Je een profiteur voelen

16-10-2013 10:11 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las laatst in de Elsevier een artikel over Nederland als 'sociaal paradijs' waar je voor alles en nog wat lekker veul geld kan claimen, waar de hardwerkende ondernemer voor opdraait.

Ik zit zelf in de wajong,en ik voel me altijd rot door zo'n artikel. Alsof ik voor de lol in de wajong zit. Alsof het mijn schuld is dat het met een vlekje rete moeilijk is om aan het werk te komen. Alsof ik niet genoeg mijn best doe.

Misschien krijg ik wel ooit een baan, maar die krijg ik dan omdat iemand mij die gunde, niet omdat ik 5% meer mijn best heb gedaan dan al die mensen die dat niet lukt. Het hebben van een baan is in mijn idee dan ook geen 'verdienste' waardoor je je beter mag voelen dan 'die luie bankzitters'

Kun je zeggen 'dan lees je de Elsevier toch niet'. Maar feit blijft, dat best veel mensen er zo over denken. En dat trek ik me dan aan.

Weet niet wat ik met dit topic wil. Dingen van me afschrijven of zo..of maak er een kletstopic van voor 'mede-profiteurs'.

*Waarschijnlijk zijn die 'hardwerkende ondernemers' die s'avonds mopperen op al die slampampers in de Wajong dezelfden die s'middags een sollicitant weigeren omdat ie licht spastisch is..

**Heb medelij met langdurig zieke kinderen. Nu vindt iedereen ze nog zielig en wordt er van alles voor ze georganiseerd, maar als ze straks door hun ziekteverleden geen baan krijgen worden ze ook als profiteurs gezien..
quote:miedo schreef op 16 oktober 2013 @ 20:21:

[...]

Nee, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.Beter een alleenstaande de baan geven als iemand die al een fulltime werkende partner heeft !Nou lekker dan....en wat voor voorbeeld moet ik mijn 6 jarige dochter dan geven? Dat ze vooral op zoek moet gaan naar een rijke vent? Het doet er niet toe of je nu wel of niet in een relatie zit, iedereen die gezond van lijf en leden is moet gewoon werken. Punt.
quote:lizzebeestje schreef op 16 oktober 2013 @ 16:38:

Het komt inderdaad omdat er ook gewoon echt profiteurs tussen zitten.

Ik overweeg nog altijd iemand erbij te lappen. Zit in de wajong wegens borderline. Wel een hartstikke slimme meid. Dus die buit dat helemaal uit.

Wel inschrijven voor opleidingen vroeger, want dat was een vereiste ooit voor haar,maar nooit opdagen. En dat jaren achter elkaar.

Wel met urgentie en goedkoop sociale huur, in een buurt waarin vele buren de hele dag alcohol drinken en in de criminaliteit zit (laten we dat hele grutje maar bij elkaar plaatsen :/). Dus hoppa, alcoholverslaving, coke verslaving, prostitutie.

Mensen vragen haar de boel te helpen oplichten, dan schrijf jij een factuur, en dan kan ik die declareren. Krijg ik een kwart.

Wel bij haar rijke veel oudere vent intrekken die alles voor haar betaalt. Maar onderwijl uitkering behouden. Kan ze tenminste die coke nog snuiven.

Bij dat soort types denk ik dan, van ja, een schop onder je kont heb je nodig ja.

Vind dat dan ook zo erg, dat zij haar leven zo verpest, terwijl veel lichamelijk/geestelijk gehandicapten, met alle macht aan het werk worden gezet.

Maar tegelijk denk ik dan, beter dat zo'n meid niet midden in de maatschappij staat, want dat zou ook niet veel goeds brengen. Die is in staat zijn om een heel bedrijf naar de afgrond te brengen.brrr....eng mens ben jij......jij weet helemaal niks van haar situatie. Mensen met psychische problemen vallen straks helemaal buiten de boot.
quote:vlunduuurr schreef op 17 oktober 2013 @ 14:16:

[...]

Sneu is dat. Soms denk ik dat het begrip 'arbeidsongeschikt' meer te maken heeft met vooroordelen van werkgevers dan met echt niet kunnen werken. Dus in de Wajong zitten ook mensen die wel kunnen werken. Triest dat die groep daar op wordt afgerekend, terwijl het dus eigenlijk door de werkgevers komt.Ik denk zeker dat het in sommige gevallen meer invloed van is hoe de werkgever tegen een functiebeperking aankijkt dan dat iemand echt niet kan werken. Het geldt zeker niet in alle gevallen, maar in het geval van slechthorend/doof zijn, speelt het zeer zeker een rol. En zo zijn er denk ik nog wel meer aandoeningen waarmee iemand best passend werk kan doen, maar waar de werkgever huiverig voor is. En dan denk ik aan; autisme, ADD/ADHD, rolstoelers etctera. Ik denk trouwens ook dat deze discriminatie nog meer versterkt is door de crisis.
quote:hallon schreef op 17 oktober 2013 @ 15:37:

[...]

Ik denk zeker dat het in sommige gevallen meer invloed van is hoe de werkgever tegen een functiebeperking aankijkt dan dat iemand echt niet kan werken. Het geldt zeker niet in alle gevallen, maar in het geval van slechthorend/doof zijn, speelt het zeer zeker een rol. En zo zijn er denk ik nog wel meer aandoeningen waarmee iemand best passend werk kan doen, maar waar de werkgever huiverig voor is. En dan denk ik aan; autisme, ADD/ADHD, rolstoelers etctera. Ik denk trouwens ook dat deze discriminatie nog meer versterkt is door de crisis.Precies! Als je wajongers ' aan wilt pakken,' pak dan dit soort discriminatie ook aan. Gelukkig gebeurt dat nu.
quote:evelynsalt schreef op 17 oktober 2013 @ 15:00:

[...]

brrr....eng mens ben jij......jij weet helemaal niks van haar situatie. Mensen met psychische problemen vallen straks helemaal buiten de boot.

Eigenlijk zeg je nu, dat jijzelf een eng mens bent, want jij weet zelf helemaal niets over haar situatie. En vermeende problemen?

Of weet jij uit dat korte stukje tekst weten te halen om wie het gaat?

Want als dat zo is, dan hoor ik graag waarom zij wel gewoon fraude mag plegen wegens haar psychische problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven