Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
quote:ondernemer schreef op 07 juni 2012 @ 21:05:

[...]

OK. Wat jij energie noemt, noem ik 'gevoel' of 'sfeer'.

In mijn beeld werkt het als volgt. Het gebeurt wel eens dat je bij mensen een naar gevoel krijgt waar je niet direct een vinger achter krijgt maar waar je wel over na gaat denken. Vervolgens kun je dan herleiden dat het nare gevoel voortkomt uit (bijvoorbeeld) een type gedrag of houding, een vreemde blik die wijst op problemen/slechte eigenschappen. Je intuitie (gebaseerd op ervaring waar je je niet altijd direct van bewust bent) werkt dan gewoon wat sneller dan je rationele brein.

Ook in een 'naar' huis of een hotel met 'negatieve' energie zijn er altijd wel dingen aan te wijzen waar het nare gevoel uit voortkomt. Denk aan: donker, vreemde geluiden, onbekend, slechte buurt, slecht onderhoud, onbestemde geur enzovoorts.

Dat laatste noem ik wel allemaal rationele verklaringen voor een slechte sfeer. Ik sta ook niet in een donker steegje in een slechte buurt staan en dan zeggen van 'goh wat hangt hier een slechte energie!'. Dat is gewoon logisch nadenken. Tuurlijk voel je je dan niet op je gemak.

Ik denk dat energie samengaat met een persoon of een gebeurtenis. Ik denk dat als ergens iets slechts gebeurd, dat daar een slechte energie blijft hangen. En dat die als heel drukkend ervaren kan worden door gevoelige mensen.

Ik brand bijvoorbeeld ook Salie als ik mezelf of mijn huis wil ''reinigen''. En ik ben echt niet zo'n zweverig typje!

Reiki gaat bijvoorbeeld ook uit van een energie die door het lichaam en de geest stroomt. Deze komt gewoon van het universum. Deze wordt door sommigen als heel reeel ervaren, ook door mij dus.

Dus eigenijk, geloof jij dat een sfeer en gevoel altijd te herleiden is uit rationele zaken, die je bewust of onbewust opmerkt. Ik denk dat een energie niet altijd te herleiden is uit iets rationeels, dat kan denk ik gewoon in de lucht zweven als het ware. En dat kan van buitenaf op je afkomen, zonder dat je hersens daaraan te pas komen.

Dat geloof ik, en snap best dat sommige mensen daar heel sceptisch over zijn.
quote:throttle schreef op 07 juni 2012 @ 20:57:

Ik zie soms dode mensen. Voor de rest niets bijzonders.Haast niet het vermelden waard! ;)
quote:-no-nick-, 28 seconden geleden

Lag de in stukken gesneden vrouw bij jullie onder het bed???

Sorry maar: :puke:

Je zou haar maar vinden zeg!
quote:-no-nick- schreef op 07 juni 2012 @ 21:15:

Lag de in stukken gesneden vrouw bij jullie onder het bed???

Hahaha nee, paar verdiepingen boven ons gelukkig.

Anders zou ik nu bij een trauma therapeut lopen denk ik.
Ik heb tot twee keer toe gedroomd dat er iemand doodging.

Eerste keer was een collega van een jaar of vijftig, niet ziek of zo, gewoon in een keer doodgebleven. Dat gebeurde een week of zes na die droom. Ik vond het een nogal gênante droom waarover ik alleen met m'n vriend heb gesproken. We vonden het beide wel een beetje eng.

Keer erna was een goede vriend die verdronk bij een auto ongeluk. Drie dagen ervoor heb ik gedroomd dat we op zijn begrafenis stonden...

Ik vond het vreselijk dat ik die dromen had. Het is inmiddels 20 jaar geleden en ik heb daarna nooit meer zoiets gedroomd.

Sta verder ook erg nuchter in het leven en geloof eigenlijk niet dat er meer is tussen hemel en aarde.

Maar die twee dromen zijn onverklaarbaar.
Ooit op de dag van een zakelijke afspraak ineens een onbestemd gevoel gekregen, dat het niet verstandig was om deze door te laten gaan. Maar ja, er werd op me gerekend dus ik ging toch. Op de snelweg haalden we een auto in waarvan een plank oid (wat was vastgebonden) vlak voor onze neus van de auto viel.

Het scheelde heel weinig of we hadden een zwaar auto-ongeluk gehad.

Heb verder nooit onbestemde gevoelens om ergens wel of niet naartoe te gaan. Daarom dat dit gevoel mij juist zo opviel als zijnde afwijkend (lees: voorgevoel).
quote:floral schreef op 07 juni 2012 @ 21:17:

[...]

Ik denk dat energie samengaat met een persoon of een gebeurtenis. Ik denk dat als ergens iets slechts gebeurd, dat daar een slechte energie blijft hangen. En dat die als heel drukkend ervaren kan worden door gevoelige mensen.

Ik brand bijvoorbeeld ook Salie als ik mezelf of mijn huis wil ''reinigen''. En ik ben echt niet zo'n zweverig typje!

Reiki gaat bijvoorbeeld ook uit van een energie die door het lichaam en de geest stroomt. Deze komt gewoon van het universum. Deze wordt door sommigen als heel reeel ervaren, ook door mij dus.

Hmm. Ik ben grootgebracht met een hele andere definitie van energie. Deze komt er samengevat op neer dat energie de hoeveelheid arbeid is die ergens voor nodig is. Voorbeeld: een menselijk lichaam op circa 37 graden en in beweging houden, kost zo'n 2000 tot 2500 KJ per dag (energie), en als je gaat wielrennen of hardlopen wordt dat nog meer. Deze energie komt niet uit het universum en ook niet uit aardstralen; als je daarop wacht ga je dood van de honger. Ons lichaam weet geen raad met electriciteit en is ook niet in staat om energie uit steenkool of benzine te halen. Met koolhydraten die in voeding zitten komen we wel een heel eind.

Een uitdrukking over 'negatieve energie' zie ik toch als een soort van taalvervuiling. Energie heeft deze eigenschappen niet, net zo min als de zon of de maan die heeft.
quote:ondernemer schreef op 07 juni 2012 @ 21:31:

[...]

Hmm. Ik ben grootgebracht met een hele andere definitie van energie. Deze komt er samengevat op neer dat energie de hoeveelheid arbeid is die ergens voor nodig is. Voorbeeld: een menselijk lichaam op circa 37 graden en in beweging houden, kost zo'n 2000 tot 2500 KJ per dag (energie), en als je gaat wielrennen of hardlopen wordt dat nog meer. Deze energie komt niet uit het universum en ook niet uit aardstralen; als je daarop wacht ga je dood van de honger. Ons lichaam weet geen raad met electriciteit en is ook niet in staat om energie uit steenkool of benzine te halen. Met koolhydraten die in voeding zitten komen we wel een heel eind.

Een uitdrukking over 'negatieve energie' zie ik toch als een soort van taalvervuiling. Energie heeft deze eigenschappen niet, net zo min als de zon of de maan die heeft.

Had dit al bij mn andere antwoord gezet, zal het even hier herhalen:

Dus eigenijk, geloof jij dat een sfeer en gevoel altijd te herleiden is uit rationele zaken, die je bewust of onbewust opmerkt. Ik denk dat een energie niet altijd te herleiden is uit iets rationeels, dat kan denk ik gewoon in de lucht zweven als het ware. En dat kan van buitenaf op je afkomen, zonder dat je hersens daaraan te pas komen.

Dat geloof ik, en snap best dat sommige mensen daar heel sceptisch over zijn.

Denk niet dat het een kwestie is van een taalverloedering. Jij hebt het over energie in de natuurkundige zin, ik in de spirituele zin.
Om het nog duidelijker te maken: Ik denk dat de geest van een mens, de ziel, ook een energie kan produceren. Niet alleen het lichaam dat zijn energie verkrijgt door voeding bijvoorbeeld.
quote:toujourssourire schreef op 07 juni 2012 @ 21:26:

Eerste keer was een collega van een jaar of vijftig, niet ziek of zo, gewoon in een keer doodgebleven. Dat gebeurde een week of zes na die droom. Ik vond het een nogal gênante droom waarover ik alleen met m'n vriend heb gesproken. We vonden het beide wel een beetje eng.

Keer erna was een goede vriend die verdronk bij een auto ongeluk. Drie dagen ervoor heb ik gedroomd dat we op zijn begrafenis stonden...

Ik vond het vreselijk dat ik die dromen had. Het is inmiddels 20 jaar geleden en ik heb daarna nooit meer zoiets gedroomd.

Sta verder ook erg nuchter in het leven en geloof eigenlijk niet dat er meer is tussen hemel en aarde.

Maar die twee dromen zijn onverklaarbaar.

Kan me voorstellen dat dat vreselijk is..

Zelf heb ik nooit een voorspellende droom gehad gelukkig, wel waarbij ik droomde over mijn overleden tante en had daarbij een beetje het gevoel dat ze op die manier afscheid van mij nam. Of het was gewoon een droom, kan natuurlijk ook.
Eens met ondernemer. ALLE mensen zijn gevoelig voor hun omgeving. Je kan het zelfs signalen of indrukken noemen, want het zijn signalen die het brein (deels bewust, deels onbewust) registreert. Dat onbewust geregistreerde deel kan verwarring geven en daar zoeken we dan graag een verklaring voor.

Mow, kan het zijn dat je slaapverlamming had?

Ladyk, alsjeblieft geen medium oid bij je kind halen!! Dat kan schade aanrichten. Nu gelooft hij nog in van alles, hij is 3! Maar dus ook gevoelig voor invloeden. Je wilt toch niet dat hij nog steeds bang is voor spoken als hij 18 is? Als je er een medium bij haalt, zeg je hem eigenlijk dat spoken echt bestaan.
Ga in therapie!
Je droomt ongeveer 4x per nacht. Je droomt dus vooral heel vaak over dingen die nooit uitkomen.
Ga in therapie!
Energie in spirituele zin, bestaat die ook echt (in fysieke vorm)? Of is die een voortbrengsel van de menselijke geest?
Ga in therapie!
quote:floral schreef op 07 juni 2012 @ 21:18:

[...]

Hahaha nee, paar verdiepingen boven ons gelukkig.

Anders zou ik nu bij een trauma therapeut lopen denk ik.okay, het zou je gebeuren zeg
quote:dubiootje schreef op 07 juni 2012 @ 21:43:

Eens met ondernemer. ALLE mensen zijn gevoelig voor hun omgeving. Je kan het zelfs signalen of indrukken noemen, want het zijn signalen die het brein (deels bewust, deels onbewust) registreert. Dat onbewust geregistreerde deel kan verwarring geven en daar zoeken we dan graag een verklaring voor.

Ik ben het eens hiermee. Iedereen krijgt onbewust of bewuste signalen van zijn omgeving.

Ik heb het over de spirituele energie, die is natuurlijk niet wetenschappelijk bewezen. Maar sommigen geloven dat die wordt geproduceerd door een geest of een ziel van een persoon. Die mensen geloven waarschijnlijk ook dan (ik ook) dat die ziel kan voortbestaan nadat een persoon is overleden. Ik geloof dus ook in 'leven' na de dood.

Jij denkt dat ik meer zoek achter onbewuste signalen, voor mij is het een geloof.
Niet echt een paranormale ervaring, maar mijn moeder is twee jaar geleden overleden. Vorig jaar ging ik met mijn vader een weekendje naar de geboortestreek van mijn moeder. En ik wilde graag naar haar geboortehuis. Het oude huis van mijn opa en oma, even kijken of mijn herinneringen klopten.

Rijden we die straat in, moter oververhit, auto stond precies voor het huis en wilde niet meer voor of achteruit....

Mijn vader is geen held in de auto en weet nog niet eens hoe de moterklep open moet. Dus laten afkoelen en daarna een tankstation opgezocht. Iemand daar wilde week kijken, die adviseerde de wegenwacht te bellen . Lang leve internet op de mobiel......

Bleek dat er een leiding stuk was van de koelvloeistof, was zo verholpen. Natuurlijk weten we beter, maar voor even dachten we dat mijn moeder er ook even 'was'. Want toevallig dat net daar de moter stuk gaat is het wel.......
quote:dubiootje schreef op 07 juni 2012 @ 21:47:

Energie in spirituele zin, bestaat die ook echt (in fysieke vorm)? Of is die een voortbrengsel van de menselijke geest?

Dat ligt maar aan wie je het vraagt. De wetenschap heeft die niet bewezen. Ik denk niet dat die slechts een voortbrengsel is van de menselijke geest, ik denk dat die echt bestaat.

Ik krijg zo het idee dat jij een scepticus bent! Haha

Nouja, ik heb gewoon een bepaalde overtuiging. Ik geloof niet dat alles in de wereld verklaarbaar is. Ik geloof ook in geesten. Ik geloof ook in de wetenschap. Veel is open voor discussie. Is er ooit bewezen dat er absoluut geen leven na de dood kan zijn? Nee. Is er ooit bewezen dat er leven na de dood is? Nee.

Dat moet iedereen dus maar voor zichzelf uitmaken.. en dit heb ik voor mezelf uitgemaakt.
Dubiootje,

We zaten echt een tweestrijd de ene zegt wel doen de ander niet ik heb zelf zoiets van zolang hij niet bang is en er snachts niey wakker van wordt wil ik het gewoon aankijken. We zeggen ook elke keer er zit daar niks maar wij moeten tegen het ( spook) geest zeggen ga weg en dan vind hij het goed. Ik denk ook dat hij misschien te klein is om te vertellen dat het oma is die naar je komt kijken. Ik geloof zelf ook wel een beetje in het paranormale en vind het ook allemaal een beetje eng zit ook eigenlijk niet te wachten op een bevestiging dat er iets in mijn huis is.
quote:floral schreef op 07 juni 2012 @ 22:01:

[...]

Dat ligt maar aan wie je het vraagt. De wetenschap heeft die niet bewezen. Ik denk niet dat die slechts een voortbrengsel is van de menselijke geest, ik denk dat die echt bestaat.

Ik krijg zo het idee dat jij een scepticus bent! Haha

Nouja, ik heb gewoon een bepaalde overtuiging. Ik geloof niet dat alles in de wereld verklaarbaar is. Ik geloof ook in geesten. Ik geloof ook in de wetenschap. Veel is open voor discussie. Is er ooit bewezen dat er absoluut geen leven na de dood kan zijn? Nee. Is er ooit bewezen dat er leven na de dood is? Nee.

Dat moet iedereen dus maar voor zichzelf uitmaken.. en dit heb ik voor mezelf uitgemaakt.Ik sta voor veel dingen open hoor Tja, als het een geloof is, is het ook moeilijk om die aan een ander over te brengen natuurlijk Geloof valt nu eenmaal niet te beredeneren.
Ga in therapie!
Dat idee had ik al, Ladyk, anders zou je er natuurlijk nooit een medium oid bij halen Ik zou erg oppassen dat je jouw angsten niet overdraagt op je zoontje.
Ga in therapie!
quote:toujourssourire schreef op 07 juni 2012 @ 21:26:

Maar die twee dromen zijn onverklaarbaar.Ik heb ook wel eens te maken gehad met een secretaresse die per ongeluk een brief had verstuurd gericht aan de erven van een klant die gewoon nog leefde. Dus brief erachteraan met excuses, dat we wisten dat die klant niet dood was. Kregen we een brief terug dat ze inmiddels juist wel overleden was. Hartaanval gekregen van de brief misschien?
quote:dubiootje schreef op donderdag 07 juni 2012 22:13 Dat idee had ik al, Ladyk, anders zou je er natuurlijk nooit een medium oid bij halen Ik zou erg oppassen dat je jouw angsten niet overdraagt op je zoontje.nee ik zeg er niks over maak er een grapje van als ik het spook weer eruit zet hij moet er wel om lachen we praten er ook niet over waar hij bij is en als hij het weer zegt in de auto zeg ik zwaai maar weet ook niet of dat goed is maar bij hem doe ik er heel relaxed over. Voorlopig maar geen piet piraat films met spoken erin.
Psies Ladyk
Ga in therapie!
Slaapverlamming trouwens, ook al zoiets.

Heb het twee keer in m'n leven gehad, echt kut. De eerste was in combinatie met een nachtmerrie waar ik niet meer uitkwam. Dat was echt een lucide droom, had het gevoel dat ik vastzat en probeerde zelfs te gillen zodat iemand me wakker zou komen maken. Maar dat kon niet, was verlamd.

De tweede keer lag ik op mijn buik te slapen, en had ik het gevoel dat er iemand bovenop me zat die eerst mijn benen vasthield, en daarna op m'n rug kroop op mijn armen ook vast te houden. Heel freaky. Is een bekend fenomeen, dus niet echt paranormaal. Maar kan wel paranormaal aanvoelen.
quote:feder schreef op 07 juni 2012 @ 21:52:

Niet echt een paranormale ervaring, maar mijn moeder is twee jaar geleden overleden. Vorig jaar ging ik met mijn vader een weekendje naar de geboortestreek van mijn moeder. En ik wilde graag naar haar geboortehuis. Het oude huis van mijn opa en oma, even kijken of mijn herinneringen klopten.

Rijden we die straat in, moter oververhit, auto stond precies voor het huis en wilde niet meer voor of achteruit....

Mijn vader is geen held in de auto en weet nog niet eens hoe de moterklep open moet. Dus laten afkoelen en daarna een tankstation opgezocht. Iemand daar wilde week kijken, die adviseerde de wegenwacht te bellen . Lang leve internet op de mobiel......

Bleek dat er een leiding stuk was van de koelvloeistof, was zo verholpen. Natuurlijk weten we beter, maar voor even dachten we dat mijn moeder er ook even 'was'. Want toevallig dat net daar de moter stuk gaat is het wel.......Wie zegt dat het niet zo is.. vind het in ieder geval een hele mooie gedachte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven