedrag goed te praten? 'Er zijn meer mensen die zo zijn'?

Daarbij kun je inderdaad iemand niet mogen, maar dat is een totaal ander verhaal dan bij jou. Jij behandelt kinderen (!) anders, omdat ze toevallig geen Nederlandse ouders hebben.
Beenseks, mijn iPad kent het woord niet eens.

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Gnifgnif.
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 21:08:

Ik heb genoeg verhalen gehoord over hoe het ergens anders gaat. En niet iedereen moet zo roze kleurig denken want het is echt niet overal een pretje.Nee, dat klopt. Stel je voor dat je in real life met jou te maken hebt. Brr.
Iemand niet mogen wil niet zeggen dat ik iemand dan niet gelijk aan mij vind
Frankly my dear, I don"t give a damn
Stop dit maar, het heeft geen zin zie ik.

Misschien ben ik toch dan maar een racist, maar mijn werk vind ik heel erg leuk!
quote:galadriel schreef op 30 november 2011 @ 21:09:

Beenseks, mijn iPad kent het woord niet eens.

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Gnifgnif.ff naar de pijlerT seks en dan naar beenseks
In Noorwegen is dat heel normaal...
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 20:59:

En dan kan ik mij al helemaal ergeren aan de ouders die bijna geen Nederlands kunnen.

Nederlands is ook niet jouw sterkste punt hè?

(Ja ik weet dat het een trol is, maar ik wilde dit toch nog even kwijt )
Dus.. Ben echt even flabbergasted, dat zulke mensen voor de klas staan. Wat denk je van je eigen bijdrage? Ooit gehoord van de self-fulfilling prophecy?!
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 21:10:

Misschien ben ik toch dan maar een racist, maar mijn werk vind ik heel erg leuk!Gelukkig maar. Geniet ervan. Doei!

Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt.Zo af en toe zo'n gedachte maakt iemand geen racist. Veel mensen hebben dat, maar het gaat er om of je er naar handelt of niet.quote:Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.

Ja, als Piet zich als een klootzak gedraagt, dan behandel ik 'm anders als Truus die zich wel collegiaal opstelt. Maar dat heeft te maken met gedrag, niet met afkomst/geboortegrond.

Jij geeft aan onderscheid te maken op basis van afkomst/geboortegrond. En je handelt er ook nog eens naar. Dan kun je wel roepen dat je nou eenmaal zo bent, maar dan ben je overduidelijk niet geschikt voor het onderwijs.

Misschien ben ik toch dan maar een racist, maar mijn werk vind ik heel erg leuk!Ja leuk.. lekker buitenlandertjes pesten.
en die kerel maar staren....

Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die met anderen werken die zoiets denken, of waarbij een slechte gedachte voorbij komt. Heb ik erg vaak gezien dat sommige mensen gewoon iemand niet mogen op hun werk, en dan ga je anders met ze om. Zo is het gewoon.

Deze redenatie gaat hier dus niet op hè. je hebt te maken met kinderen van nog gEen 5 jaar oud1 daar hoor je geen onderscheid in ras te maken. je kan wel zeggen dat je geen racist bent, maar die vlieger gaat toch echt niet op.

Ik blijf erbij.....schandalig. Ga je schamen.

Misschien ben ik toch dan maar een racist, maar mijn werk vind ik heel erg leuk!En toch zeg ik: stoppen, stoppen, stoppen.
Iedereen is gelijk. Dat wil niet zeggen dat je iedereen als je gelijke behandelt. Wat niet wil zeggen dat het fair is om niet iedereen als gelijke te behandelen. In jouw geval lijkt het me beter dat je gelijk behandeld wordt, dus ga eens praten met al die gelijken om je heen i.p.v. te blijven hangen in clichés...
Op je topic titel >> Is iedereen gelijk?

Kan ik na geloept te hebben zeggen,

"je hebt er vreemde types bij"

Wat je rol in/voor de klas betreft, denk niet dat jij op de juiste werkplek zit.
Ik zie de dag dat mijn kind naar de basisschool moet echt met angst en beven tegemoet. Nee, niet alleen door TO, maar het helpt zeker niet mee. Wat een droevenis is het op sommige scholen.
.
quote:workaholic3 schreef op 30 november 2011 @ 21:08:

Ik heb genoeg verhalen gehoord over hoe het ergens anders gaat. Dus? Omdat anderen van de brug springen moet de leerkracht dat ook maar doen?quote:En niet iedereen moet zo roze kleurig denken want het is echt niet overal een pretje.Als jij iets wil veranderen aan het beleid in Nederland waardoor de mensen die jij als profiteurs ziet, minder kunnen profiteren, dan moet je de politiek in. Maar ga alsjeblieft weg uit het onderwijs, want daar heb je helemaal niks te zoeken.
Chartreuse, geweldig jouw avatar: I am hiding from stupid people.

Wat doe je hier dan , dit is toch wel een gevalletje stupid people.

Tjonge nou al is het een trol ik hoop dat ze gauw weer onder een boom kruipt. Eng zoiets voor de klas, brrrr.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven