mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
Sterkte
Wat erg Jasmijn

Ik hoop voor jou en je kinderen dat dit niet een getouwtrek gaat worden tussen jou en je schoonfamilie over bezittingen
Heel veel sterkte voor jou en je kinderen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Wat een heftig verhaal joh, heel veel sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
kids en vrouw zijn automatisch erfgenaam.

maar dat lost zich later wel op, de momentele problemen lijken me erger.

je man is waarsch al terug van sectie to, ligt hij nu nog in een ziekenhuis en wie gaat er regelen waar hij opgebaard gaat worden?
wij slapen nooit.
Mijn zoon mag komen , maar niet met mij. En dat vind ik erg moeilijk , gelukkig wil mijn zusje mee met hem ( vind de familie goed) maar ze geven mij de schuld van zijn zelfmoord.

Vind het zo'n rotstreek. Ik heb gelukkig een lieve vriend die gek op mijn zoontje is en voor hem wil zorgen , maar het is niet eerlijk want hij zal zijn vader zo missen.

En ik zit met een giga schuldgevoel , ben totaal de kluts kwijt. Als de familie vanavond de sleutel niet over handigd , gaan we het slot er uit boren en een nieuwe plaatsen. Ben pissed of nu dat ze zo doen.

Ben eerlijk gezegd ook een beetje opgelucht omdat hij ons zoontje geestelijk erg beiinvloedde en dat nu niet meer kan doen.

Klotezooi !
quote:Lika schreef op 05 maart 2011 @ 16:44:

pfoe, heftig hoor jasmijn.

Wordt wel een moeilijke constructie met het regelen van de uitvaart als ze jou er niet bij willen hebben maar jij wel verantwoordelijk bent voor de kosten.

Eh.. degene die de opdracht geeft voor de uitvaart, betaald ook.

Als dat in de geval de ouders zijn, zijn zij ook aansprakelijk voor de betaling van de rekening.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Gecondoleerd, heel veel sterkte!

Wat verschrikkelijk verdietig zeg voor jullie kind , zijn familie en jou. Wat moet die man ver heen zijn geweest dat hij omwille van een vrouw deze keuze heeft gemaakt. Wat een ongelofelijke rotstreek dat hij in een brief zijn kind ontneemt bij zijn begrafenis te zijn.Ik lees over een hele zieke man en ik hoop dat je geen verantwoording voelt voor zijn keuze.

Heel veel sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:jojanneke66 schreef op 05 maart 2011 @ 16:55:

[...]

Eh.. degene die de opdracht geeft voor de uitvaart, betaald ook.

Als dat in de geval de ouders zijn, zijn zij ook aansprakelijk voor de betaling van de rekening.

Klopt, en daar moet ook direct voor getekend worden.

Maar wat een vreselijk nare situatie.

Gecondoleerd Jasmijn.
Klopt het dat jij niet echt goed door 1 deur kan met je schoonfamilie?

Ja vraag omdat het lijkt dat jij niet in jullie huis kan en je schoonfamilie wel.

Verder, in hoeverre ga je ermee accoord dat je zoon niet bij de begrafenis mag zijn?

Heb je geen onafhankelijke vriendin die wil bemiddelen dat iig je zoon er mag zijn, als hij dat zelf wil uiteraard.

En wat wil jij? Heb je iemand die je kan steunen en/of voor je kan spreken bij je schoonfamilie? Of geven ze jou de schuld van zijn dood?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat fijn dat je zus wel wordt toegestaan met je zoon mee komen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoi, wat verschrikkelijk zeg!!

Die reactie van de familie: ik kan me voorstellen dat dat héél lastig is voor jou!! Denk wel: die zullen ook in shock zijn en een "boosdoener" willen zoeken. Het kan best dat ze op de langere termijn anders gaan denken over jou en de relatie die je met je ex had. Probeer je er niet te veel van aan te trekken, in emotie kunnen mensen afschuwelijk onredelijk reageren....
Ik voel me zo moedellooos
quote:jasmijnblauw schreef op 05 maart 2011 @ 16:54:

Mijn zoon mag komen , maar niet met mij. En dat vind ik erg moeilijk , gelukkig wil mijn zusje mee met hem ( vind de familie goed) maar ze geven mij de schuld van zijn zelfmoord.laat je dat niet aanpraten. Wat er ook is gebeurd, hij heeft zélf gekozen om uit het leven te stappen! Niemand anders.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je moet je niet schuldig voelen over zijn zelfmoord. Kennelijk was hij heel labiel omdat uberhaupt te doen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en daden. Hij is dus alleen zelf verantwoordelijk voor zijn zelfmoord.

het is jammer dat jouw schoonfamilie hieraan voorbij lijkt te gaan. Maar misschien komt dat mettertijd toch nog goed.

Kom op voor jezelf! Andere sloten is een goede actie van je.
Heeeel veel sterkte en blijf het van je af schrijven waar dan ook

Ingrid
probeer zoveel mogelijk in goed overleg te doen. Ik herinner me je andere berichten en er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal. De familie van je man heeft ook iemand verloren en die zijn ook in shock en zullen gaan wijzen. Blijf rustig en forceer niks, moet je echt in het huis? Kan kind zelf spulletjes gaan halen? Er liggen toch ook wel kleren bij jou thuis? Ga geen sloten forceren, handel het netjes af via de notaris. Dat betekent dat je geduld moet hebben, vooral ook in het belang van je kind die heeft de familie van zijn vader wel keihard nodig.
ik zou de familie niet gelijk teveel tegen me in het harnas jagen to. laat het even rusten, voor hun is het ook vreselijk.

en voor je zoon kan het ook belangrijk zijn contact met zijn vader,s familie te hebben.

is het zo belangrijk om in dat huis te komen?
wij slapen nooit.
jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte met alles, en probeer je geen schuldgevoel aan te laten praten door familie, dit was zijn eigen keuze
Meis, ondanks dat je in een scheiding verwikkeld was: gecondoleerd!

Een zelfmoord heeft een hele grote impact op iedereen in je omgeving, ook op je schoonouders natuurlijk. En iedereen voelt zich schuldig en zoekt een verklaring. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je schoonfamilie jou de schuld geeft, maar probeer ook die kant te bekijken. Je zal je zelf ook schuldig genoeg voelen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn vriend heeft ook zelfmoord gepleegd. Het verschil met jou is dat ik gelukkig was met hem, en een hele goede band heb met mijn schoonfamilie.

Ik wens je heel veel sterkte, en fijn dat je zus in ieder geval met je zoon naar de begrafenis kan. Is niet ideaal, maar hij is er dan in ieder geval bij.

Sterkte met alles, ook het getouwtrek om het huis en de spullen en dergelijke!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Hoe makkelijk het ook is om te schrijven: Je moet je niet schuldig voelen.

Als iemand besluit zelfmoord te plegen is er meer aan de hand dan een nare scheiding. Dan is diegene mentaal (op dat moment) niet in orde. Misschien had ie daar al langer last van, dat weet ik niet.

Maar je zit wel in een ontzettend nare situatie nu. Kun je (nu al) hulp zoeken bij maatschappelijk werk misschien? Je zult hoe dan ook een moeilijke tijd krijgen.

Sterkte.
quote:jasmijnblauw schreef op 05 maart 2011 @ 16:54:

Mijn zoon mag komen , maar niet met mij. En dat vind ik erg moeilijk , gelukkig wil mijn zusje mee met hem ( vind de familie goed) maar ze geven mij de schuld van zijn zelfmoord.

Accepteer dat je niet welkom bent. Het is moeilijk maar een feit. Jij en je man waren uit elkaar en hij had daar veel moeite mee. Jouw aanwezigheid is pijnlijk voor iedereen

Vind het zo'n rotstreek. Ik heb gelukkig een lieve vriend die gek op mijn zoontje is en voor hem wil zorgen , maar het is niet eerlijk want hij zal zijn vader zo missen.

En ik zit met een giga schuldgevoel , ben totaal de kluts kwijt. Als de familie vanavond de sleutel niet over handigd , gaan we het slot er uit boren en een nieuwe plaatsen. Ben pissed of nu dat ze zo doen.

Dat zou ik een belachelijke actie vinden onnodig escalerend.

Ben eerlijk gezegd ook een beetje opgelucht omdat hij ons zoontje geestelijk erg beiinvloedde en dat nu niet meer kan doen.

Klotezooi !
Jasmijn lieve meid,wat vreselijk voor je zoontje.

Gelukkig wordt je zus wel toegestaan om samen met jullie zoontje naar de begrafenis te gaan.

Ik kan de reactie van de familie ook wel begrijpen,jij die alweer een nieuwe vriend hebt terwijl de scheiding nog niet eens aangevraagd is en hun zoon/broer/etc die zoiets vreselijks doet.

Zij zullen vast ook in shock zijn.

Sterkte en vooral voor je zoontje de komende tijd.

Hoe lang waren jullie eigenlijk al uit elkaar?
quote:meds schreef op 05 maart 2011 @ 17:02:

probeer zoveel mogelijk in goed overleg te doen. Ik herinner me je andere berichten en er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal. De familie van je man heeft ook iemand verloren en die zijn ook in shock en zullen gaan wijzen. Blijf rustig en forceer niks, moet je echt in het huis? Kan kind zelf spulletjes gaan halen? Er liggen toch ook wel kleren bij jou thuis? Ga geen sloten forceren, handel het netjes af via de notaris. Dat betekent dat je geduld moet hebben, vooral ook in het belang van je kind die heeft de familie van zijn vader wel keihard nodig.Ik denk dat dit heel belangrijk is TO.Hoe de familie ook reageert nu denk in het belang van je zoon en zijn toekomst.
Gecondoleerd en heel veel sterkte!
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven