Meenemen GGZ-opname

26-11-2017 21:58 28 berichten
Hee, ik word binnenkort opgenomen voor meerdere weken. Het is een afdeling waar zo'n 3 uur per dag daginvulling is maar verder is er vooral veel lege tijd. Wat is nou fijn om mee te nemen? Hoe kom je daar de dag door? Ik zal ook met nieuwe medicatie beginnen dus misschien ben ik wel heel beroerd. Maar ik ben toch erg benieuwd wat jullie mee (zouden) nemen.

Alvast bedankt! :-)
Mag ik vragen waarvoor je opgenomen wordt? Drie uur per dag behandeling lijkt me weinig voor een fulltime opname (ik zou dan deeltijd opname verwachten). Weet je ook waarom je zoveel vrije tijd hebt?

Ik zou meenemen een goed boek, tablet en iPhone maar ik weet niet of dat dan zou mogen :$
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 22:02
18.78% gewijzigd
Slippers
Sloffen
Badjas
Yogabroek
Luisterboeken
Boeken
Mooi kleurboek
Fijne potloden
Laders
iPad
Waspoeder (lakens lekker eigen geur)
Kussen
Toleitspullen
Warme kleding om te wandelen
Eigen smaken thee
Haak- en breispullen
Origami
iPod
Alle reacties Link kopieren
Kleurboeken, luisterboeken, laptop met spelletjes, ..
Lekker warm vest
Als je rookt: rookwaar
Voor de vraag naar de reden van opname: voor depressie en instellen andere medicatie.

En bedankt alvast voor de tips! Ik ben ergens ook bang om teveel mee te nemen, ik kom er niet wonen natuurlijk ;-)
Foto’s in lijstjes voor op je kamer.
Er is beddengoed, zou ik toch mijn eigen deken mogen meenemen denken jullie?
Proefabonnement op Netflix en Videoland
Oortjes
hertje89 schreef:
26-11-2017 22:04
Er is beddengoed, zou ik toch mijn eigen deken mogen meenemen denken jullie?
Ik had mijn eigen kussen mee en heb de lakens vandaar met mijn eigen poeder gewassen. (Had ik gelijk wat te doen)

Oja, van die vochtige schoonmaakdoekjes.
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:04
Proefabonnement op Netflix en Videoland
Oortjes
Ik heb een Netflix abonnement, maar weet niet of daar wifi is
hertje89 schreef:
26-11-2017 22:01
Hee ja dat mag hoor. Voor depresie en instellen andere medicatie.
Sterkte alvast! En goed dat je je laat opnemen, je komt er vast een stuk sterker uit :hug:
Als je kan wandelen, goede schoenen en regenjas/sjaal/muts. En miss ook wel een rol biscuitjes, geen idee of je daar vrij toegang hebt tot een keuken of kantine oid (zelf heb ik ‘s avonds vaak wel een beetje trek).
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 22:07
0.33% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:05
Ik had mijn eigen kussen mee en heb de lakens vandaar met mijn eigen poeder gewassen. (Had ik gelijk wat te doen)

Oja, van die vochtige schoonmaakdoekjes.
Goede tips bedankt! Ik ben nogal een poetsfiemel dus die doekjes lijken me een goed plan

Ook anderen bedankt voor de tips!
hertje89 schreef:
26-11-2017 22:05
Ik heb een Netflix abonnement, maar weet niet of daar wifi is
Vooraf flink downloaden.
Labalade schreef:
26-11-2017 22:06
Sterkte alvast! En goed dat je je laat opnemen, je komt er vast een stuk sterker uit :hug:
Als je kan wandelen, goede schoenen en regenjas/sjaal/muts. En miss ook wel een rol biscuitjes, geen idee of je daar vrij toegang hebt tot een keuken of kantine oid (zelf heb ik ‘s avonds vaak wel een beetje trek).
Bedankt! Ja ik kan er vast wel wandelen. Iets te snoepen is een goed plan, dankje.
Muslirepen
Potjes noedels.
Alle reacties Link kopieren
Iets van een handwerkje? Vaak als je overgezet moet worden van medicatie is de concentratie niet optimaal zijn dus dan is lezen niet altijd aan je besteed.
Eigen kussen!
Fijne pyama
Lekker zittende kleding
Schrijf boekje en pen
Laptop
Telefoon

Ik ben nu opgenomen en dit zijn de dingen die ik fijn vind. Eigen kussen mag hier eigenlijk niet maar heb ik mee gesmokkeld
Bedankt voor jullie tips, heel fijn! Ik heb mn meeneemlijstje flink kunnen aanvullen
Alle reacties Link kopieren
In deze donkere dagen wat oplaadbare kaarsen meenemen of een gezellige schemerlamp (of kerstlichtjes) die je op je kamer kunt zetten.
Die vochtige doekjes inderdaad en eventueel een lekker geurtje voor op je kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meerdere keren opgenomen geweest en idd eigen kussen is erg fijn. Heb dat eigenlijk nooit gevraagd maar gewoon gedaan.

En ik vond het heel heel fijn om een vertrouwde mok mee te nemen waar ik koffie of thee uit drink.
Een kleurboek en eigen potloden zou ik nu meenemen, mijn ereader, oordopjes voor een luisterboek van storytel (ik val daar goed mee in slaap, sowieso kon ik niet lezen tijdens depressieve episodes en luisterde ik non stop alleen maar naar Harry Potter toen nog op mijn ipod nu dus die app) een app op je telefoon met regengeluiden vind ik ook fijn.
Mijn pantoffels kan ik niet zonder, een foto van dierbaren hoewel die nu vaak ook op je telefoon staan uiteraard. Een knuffel is ook fijn althans dat vind ik.

Hopelijk reageer je goed op je medicatie en kom je gezonder/sterker uit je opname. Sterkte.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Telefoon of tablet met netflix,
Snaai
Thee, iets te snoepen, als je studeert en het is bij een ziekenhuis dan heb je eduroam wifi, puzzelboekjes, kleuren voor volwassenen oid, leesboeken, tijdschriften
Wandelschoenen voor als die toko bij de natuur ligt
Alle reacties Link kopieren
Weinig toe te voegen. Wat ik buiten bovenstaande fijn vond in de vele lege uren was eindelijk eens mezelf lekker verzorgen. Scrubben, maskertje, pedicuren en manicuren, haren verven, haarmasker en dat soort dingen.
Sterkte en succes! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven