Niet lekker in vel en daten?!

09-05-2011 21:48 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat twijfel of dit bij Psyche of Relatie hoorde, maar toch maar zo.

Er zijn verschillende topics over een relatie hebben met een persoon die depressief is, maar mijn vraag is meer andersom.

Ik zit op dit moment niet lekker in mijn vel; of het echt depressief is, weet ik niet, maat laten we het erop houden dat het met momenten echt niet goed gaat. Dit gevoel heb ik al jaren en in soort golfbeweging speelt het een meer of minder prominente rol.

Ik heb nooit een serieuze, lange relatie gehad, wel wat gedate. Op dit moment sta ik ingeschreven op een datingsite en krijg ik regelmatig reacties. Af en toe ook van (in elk geval op het oog) leuke mannen, met wie ik best uit zou willen.

Maar de vraag is: is het wel of niet slim om dat te doen op dit moment? Enerzijds snap ik dat het beter zou zijn om goed in mijn vel te zitten; dan straal je dat uit en ben je ook gewoon leuker in de omgang, maar anderzijds, waarom zou ik nu niet de 'kans grijpen' als ik iemand leuks tegenkom?

Ik heb het wel met een vriendin besproken zij heeft zoiets van 'doe het niet; ga eerst aan jezelf werken en happy worden met jezelf. een relatie is hard werken en dat in combi met werken aan jezelf is teveel'. Ben echter ook benieuwd wat anderen ervan denken (of die misschien in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten). Alvast bedankt!
Ook vandaag nog niks gehoord van de MSN-man. Wel raar hoor.

Ik hoop dat ie snel contact opneemt, ook als ie niet meer wil daten. Dan weet ik t maar.
@Aimee: heb je het hele topic gelezen? Of gooi je er gewoon even een levenswijsheid in? (sorry, beetje flauw).

Ik snap je opmerking ergens wel hoor, maar in het dagelijks leven kwam/kom ik nu eenmaal niet veel mannen tegen. Ik werk in een 'vrouwenbusiness' en ben geen held in de kroeg. Als je juist wat verlegen bent of niet veel mensen spontaan tegenkomt denk ik dat internet wél een goede manier is. Het romantische idee dat je elkaar bij het kaasschap in de supermarkt tegenkomt, elkaar diep in de ogen kijkt en een relatie begint, zal zomaar kunnen gebeuren, maar dan ook maar bij een enkeling. En waarom zou het niet romantisch kunnen zijn dat we elkaar via internet ontmoet hebben; de grove schifting hadden we al gedaan zeg maar; dan is het nog steeds maar afwachten of er een klik/vonk is!

Ik denk dat het ontmoeten van een partner via internet een net zo grote illusie/grote kans is als dat ik hem ''zomaar' tegen het lijf loop (vooral dat zomaar niet; want dan ga je wel weer zoeken in de kroeg ofzo)

@Lulu: tuurlijk mag je even spuien! Het is echt niet goed om alleen maar te denken dat je je nooit negatief/slecht mag voelen; wat een onzin! Ik heb juist geleerd (van psych) dat ik mijn negatieve gevoelens teveel opkrop; ik 'mag' niet verdrietig, boos etc zijn, want dat is niet 'productief' naar mijn idee. Terwijl een keer je emoties even flink laten lopen echt niet erg is. Als het je overheerst en je daardoor niets anders meer kan doen in je leven; tja, dan hebben we natuurlijk een ander probleem!

@Moonlight: vervelend hoor, van die asociale mannen (niet per se MSN-man, maar in elk geval het vb dat je noemde). Ik heb echt altijd bij iedereen iets laten horen als ik het niet meer zag zitten, ik ben ook iemand die altijd reageert op een berichtje op rp. Ook op een hartje reageer ik netjes met een 'geen interesse'. Niet meer dan normaal toch. Ik heb weleens gedate met iemand; hij wilde graag vaker afspreken, ik niet. Dat heb ik toen netjes laten weten met uitleg erbij; daar hoor je dan niks van (vast op z'n pik getrapt). Ik heb het zelf ook niet meegemaakt; iedereen heeft het tot op heden wel netjes laten weten als ze het niet zagen zitten (behalve dan reactie op 'hartjes' op rp, maar dat doen veel mensen niet volgens mij).

Hier gaat het trouwens nog steeds goed. Eind van het 'lange wachten' is voorbij Morgen komt hij terug van zijn vakantie. Hij gaat nog even bijkomen en ik naar het afstudeerfeestje van mijn nichtje en dan zien we elkaar zaterdag weer!!! Net al even aan de telefoon gesproken en mis hem wel een beetje (en hij mij ook) haha
Oooh spannend dat hij morgen weer terugkomt!

Tja ik ben m vandaag gaan zoeken op hyves. Ik kon het niet uitstaan dat ik niks van m wist... bijv als ie een ongeluk had gehad ofzo (zal wel niet maar je gaat van alles bedenken).

Ik had voornaam, geboortejaar (leeftijd) en wist dat ie in een dorp woonde in de buurt van een bepaalde stad. Die stad wist ik wel.

Volgens mij heb ik m nu gevonden.

Misschien stom maar het geeft mij rust dat ik nu een volledige naam heb en woonplaats.

Ik denk wel dat ik mijn eigen Hyves eens moet opruimen want ik zie nu weer hoeveel er eigenlijk te vinden is
@moonlight

Volgens mij ben jij verslaafd aan daten, als je al een speciale 'date-lijst' hebt in je msn...

niet lullig bedoeld
Denk dat je het niet goed begrijpt.

Bij mijn normale MSN verschijnt mijn naam in beeld.

Bij de date-MSN verschijnt niet mijn naam zodat ik anoniem met iemand kan MSN-en.

Beetje raar om iemand verslaafd aan daten te noemen die in 3 jaar tijd twee mannen heeft gedate.
Weet niet of je verder nog iets te melden hebt of alleen daarvoor kwam binnenvallen....?
quote:yoyoy schreef op 14 juli 2011 @ 22:52:

@moonlight

Volgens mij ben jij verslaafd aan daten, als je al een speciale 'date-lijst' hebt in je msn...

niet lullig bedoeldEn volgens mij trek jij de verkeerde conclusie. Ik heb zelf een ander mailadres voor mijn internetcontacten, Dit voor de privacy, het is vaak toch even afwachten wie je voor je hebt.
@ ariadne: Ik ben weer bijgetrokken hoor! :-) Het heeft welgeteld een hele avond geduurd, toen lekker gaan slapen. Nachtrust doet wonderen...

Fijn dat je lover weer terug is van vakantie en veel plezier zaterdag, heerlijk om elkaar weer te zien!

@ Moonlight: Ben je al iets wijzer geworden van de hyve van de MSN-man?
Mijn meeste vriendinnen (die daten) hebben ook een apart dating-MSN adres. Gelukkig wel.

Toen ik het nog niet had (dom) kwamen mensen van de datingsite opeens op hyves krabbelen. Dat was niet de bedoeling!

Ik vind het eerlijkgezegd erg raar om op een topic waar je niet meeschrijft met zo'n opmerking binnen te vallen.

En een beetje wereldvreemd ook.
Lulu: Zijn hyves is besloten. Heb wel, toen ik eenmaal bezig was, wat rondgesnuffeld tussen de mensen uit hetzelfde dorp. Dat is niet zo groot.

Tja soms kom je dan mannen tegen van dezelfde leeftijd met dezelfde hobby en denk je: dat is vast een vriend

Normaal ben ik niet zo'n speurneus maar gisteren dus wel.

Facebook heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik laat het maar ff. Misschien verschijnt ie zomaar weer en anders kan ik alsnog verder speuren.

Heb ook wel eens gehad (wat ik al schreef) dat iemand nergens op reageerde maar dat er iets ergs in de familie was. Zoiets kan het natuurlijk ook zijn.
@Lulu: kijk, gewoon even uithuilen kan dus prima. De volgende dag is het dan ook gewoon klaar. Soms zorgt dat er júist voor dat je verder kan. Als je het allemaal opkropt blijft het wellicht juist langer doormalen in je hoofd.

@Moonlight: hihi, grappig dat je hem bent gaan zoeken. Maar verder niet echt veel mee opgeschoten dan. Nog niks van hem gehoord per mail? Duurt wel lang hoor; niet tof....

Fijn, zo'n yoyoy en aimee. Ik trek me er verder niks van aan (jullie hopelijk ook niet; gezien de opmerking teurg valt dat ook wel mee), maar ik snap nooit zo goed dat mensen in een topic dat al lang loopt met alleen het lezen van de OP ook denken nog een opmerking te moeten maken....zucht....

Bíjna is het zover; komt hij weer naar mij; nog maar twee uurtjes
Spannend Ariadne.

Nee nog steeds niks gehoord.

Ik vind het echt niet leuk. Voel me ook een beetje verdrietig zelfs de laatste dagen. De eerste dagen kon het m.i. nog van alles zijn. Nu ik nog steeds niks gehoord heb lijkt het of hij bewust contact vermijdt.

Een paar weken geleden was ik mijn sleutels kwijt. Toen was ik heel onrustig en ik bleef maar zoeken en iedere dag keer het zwembad gaan en vragen of ze ze hadden (ik dacht dat ik ze daar verloren was). Naar de politie, toch weer ff zoeken in de tuin, etc. Het ging om mijn huissleutel, ik was bij mijn ouders.

Het gevoel dat ik nu heb lijkt er een beetje op. Ik wil gewoon weten waar hij is!

Het verhaal klinkt misschien een beetje dramatisch. Maar ik mag best even dramaqueen zijn nu.

Toen we MSNden dacht ik dat ik eigenlijk toevallig aan hem was blijven plakken op de datingsite, dat het 10 min eerder of 10 min later iemand anders had kunnen zijn. Nu merk ik dat ik echt nieuwsgierig ben naar HEM. Ik mis ons contact en onze gesprekken. En ik wil weten waarom ie nu weg is.

Ik probeer het van me af te zetten hoor. Zal binnenkort nog eens mailen en als ik dan weer niks hoor, houdt het op.
Hoi Moonlight,

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. En het klinkt helemaal niet dramatisch , het is gewoon heel vervelend als er zo met je wordt omgegaan. Probeer voor jezelf inderdaad een grens te trekken, nog één berichtje en met jezelf afspreken hoe lang je hem geeft om te reageren. Dan hou je zelf de touwtjes in handen qua emoties. Succes ermee!
Dank je.

Ik vind het ook gewoon niks voor hem om zomaar te verdwijnen. Hij was zo attent en geïnteresseerd en zo overduidelijk dat hij me leuk vond. Misschien dat ie het daarom moeilijk vindt om te zeggen als hij iemand anders heeft ontmoet.

Blijf ook steeds denken dat er misschien iets ergs is, dat hijzelf of familie of vrienden in het ziekenhuis beland is, zoiets.

Maar ik weet het gewoon niet.

Jullie hebben ook niet in het nieuws gezien dat er vorige week mensen ontvoerd zijn door marsmannetjes ofzoiets?
Ben even benieuwd hoe het nu gaat, Moonlight?
Leuk dat je er naar vraagt.

Maar hij is nog steeds 'weg'.

Tja misschien stom maar ik bleef steeds hopen. s Ochtends als ie er niet was dacht ik: misschien tussen 5 en 6, als hij uit zijn werk komt. En 's avonds dacht ik: misschien morgenochtend.

Maar hij is nog steeds verdwenen.

En hoewel de kans klein is dat het echt zo is, heb ik soms een scenario in mijn hoofd dat hij in het ziekenhuis ligt en daarom niets laat horen.

(Misschien ook omdat ik zelf eens meegemaakt heb dat ik onverwacht in het ziekenhuis kwam, geen telefoon had en ook geen computer kon gebruiken zodat ik toen voor anderen onbereikbaar was)

Zondag en gisteren heb ik er een paar keer om gehuild... ik vind het zo frustrerend.

Vandaag heb ik er wat meer vrede mee. De kans is natuurlijk groter dat er niks ernstigs is maar dat hij het op één of andere manier niet meer zag zitten.

En nu komt er een soort rust voor in de plaats. Hij woont echt aan de andere kant van het land en het was een heel gedoe geworden als we echt verliefd waren geworden. Dat is nu niet meer aan de orde. (Hoewel, als ik iemand echt leuk vind, reis ik graag een stukje)

Ik wil m nog wel een mail sturen maar moet even een goed moment hebben om die te gaan schrijven.

Eigenlijk spelen er gewoon een aantal dingen nu die me onzeker of verdrietig maken. Het MSNen met hem en de evt date stonden daar tegenover, als leuke dingen.

En nu dat weggevallen is, heb ik even erg veel moeite met die niet-leuke dingen.

Maar ik zal komende tijd wel wat andere leuke dingen inplannen.

Hoe gaat het met jou, Lulu?

En met Ariadne?
Wat vervelend zeg! Ik kan me best voorstellen dat je het frustrerend vindt... Stuur hem inderdaad nog één mail, en probeer het dan af te sluiten. Want hier wordt je duidelijk niet happy van... Succes ermee!

Ik heb inmiddels met een man contact gelegd via een datingsite... Tot nu toe erg leuk, maar ik probeer niet té enthousiast te zijn... Eerst maar even beter leren kennen.
Heel verstandig dat je voorzichtig doet. Tja je weet het nooit met mannen.... ook al zijn ze leuk

Gewoon nog niet te veel verwachten zolang je m nog niet gezien hebt.

Vandaag heb ik mijn MSN nog helemaal niet aan gehad. Een vooruitgang want afgelopen week was dat steeds één van de eerste dingen die ik 's ochtends deed.

Het gaat nu wel iets beter.
Hoi dames

sorry, sorry, heb een drukke (maar leuke) week achter de rug en ben eigenlijk geen moment thuis geweest. Vertrek zo ook weer, maar wilde nog wel even reageren.

@Moonlight: shit joh, wat vervelend zeg. Ik vind het ook echt raar hoor, zoals jij het omschreef leek het gewoon echt een leuk contact en waarom dan nu niks....... Begrijpelijk dat je er verdrietig om bent geweest, maar nu ook goed dat je het wel een beetje van je af kan zetten. Even verdriet tonen kan ook helpen om iets af te sluiten.

En tja, de kans is inderdaad groot dat hij het toch niet zag zitten. Dat is natuurlijk ook vervelend. Vind het verder vooral laag van hem dat hij dan niet eens fatsoenlijk een reactie stuurt, zoals het een echte kerel (of vrouw, for that matter) betaamt! Maar goed, beter kwijt dan rijk moet je maar denken (ik weet: makkelijk gezegd van de zijlijn). En inderdaad: als je al niet lekker in je vel zit komen dit soort dingen gewoon dubbel aan. Leuke dingen plannen, uithuilen en het komt weer goed.

@Lulu: oh, spannend!!!! Ben benieuwd hoor. Zal in elk geval voor je gaan duimen.

Hier gaat alles nog steeds goed. Ontmoeten van zijn ouders was gezellig; lekker uit eten geweest. Verder gisteren ook met hem naar een paar vrienden van mij geweest en dat was ook een geslaagde avond. Volgende week gaan we nog samen een paar dagen weg (hotelletje, wel gewoon in Nederland) en daarna gaan we allebei nog op een eigen vakantie en moeten we elkaar 'wel' een hele week (!! ) missen. Ach ja, hebben we iets om naar uit te kijken daarna hahaha.

Meiden, succes en plezier dit weekend en ik 'spreek' jullie maandag weer (nu weekendje weg naar familie)
En Moonlight, heb je nog iets gehoord of is het over en uit met MSN man? Hoop dat je het een beetje hebt kunnen loslaten.

Ariadne, geweldig dat het allemaal zo goed gaat joh! Hoop dat je een leuk weekend hebt!

Ik heb nu contact met een man via de mail, maar ik moet zeggen dat 'ie me nú al een beetje begint te irriteren. Ik kreeg van de week een semi-geïrriteerd mailtje 'of ik nog leefde', want ik had meneer blijkbaar niet snel genoeg naar zijn zin iets teruggestuurd! Alsof ik niks te doen heb en hele dagen online ben...! Maar goed, ik kijk het nog even aan, al zegt mijn gevoel dat dit niet helemaal goed zit.
Oh dat is irritant Lulu. 'Of je nog leeft', nee, dat vind ik ook niet leuk om te horen.

Ik heb dat zelfs mijn MSN(ex)man niet gevraagd.

Nee niks meer van gehoord. Misschien ga ik m nog een laatste mail sturen maar misschien ook niet.

Af en toe ben ik weer helemaal verbaasd dat zo'n sympathieke vent die zo uber-enthousiast was, op zo'n rare manier het contact beëindigt.

Toen we nog contact hadden, had ik een bepaalde voorstelling van onze date en had ik het idee dat we misschien vaker zouden gaat daten deze zomer.

Het was even raar dat dat hele idee dus niet meer gaat gebeuren (ons date-idee).

Heb het wel beter van me af kunnen zetten nu.

Heb via MSN ook weer contact met iemand anders (ja verslaafd he ) ook van internet. Maar ik wilde eigenlijk alleen chatten, verder (nog) niks.

Schrijf daar een andere keer wel meer over. Ben nu ineens heel moe....
Oh ja, jij was inderdaad verslaafd... Leuk dat je contact hebt met een ander! Alleen chatten is toch prima? Wees duidelijk naar die persoon toe en als het hem echt menens is zal hij het geduld kunnen opbrengen! Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je!

Ja, irritant he, als iemand dat schrijft... Er stond wel een knipoog smiley bij, maar als je over de mail al zo claimt, dan kan het in 'real-life' alleen maar erger zijn. Maar zoals gezegd, we wachten nog even af, als het me niet bevalt dan poeier ik hem gewoon af. Ik ben zó gewend om alles alleen te doen en daar volledige vrijheid in te hebben, dat ik echt allergisch ben voor dat soort gedrag. Heb ooit eens een vriendin gehad die dat flikte en daar werd ik doodmoe van. En dat was maar een vriendschap, laat staan als zoiets in een liefdesrelatie gebeurt.
Wat jij schrijft over alles alleen doen, dat ken ik wel. Ik denk dat daar ook een partner bij hoort die dat zelf ook heeft. Die niet ieder weekend hoopt jou het hele weekend bij zich te hebben en bij ieder berichtje hoopt dat je meteen antwoord.

Tenzij je zo verliefd bent dat je dat zelf ook wilt.

Bij vriendinnen kan ik het inderdaad ook niet goed hebben. Heb nu eigenlijk allemaal hele 'losse' vriendschappen.

Ja die nieuwe MSNer. Hij wil vooral Heel Graag. Eén keer bleef ie maar hameren dat we ook die dag wel konden afspreken (want we zaten allebei toch niks te doen achter MSN). Dan moet ik 20 x nee zeggen want ik was dat gewoon iet van plan.

Zal wel zeggen als ie weer zo doet dat ie moet stoppen zo te doen. Heb nu ook geen zin om te MSN-en, omdat het dan niet alleen maar ff kletsen is maar dat hij weer van alles wil waar ik nog geen zin in heb.

Klinkt nu al leuk he

Wil nu gewoon beetje thuis rommelen. Ben nog even niet toe aan een date na De Grote Verdwijining.
Ik praat nog ff verder

Vandaag was de eerste dag in tijden dat ik wakker werd en blij was met mezelf en met alles.

Ben veel ochtenden wakker geworden met een licht gevoel van paniek.

Gisteren heb ik in huis gerommeld en rustig aan gedaan en kennelijk heeft dat gemaakt dat ik me weer wat blijer voel in mijn wereldje.

Dat moet ik vooral niet gaan verstoren door een kerel binnen te slepen die alles op zijn kop zet. Ik zeg niet dat ik geen man in mijn leven wil, maar hij moet wel mijn grenzen respecteren.
Ho dat laatste moet natuurlijk altijd. Ik bedoel meer: Als ik een weekend voor mezelf wil zonder dat ik iets bijzonders te doen heb, maar gewoon een beetje rommelen en schoonmaken en Moon-time, dan moet dat ook gerespecteerd worden.

Dat ie niet vindt dat hij belangrijker is dan dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven