Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:iry schreef op 04 september 2009 @ 12:28:

Het terugkerende thema wat ik hier bij zoveel lees( en zelf ook kan voelen).

Altijd jezelf minder waard vinden dan de ander.

En wat kunnen we onszelf slecht in waarde inschatten?

Daar ligt de sleutel.

Ja dat eeuwig minderwaardige gevoel...

Ook bij mij er niet uit te krijgen.
quote:saartje1980 schreef op 04 september 2009 @ 13:19:

Het geworstel met het gevoel er niet te mogen zijn is denk ik iets wat ons echt bindt, wat we allemaal op een of andere manier wel herkennen.

Mede daarom kunnen verhalen hier je denk ik ook zo raken, omdat het ook iets bij jezelf raakt.

Iets waar je soms misschien liever niet bij stil zou staan, maar wat na het lezen van iets in alle hevigheid boven komt.

Hoe pijnlijk het ook kan zijn, hoe heftig dingen ook zijn waarover hier geschreven wordt, het geeft ook steun.

Als je dat binnen kan laten komen maakt het toch wat minder eenzaam. Omdat je begrip vindt, erkenning en er mag zijn. Gewoon zoals je bent, met alles wat daarbij hoort.Goed omschreven Saar. Zo waar dit.
Sjonge jonge...ik zal samenvatten wat ik gemist heb in de twee dagen dat ik niet gelezen heb:

APK of geen APK...dat was de vraag. Maar het barrel overwon.

Gaan of blijven...dat was de vraag. Ze deed het gewoon allebei.

Praten of zwijgen...dat was de vraag. Een paar woorden dan, maar die zeggen ook veel.

Erbij horen of niet...dat was de vraag. Te laat want we zijn al aan haar gewend.

Oude of nieuwe avatar...dat was de vraag. Doorgeslagen in het restylen van jullie respectievelijke huizen?

Alleen of samen...dat was de vraag. Ieder roeit met de riemen die ze heeft.

Aldi of Groentejuwelier...dat was de vraag. Ik vrees dat ik binnenkort over moet stappen.

Huilen en dikke ogen...dat was jammer genoeg geen vraag maar een gegeven.

Jonna ik las dat ik in je gedachten zit. Als ik zoiets hier lees over mij dan krijg ik altijd een soort klein elektrisch schokje door me heen. Ik denk omdat het me verheugd en raakt dat iemand aan me denkt. Als je iets wil weten dan zeg je het he? Je mist wel veel omdat ik hier niet zo graag heel erg veel schrijf over de scheiding. Ik ben bang dat iemand meeleest.

Hier is het leven bizar. Ik ben iets minder gesloopt en moe en dat scheelt. Verder heb ik de worst case scenario's met mezelf doorgenomen en dat helpt ook altijd. Als deze non-situatie maar snel ophoudt.

Dag lieve allemaal. Lynne ik hoop dat je ondanks de woordenwisseling nu wel een goed moment voor jezelf hebt nu LM in bed ligt...

Wurm jou wens ik een betere nacht en vooral een rustige dag morgen.

Sponge: leuke nieuwe avatar en lekker dat je meer ruimte hebt geknutseld thuis!

Saar en Irie: heel erg veel plezierie (dat rijmt)

EV: Sterkte met de beursontsteking...komt het door al dat gewii? Of heb ik ergens te snel overheen gelezen?

Ster: Ik hoop dat je een rustige avond hebt en de paniek weer is gaan liggen.

Appel: Is Appelman weer terug? Binnenkort weer een dropje en bailey's?

Claire: ik ga even lezen op hyves hoe het met je is!

Hanke: hoop dat het goed met je gaat!
Wurm, Ster, hoe is het met jullie?

Het is zo stil vanuit die kant...

Philo, goede samenvatting! Ik ga onthouden dat jij daar goed in bent!

Dikke voor jou meid.
Dropje en Bailey's lijkt me gezellig Philo!
Goedemorgen!

Philomein, wat een waanzinnige samenvatting! Het klopt, je bent vaak in mijn gedachten, ik kan ook niet goed uitleggen waarom. Omdat ik weet dat je het heel erg moeilijk hebt en omdat jij mij raakt.

Ik lees inderdaad niet veel van je hier, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik begrijp dat je wel op de Hyves van je afschrijft? Doen hoor!

Appel hoe was het bij schoonmama?

Saar en Iry liggen vast nog op twee oren

En net als Appel vraag ik me af hoe het met Ster is.

Wurm, je denkt in de goede richting.

Je zegt: Ik kan me gewoon voorstellen dat je daar 'vol' van bent. Vol van de onzekerheden over het praten, vol van dat er 'anderen' zijn 'net als jij'.

Denk daar dan nog bij dat ik het lastig vind om over mezelf te praten en ik nogal de neiging heb om te denken dat het bij een ander altijd erger is en mijn verhaal er niet toe doet.

Maar door hier steeds iets meer van mezelf te laten zien, leer ik om te denken dat mijn verhaal er ook toe doet. Dat ik er toe doe.

Grappig detail, schreef ik gisteren dat ik soms twijfel of ML wel bij me zal blijven als hij erachter is wie ik ben? Kreeg ik gistermiddag zo'n verschrikkelijk lief sms-je van hem! Iets met vlinders en opvliegers

EV, ik vind het zo geweldig dat ik het boek van je mag overnemen! Super!

Gisteravond de andere boeken besteld. Man, wat een prijzen hangen daaraan zeg! Maar goed dat het betaald wordt
Dag allen,

Regent het bij jullie ook zo erg? Hier is 't nie leuk...

Heerlijk Jonna zo'n sms-je, daar kun je helemaal blij van worden.

Saar en Iry vermaken jullie je?

EV hoe is het nu met je arm?
He lieverds! even een berichtje uit huize Saar.

tis hier keigezellig!!

Maar...wel een beetje brak

Na gisteren lekker geklets te hebben...een kutfilm gekeken,weer geklets, ons te goed doen aan de heerlijke hapjes uit de Appie,teveel sigaretten weg gestoomd, lagen we natuurlijk achterlijk te laat op bed.

Nou kan ik natuurlijk weer lekker min gaan doen en afkraken omdat wij dat altijd o zo lollig vinden.

Maar nee...

Huize Saar is erg leuk!! knus en gezellig.

De ghetto is nieuw..spannend,erg leuk!

(hoewel ik even moet wennen aan dat geschiet s'avonds op straat)

De poezen zijn lief! (hoewel ik als schijtluis gepaste afstand houd)

Het bevalt hier prima!! (vette pech voor Saar,want ik ga vaker komen!!)

We gaan dadelijk maar met ons duffe kop een film kijken.

Deze keer een goede,

Nou...Saar haar verslag zal anders zijn,want kreeg vanmorgen te horen dat ze koppijn had van mijn getetter...tsss.

Philo wat een mooie samenvatting zeg.

Ik denk ook veel aan je.

Zeg hier niet zoveel,en hyves is vaak nog te groot voor mij,

Maar als ik los zou gaan...als ik je naast mij op de bank had. dan had ik duizend woorden voor je.

Maar vooral,een luisterend oor en een schouder.

Liefs allemaal!!!!
Goed om te horen Ier! Geniet er nog maar even van!

Ben benieuwd naar Saar dr verslag!

Hier is het droog Lynne, de zon schijnt al heel de dag.

Jonna, zlief zo'n sms! Kan je zo goed doen he?

Gisteren niet meer naar schoonouders geweest, gaan we zo naar toe.

Samen met vriend knus op de bank gehangen. Zo fijn..

Ben vanmorgen al druk geweest. Naar oma, ouders, gepoetst.

Zo dus naar schoonouders, en vanavond naar vrienden.

Morgen dagje naar zeeland met Appelhond en vriend. Fijn.. even uitwaaien en genieten van de zee..

Dus... Ik heb zowaar weer een leven.. Na een weekje rust.

Fijn weekend! Liefs!
Philo, goede samenvatting zeg!

Hoi allemaal, ik ben er ook weer. Moest vanmorgen al vroeg de deur uit, vriendin van me gaf een feest vanwege 40 jaar getrouwd zijn (!), beider verjaardagen etc. en heel hun familie was ook uitgenodigd. Plus ik, en nog een andere vriendin.

Na de lunch ben ik weggegaan, nu met die pijnlijke arm had ik nog een goede reden ook, want ze gingen boerengolfen en daarna ook nog eten. Moet zeggen dat ik toen ook wel weer genoeg sociaal gebeuren had gehad, wat een drukte is dat, zoveel mensen, waarvan ik bijna niemand kende. Maar toch een praatje met deze en gene gemaakt. En er waren ook wat kinderen; ook weer leuk om dat jonge leven om je heen te hebben *verlangt ineens weer zoooooooooooo erg...*

En nu ik thuiskwam was eindelijk die minitrampoline bezorgd, dus die ga ik dadelijk ook (voorzichtig met die arm) uitproberen.

Pffff, eeeeeeeeeven rust zeg. Geen gepraat om me heen. Zucht.
Zeg, wil je soms ook een zere heup ofzo? Doe es mak an, met je zere arm! Op een minitram wil je nog wel eens met je armen zwaaien om je evenwicht te herstellen.

Geweldig om te horen dat jullie het zo gezellig hebben Ier & Saar. Is zo heerlijk om te lezen, dat het gewoon goed is, en fijn, en knus. Enjoy!!!

Ik heb verder vast nog een hoop te vertellen, maar ik ben te moe. Vandaag vriendin geholpen in haar huis, en ik ben zo moe nu. Wil eigenlijk alleen maar liggen, maar we gaan zo nog bbq'en met minder close vrienden.

Gezellig, maar liever morgen ofzo haha.
EV, eensch met Wurm! Mak an doen! (mooi woord, waar komt dat vandaan?)

Hier iets geks. Ik geloof dat ik al eens gezegd had dat ik een sollicitatie had liggen die ik in noodgevallen zou versturen. Heb die brief uiteindelijk toch maar persoonlijk gebracht met de gedachte: dan zien ze wie ik ben. Ietsjes ouder, maar zéér aantrekkelijk

Krijg ik eergisteren een afwijzing, vinnik niet zo heel erg, maar!

Het was een sollicitatie bij de Appie, gaan we vanmiddag boodschappen doen in dat filiaal hangt de winkel letterlijk helemaal vol met aanplakbiljetten. Gezocht! Gevraagd! En zelfs een speeddate sollicitatie!

'Een gesprekje van 5 minuten om te zien of jij en ik bij elkaar passen'.

Mijn mond viel open

Ik ben dus afgewezen op mijn leeftijd....... tttsssss.....
Aaarghh, wat gemeen, Jonnax! Tsss.

Ik zou er gewoon ook nooit meer boodschappen gaan doen!

Wel een goed idee trouwens, om je brief persoonlijk te gaan brengen. Geef je zoiets dan aan de bedrijfsleider of zo?

Ontzettend lief trouwens, die sms. Dat is tenminste wél fijn en goed!

Benieuwd hoe het intussen met Iry en Saar gaat.

Nou, die trampo moet natuurlijk wel uitgeprobeerd worden. Ik hou mijn arm gewoon tegen me aan. En je kunt al e.e.a. doen zonder echt omhoog te springen (dat noemen ze 'bouncen'). Maar ik zal voorzichtig doen hoor!

Oh, heerlijk naar zee, Appel!

Ik merk dat ik nog een beetje chaotisch ben. Dat was toch wel heel veel drukte vandaag. Ik ben vanmiddag ook gauw weggegaan van internet, daar kwam ook teveel op me af. Gewoon buiten in de zon een boek gaan lezen, en dat was heerlijk, moet ik zeggen. Nog net zo'n streep zon die me lekker verwarmde. En dan de stoel opschuiven als de zon verschuift.. niet te warm, niet te koud, gewoon lekker.
He lieverds!

Zo, eindelijk weer rust in huize Saar.

Iry, vriend en frummel zijn net de deur uit.

Ik heb gister voor ze hier was al flauw genoeg gedaan, dus laat dat nu verder in mijn verslag maar even achterwege.

Ik vond het weer heel gezellig!!

Dus je mag gewoon vaker komen Iry!

Gelukkig ook maar dat we het beiden weer gezellig vonden, we zitten straks immers 2 weken op elkaars lip.

Begonnen met een pot thee en kletsen.

En natuurlijk beiden meteen in joggingbroek op de bank gedoken.

Iry een dekentje erbij, heel kneuterig samen hangend/liggend op de bank.

Film gekeken, dat was wat minder. Twee uur lang naar een enorm saaie film gekeken in de hoop dat er toch een keer wat zou gebeuren. Niet dus...

Daarna weer veel te lang blijven kletsen en dus erg laat in bed.

Vanochtend waren we beiden brak, dus rustig aan wakker geworden.

Besloten dat ze hier nog mee zouden eten, dus boodschappen gedaan en nog een film gehuurd. Dit keer een goede gelukkig. En vanmiddag weer relaxed op de bank gehangen.

Vriend en frummel kwamen eind van de middag. Samen gekookt en gegeten, was erg gezellig. En frummel kon mijn huis even bekijken om te zien of hij hier wel wil logeren.

Gelukkig is het goedgekeurd, vooral dankzij de poezen

Iry en ik samen afgewassen, terwijl vriend van Iry op de bank hing en frummel achter de poezen aanzat.

Heerlijk dat het gewoon zo gaat, beetje aanrommelen zonder je echt druk te maken om je 'gasten'.

Ze mogen allemaal dus vaker komen!

Nu nog weer even douchen en hopelijk wat fitter worden en dan stappen met mijn vriendinnen. Zal wel weer een kort nachtje worden.

Fijne avond!!
Hartstikke fijn dat het zo geslaagd was, Saar (en Iry)!!

Dus Frummel komt een keer bij je logeren? Alleen?

Fijne avond met je vriendinnen!
Wat klinkt dat heerlijk ontspannen Saar en Iry!

Veel plezier met stappen!

Jonna wat balen van je sollicitatie. Zo jong nog en dan afgewezen worden op leeftijd, hoe durven ze!
Frummel komt idd een keer logeren. Alleen ja

Mooi ventje is het. Hij heeft al een film uitgezocht voor het logeerpartijtje en nu gaat hij bedenken waar papa en mama dan heen kunnen gaan als hij bij mij is.

Het arme joch had alleen heel verbaasd aan zijn vader gevraagd waarom ik ook Nederlands sprak.

Triest genoeg komt hij denk ik nooit verder dan 10 km buiten het gat waar ze wonen en hij denkt nu dat ik niet in Nederland woon

Jonna, zoek je werk in je eigen woonplaats of mag het ook daarbuiten zijn?

Niet dat ik meteen wat weet, maar dan kan ik daar eens op letten hier.

Fijne avond EV en Lynne (en de rest natuurlijk!)

Doe je rustig aan op de trampoline EV?
Hai allemaal!

Leuk Saar en Iry dat het zo gezellig was en voor herhalingsvatbaar!

EV ik deed dat vroeger op de sportschool wel springen op een trampoline en allerlei oefeningen doen erop;was leuk!Alleen nu is dat onderdeel er niet meer bij bij de lessen..Maar ik zie je in gedachten al gaan!!

Jonna lullig voor die afwijzing...(geef je een denkbeeldige knuffel;-de smilies doen het niet bij mij-)
Nou Saar, klinkt errug gezellig en fijn.

Hier weinig tekst...

Op visite geweest bij vrienden. Was gezellig.. maar zat meer beetje in mijn eigen wereldje.. Bleh!

Ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen.. Morgen weer vroeg op en richting zee.

Liefs!
Goedemorgen meisjes!

Iry weer bijgekomen? Meiden wat klinkt dat leuk en gezellig. Welke saaie film hebben jullie gekeken trouwens? Dit in het kader van elkaar waarschuwen voor als.......

Saar, lekker gestapt? Heb je er van kunnen genieten?

Jij woont en beetje in mijn buurt he? Ik ben niet gebonden aan mijn woonplaats, ik heb een prachtig, net APK-gekeurd autootje die me overal heen brengt. Dus ik houd me aanbevolen!

EV, ik heb gewoon gevraagd naar de manager en ik heb hem de brief gegeven. Nog een leuk gesprekje met hem gehad zelfs.

Ik vind het niet erg dat ik afgewezen ben, maar dat je daarna de winkel vol ziet hangen met aanplakbiljetten waarin om personeel gevraagd wordt vond ik wel apart.

Zal ik ze een rechtszaak doen?

Appel, beetje geslapen vannacht? Wel fijn dat je gisteravond, ondanks dat je in jezelf zat hebt kunnen genieten van de visite.Lekker uitwaaien zo aan zee, héérlijk!

Lynne, ze weten niet wat ze aan me missen daar. Echt niet!

(eerlijk gezegd zag ik mezelf ook niet achter de kassa zitten hoor, maar ik wil zo graag iets gaan doen....desnoods dus maar achter zo'n ding)

'Heeft u een bonuskaart, spaart u airmiles, koopzegels, wilt u de bon mee'? 'Eeen fijne dag verder!'

Nah.....

Iry, wat ik me vannacht af lag te vragen, je had het er over dat je binnenkort met een nieuwe therapie zou beginnen. Ben je daar al mee begonnen?

Sponge, ik vind jouw avatar zo mooi! Niets voor jou om wer te gaan minitrampolinen?

Ster, hoe is het vandaag?

Philo, jij krijgt een van me voor vandaag.

Wij gaan vandaag een eindje toeren. Eerst naar mijn beste vriend die verhuisd is naar een anti-kraakpand. En wat voor één! En daarna tuffen we een klein eindje verder. Iets met postzegels uitsparen enzo

Fijne dag!
quote:JonnaX schreef op 06 september 2009 @ 08:40:

En daarna tuffen we een klein eindje verder. Iets met postzegels uitsparen enzo Haha! :rofl

Vanmorgen al op die rommelmarkt rondgehangen en gezien dat er spullen die wij gegeven hadden, al verkocht waren. Een van die mannen die het was komen ophalen hier, kwam ook naar ons toe om dat te vertellen. Dus ik heb om te beginnen al een goed gevoel vandaag. Er is ook zo'n veiling, met zo'n gezellige oude man die moppen vertelt en de onnozelste spullen tegen opbod verkoopt. Echt dorps en nostalgisch allemaal. Zelfs niks gekocht trouwens. Geen nieuwe troep in huis.

Zo, en nu gauw de hondenharen wegstofzuigen voordat mijn postzegelbesparend bezoek komt. En de hond uitlaten. Ik ben benieuwd, spannend! Fijne dag allemaal.
quote:Elmervrouw schreef op 06 september 2009 @ 11:52:

[...]

Zo, en nu gauw de hondenharen wegstofzuigen voordat mijn postzegelbesparend bezoek komt. En de hond uitlaten. Ik ben benieuwd, spannend! Fijne dag allemaal.Veel plezier!
Dank je, Lynne. Ik zie trouwens dat mijn poging tot het maken van dat LOL-smiley mislukt is. Jij ook een fijne dag! Leuk je hier nog even te 'zien'. Nu gaat hier de computer uit.
EV bij mij doen ze het ook niet die smilies(ook niet altijd als je ze zelf intypted zoals eerder geadviseerd is)Leuk van die verkoop!

Bedankt Jonna voor je compliment;je kan alleen de afbeelding van die vrouw erin niet zo goed meer zien jammergenoeg(-afbeelding is teklein-)

Ben vanochtend naar een kennismakingsles op een open dag van een manege geweest;was leuk maar erg kort(..)Het paard waar ik op ingedeeld was was er nog niet toen ze begonnen dus ik moest even wachten(wat duurt dat lang als je daar midden in die bak staat zonder paard tewachten op wat komen gaat)Ik heb vroeger een eigen pony gehad en heb zo''n 6 jaar gereden dus enige ervaring heb ik gelukkig al,mocht ook zonder iemand ernaast rijden(!)(bij die anderen moest iemand extra ernaast lopen)Had nog best wat willen vragen maar het was erg druk dus ik neem wel telefonisch contact op.(als ik durf ):-$
Veel plezier Jonna en EV!!

En ik verwacht natuurlijk wel een uitgebreid verslag.

Vooral van EV, even horen of Jonna echt door de keuring is gekomen voor dit topic

Ik woon idd wel in de buurt van je Jonna.

Wat voor werk zoek je en voor hoeveel uur?

Dan zal ik mijn oren en ogen eens goed openhouden.

Appel, ik hoop dat je lekker aan het uitwaaien bent en je koppie een beetje leeg kan maken.

Sponge, wat leuk dat paardrijden!

Ga je daarmee verder nu?

Ik ben net thuis. Beetje duf, maar gek genoeg lang niet zo brak als gister, terwijl ik toch flink wat cocktails naar binnen heb gewerkt en we pas om 5 uur thuis waren.

Heb echt een superleuke avond/nacht gehad!

Heerlijk uitgeleefd, hele nacht gedanst en veel gelachen.

Met tussendoor nog even een emomomentje, waarin we vertelden hoe blij we zijn met elkaar en hoe lief we elkaar vinden .

En ik heb die vriendin, die mij een paar weken terug vertelde dat ze me niet durfde te bellen, verteld hoe me dat nog heeft bezig gehouden. Juist omdat ze zo belangrijk voor me is en ik haar niet op afstand wil houden.

Dat bleek niet eens zozeer aan mij te liggen, maar vooral aan haar eigen onzekerheid.

Pff, wat een mutsen zijn we ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven