Lang geleden... deel 4

09-11-2009 23:27 2747 berichten
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.

gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.

gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.

gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.

gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.

gun jezelf jezelf.

en gun jezelf je fouten.

gun jezelf je tekortkomingen.

gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.

gun jezelf dat je het moeilijk hebt.

en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.

niet zoals je denkt dat het hoort.

het hoort zoals jij het doet.

het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.

Geloof in jezelf!

*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
Alle reacties Link kopieren
Nee!

Hele dag alleen en vrij.

Muren komen een beetje op me af.

Heb net wel boodschappen enzo gedaan, maar toch..
Kan ik me voorstellen. Heb ik ook last van als ik de hele dag thuiszit.

Ik verhuis naar de bank. Zonder laptop.

Tot later..
quote:philomein schreef op 18 november 2009 @ 18:33:

EV: weet je nog dat we het een keer over Catnips hadden? Het kadootje dat ik aan Saar had gestuurd? De vrouw die ze maakt die staat vanavond op de Ladies Night van intratuin las ik op haar twitter! Chantall heet ze en ze maakt ook ploesiepoesies. Leuk mens dat leuke dingen maakt.Ja, dat weet ik nog!

Jammer dat het niet bij deze Intratuin was. Ik vond het helemaal niets, gisteravond. Hartstikke druk, ik kreeg meteen knallende koppijn. Het was wel leuk om het kerstassortiment te zien, maar verder... mwah. Standjes met van die gelnagels, huidverzorging, make-up, Tupperware, Ici Paris geurtjes; gruwel gruwel!! En ergens ook nog een hele trage vrouw die een poging deed tot het opmaken van een bloemstukje. Sjonge jonge, wat een treurig niveau was dat. En al die beauty-toestanden, daar heb ik he-le-maal niks mee. Zal dan wel geen echte vrouw zijn.

Zucht.

Wat had ik spijt dat ik was gegaan. Vantevoren ontzettend moeten haasten met eten vanwege het vroege tijdstip, en ik was zooooo moe.

Nee, voor mij geen Ladies Night meer. Ik kreeg wel een tasje met wat dingetjes mee, heb er vanmorgen e.e.a. van aan mijn crea-vriendinnen gegeven. Die waren er wél blij mee.

Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat jullie zo'n avond wel helemaal geweldig vinden, ik wil niemand afschrikken. Voor mij hoeft het in ieder geval niet meer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zit nu te luisteren naar de cd die ik voor mezelf gebrand heb, dezelfde als voor mijn 50-jarige vriendin. Ik hoop dat het bij haar ook vette glimlachjes gaat opleveren en misschien zelfs wel meezing-neigingen, zoals bij mij. Veel van 'onze' muziek, die we luidkeels zaten mee te brallen op onze vroegere tochtjes naar zee, samen in de auto. Heerlijke tijden.. vóór de mannen en kinderen in ons leven.

*EV mijmert verder*
De smileys doen het weer EV!

Sponge, hoe gaat het nu met je? Je bent zo'n beetje halverwege je opname. Heb je er baat bij? Hoe is het nu met je been?

Wurm, fijn om van je te lezen! De wereld op zijn kop en er van leren genieten. Dat je man daarin even hard meegeniet is heel fijn om te lezen.

EV, je hebt het ontzettend zwaar de laatste tijd. Ik wilde dat ik wat van je pijn, verwarring en overbelaste zenuwen kon wegnemen. Je ploegt je door deze zwartheid heen met een rustige vastberadenheid waar ik stil van word. Je zult nu vast wel allemaal tegenwerpingen bedenken maar je doet het allemaal toch maar. Een relatie hebben in zulke moeilijke tijden is extra zwaar. Heb daarin geduld met jezelf, je doet wat je kan.

Saar, wat mooi om te lezen hoe je zo zorgvuldig mogelijk met jezelf omgaat. Dat je aan de bel trekt op je werk. Vinnik knap.

Iry, een mooie bloem om je sterkte te wensen deze tijd. Ook ik vind dat je wel erg lang op die wachtlijst staat te zwemmen. Schande vind ik het.

Lynn ik las dat je echt niet lekker was, beterschap.

Philo jou wens ik ten eerste minder kopzorgen. En verder hoop ik dat dat diepe verdriet wat draaglijker voor je wordt. Dat je wat je daarna voelt, makkelijker op kan roepen en ervaren. Mooie post trouwens gister!

Claire en Ster, op de hyves heb ik even wat gezet.

Jonna, weet niet of je nog meeleest, hoop dat het je goed gaat.

Met mij gaat het goed. Vandaag ben ik begonnen met sporten, voor mij een grote stap. In het kader van mijn reintegratie ga ik de komende maanden werken aan het verbeteren van mijn conditie. Ik ga groepslessen doen, dat werkt beter voor mij dan alleen op die apparaten te zwoegen.

Het is voor mij belangijk bezig te blijven met mijn eigen toekomst, dan ben ik minder gericht op anderen en voel ik me ook niet zo snel leeggezogen.

Vriendinnen hebben allemaal man (en kind), hebben minder tijd, andere prioriteiten. Hoort bij de levensfase, eind dertig, maar het maakt me soms wel eenzaam.

Van de week een massage gehad, het hele septembergedoe is gelukkig helemaal uit mijn lijf; wat ruim baan gaf voor het sporten. Dat ik een plan heb voor de komende maanden geeft weer lucht in het geheel.
Hanke het gaat beter met mijn been maar hij is nogsteeds niet o.k.

Ben vandaag weer bij de poli geweest en er is naar gekeken +geluisterd.Hij is warmer dan mijn andre been maar hij wordt wel iets dunner;het bed met verhoogd voetenend helpt denk ik toch+ik leg mijn been steeds omhoog en draag een steunkous(..)Volgende week woensdag gaan ze weer een echo maken om tekijken voor trombose(hebben ze in het begin al gechecked ;toen was het niet het geval maar zoiets kan zich langzaam ontwikkelen schijnt)

Verders heb ik het zwaar en ga zo naar bed.Heb ook een paar aanvaringen met 1 groepsgenoot gehad(diegene vind dat ik me aanstel en dat ik me ontrek aan vanalles=waarschijnlijk jaloers ofzoiets)Wel moeilijk om me er niets van aan tetrekken als je je asl minder voel.Ben ook ongesteld geworden dus heb daar ook last van;klaag,klaag...

Ik ga volgende week donderdag weg hier(14 dagen hier geweest dan)hopelijk is dat genoeg.S.B is weer met een kuur begonnen dus ik wil ook niet telang weg zijn(al kies ik nu wel voor mezelf hoor want als ik "ziek" ben heeft/heb ik+niemand iets aan mij.Maar je moet ook weer niet telang hier zijn want ik wil niet wennen+ik heb thuis ook dingen tedoen(kan ze wel even missen maar 2 weken leek mijn wel genoeg..)

voor wie het gebruiken kan

Ga zo naar bed;morgen weer een nieuwe dag..
Hanke wat fijn dat het goed gaat. Werken aan je conditie, een hele stap maar wel een die je vast veel oplevert. Zwoegen aan de apparaten, ja dat is echt zwoegen. Maar op een bepaalde manier ook wel verslavend. Ik heb het een tijdje samen met een vriendin gedaan. Bij die sportschool was een sauna dus dat was altijd onze beloning.

Sterkte en succes!

Sponge, een dikke knuffel voor jou. Je been blijft zorgelijk, daarbij die aanvaringen en zorg om SB, vermoeiend allemaal terwijl je zo aan rust toe bent.

Doe je mee aan groepsactiviteiten? Een verplichte dagindeling?

Ik hoop dat je goed kunt slapen vannacht.

Ik voel me een stuk beter, verkouden nog wel. Morgen een halve dag werken, dan het weekend weer bijkomen.

Liefs voor iedereen!
Hoi lieverds!

Weer even wat rustiger hier met schrijven?

Succes morgen met werken Lynne. En daarna genieten van je weekend!

Sponge, kom je ondanks alles wel een beetje tot rust daar?

Heb je het idee dat je je doel van je opname gaat bereiken?

Dikke knuffel voor jou!

En voor de rest ook even een dikke , geloof dat de meesten die wel kunnen gebruiken.

Liefs!
Hallo lieve allemaal!

Ik kom ook even een knuffel brengen voor iedereen!

En daarbij wat energie!

Ik heb nu wat energie over dus deel ik het graag met jullie!

Slaap lekker!
Hoe is het werken gegaan Lynne, was je nog erg snel moe?

De sportschool waar ik heen ga heeft ook een sauna. Erg fijn is dat, gisteren 2 rondes gedaan.

Claire, bedankt voor de knuffel. Wat fijn dat je wat energie over had gister.
Hee lieffies.

Lynne, fijn dat je je weer wat beter voelt. Nog lekker even bijtanken van 't weekend.

Sponge, wat rot dat je een paar aanvaringen op de groep hebt gehad. Is het al een beetje uitgesproken?

Hoe gaat het met je?

Hanke, fijn om je te lezen! Wat goed zeg, begonnen met sporten. Vind je het zelf ook echt leuk of doe je het meer omdat het moet?

Ik merk dat ik vooral van dat laatste een handje van heb. :-)

Claire, ik stuur je straaltjes met energie. Hoop dat het een beetje aanhoudt.

Wurm, kom je snel weer vertellen hoe het met je gaat?

Liefs!
Goedemiddag

Hoe is het met jou Ster?

Goed bezig Hanke! Ik word al moe als ik een sportschool zie.

Claire, fijn dat je gister wat energie had.

Hoe is het met de rest?

Nog bedankt voor het mij 'aanhoren' van de week en het meedenken. Dat heeft me wel gesterkt om dat gesprek aan te gaan op mijn werk.
Hee Saar!

Hoe istie? Slaap je nog steeds zoveel?

Hier wel okee. Zou vandaag werken maar heb mijn dienst kwijt weten te raken. Anders zou het weer een beetje te veel worden en werk het weekend ook al.
Goed dat je die dienst kwijt kon.

Ik weet hoe lastig het kan zijn om aan te geven dat het wat teveel is.

Ik ben vandaag vrij, weekend ook werken.

Ik was er vandaag redelijk op tijd uit. (nou ja, om 10.00 uur).

Wel gedouched en aangekleed.

Hmm, klinkt wel sneu om dat als vooruitgang te zien. Maar hé, het is iets.
Het helpt echt dat ik het sporten voor een doel doe, voor toekomstig werk of studie. Als ik alleen als reden mijn gezondheid zou nemen, dan zou ik onvoldoende motivatie hebben en zou ik ook niet bereid zijn elke maand die hoge contributie te betalen. Nu is het naar mijn idee ´werk´ en staat het als dusdanig in mijn agenda.

Wat ik ook merk is dat ik veel makkelijker beweeg nu ik niet meer zo zwaar ben. Tijdens een groepsles ben ik niet meer de dikste en daardoor niet meer zo bezig met mezelf vergelijken.

Gister vond ik de groepsles ok, en dan niet in de zin van ´ging wel´ maar in de zin van ´deze les heeft me gegeven waarvan ik vind dat ik dat goed gebruiken kan´. Prima werk dus

Saar, heb je zo´n moeite om je vrije dag vorm te geven? Ik merk dat ikzelf nogal eens zo´n dag verlummel. De ene keer vind ik dat prima omdat ik er ook behoefte aan heb, maar de andere keer baal ik er behoorlijk van. Nog wat in de planning voor vandaag?

He Ster! Fijn dat je kon ruilen.
Goed Saar!

Ik ben overigens al heel trots op mezelf als ik voor 11 uur aangekleed en al beneden ben.

Nou ja, trots.. Het geeft me op zich wel een goed gevoel.

De dag duurt alleen dan zo lang.

En ik verlummel mn tijd al dagen..

Daar heb ik wel moeite mee. Met een daginvulling. Vind dat heel heul moeilijk om te bedenken en dat met mezelf af te spreken. Stom he.

Welke les heb je gedaan Hanke? Al gezumbaaaad?
Moet ook weer gaan sporten trouwens.

Zie er zo tegenop. Weer helemaal opnieuw beginnen met conditie opbouwen, afvallen..
Een les met van alles door elkaar heb ik gehad. Zumba pasjes, aerobics, oefeningen met een halfronde bal, pilates achtig gedoe en op het eind ontspanningsoefeningen. Lekker afwisselend, soms erg pittig.

Ster, herken ik hoor, van die lege dagen. Bah. De truc is om niet te hard te oordelen over jezelf. Ik word daar nl. nog initiatieflozer van.
Ja klopt.

Vandaag weer zo'n dag en gister ook.

Gelukkig heb ik zo een afspraak.

Lege dagen. Bah. Klaag klaag klaag. Wat een zeikerd ben ik he. En maar zeuren dat ik teveel werk.
Als je niet zo goed weet wat je met jezelf aan moet dan zijn van die lege dagen heel pittig. In de tijd dat ik enorm angstig en depri was, was het topsport om die dagen goed door te komen. Ik vind niet dat wanneer ik destijds vertelde hoe zwaar dat voor me was, dat ik dan aan het klagen was. En dat vind ik dus van jou ook niet.

Kijk, als je je zo rot zou voelen en er helemaal niks aan zou doen of willen doen, dan worden die verhalen op den duur vervelend. Maar jij bent degene die deze week onder een vergrootglas is gelegd, of niet dan?!

Je kunt de vergelijking trekken dat je batterij niet goed werkt. Die loopt te snel leeg en doet er langer over om op te laden. Simpel zat, dat uitleggen, al vind ik mezelf tamelijk briljant . Ermee moeten leven is een tweede...
Herkenbaar hoor Ster.

Niet weten wat je aanmoet met een vrije dag.

Voor je gevoel er zo aan toe zijn, maar vervolgens niet weten hoe in te vullen. En ook nergens zin in, geen energie.

Ik heb net boodschappen gedaan en even langs de bank geweest om appartement aan te betalen.

Heb een was gedraaid en ga zo even een flinke stapel strijken.

Vanavond even bij broer en schoonzus op de koffie.

En dat vind ik het wel weer actief genoeg
Ik begin eindelijk te voelen dat ik een keuze heb en dat is een ontdekking zeg!

Dat betekent dat ik ook besef dat ik wel of niet kan schrijven of reageren hier (heb ik echt iets te zeggen of is het een automatisme?), dus als jullie me weinig zien, komt het daardoor.

Hanke, ik wil je nog even speciaal bedanken voor je lieve post van gisteren 17.56u aan mij. Heel lief van je!

-reageer later of morgen want ik moet nu stoppen want er is dagafsluiting-
Trouwens Saar, mis ik iets? Appartement aanbetalen? Heb je een appartement gekocht? Gaat het trouwens goed met je zwangere schoonzus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven