Niet lekker in je vel

03-12-2011 23:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, toch maar een keer een berichtje plaatsen over hoe ik mij voel. Ik heb er al een tijdje last van en het is met ups en downs. Maar deze periode is echt weer kut. Ik ben 25 en nog steeds single. Nooit een vriendje gehad. Dat is denk ik het grootste punt. Hierdoor voel ik me erg eenzaam en ben ik vaak jaloers op mijn omgeving. Veel gaan er samenwonen, trouwen of hebben al kinderen. Ik wil dit ook zoo erg graag. Ik woon nog bij mijn oude rs. Wat ik ook nog erg fijn vind. Ik moet er niet aan denken om hele avonden alleen te zitten als ik bv op mezelf zou gaan wonen. Ik heb en lange tijd geen vriendinnen meer gehad. Nnu heb ik wel een vriendin leren kennen via een oproepje op internet, maar zij heeft ook een vriendje en wil ook niet elk weekend wat gaan doen. Pff... Wat moet ik?? Zijn er meerdere wie zich zo voelen? Of heb je het ook meegemaakt?

Ik heb er vaak in de weekende last van. Zo neerslachtig, nergens zin in. en erg emotioneel de laatste tijd. Om de kleinste dingen jank ik al..... Bah wil er vanaf en weer gelukkig voelen...
quote:soulmate82 schreef op 04 december 2011 @ 11:53:

Nouw sneeuwitje je bent niet de enige hoor. Ik wel op mijzelf gaan wonen en elke dag alleen. Tjah ik leer er mee leven.Waarom er mee leren leven als je er ook iets aan kunt doen?
Probeer dus eerst je eenzaamheid op te lossen door initiatief te nemen om een sociaal leven op te bouwen. Er zijn zat regionale initiatieven waarbij je juist mensen leert kennen die bij je in de buurt wonen. Heb je eenmaal een leuk sociaal leven opgebouwd, dan wordt thuis - ook als je op jezelf woont - ipv een eenzame plek juist een veilige en fijne plek waar jij je in je eigen wereldje terug kunt trekken uit de drukte van je sociale leven.
Ik woon alleen en ik ben ook veel alleen. Maar ik vind het wel fijn.

Ik heb in het begin wel moeten wennen en heb ook wel eens zitten huilen op zondagochtend omdat ik het maar niks vond. Maar als ik dan besloot bij mijn ouders langs te gaan, was eigenlijk voor ik goed en wel op de fiets zat de bui alweer over. Dus dan ging ik toch maar niet

Maargoed er zijn ook mensen die echt niet goed alleen kunnen zijn. Mijn jongste broertje bijv, moet iedere dag mensen zien. Maar die heeft dan ook zoveel vrienden dat dat niet zo'n probleem is.

Tja, als je nu 25 bent en niet uit huis wilt, wanneer dan wel?

Als je 30 bent vind je het misschien om dezelfde redenen nog moeilijk.

Of hoop je een vriend tegen te komen met wie je meteen kunt gaan samenwonen?
quote:ladytruckster schreef op 04 december 2011 @ 09:49:

[quote]xalliesuper schreef op 04 december 2011 @ 00:13:

Nou idd.

Relaties = gezeik

Ben blij dat ik single ben.[/quote]

ikke ook...ikke ook...

Eindelijk iemand die mijn berichten snapt.

Zo moeilijk was het toch niet.

Ik herken het wel van de tijd dat ik jouw leeftijd was en ook bij mijn ouders woonde. Net als jij hou ik ook niet van alleen zijn. Als kind zat ik nooit alleen op mijn kamer, altijd beneden in de woonkamer. Ik heb het ook lang uitgesteld om op mezelf te gaan wonen. Mede om die reden. Ik had wel wat sociale contacten maar die zag ik hooguit 2 keer per week. De rest van de week alleen zijn zag ik niet zitten.

Nu dan wat tips:

- schrijf je in op relatieplanet! Dit is echt een heel goede manier om iemand tegen te komen. Vier meiden die ik ken hebben zo hun vriend/man leren kennen. Internetdaten is echt de makkelijkste en laagdrempeligste manier om een leuke jongen te leren kennen, vooral als je weinig naar sociale gelegenheden gaat.

- zoek een goedkoop kamer/studio/appartementje dichtbij je ouders. Heb je een eenzaam gevoel dan ga je bij ze op bezoek. Heb ik ook gedaan en werkte perfect. Daarbij is het fijn voor je eigenwaarde en zelfvertrouwen om op eigen benen te leren staan. Je zult trots zijn op jezelf als je je eigen gezellige plekje hebt en een nieuwe mijlpaal hebt bereikt!

- als ik kijk naar waar ik mijn vrienden heb leren kennen is dat school, buurt (buurvrouw), via ( ex) vriendjes en via mijn werk. Bij veel mensen komen daar sportvriendinnen of mensen waarmee ze op kamers hebben gezeten bij. Ik raad je dus aan om een kamer in een huis te zoeken waarbij je op de kijkdag kunt zien of er leuke mensen wonen. Dat worden dan misschien wel je beste vrienden EN via hen kun je misschien iemand leren kennen!

Succes ermee!!
quote:xalliesuper schreef op 04 december 2011 @ 12:50:

[...]

Eindelijk iemand die mijn berichten snapt.

Zo moeilijk was het toch niet.

Ik snap het ook hoor!! Ben ook alleen, al ruim 5 jaar. Woon alleen met mijn kat, heb leuk werk, een handjevol goede vrienden en lieve familie. Ik heb echt geen relatie nodig om gelukkig te zijn.

Ik denk dat je ook eerst je eigen leven op de rit moet hebben en gelukkig met jezelf moet zijn, voordat je uberhaubt aan een relatie begint!! Het advies wat hier gegeven wordt, om je in te schijven bij RP, lijkt me niet zo goede...Zorg eerst dat je goed in je vel zit, die vent komt wel!!

En ja....vrienden komen niet vanzelf aanwaaien, daar moet je toch echt zelf wat voor doen!
quote:

Ben 2 jaar geleden ook mee geweest met een singlereis. En het erg leuk gehad. Zo leuk eigenlijk dat ik niet meer mee ben geweest met die reizen. Bang dat het een 2e keer tegenvalt. Helaas ben ik die mensen uit het oog verloren. Ook omdat we zo ver uit elkaar wonen.

Angest is een slechte raadgever. Beter spijt van wat je gedaan hebt , dan van wat je niet gedaan hebt.

Mijn vorige motto:" Ik heb lang moeten wennen aan mezelf, nu kan ik niet meer zonder" is misschien op jou ook van toepassing.

Als je goed met jezelf op kan schieten is het geen probleem op een reis, ook eens n dagje of middag alleen in te vullen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Bella1 schreef op 04 december 2011 @ 15:05:

[...]

Ik snap het ook hoor!! Ben ook alleen, al ruim 5 jaar. Woon alleen met mijn kat, heb leuk werk, een handjevol goede vrienden en lieve familie. Ik heb echt geen relatie nodig om gelukkig te zijn.

Ik denk dat je ook eerst je eigen leven op de rit moet hebben en gelukkig met jezelf moet zijn, voordat je uberhaubt aan een relatie begint!! Het advies wat hier gegeven wordt, om je in te schijven bij RP, lijkt me niet zo goede...Zorg eerst dat je goed in je vel zit, die vent komt wel!!

En ja....vrienden komen niet vanzelf aanwaaien, daar moet je toch echt zelf wat voor doen!helemaal mee eens
meelezen met:

Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf
@Sneeuwwitje, jouw eerste reactie hier in dit topic (de topicstarter) trok gelijk mijn aandacht. Zo herkenbaar.
quote:Friia schreef op 04 december 2011 @ 02:09:

[...]

Mja, da's makkelijk te beantwoorden lijkt me: als je niks uitvoert op sociaal gebied, krijg je simpelweg geen vrienden. 't Is niet zo dat ze vanzelf komen aanwaaien, en dat je ze actief van je af stoot.

Waarschijnlijk voert ze gewoon weinig uit, dus ik zou ook zeggen, ga op een club/vereniging.

En bijna niemand wil ELK weekend wat met je gaan doen.. da's normaal. De meeste mensen hebben meerdere vrienden, of kennissen. Waardoor ze niet elk weekend kunnen afspreken. Maar de ander vindt dat dan niet zo erg, omdat die dan ook weer met 'n ander kan afspreken. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Goed advies.

Om deze reden ben ik zelf bij (sport)verenigingen enzo gegaan. Helaas ben ik schijnbaar wel iemand waarbij een extra push nodig is, door mijn gevoelens sluit ik mijzelf af en stoot (indirect) mensen af. Het eerste contact is goed, maar het komt niet tot amper verder (van mijn kant)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven