is iedereen gelijk?

30-11-2011 20:59 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier twijfel ik nog wel soms aan..

Ook bij mezelf.

Ik werk op de bassischool in groep 2 en merk wel dat ik de 'buitenlandse' kinderen anders behandel.

Ik ben niet echt een racist, ben zelf ook niet 100% nederlands ( wel hier geboren) maar kan wel boos worden om de buitenlanders die het hier gewoon helemaal verpesten en dan vind ik ook dat ze terug moeten naar hun land. Want ze kunnen het hier goed hebben maar ze maken het kapot voor zichzelf.

Ik merk dan bijvoorbeeld wel als een buitenlands kindje vervelend is, ik hem harder en bozer aanpak dan het nederlandse kindje. En dan kan ik mij al helemaal ergeren aan de ouders die bijna geen Nederlands kunnen. Dan heb ik al helemaal zoiets van dat het niet goed komt met jullie kind en kan ik eigenlijk niet zo lief doen als tegen de nederlandse kinderen. Vind dit eigenlijk heel erg van mezelf maar ik kan het niet veranderen. Zo ben ik gewoon. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Jee, hier sta ik echt van te kijken... Dat je je ergert aan mensen die de taal niet goed spreken, tja ok. Maar dat je het kleine kinderen kwalijk neemt?? En daar ook nog eens naar handelt??Die kunnen er toch al helemaal niets aan doen? Hoe zou je dat vinden als dat jou vroeger zo was overkomen? Als jij vroeger bijv. in het buitenland had gewoond en harder werd aangepakt, puur en alleen omdat je ouders ergens anders vandaan komen?

En dan nog iets: beetje vreemd dat je commentaar hebt op het al/dan niet Nederlands spreken van buitenlanders als je zelf niet eens foutloos Nederlands kunt schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven