Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
donderdag 7 januari 2010 om 19:50

vrijdag 8 januari 2010 om 08:18
Goeiemorgen!
Hier is de dag begonnen met een paniekaanval.. Bleh.
Er komen zo meteen 2 monteurs om iets te repareren hier.
Ik dacht dat ik dat wel zou trekken, en heb vriend gezegd dat hij gewoon kon gaan werken en ik wel thuis zou blijven.
Nou, ik trek het dus niet.
Komen zo meteen 2 vreemde mannen in mijn huis.
In mijn eigen huis waar ik me veilig zou moeten voelen.
Ik voel me er helemaal niet oké bij.
Heb het gisterenavond pas aan vriend verteld hoe eng ik het vind, en hij reageerde begripvol. Maar kon geen vrij meer nemen. Ik heb het gisteren pas verteld omdat ik dacht dat het wel zou lukken. Zeker omdat ik me na de emdr veiliger voel. Thuis, op straat, in ruimtes waar meerdere mensen zijn.
Ik zit nu maar te wachten. Buikpijn van de spanning en bijkomend van een paniekaanval.
Dit is niet leuk!
Maar gelukkig heb ik het forum nog! En mijn telefoon. Vriend heeft al gesmst. Buurman is thuis. Allemaal veilige gedachten. Misschien valt het mee. Ik hoop het.
Fijne dag vandaag!
Hier is de dag begonnen met een paniekaanval.. Bleh.
Er komen zo meteen 2 monteurs om iets te repareren hier.
Ik dacht dat ik dat wel zou trekken, en heb vriend gezegd dat hij gewoon kon gaan werken en ik wel thuis zou blijven.
Nou, ik trek het dus niet.
Komen zo meteen 2 vreemde mannen in mijn huis.
In mijn eigen huis waar ik me veilig zou moeten voelen.
Ik voel me er helemaal niet oké bij.
Heb het gisterenavond pas aan vriend verteld hoe eng ik het vind, en hij reageerde begripvol. Maar kon geen vrij meer nemen. Ik heb het gisteren pas verteld omdat ik dacht dat het wel zou lukken. Zeker omdat ik me na de emdr veiliger voel. Thuis, op straat, in ruimtes waar meerdere mensen zijn.
Ik zit nu maar te wachten. Buikpijn van de spanning en bijkomend van een paniekaanval.
Dit is niet leuk!
Maar gelukkig heb ik het forum nog! En mijn telefoon. Vriend heeft al gesmst. Buurman is thuis. Allemaal veilige gedachten. Misschien valt het mee. Ik hoop het.
Fijne dag vandaag!
vrijdag 8 januari 2010 om 11:33
Lieve Appel,
sterkte! Zijn ze al geweest? En hoe ging het? Ik denk aan je.
En aan de anderen.
Vandaag ga ik minder doelloos op het forum rondhangen, het geeft me een leeg gevoel, weg van mezelf. Alleen maar reageren waar ik wil reageren en verder niet meer zitten wachten of iemand mij ziet of op mij reageert. (Hoe sneu is dat ook!)
sterkte! Zijn ze al geweest? En hoe ging het? Ik denk aan je.
En aan de anderen.
Vandaag ga ik minder doelloos op het forum rondhangen, het geeft me een leeg gevoel, weg van mezelf. Alleen maar reageren waar ik wil reageren en verder niet meer zitten wachten of iemand mij ziet of op mij reageert. (Hoe sneu is dat ook!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

vrijdag 8 januari 2010 om 11:42
Hee EV!
Ze zijn geweest.
Het is achteraf wel meegevallen geloof ik.
Heb wel steeds het gevoel gehad dat de tweede paniekaanval elk moment kon beginnen. Medicijnen op, en tot zakte dat wat gelukkig.
Ze moesten ook boven zijn, bij de ketel.
Hoe eng is dat?!
Ik heb het maar gedaan.
Wat had ik anders moeten zeggen?
Zoiets als: Nee dat mag niet. Ik ben bang voor jullie. Heb het niet op mannen. En al helemaal niet mijn eigen vertrouwde huis. Ben het vertrouwen in de medemens kwijt geraakt. Ben 2 keer verkracht en denk dat elke man die ik nu zie in staat is hetzelfde met me te doen.
Dat heb ik maar niet gedaan.
Heb ze koffie gegeven en heb gedaan alsof ik heel druk was op de lap.. Was ik ook. Op een ander topic hebben ze me er live doorheen gesleept.
Nu zijn ze weg en ik hoop dat ik wat tot rust kan komen nu.
Zo.. dat heb ik maar weer mooi doorstaan.
Mag ik nu een beetje trots op mezelf zijn?
Ze zijn geweest.
Het is achteraf wel meegevallen geloof ik.
Heb wel steeds het gevoel gehad dat de tweede paniekaanval elk moment kon beginnen. Medicijnen op, en tot zakte dat wat gelukkig.
Ze moesten ook boven zijn, bij de ketel.
Hoe eng is dat?!
Ik heb het maar gedaan.
Wat had ik anders moeten zeggen?
Zoiets als: Nee dat mag niet. Ik ben bang voor jullie. Heb het niet op mannen. En al helemaal niet mijn eigen vertrouwde huis. Ben het vertrouwen in de medemens kwijt geraakt. Ben 2 keer verkracht en denk dat elke man die ik nu zie in staat is hetzelfde met me te doen.
Dat heb ik maar niet gedaan.
Heb ze koffie gegeven en heb gedaan alsof ik heel druk was op de lap.. Was ik ook. Op een ander topic hebben ze me er live doorheen gesleept.
Nu zijn ze weg en ik hoop dat ik wat tot rust kan komen nu.
Zo.. dat heb ik maar weer mooi doorstaan.
Mag ik nu een beetje trots op mezelf zijn?
vrijdag 8 januari 2010 om 12:00
Oh wat goed van je, Appel. Zelfs koffie gegeven! Dat doe ik nooit bij de man die hier de ketel komt onderhouden. Wel een praatje maken en erbij blijven staan zodat ik zie wat hij doet.
Je mag super trots zijn op jezelf!
En Saartje, ben je vrij vandaag? Nog plannen? Wanneer ga je eigenlijk naar je therapeute? Jullie hadden een afspraak gemaakt toch, geloof ik, of heb ik het nu helemaal mis?
Je mag super trots zijn op jezelf!
En Saartje, ben je vrij vandaag? Nog plannen? Wanneer ga je eigenlijk naar je therapeute? Jullie hadden een afspraak gemaakt toch, geloof ik, of heb ik het nu helemaal mis?
vrijdag 8 januari 2010 om 13:56
Appel , je mag super trots zijn! Ben benieuwd waarmee je je verwent hebt
Wurm, van hoef jij je post niet in te korten. Ik vind het altijd fijn om ze te lezen. Je bent grappig, slim en je kunt je goed inleven én dat dan weer verwoorden. Verder lees ik vaak dat je al veel geleerd hebt over jezelf én het leven. Moedig! Ja ik vind je erg moedig omdat (volgens mij) je de inzichten waarover je schrijft hebt vergaart door ze te doorleven. Zo komt het op mij over, niet uit de boekjes, maar uit jezelf! Dit wilde ik al eerder een keer schrijven.
Ev leuk dat je zo aan het knutselen bent! En je besluit om wat afstand te nemen lijkt me verstandig wanneer het "gewoon" niet goed voelt.
Lynne, veel energie voor jou! Ik hoop dat je goed voor jezelf zult zorgen. Geef maar eens wat "lynnewarmte" aan jezelf.
Saar, heel veel sterkte maandag en dinsdag.
Hanke, wat een pure post! Ook ik vind het absoluut geen zeuren. Jou verdriet mag er ook zijn.
Voor iedereen een
Liefs!
Wurm, van hoef jij je post niet in te korten. Ik vind het altijd fijn om ze te lezen. Je bent grappig, slim en je kunt je goed inleven én dat dan weer verwoorden. Verder lees ik vaak dat je al veel geleerd hebt over jezelf én het leven. Moedig! Ja ik vind je erg moedig omdat (volgens mij) je de inzichten waarover je schrijft hebt vergaart door ze te doorleven. Zo komt het op mij over, niet uit de boekjes, maar uit jezelf! Dit wilde ik al eerder een keer schrijven.
Ev leuk dat je zo aan het knutselen bent! En je besluit om wat afstand te nemen lijkt me verstandig wanneer het "gewoon" niet goed voelt.
Lynne, veel energie voor jou! Ik hoop dat je goed voor jezelf zult zorgen. Geef maar eens wat "lynnewarmte" aan jezelf.
Saar, heel veel sterkte maandag en dinsdag.
Hanke, wat een pure post! Ook ik vind het absoluut geen zeuren. Jou verdriet mag er ook zijn.
Voor iedereen een
Liefs!

vrijdag 8 januari 2010 om 17:59
vrijdag 8 januari 2010 om 19:00
Ik heb mezelf opgepakt vanmiddag en ben de fiets opgegaan. Echt wel stoer met die kou, vond ik. Eerst vriendin gesms't, was aan het werk. Dan gekeken of andere vriendin die vanuit Frankrijk weer naar het buurdorp zou gaan terugverhuizen, al is gearriveerd. Niet. Mss ook last van slecht weer? Ik heb wel een uur lang gekletst met de bovenbuurvrouw en ben zelfs bij haar binnen geweest. Weet nu alles van haar kinderen, kleinkinderen, hobbies, overleden man (ze is 76). Dus ik heb zomaar een nieuw iemand leren kennen, grijns.
Je reactie, Saartje, had ik dus niet meer gezien. Goh, alvast sterkte voor maandag en dinsdag, toch wel spannend ineens. Helpt het als ik zeg dat ik maandag ook therapie heb, PMT? Succes alvast! En werk ze, al zie je dit vast niet meer.
Enne, niemand hoeft van mij haar post in te korten, ik lees alles, ook al reageer ik misschien vast niet op alles.
Je reactie, Saartje, had ik dus niet meer gezien. Goh, alvast sterkte voor maandag en dinsdag, toch wel spannend ineens. Helpt het als ik zeg dat ik maandag ook therapie heb, PMT? Succes alvast! En werk ze, al zie je dit vast niet meer.
Enne, niemand hoeft van mij haar post in te korten, ik lees alles, ook al reageer ik misschien vast niet op alles.
vrijdag 8 januari 2010 om 20:23
Claire, je maakt me aan het blozen. Pff. Krijg de neiging om t allemaal te ontkennen enzo, maar denk dat ik het hou bij Dankjewel!
Saartje, aaah, maandag al. Lekker dat je dan dinsdag meteen bij je bekende peut je verhaal kwijt kan zeg. Zie je er tegenop maandag?
Ev, je bent een held! In die kou gaan fietsen. Brrrr!
En dan nog spontaan een nieuw iemand leren kennen ook.
Ik was held vandaag vond ik.
Bij therapie eerlijk geweest wat ik moeilijk vond, maar wel ok was. Kwamen er samen op uit dat 'ik het eigenlijk heel goed deed' (jaja jullie favo dooddoener ). En eigenlijk was ik daar heel blij mee.
Dat het niet makkelijk is benoemden we ook, maar meestal maak ik er dan een teringzooi van, en nu probeer ik het uit te zitten, door te ademen. Nog een maand en ik krijg n rose strik voor om mn buik
Wat ook superfijn was is dat we een mailafspraak hebben voor op dinsdag nu. Ik 'mocht' wel altijd al mailen, maar ja, een Wurm mailt pas als t te laat is.
Nu afgesproken dat ik dinsdags probeer even te mailen hoe het gaat enzo. En dat ze dan terugmailt 'daar gaan we het vrijdag eens over hebben'.
Lekker zinloos dus, maar wel de mogelijkheid om te uiten. En ik geef mezelf er de mogelijkheid door om me te laten helpen.
Dat als het niet goed gaat, dat ze even kan bellen, of een vervanger kan laten bellen. (ze werkt nog maar 1 dag op de kliniek nu).
Heel stom, maar ik moest er heel hard om huilen.
Omdat het voelde dat iemand om me gaf, en zich om me bekommerde. Iets wat niet standaard 'bij haar werk' hoort.
Dat heb ik dan alleen weer niet gezegd.
Saartje, aaah, maandag al. Lekker dat je dan dinsdag meteen bij je bekende peut je verhaal kwijt kan zeg. Zie je er tegenop maandag?
Ev, je bent een held! In die kou gaan fietsen. Brrrr!
En dan nog spontaan een nieuw iemand leren kennen ook.

Ik was held vandaag vond ik.
Bij therapie eerlijk geweest wat ik moeilijk vond, maar wel ok was. Kwamen er samen op uit dat 'ik het eigenlijk heel goed deed' (jaja jullie favo dooddoener ). En eigenlijk was ik daar heel blij mee.
Dat het niet makkelijk is benoemden we ook, maar meestal maak ik er dan een teringzooi van, en nu probeer ik het uit te zitten, door te ademen. Nog een maand en ik krijg n rose strik voor om mn buik
Wat ook superfijn was is dat we een mailafspraak hebben voor op dinsdag nu. Ik 'mocht' wel altijd al mailen, maar ja, een Wurm mailt pas als t te laat is.
Nu afgesproken dat ik dinsdags probeer even te mailen hoe het gaat enzo. En dat ze dan terugmailt 'daar gaan we het vrijdag eens over hebben'.
Lekker zinloos dus, maar wel de mogelijkheid om te uiten. En ik geef mezelf er de mogelijkheid door om me te laten helpen.
Dat als het niet goed gaat, dat ze even kan bellen, of een vervanger kan laten bellen. (ze werkt nog maar 1 dag op de kliniek nu).
Heel stom, maar ik moest er heel hard om huilen.
Omdat het voelde dat iemand om me gaf, en zich om me bekommerde. Iets wat niet standaard 'bij haar werk' hoort.
Dat heb ik dan alleen weer niet gezegd.
vrijdag 8 januari 2010 om 20:37
Jij bent dus ook een held, Wurm.
Zo fijn is dat inderdaad, als ze net iets meer doen dan hun werk. Als je even voelt dat ze iets om je geeft.
Gisteren had ik dat ook. Ik had haar ruim twee weken niet gezien, ze had vakantie. Toen ik weer kwam, leek ze wel blij te zijn. Ze was gaan skiën met haar gezin en had daar aan mij gedacht; dat ik dat ook wel leuk zou vinden, daar die ruimte te voelen en die natuur, die bergen te zien.
Ze denkt aan mij in haar vakantie...!
En ik kan merken dat ze écht begaan is met mij. (Al een wonder ook, dat ik dat kan mérken.) Ik vind zoiets nog steeds iets om me over te verwonderen.
Hoezo kan mijn familie zo niets om mij geven? Als een vreemde het wel kan?
Zo fijn is dat inderdaad, als ze net iets meer doen dan hun werk. Als je even voelt dat ze iets om je geeft.
Gisteren had ik dat ook. Ik had haar ruim twee weken niet gezien, ze had vakantie. Toen ik weer kwam, leek ze wel blij te zijn. Ze was gaan skiën met haar gezin en had daar aan mij gedacht; dat ik dat ook wel leuk zou vinden, daar die ruimte te voelen en die natuur, die bergen te zien.
Ze denkt aan mij in haar vakantie...!
En ik kan merken dat ze écht begaan is met mij. (Al een wonder ook, dat ik dat kan mérken.) Ik vind zoiets nog steeds iets om me over te verwonderen.
Hoezo kan mijn familie zo niets om mij geven? Als een vreemde het wel kan?
vrijdag 8 januari 2010 om 21:17
Ja bizar blijft dat he. Zij denkt aan Mij? huh?
Haha, geen idee waarom Rose trouwens.
Waarschijnlijk omdat ik een meisje ben, en Peuter ook een meisje-meisje is. (we kunnen samen gerust een therapiesessie volleuteren over ons Oilily servies )
Over twee weken meer duidelijkheid over Wurmini's zijn....
Haha, geen idee waarom Rose trouwens.
Waarschijnlijk omdat ik een meisje ben, en Peuter ook een meisje-meisje is. (we kunnen samen gerust een therapiesessie volleuteren over ons Oilily servies )
Over twee weken meer duidelijkheid over Wurmini's zijn....
zaterdag 9 januari 2010 om 03:26
Waarom denk je dat ster?
Ik heb dat etiket ook, wurm ook (wij vinden van niet ) .
Maar toch lieve therapeuten(gehad) hoor.
Het is gewoon een interactie tussen twee mensen waarbij er een klik is of ...of niet.
Ongeacht welk etiketje je draagt.En daarbij moet je het ook een beetje treffen.
Haal jezelf niet zo naar beneden lieverd
Ik heb dat etiket ook, wurm ook (wij vinden van niet ) .
Maar toch lieve therapeuten(gehad) hoor.
Het is gewoon een interactie tussen twee mensen waarbij er een klik is of ...of niet.
Ongeacht welk etiketje je draagt.En daarbij moet je het ook een beetje treffen.
Haal jezelf niet zo naar beneden lieverd
zaterdag 9 januari 2010 om 12:16
Tja, en we hadden toch een moeilijke start in het begin hoor (en ook met de PMT-therapeute trouwens). Maar ik heb bij beiden meteen uitgesproken wat ik niet zo geslaagd vond, en ik heb ze toen ook het voordeel van de twijfel gegeven. Ik vond het eng, maar mijn eerlijkheid heeft wel bij beiden helderheid gegeven en ook nog eens de toon gezet voor het vervolg.
Maar je moet het ook treffen hoor. Ik heb hiervóór ook (veel) minder goede ervaringen gehad. Dat heeft niets met je persoon te maken Ster, maar misschien wel met de combinatie. De interactie, zoals Iry zegt.
Maar je moet het ook treffen hoor. Ik heb hiervóór ook (veel) minder goede ervaringen gehad. Dat heeft niets met je persoon te maken Ster, maar misschien wel met de combinatie. De interactie, zoals Iry zegt.
zaterdag 9 januari 2010 om 12:20
Nou dat denk ik omdat hij precies reageert volgens het boekje.
Niet te dichtbij komen, niet teveel reageren op mijn wanhoop.
Niet echt contact.
En constant het in twijfel trekken wat ik zeg. Nu heb ik weer last van vermijding omdat ik de dagbehandeling heb afgewezen bla bla bla.
Als ik zeg dat het goed gaat is hij bang dat ik dat alleen zeg omdat ik bang ben voor het vervolg.
Als ik rete depressief ben en me zo voel gaat hij daar niet teveel op in maar kijkt hij naar concrete stappen.
Klinkt allemaal heel logisch misschien.
Maar ik voel me weer zo'n moeilijk persoon. Niet te helpen.
Alleen.
Niet te dichtbij komen, niet teveel reageren op mijn wanhoop.
Niet echt contact.
En constant het in twijfel trekken wat ik zeg. Nu heb ik weer last van vermijding omdat ik de dagbehandeling heb afgewezen bla bla bla.
Als ik zeg dat het goed gaat is hij bang dat ik dat alleen zeg omdat ik bang ben voor het vervolg.
Als ik rete depressief ben en me zo voel gaat hij daar niet teveel op in maar kijkt hij naar concrete stappen.
Klinkt allemaal heel logisch misschien.
Maar ik voel me weer zo'n moeilijk persoon. Niet te helpen.
Alleen.