Niet lekker in je vel

03-12-2011 23:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, toch maar een keer een berichtje plaatsen over hoe ik mij voel. Ik heb er al een tijdje last van en het is met ups en downs. Maar deze periode is echt weer kut. Ik ben 25 en nog steeds single. Nooit een vriendje gehad. Dat is denk ik het grootste punt. Hierdoor voel ik me erg eenzaam en ben ik vaak jaloers op mijn omgeving. Veel gaan er samenwonen, trouwen of hebben al kinderen. Ik wil dit ook zoo erg graag. Ik woon nog bij mijn oude rs. Wat ik ook nog erg fijn vind. Ik moet er niet aan denken om hele avonden alleen te zitten als ik bv op mezelf zou gaan wonen. Ik heb en lange tijd geen vriendinnen meer gehad. Nnu heb ik wel een vriendin leren kennen via een oproepje op internet, maar zij heeft ook een vriendje en wil ook niet elk weekend wat gaan doen. Pff... Wat moet ik?? Zijn er meerdere wie zich zo voelen? Of heb je het ook meegemaakt?

Ik heb er vaak in de weekende last van. Zo neerslachtig, nergens zin in. en erg emotioneel de laatste tijd. Om de kleinste dingen jank ik al..... Bah wil er vanaf en weer gelukkig voelen...
Je zou er goed aan doen om op jezelf te gaan wonen. Als je nou eens een huisje zoekt in dezelfde stad als je ouders? Dan kun je daar toch nog regelmatig naartoe. En soms kan het geen kwaad om even door zure appels heen te bijten. Natuurlijk zul je wel eens zielig en alleen in je eigen huis zitten, maar uiteindelijk zul je je eigen plek en rust ook gaan waarderen.

Een zelfstandig leven lijkt me toch wel een belangrijke stap als je een vriendenkring wilt opbouwen.

Waarom heb je geen vrienden?
Bouw meer zelfvertrouwen op is mijn advies.
Op jezelf gaan, en ipv thuis zitten buiten de deur leuke dingen gaan doen! (sporten, andere hobby etc.) kom je ook weer nieuwe mensen tegen!
De makkelijkste weg is niet altijd de beste.

Ga dingen ondernemen, kan ook als je nog thuis woont:

vereniging, dansles, cursus van wat dan ook, sportclub

En staart je niet blind op al die mensen met een relatie, lees hier het relatietopic even door en je bent 9 van de 10 keer blij data je niet in hun schoenen staat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als ik het zo lees durft ze niet op zichzelf te gaan...
Nou idd.

Relaties = gezeik

Ben blij dat ik single ben.
Toevallig zei mijn dochter van 18 vandaag tegen mij dat ze zomaar kon janken terwijl ze niet wist waarom. En ik heb het zelf ook wel eens. Hormonen misschien? Ik weet het niet.

Ik kan me wel voorstellen dat als je 25 bent en nooit een vriend hebt gehad, je je dat aantrekt, en aan jezelf gaat twijfelen.

Misschien dat daten via internet iets voor je is? Maar goed, uiteindelijk word je alleen geboren en ga je alleen dood. Ik zou wel eens denken aan op mezelf wonen op jouw leeftijd, misschien dat het voelt als in het diepe springen, maar je hebt er wel de leeftijd voor. En wellicht lekker op een sportclub gaan ofzo, nieuwe contacten opdoen?
quote:xalliesuper schreef op 03 december 2011 @ 23:59:

Bouw meer zelfvertrouwen op is mijn advies.Ik zie drie postingen van jou, waar ik niks mee kan. Onderbouw eens wat je schrijft?
Jij hoeft er ook niets mee te kunnen Joni, ik schrijf het niet voor jou.
Hang je geluk niet op aan het al dan niet hebben van een relatie. Zorg dat je gelukkig bent met jezelf en met je leven. Zoek een leuk huisje, ga op een teamsport of een of ander clubje waar je mensen leert kennen. Investeer in contacten. Ik ben even oud als jij. Woon al een dikke 8 jaar op mezelf en heb al jaren geen relatie gehad. Toch vind ik dat ik een fijn leven heb. Ik heb een fijne baan, leuke studie, lieve familie en een klein handje vrienden. Het enige is dat je daar wel wat voor moet doen en niet achterover kunt leunen totdat het je aan komt waaien.
Hoe zit het met weer gelukkig worden? Wat je op het laatst schrijft. Was je eerder gelukkiger?
quote:novina schreef op 03 december 2011 @ 23:57:

Waarom heb je geen vrienden?

Mja, da's makkelijk te beantwoorden lijkt me: als je niks uitvoert op sociaal gebied, krijg je simpelweg geen vrienden. 't Is niet zo dat ze vanzelf komen aanwaaien, en dat je ze actief van je af stoot.

Waarschijnlijk voert ze gewoon weinig uit, dus ik zou ook zeggen, ga op een club/vereniging.

En bijna niemand wil ELK weekend wat met je gaan doen.. da's normaal. De meeste mensen hebben meerdere vrienden, of kennissen. Waardoor ze niet elk weekend kunnen afspreken. Maar de ander vindt dat dan niet zo erg, omdat die dan ook weer met 'n ander kan afspreken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:xalliesuper schreef op 04 december 2011 @ 00:16:

Jij hoeft er ook niets mee te kunnen Joni, ik schrijf het niet voor jou.Prima, want ik heb jouw raad ook niet nodig. Maar je snapt heus wel hoe ik het bedoel.
Begin eerst eens om niet meteen zo te happen!

Jij vraagt om raad,doe er dan ook wat mee,ook al past het antwoord niet in je straatje.

Joni vraagt je gewoon wat,en je schiet meteen in de verdediging,ze valt je niet aan ofzo,ze snapt je postings gewoon niet.

Verder zou ik uit je slachtofferrol proberen te kruipen,en niet verwachten dat er iemand aan je voordeur gaat bellen die jou gelukkig gaat maken,dat zal je ZELF moeten doen.

Hier staan leuke dingen op,om mensen te leren kennen,wat niet meteen relatiegericht is ook vaak:http://singles.startpagina.nl/

Of ga sporten bij een vereniging of op een cursus,zo ontmoet je mensen.

Vriendin van me heeft toen ze pas single was ook veel met een groep singles leuke dingen gedaan als in :wandelen,stappen uit eten gaan,en zo haar vrienden kring flink uitgebreid.

En je niet zo focussen op wat anderen hebben,want dan wordt je te claimerig denk ik,net als met je nieuwe vriendin,die haar tijd moet verdelen tussen haar vriend en jou.

Succes!
Ladytrucker, tegen wie heb je het nou? Het is niet de TO die xallie wat vroeg hoor.
@ladytruckster

TO heeft nog niet gereageerd, hoor. Laat staan dat ze heeft aangegeven dat de adviezen haar niet aan zouden staan. Je haalt denk ik Joni en TO door elkaar?

Verder helemaal eens met wat vrijwel iedereen al post. Als je niet gelukkig bent, ga dan eerst met je eigen leven aan de slag. Zorg dat het weer leuk wordt. Google eens op 'nieuwe mensen leren kennen'. Je bent niet de enige die zonder vrienden zit en graag een leuke vriendenkring op wil bouwen. Er wordt enorm veel georganiseerd voor mensen met hetzelfde doel, dus zoek dat eens op. Het is allemaal vrijblijvend, is het niets voor je dan zoek je nog even verder tot je iets vindt wat wel bij je past.

Pas als je zelf weer lekker in je vel zit, moet je over een relatie na gaan denken. Een relatie verdient een leuke start en dat is erg moeilijk als 1 van de 2 helemaal niet lekker in zijn vel zit. Haal dus eerst die negativiteit uit je leven, zodat je lekker positief en een relatie kunt stappen.

En je zult zien, als jij eenmaal beter in het leven staat, dan komt die relatie vanzelf. Als je een gelukkige uitstraling hebt, dan wordt je direct een stuk aantrekkelijker en zul je veel eerder in positieve zin opvallen.
Ik zou eens op mezelf gaan. Een meid van 25 die nog bij pappie en mammie woont zou ik niet aantrekkelijk vinden als kerel zijnde en eerlijk gezegd als ik een vriendin van die leeftijd zou hebben die nog bij Pa en Ma woont zou ik ook zeggen, joh, ga eens op jezelf. Het staat onwijs treurig, vind ik.
quote:nummerzoveel schreef op 04 december 2011 @ 09:45:

@ladytruckster

TO heeft nog niet gereageerd, hoor. Laat staan dat ze heeft aangegeven dat de adviezen haar niet aan zouden staan. Je haalt denk ik Joni en TO door elkaar?

Verder helemaal eens met wat vrijwel iedereen al post. Als je niet gelukkig bent, ga dan eerst met je eigen leven aan de slag. Zorg dat het weer leuk wordt. Google eens op 'nieuwe mensen leren kennen'. Je bent niet de enige die zonder vrienden zit en graag een leuke vriendenkring op wil bouwen. Er wordt enorm veel georganiseerd voor mensen met hetzelfde doel, dus zoek dat eens op. Het is allemaal vrijblijvend, is het niets voor je dan zoek je nog even verder tot je iets vindt wat wel bij je past.

Pas als je zelf weer lekker in je vel zit, moet je over een relatie na gaan denken. Een relatie verdient een leuke start en dat is erg moeilijk als 1 van de 2 helemaal niet lekker in zijn vel zit. Haal dus eerst die negativiteit uit je leven, zodat je lekker positief en een relatie kunt stappen.

En je zult zien, als jij eenmaal beter in het leven staat, dan komt die relatie vanzelf. Als je een gelukkige uitstraling hebt, dan wordt je direct een stuk aantrekkelijker en zul je veel eerder in positieve zin opvallen.

Ja zie het nu ! Sorry TO...

Laat het toch maar staan .............
[quote]xalliesuper schreef op 04 december 2011 @ 00:13:

Nou idd.

Relaties = gezeik

Ben blij dat ik single ben.[/quote]

ikke ook...ikke ook...
quote:Popje1975 schreef op 04 december 2011 @ 09:47:

Ik zou eens op mezelf gaan. Een meid van 25 die nog bij pappie en mammie woont zou ik niet aantrekkelijk vinden als kerel zijnde .

Nou. Dit is echt een goede bijdrage. Ik val hier zowat achterover zeg.

en eerlijk gezegd als ik een vriendin van die leeftijd zou hebben die nog bij Pa en Ma woont zou ik ook zeggen, joh, ga eens op jezelf. Het staat onwijs treurig, vind ik.

Zo. Ben ik blij dat wij geen vriendinnen zijn. En dat ik ook geen vriendinnen heb die er zo over denken. Lekker kort door de bocht. Waarom is dat treurig? Wie bepaalt dat? Gelukkig is het jouw mening maar, mag hopen dat niet veel mensen die mening delen (ik in ieder geval niet).

@TO Misschien is het inderdaad een goed idee om er eens over na te denken om op jezelf te gaan. Tenzij je een goede, praktische reden hebt om nog thuis te wonen. Ik zelf heb ook vrij lang thuis gewoond, dat had als reden dat ik nog studeerde, 2 studies gedaan en financieel echt geen mogelijkheid om op mezelf te gaan wonen. Ook ik heb die gevoelens wel gehad hoor, en toen ik eenmaal uit huis ging, dacht ik van te voren ook dat ik avonden alleen thuis zou zitten. Het is immers best spannend om zelf overal verantwoordelijk voor te zijn, om alles alleen te doen, maar dat kan ook juist een ontzettend goed gevoel geven!

Hier viel het echt reuze mee, vanaf de eerste dag absoluut geen spijt gehad en alleen maar gedacht, wat zou het fijn zijn geweest als ik dit eerder had kunnen doen. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, heb 2 katten, wat er ook voor zorgt dat je ergens voor thuiskomt en niet alleen op de bank zit.

Maar je hebt het zelf in de hand, ga dingen ondernemen, werken, huisdieren (als je het je kan veroorloven) sporten etc. en als je jezelf beter voelt, dan misschien ook wel internetdating. En dan komt die relatie van zelf wel!

Ik zou eens op mezelf gaan. Een meid van 25 die nog bij pappie en mammie woont zou ik niet aantrekkelijk vinden als kerel zijnde en eerlijk gezegd als ik een vriendin van die leeftijd zou hebben die nog bij Pa en Ma woont zou ik ook zeggen, joh, ga eens op jezelf. Het staat onwijs treurig, vind ik.

Tjongejonge wat zijn we weer lekker aan het oordelen. Fijn dat je de situatie van TO ook kent he?

Ik ging ook pas op mijn 24e het huis uit, puur omdat er in Amsterdam nou eenmaal erg lange wachttijden zijn voor een woning, ik stond op mijn 18e ook keurig ingeschreven.

Misschien is dat bij TO ook wel zo? 25 is echt niet zo n rare leeftijd om dan nog bij je ouders te wonen hoor.
Zoo, wat een reacties allemaal. De reden dat ik lange tijd geen vriendinnen meer heb gehad is dat ik het contact heb verbroken. Om verschillende redenen. Te lang verhaal. Maar heb daar geen spijt van.

Een van de reden dat ik nog thuis woon is dat ik een hele goede band heb met mijn ouders. Ben enig kind. En ik kan het ook niet betalen om uit huis te gaan. De huizen zijn hier duur. Ik heb geen zin om elke maand te gaan kijken of ik het wel red met mijn geld.

En ik heb ook wel sociale contacten hoor, maar dat is meer op de sportclub. Maar daar doe ik buiten sport niks mee.

Ben 2 jaar geleden ook mee geweest met een singlereis. En het erg leuk gehad. Zo leuk eigenlijk dat ik niet meer mee ben geweest met die reizen. Bang dat het een 2e keer tegenvalt. Helaas ben ik die mensen uit het oog verloren. Ook omdat we zo ver uit elkaar wonen.
Nouw sneeuwitje je bent niet de enige hoor. Ik wel op mijzelf gaan wonen en elke dag alleen. Tjah ik leer er mee leven.
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Zit je in dezelfde situatie als ik? Woon je allang opjezelf dan? Heb je verder familie of vriende die langs komen.

Daar ben ikzelf zo bang voor. Kom je thuis in een leeg huis en dan helemaal alleen voelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven