mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
Jeetje...

Wat heftig. Gecondoleerd. Sterkte.. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen.
Gecondoleerd Jasmijn. Wat verschrikkelijk voor je zoon en voor jou.
oh, wat verschrikkelijk voor je. Ik weet niks te zeggen. Een virtuele sterkte knuffel van mij.
Godsamme jasmijn, wat heftig...

En wat erg dat hij van te voren heeft geschreven dat jullie niet bij de uitvaart mogen zijn. Heb je wel contact met zijn familie en kunnen ze wel normaal doen tegen je? (niet zo van alsof het jouw schuld is).
Stressed is just desserts spelled backwards
Hele dikke knuffel voor jou en je kind. Wat afschuwelijk om mee te maken en wat zal je er tegen op zien om toch dingen te regelen. Sterkte.
Wat ontzettend erg voor je. Ik wens je alle kracht.
Heftig Jasmijn! Sterkte voor jou en je zoon
Het gras aan de overkant is niet groen.
Wat een verschrikkelijke klootzak dat hij jullie zoon de kans ontneemt om bij de uitvaart te zijn.

Sterkte verder..!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Jeetje gecondoleerd!

Wat betreft het huis en andere financiën. Jij bent overal verantwoordelijk voor (dus ook voor de eventuele schulden en het betalen van zijn uitvaart) hadden jullie en koophuis? Want ook dan is die nu van jou lastige is wel dat veel levensverzekeringen niet uitkeren bij zelfmoord. Uitzoeken dus!

Hoe oud is jullie zoon? Het kan namelijk voor hè

goed zijn om wel naar de uitvaart te gaan ook al wilde je ex dit niet.

Mocht zijn familie moelijk doen zal ik naar een advocaat stappen of naar het juridisch loket.

Sterkte, ik heb onlangs een topic geopend op deze pijler verder na het overlijden van je echtgenoot. Je bent welkom om mee te schrijven. Ook nu het eigenlijk je ex is
wat erg voor jou en je zoon, jasmijn. ook vreselijk dat hij zo haatdragend gebleven is tot het eind.

voel jezelf niet schuldig, hij heeft niet alleen zelfdoding gepleegd vanwege jullie scheiding.

heb je wel goed contact met zijn familie?
wij slapen nooit.
Jeeetje. Ik lees nu pas dat je zoon ook niet welkom is (dacht alleen jij). Dat vind ik echt heel erg. Hij ontneemt hem de kans om afscheid te nemen. Was hij zo boos op zijn zoon?
Sterkte de aankomende periode.En idd verdrietig dat jullie niet mogen komen.

Je sprak in een aantal eerdere topics over 2 kinderen. Hoe is het met het andere kind?
Ongelofelijk wat erg voor jou en je zoon. Gecondoleerd. In hoeverre kan hij zorgen dat jullie niet op de begrafenis/crematie kan komen?

En wat bedoel je met dat je het huis niet in kan? Laat anders nu direct door iemand een ander slot erin zetten.

Ik ken je niet en ook je situatie niet. Schrijf hier van je af als je daar troost uit put.

Veel liefs.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is er niet te overleggen met je schoonouders dat je zoon toch mag komen? In principe is een begrafenis openbaar toch?
Stressed is just desserts spelled backwards
Jeetje wat heftig, heel veel sterkte!
Wat vreselijk heftig voor jou en je zoon
Wat ontzettend erg :(

Maar jullie zoon kan toch zeker wel heen? Is het echt verboden voor hem om heen te gaan omdat jouw ex het heeft laten vaststellen? Zo ja, dan moest hij wel heel ver heen zijn geweest.....
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 05 maart 2011 @ 16:24:

Jeetje gecondoleerd!

Wat betreft het huis en andere financiën. Jij bent overal verantwoordelijk voor (dus ook voor de eventuele schulden en het betalen van zijn uitvaart) hadden jullie en koophuis? Want ook dan is die nu van jou lastige is wel dat veel levensverzekeringen niet uitkeren bij zelfmoord. Uitzoeken dus!

Hoe oud is jullie zoon? Het kan namelijk voor hè

goed zijn om wel naar de uitvaart te gaan ook al wilde je ex dit niet.

Mocht zijn familie moelijk doen zal ik naar een advocaat stappen of naar het juridisch loket.

Sterkte, ik heb onlangs een topic geopend op deze pijler verder na het overlijden van je echtgenoot. Je bent welkom om mee te schrijven. Ook nu het eigenlijk je ex is

Als bovenstaande inderdaad zo is, dan moet je er wel voor zorgen dat de familie alles met rust laat. Bank moet ingelicht worden etc etc.

Mocht de familie jouw geen sleutel geven, dan is het zaak om naar de politie te gaan en er melding van te doen. Eventueel sloten veranderen zodat er niets uit het huis gehaalt kan worden door anderen.

En gecondoleerd, het was misschien wel je bijna ex, maar jullie zijn toch ook een tijd samen geweest.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jeetje Jasmijn, wat erg. Hoe voel jij je eigen eronder? Kun je het handelen?

Heel veel sterkte in ieder geval.
Wat erg! Heel veel sterkte allereerst. Goede post van IBI, goed om rekening te houden met wat daarin staat.

Verder lees ik het als dat ze ook niet welkom is als ze samen met haar kind zou komen, maar dat haar zoon alleen wel mag komen. Kan natuurlijk dat ik het verkeerd lees.

Hoe reageert zijn familie? Het lijkt me namelijk dat men wel weet dat deze brief in een vlaag van woede is geschreven, en dat dat niet automatisch de waarheid hoeft te zijn. Ik hoop voor je dat zijn familie het in zich kan vinden om delen van de brief toch naast hun neer te leggen en zich niet bezig te houden met wat iemand die compleet in de war was, maar met wat in deze situatie voor iedereen het beste is.

Heel veel sterkte in elk geval!
ik lees uit to,s verhaal dat hun zoon wel op de begrafenis mag komen. het is wel belangrijk je kind afscheid te laten nemen van zijn vader.

heeft de familie trouwens die brief in handen?
wij slapen nooit.
Wat een vreselijk verhaal zeg. Heel veel sterkte, en vooral ook voor jullie kind, die er misschien maar weinig van begrijpt.
pfoe, heftig hoor jasmijn.

Het lijkt me nou ook weer niet wenselijk om een kind van 9 op de begrafenis van zijn vader zonder zijn moeder te laten zijn, tenzij hij een goede band met zijn opa en oma heeft. Misschien anders buiten de zaal wachten als 'tussenoplossing' als zijn familie het niet wil?

Wordt wel een moeilijke constructie met het regelen van de uitvaart als ze jou er niet bij willen hebben maar jij wel verantwoordelijk bent voor de kosten.

verder: ik snap dat je in een eerder topic (misschien om privacy redenen?) het over kinderen had (ipv 1 kind), maar door je verhaal niet consistent te houden over verschillende topics heen wek je wel de indruk dat dit een verzonnen verhaal kan zijn. Als dat niet zo is misschien dit even rechtzetten voor iemand anders er later over begint en iedereen dan alsnog over je heen valt? (dat heb ik eerder zien gebeuren op dit forum)
wat afschuwelijk !

gecondoleerd, heel veel sterkte gewenst !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven