moeilijke situatie
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:01
Zojuist te horen gekregen dat de moeder van mijn vader is overleden, oma dus. Mijn vader komt uit frankrijk en daar woont oma met haar hele familie. Snel alles geregeld en mijn ouders vertrekken zo naar frankrijk voor de begravenis en om er paar daagjes te blijven! Dit is de eerste keer dat ze zonder mij gaan, eng vind ik het. Ik kan niet mee maar gelukkig heb ik vriendinnen en familie hier zodat ik niet alleen ben. Heeft iemand van jullie ook wel eens meegemaakt dat een familielid uit een ander land sterft? Ik vind het erg moeilijk want het gebeurt ver van je vandaan.
vrijdag 21 oktober 2011 om 20:04
vrijdag 21 oktober 2011 om 20:55
Ze gaan overnachten in een hotel en zijn zondag over! Ze vertrekken morgen om 6 uur 's morgens.
Mijn ouders hebben een erg oude mobiel dus dat werkt allemaal niet en ze gaan bellen zondag als ze over zijn!
Als ze goed over zijn gekomen ben ik vast niet meer in paniek, als ze maar een goede reis hebben
Mijn ouders hebben een erg oude mobiel dus dat werkt allemaal niet en ze gaan bellen zondag als ze over zijn!
Als ze goed over zijn gekomen ben ik vast niet meer in paniek, als ze maar een goede reis hebben
vrijdag 21 oktober 2011 om 21:03
Mijn ouders hadden ook zo'n oud dingetje. Viel steeds uit enzo. Pas als je echt even een mobieltje nodig hebt merk je pas hoe belangrijk het is dat hij goed werkt....
Ben je alleen of logeer je bij een vriendin/familie oid. Of heb je nog broers/zussen die ook thuis zijn? Anders is het misschien een idee om iemand op te zoeken of uit te nodigen zodat je niet alleen zit te piekeren. Of kijk je met 3 miljoen anderen naar The voice? Afleiding is toch wel even fijn lijkt me...
Ben je alleen of logeer je bij een vriendin/familie oid. Of heb je nog broers/zussen die ook thuis zijn? Anders is het misschien een idee om iemand op te zoeken of uit te nodigen zodat je niet alleen zit te piekeren. Of kijk je met 3 miljoen anderen naar The voice? Afleiding is toch wel even fijn lijkt me...
vrijdag 21 oktober 2011 om 21:08
Ik heb geen broers/zussen.
Morgen avond moet ik werken en zondag komt familie overdag en 's avonds slaapt een vriendin hier. Verder de hele week wel druk met werk en school en kan mijn ouders via skype spreken.
Soms merk ik wel dat het vervelend is dat je nog een hele familie in het buitenland hebt met zulke dingen....
Morgen avond moet ik werken en zondag komt familie overdag en 's avonds slaapt een vriendin hier. Verder de hele week wel druk met werk en school en kan mijn ouders via skype spreken.
Soms merk ik wel dat het vervelend is dat je nog een hele familie in het buitenland hebt met zulke dingen....
zaterdag 22 oktober 2011 om 06:11
Nee ik had er ook niet graag bij willen zijn. Maar mijn ouders zijn net vertrokken. Normaal word zoiets paar weken eerder gepland, nu is het zo de andere dag dat ze zo veel kilometers moeten maken. Maar ik denk steeds; ze weten de weg, de auto is goed, ze hebben genoeg geld mee dus moeten ze wel veilig overkomen in het hotel vandaag! Heb er nog aan gedacht om te bellen naar het hotel of ze zijn overgekomen. Wel doen? Ik hoop dat ik nog wel in slaap kom nu want deze nacht ben ik steeds wakker geworden.
zaterdag 22 oktober 2011 om 10:37
Ze hebben geen mobieltje mee, morgen als ze over zijn bij de familie dan bellen ze mij. Misschien kunnen jullie mij rustig maken. Ik heb nu twee uurtjes kunnen slapen maar heb steeds rare dromen gehad, dat ik moet kijken of er files zijn onderweg en ik hoorde in de droom mijn vader beneden bezig zijn met dingen. Nu ben ik wakker en ben echt kapot van deze nacht! Ik voel me heel raar, zo super bang dat hun iets overkomt en heb een uur liggen huilen in bed door alle emoties. Deze rit rijden ze al jaren lang, er kan ook niet echt iets mis gaan maar toch het idee dat ze zo ver moeten rijden terwijl ze zelf ook geen goede nacht hebben gehad doet me pijn en maak mij zorgen. Was trouwens ook niet fijn om te zien dat mijn moeder heel hard moest huilen toen ze wegreden! Het is nu zo leeg hier en ook in mij. Bah als ze maar goed overkomen!!
zaterdag 22 oktober 2011 om 10:48
Wat naar zeg. Ga vooral niet alleen zitten tobben vandaag! Ga het huis uit, zoek mensen op, dan heb je minder de neiging om te malen. Tip voor de volgende keer: zorg dat je ouders een goed mobieltje bij zich hebben zodat je contact met ze kunt houden. Voor een paar tientjes heb je een simpel model en het scheelt heel veel stress.
Je zorgen maken over je ouders is logisch (mijn moeder is op dit moment op reis en ik hoop ook dat alles goed gaat) maar je klinkt alsof je echt in paniek bent. Waarom is dat? Je zegt zelf dat ze deze rit vaker hebben gemaakt. Ben je vaker bang als ze weg zijn? Waarom ben je zo bang dat er iets mis gaat? Wat zou er dan kunnen gebeuren, denk je?
Je zorgen maken over je ouders is logisch (mijn moeder is op dit moment op reis en ik hoop ook dat alles goed gaat) maar je klinkt alsof je echt in paniek bent. Waarom is dat? Je zegt zelf dat ze deze rit vaker hebben gemaakt. Ben je vaker bang als ze weg zijn? Waarom ben je zo bang dat er iets mis gaat? Wat zou er dan kunnen gebeuren, denk je?
zaterdag 22 oktober 2011 om 11:31
We gaan elk jaar daar op vakantie maar dan ga ik mee! Ik weet niet waarom ik zo bang ben, ben ik normaal nooit maar dit is de eerste keer dat ze met elkaar zo ver weg gaan. Ik denk aan gekke dingen bijvoorbeeld; wat als de auto opeens kapot gaat? Ze hebben geen mobiel dus kunnen niet bellen, en wat als iemand ze niet wil helpen. Wat als er een idioot tegen hun aan rijd en er een ongeluk komt? Allemaal dat soort dingen. Ik ben vanmiddag alleen, vanavond ga ik werken. Ik heb een kop koffie genomen nu want ben heel erg moe. Ik kon nog wel slapen maar dat heb ik bewust niet gedaan want ik wou niet weer van die rare dromen hebben.
zaterdag 22 oktober 2011 om 11:37
Dromen zijn maar dromen, hoe naar ook. Hoe meer je tegen slapen op ziet en hoe langer je het daarom uit stelt, hoe dieper je zal slapen en hoe gekker je dromen worden. Ga gewoon even liggen vanmiddag met een boek of de tv aan en zet de wekker zodat je je niet verslapen kan mocht je in slaap vallen. Of bel even een vriendin zodat je niet alleen zit en een arm om je heen kan voelen.
Met je ouders komt het heus goed! Het is naar dat ze zo in de stress en onverwacht vertrokken zijn maar het komt goed. Tuurlijk zijn er altijd mensen die willen helpen bij pech. En er zijn ook gewoon nog praatpalen langs de kant van de weg.
Met je ouders komt het heus goed! Het is naar dat ze zo in de stress en onverwacht vertrokken zijn maar het komt goed. Tuurlijk zijn er altijd mensen die willen helpen bij pech. En er zijn ook gewoon nog praatpalen langs de kant van de weg.
zaterdag 22 oktober 2011 om 11:48
Ik weet ook wel dat het heus wel goed komt! Maar zit wel steeds te denken van oh waar zullen ze nu zijn enzo! En als ze over zijn in het hotel, dat is rond 4 uur vanmiddag als het goed is, dan ben ik wel rustig en al helemaal als ze morgen over zijn bij de familie. Dan kunnen ze rustig afscheid nemen en rouwen samen met de familie. Volgende zaterdag zijn ze weer terug. Ik denk gewoon dat ik ze mis, en dat is logisch want het is onverwachts gebeurt dat ze weg moesten voor een week.
zaterdag 22 oktober 2011 om 12:15
Inderdaad, helemaal niet gek dat je ze mist! Je hebt ook niet naar het vertrek toe kunnen leven of extra plannen kunnen maken voor tijdens hun afwezigheid en zo ineens zijn ze weg.
Over een paar uurtjes zijn ze dus al in het hotel. Kunnen ze even bijkomen van de lange rit en dan gaan ze pas morgenvroeg weer verder. En dan zijn ze inderdaad bij de familie waar ze elkaar kunnen steunen.
Over een paar uurtjes zijn ze dus al in het hotel. Kunnen ze even bijkomen van de lange rit en dan gaan ze pas morgenvroeg weer verder. En dan zijn ze inderdaad bij de familie waar ze elkaar kunnen steunen.
zaterdag 22 oktober 2011 om 12:22
Klinkt bot maar zo is het niet bedoeld. Maar je ouders zijn oud en wijs genoeg, dus die redden zich echt wel. Ook al ze pech onderweg krijgen hoor ga lekker dingen doen met vriendinnen, zodat je er niet de hele tijd over na kan denken. Snap best dat het wat lastig is, ik ben ook altijd weer blij als ik hoor dat mijn ouders goed zijn aangekomen. Maar ze lopen echt niet in 7 sloten tegelijk. En je zo druk maken helpt er niets aan.
Overigens heb ik ook ervaring met familie in het buitenland, mijn ouders wonen in duitsland maar over die rit maak ik me al lang niet druk meer, dat rijden ze zo vaak en is zo bekend.
Overigens heb ik ook ervaring met familie in het buitenland, mijn ouders wonen in duitsland maar over die rit maak ik me al lang niet druk meer, dat rijden ze zo vaak en is zo bekend.
zaterdag 22 oktober 2011 om 13:53
Ik ben net gaan zoeken waar er files zijn en waar je moet om rijden door werkzaamheden. Pff krijg het al helemaal benauwd er van! Wat als ze verdwalen. Wat een gedachtes.
Als ze maar een Frankrijk zitten dan voel ik mij rustiger. En als mijn ouders maar niet in paniek raken, want dat kunnen ze ook nog wel eens doen. Verschrikkelijk dit.
Als ze maar een Frankrijk zitten dan voel ik mij rustiger. En als mijn ouders maar niet in paniek raken, want dat kunnen ze ook nog wel eens doen. Verschrikkelijk dit.