Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
donderdag 14 januari 2010 om 13:27
Misschien gewoon maar even beginnen met van je afschrijven. Zoals iemand hier pas zei: alleen woorden of zo? En dan maar zien waar je uitkomt. Wat zou je nu nodig hebben?
(Ikzelf krijg rust in mijn hoofd door te schrijven of beter nog, door te praten. Mss even een idee: gisteren voelde ik me zo rot dat ik even heb gechat op de site van Korrelatie, met een psychologe. Dat gaf echt even weer lucht.)
In ieder geval, hoe dan ook
(Ikzelf krijg rust in mijn hoofd door te schrijven of beter nog, door te praten. Mss even een idee: gisteren voelde ik me zo rot dat ik even heb gechat op de site van Korrelatie, met een psychologe. Dat gaf echt even weer lucht.)
In ieder geval, hoe dan ook
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 14 januari 2010 om 13:31
donderdag 14 januari 2010 om 13:35
Brrr, belt net die arbeidsdeskundige van het UWV.
Hoe het gaat met het reïntegratietraject. Tja, weken geleden ondertekend, en pas half febr. weer een afspraak met mijn coach.
Blabla, ik begrijp het, we hebben wel weer contact. Dag.
Zucht....
Saar, helpt dat jou echt, overdag gaan liggen of slapen? Of word je dan alleen maar meer moe?
Hoe het gaat met het reïntegratietraject. Tja, weken geleden ondertekend, en pas half febr. weer een afspraak met mijn coach.
Blabla, ik begrijp het, we hebben wel weer contact. Dag.
Zucht....
Saar, helpt dat jou echt, overdag gaan liggen of slapen? Of word je dan alleen maar meer moe?
donderdag 14 januari 2010 om 13:43
Voel je je dan opgelaten EV, als je gebeld wordt door het UWV?
Voel je niet opgejaagd he
Nee, overdag slapen helpt niet echt.
Heb het ook al een hele tijd niet gedaan, omdat ik weet dat het niet goed is.
Maar ben zo ontzettend moe nu. Hopelijk kan ik gewoon even gaan liggen en wat lezen. Dat is beter dan slapen.
En vannacht sla ik mezelf wel knock out met een hamer ofzo.
Voel je niet opgejaagd he
Nee, overdag slapen helpt niet echt.
Heb het ook al een hele tijd niet gedaan, omdat ik weet dat het niet goed is.
Maar ben zo ontzettend moe nu. Hopelijk kan ik gewoon even gaan liggen en wat lezen. Dat is beter dan slapen.
En vannacht sla ik mezelf wel knock out met een hamer ofzo.
donderdag 14 januari 2010 om 13:49
Ja, dan voel ik me meteen opgejaagd. Zeker ook omdat mijn coach niet zo'n hoge pet ophad van deze arbeidsdeskundige. Tegen clienten is die heel begrijpend, maar hij wil concrete stappen zien. Daar had hij het nu trouwens ook een beetje over, maar zei uiteindelijk zoiets van 'rustig aan, het komt allemaal goed.' Ja, maar daar moet ik wel heel hard voor werken!!!
Lieve Saar, zorg goed voor jezelf. Oké?
Lieve Saar, zorg goed voor jezelf. Oké?
donderdag 14 januari 2010 om 17:04
Goeie zelfzorg hier!
Hoop dat jullie beetje rust gevonden hebben.
Ieder op zijn eigen manier.
Ik heb me vanmiddag serieus afgevraagd hoe lang 2 uur konden duren. Sjeeeez. T was drùk!
Werd er bijna wanhopig van. Terwijl ze het echt niet slecht bedoelden allemaal hoor. Gewoon aandachtsspanne van 4 seconden ofzo. Aaargh.
Nu zou ik ontzettend op moeten ruimen en schoon moeten maken, want morgenavond eters.
En morgen overdag de ochtend werken, de middag therapie, en ergens hoop ik ook nog even gewoon mezelf te kunnen vinden tussendoor.
Zie er gruwelijk tegenop, en zit daarom lekker uit te stellen hier op de bank.
Hoop dat jullie beetje rust gevonden hebben.
Ieder op zijn eigen manier.
Ik heb me vanmiddag serieus afgevraagd hoe lang 2 uur konden duren. Sjeeeez. T was drùk!
Werd er bijna wanhopig van. Terwijl ze het echt niet slecht bedoelden allemaal hoor. Gewoon aandachtsspanne van 4 seconden ofzo. Aaargh.
Nu zou ik ontzettend op moeten ruimen en schoon moeten maken, want morgenavond eters.
En morgen overdag de ochtend werken, de middag therapie, en ergens hoop ik ook nog even gewoon mezelf te kunnen vinden tussendoor.
Zie er gruwelijk tegenop, en zit daarom lekker uit te stellen hier op de bank.
donderdag 14 januari 2010 om 23:27
Ik ben naar 2 bijeenkomsten geweest waar je er 3 van moet bijwonen voordat je voorlichting mag geven EV,en daarna ben ik ervoor gevraagd.We doen dit niet alleen hoor maar met z'n 2-en en we gaan dan naar de kliniek en daar draaien we dan een groep met de bewoners daar(van de vervolgbehandeling)Dat is dus niet op de detox daar gaan weer anderen van ons naar toe.
Die mensen zijn over het algemeen meer gemotiveerd dus dat scheelt ook met voorlichting geven heb ik gehoord.
Vind het best spannend hoor want het is toch best persoonlijk hetgeen je vertelt lijkt mij.Maar de ervaring zal het leren ..
Verders zit ik wat achter de computer en eet wat zo nu en dan
Die mensen zijn over het algemeen meer gemotiveerd dus dat scheelt ook met voorlichting geven heb ik gehoord.
Vind het best spannend hoor want het is toch best persoonlijk hetgeen je vertelt lijkt mij.Maar de ervaring zal het leren ..
Verders zit ik wat achter de computer en eet wat zo nu en dan
vrijdag 15 januari 2010 om 11:45
Hallo meiden.
Erg laat wakker vanmorgen, het was nodig blijkbaar. Vandaag afleiding zoeken; ik zie vanmiddag vriendinnen.
Aan EM proberen uit te leggen wat ik heb gedaan in therapie, maar dat is toch lastig. Hij zegt dat hij wel snapt wat er allemaal gebeurt. Raar genoeg voel ik me toch (soort van) schuldig dat hij niet gewoon een ongecompliceerde rechttoe-rechtaan vrouw heeft. Tsss.
Nou ja, ik ben die ik ben!
Erg laat wakker vanmorgen, het was nodig blijkbaar. Vandaag afleiding zoeken; ik zie vanmiddag vriendinnen.
Aan EM proberen uit te leggen wat ik heb gedaan in therapie, maar dat is toch lastig. Hij zegt dat hij wel snapt wat er allemaal gebeurt. Raar genoeg voel ik me toch (soort van) schuldig dat hij niet gewoon een ongecompliceerde rechttoe-rechtaan vrouw heeft. Tsss.
Nou ja, ik ben die ik ben!
vrijdag 15 januari 2010 om 15:26
Bedankt voor je kaartje EV, wat ontzettend lief van je!
Vond hem net pas in de brievenbus, de afgelopen twee dagen de deur niet uit geweest en zelfs niet de moeite genomen om te kijken of ik post had
Jee, heb gewoon tranen in mijn ogen, zo blij ben ik ermee. Kwam echt op een goed moment, dank je wel.
Vond hem net pas in de brievenbus, de afgelopen twee dagen de deur niet uit geweest en zelfs niet de moeite genomen om te kijken of ik post had
Jee, heb gewoon tranen in mijn ogen, zo blij ben ik ermee. Kwam echt op een goed moment, dank je wel.

zaterdag 16 januari 2010 om 09:25
zaterdag 16 januari 2010 om 11:22
Hij heeft nee gezegd omdat hij niets heeft met gedichten/dit soort teksten, het is een uitgeverij van autobiografieën. Het verhaal over de kinderen sprak hem meteen aan destijds, en dit onderwerp is volgens hem voor een veeeel te kleine doelgroep. Mijn tweede boek vond hij te spiritueel en ook voor een te kleine doelgroep; ik besloot het in eigen beheer te doen en later wilde hij het toch doen. Maar uiteindelijk wilde ik zelf niet meer.
Bottomline: commercieel gezien is dit niet interessant. Weinig mensen zouden mijn zielenroerselen begrijpen, zei hij (ik denk dat hij het zelf niet zo begrijpt..)
Bottomline: commercieel gezien is dit niet interessant. Weinig mensen zouden mijn zielenroerselen begrijpen, zei hij (ik denk dat hij het zelf niet zo begrijpt..)
zaterdag 16 januari 2010 om 11:32
Tja en nu? Brainstormen..
- andere uitgeverij zoeken, die een ander fonds heeft (boeken over hulpverlening etc.)
- of zelf een maillijst aanmaken van geïnteresseerden en het in eigen beheer doen
Ik vind het belangrijk dat dit er komt, ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die zich hierin kunnen herkennen, en meer dan hij denkt!
- andere uitgeverij zoeken, die een ander fonds heeft (boeken over hulpverlening etc.)
- of zelf een maillijst aanmaken van geïnteresseerden en het in eigen beheer doen
Ik vind het belangrijk dat dit er komt, ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die zich hierin kunnen herkennen, en meer dan hij denkt!