mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:49:

[...]

Zelfmoord is altijd een keuze! Je kan ook aan je problemen werken. Dit is de weg van de minste weerstand.

Het kan ook een symptoom van een ziekte zijn.

Ex zat al een tijd in de ziektewet en liep bij de GGZ
Zelfmoord is voor de mensen die het plegen geen keuze meer, maar de enige oplossing Kaasfondue.
quote:campari schreef op 05 maart 2011 @ 20:51:

[...]

Het kan ook een symptoom van een ziekte zijn.

Ex zat al een tijd in de ziektewet en liep bij de GGZ En dan nog is het een keuze.
Zie QR
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:49:

[...]

Zelfmoord is altijd een keuze! Je kan ook aan je problemen werken. Dit is de weg van de minste weerstand.

Je werkt duidelijk niet in de psychiatrie. Zelfmoord zien mensen die het doen dus meestal juist niet als keuze maar als nog de enige (uit-)weg.

Jij ziet keuzes, omdat je nog in staat bent keuzes te maken. Mensen die zelfmoord plegen zien die keuzes dus vaak niet meer.
quote:plops schreef op 05 maart 2011 @ 20:52:

Zelfmoord is voor de mensen die het plegen geen keuze meer, maar de enige oplossing Kaasfondue.Dat is niet waar. Je kan ook doorleven.
Zie QR
quote:Kikkerrr schreef op 05 maart 2011 @ 20:53:

[...]

Je werkt duidelijk niet in de psychiatrie. Zelfmoord zien mensen die het doen dus meestal juist niet als keuze maar als nog de enige (uit-)weg.

Jij ziet keuzes, omdat je nog in staat bent keuzes te maken. Mensen die zelfmoord plegen zien die keuzes dus vaak niet meer.Jij werk wel in de psychiatrie?
Zie QR
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:54:

[...]

Jij werk wel in de psychiatrie?Ik heb inderdaad in de psychiatrie gewerkt ja.
quote:Kikkerrr schreef op 05 maart 2011 @ 20:59:

[...]

Ik heb inderdaad in de psychiatrie gewerkt ja.Ohh, dan snap ik het. Gelukkig werk je er niet meer in.
Zie QR
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:59:

[...]

Ohh, dan snap ik het. Gelukkig werk je er niet meer in.En waar haal je wijsheid vandaan Kaasfondue?
Komt TO nog terug?

Enne, kaasfondue, je weet duidelijk niet waar je over praat. Mensen plegen niet voor de lol zelfmoord. Wat een debiele opmerking zeg.
quote:kaasfondue schreef op 05 maart 2011 @ 20:59:

[...]

Ohh, dan snap ik het. Gelukkig werk je er niet meer in.Omdat?
quote:kaatje_85 schreef op 05 maart 2011 @ 21:03:

Komt TO nog terug?Als je haar topicgeschiedenis terugleest ben ik bang van niet
quote:campari schreef op 05 maart 2011 @ 21:00:

[...]

En waar haal je wijsheid vandaan Kaasfondue?Denk dat het haar eerder aan wijsheid ontbreekt
Ik vind dit topic echt vreselijk... vooral omdat aan het verdriet en de onmacht die achter de wanhoopsdaad van die man zit volledig voorbij wordt gegaan en de materiële zaken nu al het onderwerp zijn. Hij is net 1 dag dood! Je ex-schoonouders zijn hun zoon kwijt, je kind zijn vader, zijn zus/broer hun broer, hun kinderen hun oom, enzovoort en jij hebt het over de inboedel. Walgelijk.
quote:Kikkerrr schreef op 05 maart 2011 @ 20:53:

[...]

Jij ziet keuzes, omdat je nog in staat bent keuzes te maken. Mensen die zelfmoord plegen zien die keuzes dus vaak niet meer.Mwah. Ik werk ook in de psychiatrie, en heb, naast de geen-uitweg-mensen, ook aardig wat instrumentele suicides meegemaakt hoor, denk aan theatrale c.q. narcistische c.q. borderline-acties.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Iwannalive schreef op 05 maart 2011 @ 21:08:

Ik vind dit topic echt vreselijk... vooral omdat aan het verdriet en de onmacht die achter de wanhoopsdaad van die man zit volledig voorbij wordt gegaan en de materiële zaken nu al het onderwerp zijn. Hij is net 1 dag dood! Je ex-schoonouders zijn hun zoon kwijt, je kind zijn vader, zijn zus/broer hun broer, hun kinderen hun oom, enzovoort en jij hebt het over de inboedel. Walgelijk.

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit dacht toen ik de openingspost las.

To, in een ander topic heb je het over dat jullie samen 2 kinderen hebben en nu heb je het over 1?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Om nog maar te zwijgen over de psychopathen, die hiermee een daad willen stellen c.q. signaal willen afgeven. Nog een geluk dat ie die kleine niet heeft meegenomen.
Kaasfondue, je mag dan nog zoveel commentaar hebben op mij, maar ik geloof toch niet dat ik hier degene ben die het aan inlevingsvermogen ontbreekt. Die eer kan ik aan jou laten. Wat een hard oordeel over de wanhoopsdaad van een diep ongelukkige man die geen uitweg meer zag zeg.
668, the neighbour of the Beast
quote:Very Cherry schreef op 05 maart 2011 @ 21:09:

[...]

Mwah. Ik werk ook in de psychiatrie, en heb, naast de geen-uitweg-mensen, ook aardig wat instrumentele suicides meegemaakt hoor, denk aan theatrale c.q. narcistische c.q. borderline-acties.Klopt, inschattingsfout of dergelijke, maakt m.i. niet uit op het resultaat.
Sjer, als je loept kom je een topic tegen over de signalen die deze man af gaf. Ik geloof niet dat dat echt gaat om iets narcistisch, borderlinigs of psychopaterigs. Maar ik snap je punt.
668, the neighbour of the Beast
quote:campari schreef op 05 maart 2011 @ 21:13:

[...]

Klopt, inschattingsfout of dergelijke, maakt m.i. niet uit op het resultaat.Klopt, maar ik mikte ook op de discussie over de motivatie c.q. de achterliggende problematiek, niet op de discussie over het eindresultaat.
quote:Very Cherry schreef op 05 maart 2011 @ 21:09:

[...]

Mwah. Ik werk ook in de psychiatrie, en heb, naast de geen-uitweg-mensen, ook aardig wat instrumentele suicides meegemaakt hoor, denk aan theatrale c.q. narcistische c.q. borderline-acties.

Die bestaan zeker ook. En net zo goed mensen met een zware psychose en die door stemmen ´gedwongen´ worden. Maar ik had het in deze context vooral over mensen die aan een depressie lijden wat ik hier een beetje uit het verhaal van TO haal en na even op het loepje te hebben geklikt.

Werd gewoon even niet lekker van het vooroordeel van kaasfondue, ging me er even om te laten zien dat niet iedereen een keuze ervaart.
quote:Marels schreef op 05 maart 2011 @ 17:40:

Eerlijk gezegd vind ik het heel begrijpelijk dat je man je niet wilde hebben op zijn begrafenis. Je hebt hem, voor zover ik kon zien, ruim een half jaar bedrogen met een ander en bent na je scheiding recht in de armen van een seksvriendje gelopen, toch?

Terwijl hij met de ellende bleef zitten.

Ik heb eigenlijk vooral heel erg veel medelijden met je zoon en je man... Wat vreselijk verdrietig dat hij zo wanhopig geweest is dat hij geen andere uitweg meer zag.

Helemaal mee eens.

Ik zou als schoonfamilie ook niet op to zitten wachten
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Kikkerrr schreef op 05 maart 2011 @ 21:17:

[...]

Die bestaan zeker ook. En net zo goed mensen met een zware psychose en die door stemmen ´gedwongen´ worden. Maar ik had het in deze context vooral over mensen die aan een depressie lijden wat ik hier een beetje uit het verhaal van TO haal en na even op het loepje te hebben geklikt.

Werd gewoon even niet lekker van het vooroordeel van kaasfondue, ging me er even om te laten zien dat niet iedereen een keuze ervaart.Ben ik met je eens.
quote:Kikkerrr schreef op 05 maart 2011 @ 21:17:

[...]

Werd gewoon even niet lekker van het vooroordeel van kaasfondue, ging me er even om te laten zien dat niet iedereen een keuze ervaart.Ah, I see Kik, ik wilde ook nuanceren, juist vanaf de andere kant, dat niet iedereen die zich suicideert "geen uitweg meer ziet". Kan, net zoals jij, ook niet tegen zwart-witte uitspraken van nitwits.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven