Jaloers op schoonzus

14-07-2011 10:37 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten
anoniem_128945 wijzigde dit bericht op 14-07-2011 12:11
Reden: Topic gesloten
% gewijzigd
quote:bommi schreef op 14 juli 2011 @ 11:07:

Trolls maken altijd dezelfde fout.

Binnen een half uur is een langdurend probleem opgelost.

Onmogelijk!Jup veel te inschikkelijk voor iemand die hier last van zou hebben.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 14 juli 2011 @ 11:05:

[...]

En nu zie je inenen het licht????

Tsja het regent buiten, je moet wat doen hè...

In de bioscoop zit je ook droog hoor en het houdt je ook van de straat.Hoor je wel wat je zegt? Dit is voor mij serieus hoor. Op zulke reacties zit ik niet te wachten.
quote:Maja82 schreef op 14 juli 2011 @ 11:11:

[...]

Jup veel te inschikkelijk voor iemand die hier last van zou hebben.Opgelost niet, maar helderder wordt het wel.
quote:kroelkipje schreef op 14 juli 2011 @ 11:12:

[...]

Opgelost niet, maar helderder wordt het wel.Als je alles zosnel aan neemt, heb je je huisarts al gebeld voor een verwijzing naar een psych?
Trol of niet, doe normaal zielepietje!
Kroelkipje, zodra je post op een openbaar forum zijn alle reacties te verwachten. Ook de reacties waar je niet op zit te wachten. Niet leuk, maar wel waardevol. Kennelijk lok je met je houding deze reacties uit. Confronterend, maar misschien zet het je aan het denken. Nu zijn het nog vreemden, maar wat als je dezelfde reacties in je eigen kring uitlokt? Niet fijn toch? Kortom, gebruik de spiegel die hier wordt voor gehouden en doe er je voordeel mee. Van een beetje (zelf-) reflectie wordt niemand slechter. Integendeel!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:kroelkipje schreef op 14 juli 2011 @ 11:11:

[...]

Hoor je wel wat je zegt? Dit is voor mij serieus hoor. Op zulke reacties zit ik niet te wachten.

Whahahaa...

Nope
TO soms is het forum erg hard, niet alle reacties zijn leuk om te horen en de meeste zijn puur en direct vanuit het oog van de schrijver geschreven. Trek je dus net te veel aan van reacties waar je niets aan hebt en die niets toevoegen aan je topic.

Maar het is wel een weergave van hetgeen dat je schrijft. een vorm van actie is reactie. niet iedereen kan begrijpen dat je op een bepaalde manier naar iets of iemand kijkt.

je zit jezelf alleen zo vreselijk in de weg, en je relatie staat hoe dan ook onder druk nu.

Welke oplossing zie j voor jezelf als je daar eens goed en eerlijk over nadenkt?
..popcorn?
Ik heb helemaal geen problemen met mijn schoonzus, ik vind haar leuker dan mijn schoonouders en heb er ook veel beter contact mee. De zus van mijn vriend is dat.

De vriendin van mijn broer vind ik een beetje stom omdat zíj heel jaloers doet en het niet leuk vindt als mijn broer en ik even met elkaar kletsen en grapjes maken.

Maar van dit verhaal snap ik werkelijk niks. Wat laat jij je ontzettend kennen.. ik vind het ook helemaal niet gek als je schoonfamilie haar leuker vindt want jij zal ontzettend nep overkomen gok ik zo.
Ga werken aan je zelfbeeld en je onzekerheid en vind je schoonzus niet zo belangrijk.
En wat nou als je schoonouders haar écht leuker vinden (ik acht de kans groot dat dat zo is, maar dat is meer omdat je dus helemaal niet (meer) jezelf bent daar)? Hoe erg is dat nou helemaal? Je hoeft toch niet met je schoonouders samen te leven?

Ga lekker je eigen leven leven en doe niet zo moeilijk (voor jezelf en voor anderen).

Als je zo doorgaat komt er vast een moment dat je vriend er klaar mee is (met jou dus...)!

Succes!
Kroelkipje ik weet hoe jij je voelt. Zelf kan ik goed met mijn schoonzussen overweg maar ben super jaloers omdat ze zwanger zijn... het slaat echt nergens op :P

Maar jij gaat te ver, die dingen die je doet moet je doen voor jezelf om een goede toekomst te krijgen. Verspil je tijd niet aan je schoonzus maar aan je relatie en studie!! wordt zelf gelukkig en misschien is zij wel minder erg dan dat jij denkt!

Groetjesss!!
Ben jij heel toevallig mijn schoonzus?

Klinkt allemaal weer heel verdacht en precies hetzelfde.
Echt het meest vreemde en enge topic sinds....ever! Hoop dat jij niet eentje van mijn schoonzussen bent. God, wat ben jij onzeker en 'messed up'. Rechtstreeks naar de psychiater en dit bedoel ik niet hatelijk, want als dit topic echt is, kunnen dit soort gevoelens hele enge gevolgen hebben.
Nooit nagedacht over je gevoel van eigenwaarde? Als je al die dingen uithaalt om toch maar vooral beter en mooier te zijn dan je schoonzus ben je volgens mij wel héél erg onzeker. Blijf gewoon jezelf, dan vinden de mensen je vast véél leuker.
verba volant, scripta manent.
Ik vind het heel sneu voor dat meisje dat er iemand is (jij dus) die zo 'met haar leeft'. Die zo handelt met als enige doel boven haar uitsteken.

Ook vind ik het sneu voor jou, want je houdt jezelf gevangen. Je doe dingen die je niet zou doen als je haar niet zou kennen. Nu scheelt het dat je geen heroïne bent gaan spuiten, maar een studie bent gaan volgen Maar serieus... je ziet toch zelf ook wel in dat je een ernstig probleem hebt?

Er is geen poll, maar ik stem op therapie.
Sneu hoor.
Als dit echt is heb je wel een huge probleem met jezelf. Ik ben ook ontzettend onzeker over mezelf maar zal nooit of te nimmer zo raar gaan doen. Ik vind het nogal paranoide klinken eerlijk gezegd.

En strawberry: ik hoop het niet voor je....
Ik vind het altijd best zielig wanneer mensen een gevoel van eigenwaarde kopen door merkkleding en dure spullen aan te schaffen. Je zegt er letterlijk mee 'zonder die spullen ben ik niets waard'.

Probeer eens wat meer van je eigen kracht uit te gaan.
quote:Snormel schreef op 14 juli 2011 @ 10:55:

[...]

Je kon nog voor schoonzus in beeld was al niet leven met het idee dat je zwager een relatie zou krijgen?

Ga es met z'n vieren rond de tafel zitten en stel voor om te ruilen dan. Jij met je zwager, vriend met je schoonzus, probleem opgelost?Lastig als iemand zijn openingspost maar weer meteen weghaalt. Nu weet ik niet wat erin stond. Maar bovenstaande klinkt nogal vreemd. Het klinkt alsof je sterke gevoelens had voor je zwager. Is dat ook zo. als in dat jij zijn vriendin had willen zijn?
samenvatting: TO is altijd bang geweest dat de broer van haar vriend een vriendin kreeg, kreeg hij ook, leuke mooie meid die goed met ouders van vriend en broer kan opschieten. TO jaloers, gaat zonnebanken, sporten, vol in de makeup en mooie kleren aan in de angst haar tegen te komen. Gaat niet meer naar familiebijeenkomsten als zij er is en probeert door extra veel te bellen naar ouders van vriend te zorgen dat die ouders haar leuker vinden.

conclusie: TO heeft wat geestelijke problemen en heeft hulp nodig
Oh ik dacht dat de conclusie was, dat TO een troll was.

My mistake!
quote:SeptemberGirl schreef op 14 juli 2011 @ 23:37:

Oh ik dacht dat de conclusie was, dat TO een troll was.

My mistake!dat kan ook de conclusie zijn
Jeeeez wat een overtrokken reacties, wat zijn we weer snel met het vingertje. Mocht het verhaal echt zijn, dan hebben jullie succesvol iemand weggepest. Als je het niet vertrouwt, blijf dan gewoon weg. Het is maar goed dat de heksenjachten voorbij zijn zeg.
De eerste blz doorgelezen, en de OP is al verwijderd.

Hmmm de context, de stijl van reageren hier, verliefd op de broer van vriend/man, vervolgens jaloers op zijn vrouw/vriendin = schoonzus...

Doet mij denken aan die babsbed...

Mijn zwager

of dat andere topic.. Verliefd op mijn zwager...

Maarja het zal aan mij liggen.

Hoe dan ook, TO, misschien kun je nog wat inspiratie opdoen door die andere topics te lezen, gezien je hier niet meer terugkomt.

Een van de tips hierboven is denk ik wel terecht: idd hulp zoeken voor je problemen.

Sterkte TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven