Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
zaterdag 16 januari 2010 om 20:13
[quote]Elmervrouw schreef op 16 januari 2010 @ 20:11:
Nou Ster, ik kijk dus bewust nooit journaal. En ik kijk niet naar Vermist. En ik kijk niet naar enge operatie-programma's. En zo nog heel veel meer, waar ik mezelf niet aan wil blootstellen.
Waar ik mezelf tegen bescherm.
En ik vind dat dat mag.[/quote]
Nou Ster, ik kijk dus bewust nooit journaal. En ik kijk niet naar Vermist. En ik kijk niet naar enge operatie-programma's. En zo nog heel veel meer, waar ik mezelf niet aan wil blootstellen.
Waar ik mezelf tegen bescherm.
En ik vind dat dat mag.[/quote]
zaterdag 16 januari 2010 om 20:14
Vind er je eigen weg in, Ster. Zelf hou ik heel wat minder bij van het nieuws dan ooit hiervoor. Uit zelfbescherming dus. Ik kan me voorstellen dat het ook lastig is als je collega's erover praten, maar dan nog. Je hoeft je niet te schamen voor je tere zieltje, zoals jij het noemt. De een is gevoeliger dan de ander en dat mag er net zo goed zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 16 januari 2010 om 20:15
zaterdag 16 januari 2010 om 20:18
Nog even over dat 'ik mag er niet zijn'.
Roept bij mij heel veel op. In dat gesprek van de week, rechtstreeks met 'kleine EV' kwam ik zomaar terecht bij het niet-gewenst zijn, die ongewenste zwangerschap van mijn moeder, haar schaamte erover. En ik voelde hoe ik ontzettend mijn best heb gedaan, altijd, van geboorte af aan, om er te mogen zijn. Mijn bestaansrecht verdienen. Zoiets.
Ik heb het nu gevóeld in therapie.
Dat was ontzettend pijnlijk.
Alles was donker, zo donker, onverdraaglijk. Ik weet niet of ik dit durf te laten staan.
Maar al dat gevoel speelt nu dus nog steeds mee. Werkelijkheid van toen, werkelijkheid van nu. En het loopt door elkaar heen. Maakt me onrustig en verdrietig.
Roept bij mij heel veel op. In dat gesprek van de week, rechtstreeks met 'kleine EV' kwam ik zomaar terecht bij het niet-gewenst zijn, die ongewenste zwangerschap van mijn moeder, haar schaamte erover. En ik voelde hoe ik ontzettend mijn best heb gedaan, altijd, van geboorte af aan, om er te mogen zijn. Mijn bestaansrecht verdienen. Zoiets.
Ik heb het nu gevóeld in therapie.
Dat was ontzettend pijnlijk.
Alles was donker, zo donker, onverdraaglijk. Ik weet niet of ik dit durf te laten staan.
Maar al dat gevoel speelt nu dus nog steeds mee. Werkelijkheid van toen, werkelijkheid van nu. En het loopt door elkaar heen. Maakt me onrustig en verdrietig.

zaterdag 16 januari 2010 om 22:35
EV, ik herken veel in je verhaal. Voluit ZIJN, vertrouwen, dat lukt mij ook maar bij heel weinig mensen. Ik blijf op m'n hoede. Daar kan ik ook nog steeds verdrietig om zijn. En boos op die l*l die de basis heeft gelegd voor dat gevoel.
Knap hoe je het hebt durven toelaten en voelen in therapie.
Wurm, dappere wurm, onthou je goed dat je er mag zijn? Jij prachtmens?
Afsluiten voor het leed van de wereld: niks mis mee om jezelf te beschermen toch?
Ik zap ook weleens weg omdat ik iets niet kan aanzien. Nou, dat hoeft dan ook even niet denk ik dan maar.
Waar ik heel slecht tegen kan is actiefilms. LM kijkt daar graag naar als ontspanning
Ik heb hem al zover dat het geluid zacht mag (al dat geschreeuw en mitrailleurgeluid maakt mij helemaal naar) maar ook die beelden van mensen die in elkaar worden getrapt enzo, echt ik kan er niet tegen. Gisteravond ben ik in bed gaan lezen om het niet te hoeven zien. Ik kan het hem moeilijk verbieden (en de tv staat pontificaal in de kamer, kan ik niet om heen) en hij past zich ook wel aan omdat hij weet dat ik het zo vreselijk vind.
Iemand die dit herkent of ben ik nou zo'n watje?
Knap hoe je het hebt durven toelaten en voelen in therapie.
Wurm, dappere wurm, onthou je goed dat je er mag zijn? Jij prachtmens?
Afsluiten voor het leed van de wereld: niks mis mee om jezelf te beschermen toch?
Ik zap ook weleens weg omdat ik iets niet kan aanzien. Nou, dat hoeft dan ook even niet denk ik dan maar.
Waar ik heel slecht tegen kan is actiefilms. LM kijkt daar graag naar als ontspanning
Ik heb hem al zover dat het geluid zacht mag (al dat geschreeuw en mitrailleurgeluid maakt mij helemaal naar) maar ook die beelden van mensen die in elkaar worden getrapt enzo, echt ik kan er niet tegen. Gisteravond ben ik in bed gaan lezen om het niet te hoeven zien. Ik kan het hem moeilijk verbieden (en de tv staat pontificaal in de kamer, kan ik niet om heen) en hij past zich ook wel aan omdat hij weet dat ik het zo vreselijk vind.
Iemand die dit herkent of ben ik nou zo'n watje?
zondag 17 januari 2010 om 11:21
Actiefilms, daar kijk ik ook niet naar. Zelfs niet naar het schietspel dat EM hier op de pc heeft, vreselijk. Ik kan het niet aanhoren en niet aanzien!
Noem mij maar een watje, zal best. Maar voor mij hoeft al dat geweld niet. En ik geef eerlijk toe dat ik het beangstigend vind en dat het teveel oproept.
Noem mij maar een watje, zal best. Maar voor mij hoeft al dat geweld niet. En ik geef eerlijk toe dat ik het beangstigend vind en dat het teveel oproept.

zondag 17 januari 2010 om 12:43
Goeiemoggel allen!
Ik hoef al die gewelddadige scenes ook niet te zien hoor.
Nou kijk ik uberhaupt bijna geen films, maar bij series met geweld kijk ik fluitend de andere kant op.
En wij hebben hier een huiskamerverbod op oorlogsfilms en/of complotfilms en/of geesten/vampierfilms.
Dat wordt eerst even overlegd, dan kan ik me ergens settelen waar ik er gèèn nachtmerries van krijg.
Noem mij maar een watje, maar van oorlogsleed wordt ik tè naar.
En sowieso geld bij mij, ik kan me ìètsje te goed inleven.
Is mijn redding geweest als kind, lekker vluchten in boeken, maar met bovenstaande films is het funest, want ik droom er dus nog weken van.
Hai. Mijn naam is Wurmpje. Ik ben een volwassenvrouw, en een fulltime schijtebak.
Ik hoef al die gewelddadige scenes ook niet te zien hoor.
Nou kijk ik uberhaupt bijna geen films, maar bij series met geweld kijk ik fluitend de andere kant op.
En wij hebben hier een huiskamerverbod op oorlogsfilms en/of complotfilms en/of geesten/vampierfilms.
Dat wordt eerst even overlegd, dan kan ik me ergens settelen waar ik er gèèn nachtmerries van krijg.
Noem mij maar een watje, maar van oorlogsleed wordt ik tè naar.
En sowieso geld bij mij, ik kan me ìètsje te goed inleven.
Is mijn redding geweest als kind, lekker vluchten in boeken, maar met bovenstaande films is het funest, want ik droom er dus nog weken van.
Hai. Mijn naam is Wurmpje. Ik ben een volwassenvrouw, en een fulltime schijtebak.

zondag 17 januari 2010 om 13:07
quote:Wurmpje schreef op 17 januari 2010 @ 12:43:
maar bij series met geweld kijk ik fluitend de andere kant op.
Nou dan ren ik hard weg of moet opeens erg nodig plassen.
Voor de lol kijken naar al dat geweld, ik kan er niet bij. LM vindt het ontspannend. Maar hij gaat wel onderuit van een operatie op tv, dat dan weer wel
Ik ga zo naar een vriendin, weer eens fietsen door de sneeuw. Wat een winter.
maar bij series met geweld kijk ik fluitend de andere kant op.
Nou dan ren ik hard weg of moet opeens erg nodig plassen.
Voor de lol kijken naar al dat geweld, ik kan er niet bij. LM vindt het ontspannend. Maar hij gaat wel onderuit van een operatie op tv, dat dan weer wel
Ik ga zo naar een vriendin, weer eens fietsen door de sneeuw. Wat een winter.
zondag 17 januari 2010 om 13:14
Haai!
Hier komen horrorfilms en verschrikkelijke demonen/geesten films er absoluut niet in.
Verder vind ik een actie film met een goed verhaal nog wel eens leuk.
En voor de rest ben ik meer van de feel good movies.
Zo, nu lekker de films:
Confessions of a shopaholic
Lovers of Losers (film van boek carree slee)
The holday.
Heerlijk.
Fijne zondag!
Hier komen horrorfilms en verschrikkelijke demonen/geesten films er absoluut niet in.
Verder vind ik een actie film met een goed verhaal nog wel eens leuk.
En voor de rest ben ik meer van de feel good movies.
Zo, nu lekker de films:
Confessions of a shopaholic
Lovers of Losers (film van boek carree slee)
The holday.
Heerlijk.
Fijne zondag!
zondag 17 januari 2010 om 17:11
Fietsen door de sneeuw, Lynne? Hier is bijna alles al weg. Het heeft veel geregend.
Feelgood movies spreken mij ook meer aan trouwens.
(op eigen kracht lukt het niet zo lekker blijkbaar bij mij).
Bah, wat een rotdag. Ik weet met mezelf geen raad.
Saartje, hoe ging het werk?
Feelgood movies spreken mij ook meer aan trouwens.
(op eigen kracht lukt het niet zo lekker blijkbaar bij mij).
Bah, wat een rotdag. Ik weet met mezelf geen raad.
Saartje, hoe ging het werk?
zondag 17 januari 2010 om 18:27
He lieverds, wat is er veel geschreven.
Mooi om te lezen hoe open en eerlijk jullie weer zijn.
Sommige dingen herken ik, andere niet.
Films met geweld, journaal, etc., al die dingen kan ik prima bekijken. Bij momenten niet, maar over het algemeen heb ik daar geen moeite mee.
Nou is agressie voor mij ook iets waar ik veel mee te maken heb in mijn werk. Absoluut geen leuk onderdeel hoor, maar wel iets waar ik mee om kan gaan en naderhand van me af kan zetten.
Op een bepaalde manier ben ik daar wel in gehard en ken ik weinig angst wat dat betreft.
Bizar eigenlijk. Op een slechte dag kan ik de supermarkt al mijden uit angst...
Werk ging wel goed eigenlijk.
Alleen weer paar uur langer gewerkt (dan de 24 uur die ik al moest), omdat er wat mis was gegaan in het rooster.
En morgen een slaapdienst extra vanwege ziekte.
Eigenlijk niet zo slim, ik weet het...
Maar ja, verantwoordelijkheidsgevoel enzo.
Mooi om te lezen hoe open en eerlijk jullie weer zijn.
Sommige dingen herken ik, andere niet.
Films met geweld, journaal, etc., al die dingen kan ik prima bekijken. Bij momenten niet, maar over het algemeen heb ik daar geen moeite mee.
Nou is agressie voor mij ook iets waar ik veel mee te maken heb in mijn werk. Absoluut geen leuk onderdeel hoor, maar wel iets waar ik mee om kan gaan en naderhand van me af kan zetten.
Op een bepaalde manier ben ik daar wel in gehard en ken ik weinig angst wat dat betreft.
Bizar eigenlijk. Op een slechte dag kan ik de supermarkt al mijden uit angst...
Werk ging wel goed eigenlijk.
Alleen weer paar uur langer gewerkt (dan de 24 uur die ik al moest), omdat er wat mis was gegaan in het rooster.
En morgen een slaapdienst extra vanwege ziekte.
Eigenlijk niet zo slim, ik weet het...
Maar ja, verantwoordelijkheidsgevoel enzo.
zondag 17 januari 2010 om 22:31
Nou, op zich heb je wel een punt hoor Wurm.
Misschien doe ik dit ook wel als soort van compensatie voor het dagje dat ik mij van de week had ziek gemeld.
En waarom zou ik me verantwoordelijk voelen voor mezelf?
Dat doe ik nauwelijks, te weinig in elk geval.
En dat heeft denk ik weer alles te maken met mezelf niet de moeite waard vinden.
Zal zo even bij gaan lezen op hyves.
Misschien doe ik dit ook wel als soort van compensatie voor het dagje dat ik mij van de week had ziek gemeld.
En waarom zou ik me verantwoordelijk voelen voor mezelf?
Dat doe ik nauwelijks, te weinig in elk geval.
En dat heeft denk ik weer alles te maken met mezelf niet de moeite waard vinden.
Zal zo even bij gaan lezen op hyves.