Jarig en een voor een sms'en ze af :'(

14-11-2010 12:39 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja... Titel zegt het al.

Vndaag ben in jarig, 26 word ik. Gisteren verhuisd tijdelijk naar ouders en een goede vriend, totdat ik over een maand in mijn nieuwe kamer kan (ben student). Heel wel stress afgelopen weken door die verhuizing, omdat ik al 2x wel op tijd een kamer had die op t laatste moment niet doorging.

Nu tijdelijk verlost van verhuisstress, maar geen echt eigen plekje.

Vandaag verjaardag, ik was al van plan het klein te vieren ( bij mijn ouders)

Maar net de 2 vrienden die me de laatste tijd zo bij hebben gestaan, hebben vanochtend af-ge-smst. Niet eens een belletje.

Nu komt er wat familie, misschien nog 1 vriend en dat was het.

Op zich niet erg, maar om af te sms'en wegens een kater en de ander wegens overvolle planning, tja dat komt hard aan. Zeker gezien het feit dat ik vandaag had willen genieten van geen stress.

Nu zit ik te huilen en heb me voorgenomen dat dit de laatste verjaardag is die ik vier. Ik ga ook niet meer naar alle verjaardagen van anderen die me altijd stress opleveren en waar ik doodmoe vandaan kom, maar toch altijd ga omdat ik me inleef in degene die op me rekent, gebak heeft gehaald, en me er graag bij heeft

Op die dag. Daarom ga ik altijd.

Maar nu niet meer. Ik ben zo verdrietig op wat een leuke dag had moeten zijn.

Zouden jullie me een beetje op willen vrolijken?
Gefeliciteerd!!!

Verder niet echt iets om je op te vrolijken eigenlijk... Of is een goed?
tja... het is maar een verjaardag... mij zou het totaal niet boeien
Ja, thanx choca.

Heyjij, dat is dan iets waarin we blijkbaar verschillen. Vier jij je verjaardag überhaupt? (gewoon nieuwsgierig)
Mij zou het wel boeien! Ik ben nogal een verjaardagsmens...

En zeker als je zelf veel moeite doet voor anderen dan kan ik me voorstellen dat dit je echt raakt!

Kun je je vrienden niet even bellen - zeg gewoon dat je het enorm jammer vindt en ze graag ziet op deze voor jou belangrijke dag! Misschien denken ze dat het al druk wordt en/of hebben ze niet veel zin om bij je ouders te zitten.. Of weten ze gewooon niet dat dit voor jou belangrijk is?!
Ik leef met je mee....

Zo rot... maar die mensen denken 'gewoon' aan zichzelf, en hebben het vast niet persoonlijk bedoeld.

Maak het gewoon gezellig met je familie, want die laten je blijkbaar niet in de steek...

Gelukkige verjaardag !!

(En dat voornemen dat ken ik... bij mij gaat het om Oudejaar, verjaardag is hier een beetje anders.)
Het zou mij werkelijk niet kunnen boeien dat mijn vrienden niet op mijn verjaardag komen. Ik hecht er allang niet meer zoveel waarde aan als dat ik deed toen ik 8 was. Is het niet veel belangrijker dat die vrienden er wel waren toen jij hun hulp kon gebruiken? Weegt je verjaardag daar niet tegen op?
Dat is niet zo leuk nee! Bij mij kwamen er dit jaar ook een aantal mensen niet en ik heb me ook voorgenomen om me niet meer in allerlei bochten te wringen om aanwezig te zijn bij elk feestje. Sms ze terug of ze snel keertje langs komen of wat willen gaan drinken, en vier je verjaardag zo meerdere keren :-) Ik heb mijn verjaardag uiteindelijk over 1,5 maand verspreid en nog steeds niet iedereen gezien sindsdien. Ik weet dat ze er voor me zijn als het nodig is en dat geldt andersom ook, das het belangrijkste. Overigens loop je vaak zelf alleen maar te rennen met taart en drinken dus heb je nog wel stress....

Geniet van deze dag met de mensen die wel komen en relax! Gefeliciteerd :-)
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
It's your party!

Het komt vast weer goed! In ieder geval hartelijk gefeliciteerd en probeer er toch iets van te maken!

Ach ik kan met het me wel een klein beetje voorstellen. Je verheugt je ook ergens op, toch?

Ook maar een van mij. Hopelijk toch een fijne verjaardag.

Ik zou overigens nog niet nadenken over toekomstige verjaardagen. Even mokken bij deze en dan weer door, anders wordt het wel weer deprimerend.
Ik zou het niet leuk vinden, maar zou de waarde van de vriendschap er niet aan af meten.

Gefeliciteerd, Power2!
Gefeliciteerd!

Geniet van je dag, je bent maar 1x per jaar jarig.

Ik snap je teleurstelling...

Zelf vier ik het daarom ook niet meer, al een aantal jaar niet.

Bij mij komen vrienden sowieso niet, wonen te ver weg vinden ze om even langs te komen en familie heeft het allemaal te druk met de decemberfeestmaand.

Nu doe ik een dag iets samen met iemand die er wel op mijn verjaardag was en samen doen we iets wat we beide leuk vinden.
Gefeliciteerd!!

Lekker gaar van die vrienden inderdaad!

Probeer toch te genieten van je verjaardag met je ouders en familie. Zou zonde zijn anders.
Ja dat spreiden van verjaardagen ken ik, alleen in mijn eirvaring komt het erna niet meer ervan om met die intentie af te spreken en dan is het speciale van je geboortedag ook wel een beetje weg. Of zeg maar helemaal.

Kijk, als ik niet kan of twijfel of ik het ga redden op die dag, zeg ik dat eerlijk; ofwel: 'ik kan niet komen' ofwel 'ik weet niet of het lukt, maar als ik het red kom ik zeker' en dan op de dag zelf sowieso een belletje, of ik nu wel of niet kom.

Zal ik dan idd wel in verschillen van andere mensen.
Van harte gefeliciteerd met je 26e verjaardag!

Ik weet helaas precies hoe je je voelt, ik heb in 1997 ook zo'n verjaardag gehad. De een na de ander belde af met de smoes dat het veeeeels te mooi weer was , terwijl ik druk bezig was de hapjes klaar te maken en mijn huis te poetsen terwijl ik ondertussen ook nog aan het verbouwen was in de tuin. Dat was voor mij de bekende druppel: ik heb het daarna nooit meer gevierd. Klaar. Basta.

Maar ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen hoor. Net of je niet belangrijk genoeg bent ofzo. Maar dat is niet zo hoor! Jij bent belangrijk voor jóu!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Oh ik snap het wel hoor, wat vervelend.

Zelf vier ik mijn verjaardag bijna nooit, maar ik zou het ook wel erg jammer vinden als mensen dezelfde dag nog gaan afsmsen (niet eens bellen..).

Maak er wat leuks van met de mensen die wel komen (en het is dan idd ook wel weer zo dat die vrienden er wél waren toen je hulp nodig had, das ook fijn).

Fijne verjaardag!
Gefeliciteerd!

Ik vier mijn/onze verjaardag altijd groots met veel familie en vrienden. En er zijn altijd mensen die niet kunnen/afmelden o.i.d. Jammer, maar geen drama. Ze kunnen waarschijnlijk niet of hebben geen zin, dat boeit me eigenlijk niet zo. Waren ze erbij geweest had ik dat reuze gezellig gevonden, maar zijn ze er niet dan vind ik dat ook goed. Ze zullen wel een goede reden hebben.

Waarom ben je gelijk zo van slag en wil je zelfs niet meer naar hun verjaardagen toe? Ik vind het nogal kinderachtig overkomen.
Gefeliciteerd Wat rot dat je je zo voelt meid!

Heb niet echt adviezen alleen dat je er wel van moet genieten het is maar 1 x per jaar
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
TO, waarom leveren andermans verjaardag jouw altijd stress op en kom je er doodmoe vandaan? Ben je ziek?

Alsnog van harte gefeliciteerd trouwens. En maak er wat leuks van met de mensen die wel komen.
quote:Heyjij schreef op 14 november 2010 @ 12:41:

tja... het is maar een verjaardag... mij zou het totaal niet boeienDie instelling heb ik nu oo altijd!
quote:Power2deBeesies schreef op 14 november 2010 @ 12:39:

Nu zit ik te huilen en heb me voorgenomen dat dit de laatste verjaardag is die ik vier. Ik ga ook niet meer naar alle verjaardagen van anderen die me altijd stress opleveren en waar ik doodmoe vandaan kom, maar toch altijd ga omdat ik me inleef in degene die op me rekent, gebak heeft gehaald, en me er graag bij heeft

Op die dag. Daarom ga ik altijd.

Maar nu niet meer. Ik ben zo verdrietig op wat een leuke dag had moeten zijn.

Zouden jullie me een beetje op willen vrolijken?

Je hebt dus verdriet omdat je hebt besloten je verjaardag niet meer te vieren. Omdat...?

En je gaat voor straf ook niet meer naar je vrienden toe omdat ze niet naar jou komen? Je ging toch altijd alleen maar voor hen, want het kost je energie (stress nog wel!) en je komt er doodmoe vandaan?

Ik weet neit hoor, maar verjaardagen zouden toch gezellig en leuk moeten zijn? Als ik dit hele verhaal zo hoor zou ik het er inderdaad bij laten zitten, maar neit uit nijd maar omdat het gewoon niet leuk meer is. Voor niemand.
Van harte!! Vorige week maandag was ik jarig en had ook bijna iedereen afgezegd. Na een uurtje balen heb ik het later gewoon heel gezellig gemaakt met de lieverds die wél kwamen. En tegenwoordig vier ik mijn verjaardag ook niet meer vijf keer. Als je niet kunt komen, volgend jaar beter. Als klap op de vuurpijl kwam 's avonds toch nog een goede vriend van mij uit zijn werk langs.

Ik vind het trouwens wel ongelooflijk stom dat mensen tegenwoordig smsen en mailen over zoiets. Wat is er mis met een belletje? Kan me voorstellen hoor dat je baalt, probeer het toch met de mensen die er wel zijn gezellig te hebben.
Ik denk dat het hier niet gaat om 't feit dat het 'maar een verjaardag is', maar 't feit dat je rekent op je vrienden, die dan niet blijken te komen....
quote:toffifee schreef op 14 november 2010 @ 12:44:

Het zou mij werkelijk niet kunnen boeien dat mijn vrienden niet op mijn verjaardag komen. Ik hecht er allang niet meer zoveel waarde aan als dat ik deed toen ik 8 was. Is het niet veel belangrijker dat die vrienden er wel waren toen jij hun hulp kon gebruiken? Weegt je verjaardag daar niet tegen op?Dit was ook mijn eerste gedachte. Hulp en bijstand als je het kunt gebruiken is toch veel meer waard dan simpelweg verplicht langskomen omdat je nu eenmaal jarig bent?
Ook van mij van harte gefeliciteerd !

Tja, zoals je kunt zien heeft "iedereen" zo wel een eigen ervaring met teleurgesteld worden door andere mensen; verjaardag of niet. Traantje (als die er zijn) laten, diep ademhalen, frisse neus halen en jezelf verwennen met wat je maar wilt/kunt. Wanneer je jezelf weer kan oppeppen, heb je eigenlijk niemand anders meer nodig. Nee, leuk blijft het natuurlijk niet maar laat het niet teveel van je energie kosten.

Fijne dag !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven