Jaloers op schoonzus
donderdag 14 juli 2011 om 10:41
donderdag 14 juli 2011 om 10:42
Naar een psycholoog gaan om zekerder van jezelf te worden lijkt me stap 1.
Daarnaast snap ik vooral niet dat je gaat samenwonen om je schoonzus te ontwijken. Lekkere basis....
Verder vraag ik me af of dit topic echt is, maar ik verbaas/erger me de laatste dagen nogal over de onzekere meisjes topics.
Daarnaast snap ik vooral niet dat je gaat samenwonen om je schoonzus te ontwijken. Lekkere basis....
Verder vraag ik me af of dit topic echt is, maar ik verbaas/erger me de laatste dagen nogal over de onzekere meisjes topics.
donderdag 14 juli 2011 om 10:43
Ben je verliefd op zijn broer?
Je klinkt in mijn ogen een beetje obesessief. Niet een beetje.. een beetje enorm.
Misschien is zij gewoon heel aardig en zou je vriendinnen kunnen zijn.
Waarom maak jij zoveel strijd, met jezelf maar ook met haar. Ze zal het vast wel merken aan je hoor, en anderen misschien ook wel.
Wie ben jij om te vinden dat jij meer of beter of specialer moet zijn dan een ander? Is best arrogant.
Je klinkt in mijn ogen een beetje obesessief. Niet een beetje.. een beetje enorm.
Misschien is zij gewoon heel aardig en zou je vriendinnen kunnen zijn.
Waarom maak jij zoveel strijd, met jezelf maar ook met haar. Ze zal het vast wel merken aan je hoor, en anderen misschien ook wel.
Wie ben jij om te vinden dat jij meer of beter of specialer moet zijn dan een ander? Is best arrogant.
..popcorn?
donderdag 14 juli 2011 om 10:45
Huh? Wat een vreemd verhaal, ik herken daar ook helemaal niets in. Maar het klinkt wel zorgelijk. Waarom ben je jaloers op haar? Heb je het gevoel dat je zowel je eigen vriend als zijn broer helemaal voor jezelf wil hebben? Heb je heimelijke gevoelens voor de broer van je vriend? Of ben je jaloers op haar zelf, gewoon als persoon? Ik zou me een focussen op waar jouw onzekerheid ten opzichte van haar vandaan komt want er moet iets achter zitten natuurlijk.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
donderdag 14 juli 2011 om 10:46
ik herken mezelf helemaal niet in je verhaal, maar het doet me wel denken aan een goede vriendin die rond haar 20e vreselijke last had van jaloezie. Ze zag overal 'gevaar' in andere vrouwen, dat haar vriend die vrouwen leuker zouden vinden, dat zij niet zulk mooi haar had/slank was/zo vaak in de buurt was.
Een psycholoog heeft haar laten zien dat ze
1. vooral en veelal alleen maar met zichzelf bezig is
2. dit haar geen leukere partner maakt
3. als ze zo zou doorgaan ze krijgt waar ze bang voor is: vriend weg en met een andere vrouw.
Wie weet is dat ook wat voor jou: gesprekken bij een psycholoog. Je hebt je nu toevallig vastgebeten in je schoonzus, maar voor hetzelfde geld was het je buurvrouw. Leer om niet zo geobsedeerd te zijn door jezelf en hoe jij eruit ziet. Leer relativeren.
Een psycholoog heeft haar laten zien dat ze
1. vooral en veelal alleen maar met zichzelf bezig is
2. dit haar geen leukere partner maakt
3. als ze zo zou doorgaan ze krijgt waar ze bang voor is: vriend weg en met een andere vrouw.
Wie weet is dat ook wat voor jou: gesprekken bij een psycholoog. Je hebt je nu toevallig vastgebeten in je schoonzus, maar voor hetzelfde geld was het je buurvrouw. Leer om niet zo geobsedeerd te zijn door jezelf en hoe jij eruit ziet. Leer relativeren.
donderdag 14 juli 2011 om 10:48
Hoe doe je dat met je eigen familie,
Broers/zussen tegen over jullie ouders?
Ik vind het een heel bijzonder verhaal.
Eigenlijk zou ik willen zeggen: stel je niet zo aan,
de wereld ziet jou niet zoals jij je zelf ziet, waar jezelf obsessief (zoals sieraden, kleding, sporten, leuk doen door de telefoon) over aan het doen ben, denkt een ander nog geen 5 seconde overna.
Broers/zussen tegen over jullie ouders?
Ik vind het een heel bijzonder verhaal.
Eigenlijk zou ik willen zeggen: stel je niet zo aan,
de wereld ziet jou niet zoals jij je zelf ziet, waar jezelf obsessief (zoals sieraden, kleding, sporten, leuk doen door de telefoon) over aan het doen ben, denkt een ander nog geen 5 seconde overna.
donderdag 14 juli 2011 om 10:48
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 juli 2011 @ 10:41:
Ieuwww wat een enge schoonzus ben je . Weet je waarom je jaloers bent op haar? Dat zou ik eerst eens uitzoeken.
Verder misschien hulp erbij zoeken? Of met haar en je broer gaan praten over hoe jij je voelt.
Ik schrik een beetje van de reacties. Het is inderdaad niet normaal. Waarom ik jaloers ben weet ik niet precies, misschien de verhalen die ik van haar hoor, over hoe volmaakt haar leven bijna is.
Als mijn vriend zegt, zullen we vanavond bij mijn ouders eten, is het eerst wat ik vraag: Is zij er? Als ze er is ga ik liever niet of ik sta twee uur voor de spiegel. En als ik daar kom zet ik mijn masker op en doe leuk met haar.
Ik las op internet dat schoonzussen de grootste ergenissen waren inplaat van de schoonmoeder. Misschien dat anderen dit ook zo meemaken?
Ieuwww wat een enge schoonzus ben je . Weet je waarom je jaloers bent op haar? Dat zou ik eerst eens uitzoeken.
Verder misschien hulp erbij zoeken? Of met haar en je broer gaan praten over hoe jij je voelt.
Ik schrik een beetje van de reacties. Het is inderdaad niet normaal. Waarom ik jaloers ben weet ik niet precies, misschien de verhalen die ik van haar hoor, over hoe volmaakt haar leven bijna is.
Als mijn vriend zegt, zullen we vanavond bij mijn ouders eten, is het eerst wat ik vraag: Is zij er? Als ze er is ga ik liever niet of ik sta twee uur voor de spiegel. En als ik daar kom zet ik mijn masker op en doe leuk met haar.
Ik las op internet dat schoonzussen de grootste ergenissen waren inplaat van de schoonmoeder. Misschien dat anderen dit ook zo meemaken?
donderdag 14 juli 2011 om 10:49
quote:kroelkipje schreef op 14 juli 2011 @ 10:37:
Hai Viva'tjes,
Ik denk dat vele na het lezen van mijn titel zich betrokken voelen, omdat ik denk niet de enige ben die jaloers is, of zelfs een hekel heeft aan haar schoonzus. Ik wil graag mijn verhaald kwijt, omdat het vele uren van mijn dag beheerst. Ik zal bij het begin beginnen.
Ik ben ook niet heel dol op mijn schoonzus maar jaloers of een hekel hebben aan, absloluut niet. Dus nee, denk niet dat vele Viva'tjes zich betrokken voelen bij jouw stukje..
Edit: ik had het over de zus van van mijn vriend. De partners van zijn broers, zoals in jouw stukje, vind ik superleuk!
En ja, eentje is veel knapper, succesvoller en heeft een beter contact met onze schoonmoeder, maar hey, ik mag haar en zij mag mij.
Hai Viva'tjes,
Ik denk dat vele na het lezen van mijn titel zich betrokken voelen, omdat ik denk niet de enige ben die jaloers is, of zelfs een hekel heeft aan haar schoonzus. Ik wil graag mijn verhaald kwijt, omdat het vele uren van mijn dag beheerst. Ik zal bij het begin beginnen.
Ik ben ook niet heel dol op mijn schoonzus maar jaloers of een hekel hebben aan, absloluut niet. Dus nee, denk niet dat vele Viva'tjes zich betrokken voelen bij jouw stukje..
Edit: ik had het over de zus van van mijn vriend. De partners van zijn broers, zoals in jouw stukje, vind ik superleuk!
En ja, eentje is veel knapper, succesvoller en heeft een beter contact met onze schoonmoeder, maar hey, ik mag haar en zij mag mij.
donderdag 14 juli 2011 om 10:50
Oei, scary....dat wel. Hmm misschien is wat professionele hulp niet verkeerd om zo te leren van jezelf te houden. Zoals je bent en met wat je doet. Geeft je veel meer rust en kun je de " strijd" met je schoonzus opgeven en je volledig op jezelf en je vriend concentreren... Wat als je zwager en zijn vriendin uit elkaar gaan...dan heb je je dure opleiding, je dure kleding en je dure zonnebankbezoekjes voor niks gedaan....En wat vind je vriend ervan dat je bakken met geld uitgeeft? Sterkte!