mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
quote:Marels schreef op 05 maart 2011 @ 17:54:

Doe maar, maar ik geloof niet dat het verboden is om je mening te geven.

Er was hier nog al iemand die schreef dat het best begrijpelijk was dat de familie van de man van TO haar er niet bij wilde hebben.

Ik zeg nergens dat ik TO een trut vind, ik vind het oprecht heel vervelend voor haar dat ze hier nu mee zit, dat had ik misschien nog in mijn posting moeten schrijven. Maar ik vind wel, uit wat ik uit vorige topics gelezen heb, dat TO hier niet het slachtoffer is, maar haar man.

En volgens mij heb ik alle recht om dat te vinden.

Het valt mij vooral op dat TO het erg met zichzelf te doen heeft... en zij is nu ook nog eens moe... zo moe.

Over narcisme gesproken...
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:53:

[...]

Dat is niet waar. Je kan ook doorleven.Je snapt er echt niks van.
quote:Very Cherry schreef op 05 maart 2011 @ 21:19:

[...]

Ah, I see Kik, ik wilde ook nuanceren, juist vanaf de andere kant, dat niet iedereen die zich suicideert "geen uitweg meer ziet". Kan, net zoals jij, ook niet tegen zwart-witte uitspraken van nitwits.

Ja dat begreep ik ook uit wat je schreef.

En zelfs als mensen nog wel keuzes zien en uiteindelijk toch suicide plegen, dan is het nog niet nodig dat ze keihard worden veroordeeld door mensen die zich genoodzaakt voelen dat hier zo ongenuanceerd neer te plempen. Het blijven mensen met een ziektebeeld en daar hebben ze niet for the fun of it voor gekozen.
?????quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:59:

[...]

Ohh, dan snap ik het. Gelukkig werk je er niet meer in.
Ik ben overigens blij dat TO zich hier niet meer laat zien. Op het moment dat de vader van je kinderen zelfmoord pleegt heb je wel wat beters te doen dan op een Viva forum rond te hangen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Precies.quote:Very Cherry schreef op 05 maart 2011 @ 21:37:

Ik ben overigens blij dat TO zich hier niet meer laat zien. Op het moment dat de vader van je kinderen zelfmoord pleegt heb je wel wat beters te doen dan op een Viva forum rond te hangen.
Ik heb niet alle reacties uitgebreid gelezen. Ik heb slechts een beetje vluchtig gelezen.

Maar niemand is verantwoordelijk voor de zelfdoding van een ander! Nooit.
@yasmijnblauw

Allereerst natuurlijk gecondoleerd met het verlies van de vader van je kind.

Ik heb al eerder op een ander topic van je gereageerd. Ik maakte mij toen toch wel ongerust over hoe jij tegen jouw verantwoordelijkheid voor je zoon aan keek. Ik hoop dan ook dat je in de komende periode hulp zoekt voor je zoon om dit vreselijke verlies te verwerken, maar ook hulp zoekt voor jezelf om goed met de fulltime verantwoordelijkheid voor je zoon om te leren gaan.

Ik wens jullie beiden veel sterkte.
quote:Floks schreef op 05 maart 2011 @ 21:46:

Ik heb niet alle reacties uitgebreid gelezen. Ik heb slechts een beetje vluchtig gelezen.

Maar niemand is verantwoordelijk voor de zelfdoding van een ander! Nooit.

Maar je kunt iemand wel het laatste zetje geven toch?

(of zie ik het verkeerd?)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Verantwoordelijk misschien niet. Maar ik denk wel degelijk dat een persoon de oorzaak van de zelfmoord van een ander kan zijn.

Overigens heeft deze opmerking niet echt betrekking op de OP, voor ik straks naar mijn hoofd krijg dat ik TO de schuld van de zelfmoord van haar man. Het was een algemene reactie op Floks.
668, the neighbour of the Beast
quote:calvijn1 schreef op 05 maart 2011 @ 22:02:

[...]

Maar je kunt iemand wel het laatste zetje geven toch?

(of zie ik het verkeerd?)

Ja, dat zie je verkeerd.

Wat iemand ook doet, vreemdgaan, relatie verbreken, zelfmoord is altijd je eigen keuze, altijd je eigen verantwoordelijkheid.
quote:Very Cherry schreef op 05 maart 2011 @ 21:37:

Ik ben overigens blij dat TO zich hier niet meer laat zien. Op het moment dat de vader van je kinderen zelfmoord pleegt heb je wel wat beters te doen dan op een Viva forum rond te hangen.Hopelijk niet het losboren van sloten.
quote:Zanne schreef op 05 maart 2011 @ 22:12:

[...]

Ja, dat zie je verkeerd.

Wat iemand ook doet, vreemdgaan, relatie verbreken, zelfmoord is altijd je eigen keuze, altijd je eigen verantwoordelijkheid.Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk wel dat acties van een ander (bijv. vreemdgaan) bij een labiel iemand het laatste zetje kan geven.
Ik denk dat niemand ooit verantwoordelijk is voor de zelfmoord van een ander. Natuurlijk kun je bijdragen aan iemands misere, maar dan nog is zelfmoord iets wat zo diep in iemand zit dat een ander daar volgens mij niet bij kan komen. Mensen doen elkaar dagelijks de meest vreselijke dingen aan en toch is de wil om te overleven voor de overgrote meerderheid van de mensheid veels te sterk om zich daardoor te laten kisten.
quote:Billie36 schreef op 05 maart 2011 @ 22:15:

[...]

Hopelijk niet het losboren van sloten.En waarschijnlijk niet het schrijven van een grafrede
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:nummerzoveel schreef op 05 maart 2011 @ 22:17:

Ik denk dat niemand ooit verantwoordelijk is voor de zelfmoord van een ander. Natuurlijk kun je bijdragen aan iemands misere, maar dan nog is zelfmoord iets wat zo diep in iemand zit dat een ander daar volgens mij niet bij kan komen. Mensen doen elkaar dagelijks de meest vreselijke dingen aan en toch is de wil om te overleven voor de overgrote meerderheid van de mensheid veels te sterk om zich daardoor te laten kisten.

Wat een goede uitleg!

Dank je
quote:Zanne schreef op 05 maart 2011 @ 22:12:

[...]

Ja, dat zie je verkeerd.

Wat iemand ook doet, vreemdgaan, relatie verbreken, zelfmoord is altijd je eigen keuze, altijd je eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind "eigen keuze" zo slecht gekozen in dit onderwerp.

Daarnaast ben ik van mening dat je toch wel kan stellen dat onder bepaalde omstandigheden mensen elkaar een zet kunnen geven in die richting. Mensen kunnen elkaar toch mindf*cken... of gaan we dat nu ontkennen...

Maar goed dat staat los van dit topic verder.
quote:Marels schreef op 05 maart 2011 @ 22:10:

Verantwoordelijk misschien niet. Maar ik denk wel degelijk dat een persoon de oorzaak van de zelfmoord van een ander kan zijn.

Overigens heeft deze opmerking niet echt betrekking op de OP, voor ik straks naar mijn hoofd krijg dat ik TO de schuld van de zelfmoord van haar man. Het was een algemene reactie op Floks.Eens!
Mooi gezegd NummerZoveel
@calvijn

Graag gedaan.

@Iwannalive

Ik ben het eens dat 'keuze' niet het juiste woord is. Het is wel iemand eigen 'besluit'.

En mensen kunnen elkaar idd tergen tot op het bot, mishandelen, 'mindfucken', enz. Toch worden velen daar juist strijdvaardiger van ipv dat ze neigen naar zulke drastische maatregelen. Ik denk daarom dat het in de persoon ligt. Als het er in zit, dan zal het er ongetwijfeld ook een keer uit komen, en zeer waarschijnlijk op het moment dat het leven moeilijk wordt. Moeilijk om welke reden dan ook.
quote:Iwannalive schreef op 05 maart 2011 @ 22:22:

[...]

Ik vind "eigen keuze" zo slecht gekozen in dit onderwerp.

Daarnaast ben ik van mening dat je toch wel kan stellen dat onder bepaalde omstandigheden mensen elkaar een zet kunnen geven in die richting. Mensen kunnen elkaar toch mindf*cken... of gaan we dat nu ontkennen...

Maar goed dat staat los van dit topic verder.Niet mee eens. Je bent altijd zelf verantwoordlijk voor zelfmoord, wat een ander je ook heeft aangedaan. Dat je een ander kunt belazeren ontken ik helemaal niet. Snap ook niet dat je dat uit mijn tekst haalt.
quote:nummerzoveel schreef op 05 maart 2011 @ 22:17:

En kinderen dan die vanaf jong af als asbak zijn gebruikt, dagelijks peuken op zijn uitgedrukt, schoppen krijgen, naar beneden worden gehaald, compleet verwaarloosd... en op hun tiende denken ik spring nu voor de trein, kan geen kant op en durf echt niet naar huis... gevalletje eigen keuze? Daar denkt een rechter vast anders over.

Met dit soort onderwerpen lees ik hier naar mijn idee vooral van die sociaal wenselijke antwoorden... natuurlijk kan je verantwoordelijk zijn voor de zelfmoord van een ander... anders kan je toch de perfecte moord creëren... gewoon iemand net zo lang het leven zuur maken tot hij zichzelf ombrengt...
Iwannalive, in jouw geval kan diegene die verantwoordelijk is voor de zelfmoord van een ander dus vervolgd worden wegens moord?
En die voorbeelden van jongeren die zelfmoord plegen omdat ze zo vreselijk gepest worden? Zeggen we dan ook; nee hoor, is gewoooon de eigen keuze van die persoon. Hebben de pesters totaal geen schuld aan.

Denken we dan ook zo? Of is dat weer anders ofzo?
668, the neighbour of the Beast
quote:nummerzoveel schreef op 05 maart 2011 @ 22:27:

@calvijn

Graag gedaan.

@Iwannalive

Ik ben het eens dat 'keuze' niet het juiste woord is. Het is wel iemand eigen 'besluit'.

En mensen kunnen elkaar idd tergen tot op het bot, mishandelen, 'mindfucken', enz. Toch worden velen daar juist strijdvaardiger van ipv dat ze neigen naar zulke drastische maatregelen. Ik denk daarom dat het in de persoon ligt. Als het er in zit, dan zal het er ongetwijfeld ook een keer uit komen, en zeer waarschijnlijk op het moment dat het leven moeilijk wordt. Moeilijk om welke reden dan ook.Aannames... aannames... daarnaast scheer je mensen die zelfmoord plegen over 1 kam. Daar zit toch onderscheid in. Mensen die het eigenlijk niet hadden gewild, uit pure wanhoop hebben gehandeld en na een mislukte poging alsnog het geluk vinden en blij zijn dat ze nog leven. En mensen die na een mislukte poging net zo lang doorgaan tot het wel lukt. Dat zijn toch totaal verschillende soorten gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven