Nieuwetijdskinderen

05-03-2012 21:37 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand te horen gekregen dat ik erg lijk op een nieuwetijdskind. Geen idee waarom helaas kan ik niet meer navragen. Sindsdien houdt het me erg bezig. Op internet kan ik wel wat informatie vinden. Toch vraag ik me af of er meer mensen die bekend zijn op dit gebied.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
quote:yesorno schreef op 05 maart 2012 @ 22:29:

ik had ook maar 12 punten.. ik kon mezelf trouwen ook niet echt terug vinden in die punten ;)

Ik had 14 punten, ben dus toch wel net effe nieuwer dan jij
Uitslag test "Ben ik een Volwassen Nieuwetijdskind?"

Je hebt in deze test 24 van de 40 punten behaald.

Helaas, geen rugzakje of sticker voor mij, maar....

Betekenis van je score

Op basis van je score kunnen we (nog) niet concluderen dat je een nieuwetijdskind bent. Het is misschien een beetje een twijfelgeval. Als je zelf het gevoel hebt dat je wel een nieuwetijdskind bent, doe de test dan nog een keer. Probeer "ja" of "nee" te antwoorden op de uitspraken zonder oordeel (over jezelf)! Probeer ook om de uitspraken zo algemeen mogelijk op te vatten.

Wat niet is kan nog komen
quote:eleine schreef op 05 maart 2012 @ 22:29:

[...]

Herkenbaar! Je moet mij uit boeken sleuren. Ik hoor helemaal niets meer. Dat heb ik helaas niet bij studieboeken.

Lees jij trouwens ook zo belachelijk snel? Harry Potter 7 had ik in 2,5 dag uit.

Super zonde

Ja ik lees heel snel, maar dat komt door de oefening.

Vroeger altijd ruzie met de bibliobusmevrouw, ik wilde altijd boeken mee die te oud waren voor mijn leeftijd.

Toen ik 12 was, las ik bv. veel van Alexandra David-Neél.

Dus Harry Potter heb ik niet zoveel mee...
quote:anouar schreef op 05 maart 2012 @ 22:32:

@danivo en eleine;

Dat heet hyperfocus... Kan ik ook erg hebben met het vivaforum maar dit geheel ter zijde ;)Ah okay.. Typisch..
He, ook een twijfelgeval.

Advies: als je het gevoel hebt dat je toch een nieuwetijdskind bent, vul dan de test nog een keertje in, maar dan anders.
quote:danivo schreef op 05 maart 2012 @ 22:34:

[...]

Ja ik lees heel snel, maar dat komt door de oefening.

Vroeger altijd ruzie met de bibliobusmevrouw, ik wilde altijd boeken mee die te oud waren voor mijn leeftijd.

Toen ik 12 was, las ik bv. veel van Alexandra David-Neél.

Dus Harry Potter heb ik niet zoveel mee... Hahaha nice. Ik heb juist héél veel met fantasy boeken. Daardoor ontsnap ik een beetje aan de werkelijkheid. Ik houd ook van "gewone" fictie of waar gebeurde verhalen, maar daarmee "ontsnap en ontspan" ik niet.. Ik lees in mijn studieboeken genoeg heftige dingen :-S .. Wat kan er een SHITLOAD fout gaan in het lijf zeg.
quote:borderwalk schreef op 05 maart 2012 @ 22:36:

He, ook een twijfelgeval.

Advies: als je het gevoel hebt dat je toch een nieuwetijdskind bent, vul dan de test nog een keertje in, maar dan anders.
Hallo Heaven-ly, kan het zijn dat degene die in jou een nieuwetijdskind zag in de spirituele business zat? Mijn lieve schoonmoeder heeft ooit een medium bezocht en veel van haar kleinkinderen bleken nieuwetijdskinderen. Omdat ze zo gevoelig etc. waren hadden ze ook therapie, glazen piramides onder hun bed en wichelroedelopers in de tuin nodig, anders ging het helemaal niet goed met ze. Schoonmoeder was blij dat ze voor het geluk van haar bijzondere kleinkinderen een paar duizend euro's kon investeren. Misschien is er zoiets bij jou aan de hand?
34 van de 40.

Het valt me op dat er veel vragen in staan die ik ook heb gekregen bij mij ADD onderzoek. (wat ik dus heb).
quote:Esmoreit schreef op 05 maart 2012 @ 22:39:

Hallo Heaven-ly, kan het zijn dat degene die in jou een nieuwetijdskind zag in de spirituele business zat? Mijn lieve schoonmoeder heeft ooit een medium bezocht en veel van haar kleinkinderen bleken nieuwetijdskinderen. Omdat ze zo gevoelig etc. waren hadden ze ook therapie, glazen piramides onder hun bed en wichelroedelopers in de tuin nodig, anders ging het helemaal niet goed met ze. Schoonmoeder was blij dat ze voor het geluk van haar bijzondere kleinkinderen een paar duizend euro's kon investeren. Misschien is er zoiets bij jou aan de hand?

Jammer dat jouw schoonmoeder slachtoffer geworden is van een bedrieger. Gelukkig zijn er ook mensen met zuivere bedoelingen die voor weinig geld of kosteloos mensen/kinderen helpen.

TO: weet niet of je lid bent van een bieb maar er zijn veel boeken geschreven over dit onderwerp.
Ik geloof er niet zo in. Alle kinderen zijn verschillend, de één gevoeliger en wijzer dan de ander. Zou het iets te maken kunnen hebben dat de opvoeding de laatste decennia iets losser is geworden, dat kinderen meer mogen enzo? Vroeger kregen kinderen nog gewoon klop als ze iets verkeerd hadden gedaan. Logisch dat je dan op den duur minder gevoelig wordt...
Verschijnsel nieuwetijdskinderen bestaat al vanaf 1970.

ADD/ADHD wordt al beschreven vanaf zeker 1930, onder steeds andere namen.

What's new, pussycat?
Scamp zegt:

"34 van de 40.

Het valt me op dat er veel vragen in staan die ik ook heb gekregen bij mij ADD onderzoek. (wat ik dus heb)."

Same here, scamp. Nieuwetijdsverhaal wordt in sommige kringen ook gezien als een verlegenheidsomschrijving voor klassieke ADD. Met name in de vrouwenvariant.
Uitslag test "Ben ik een Volwassen Nieuwetijdskind?"

Je hebt in deze test 18 van de 40 punten behaald.

Betekenis van je score

Op basis van deze uitslag kunnen we niet de conclusie trekken dat je een Nieuwetijdskind bent. Als je meer wilt weten over Nieuwetijdskinderen (die ook wel Indigokinderen worden genoemd vanwege de overheersende kleur van hun aura), neem dan een abonnement op onze gratis nieuwsbrief door HIER te klikken.

helaas gezakt.
Gefeliciteerd!
Hier ook gezakt, slechts 4 van de 40 punten. Er is vast ook geen hoop meer. Zelfde tekst als ikbenikenikbenertrotsop. Wel mooi dat het doek nog niet definitief voor me gevallen is, de conclusie kan gewoon niet getrokken worden.
Ik ben een twijfelgeval? Een twijfelgeval?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Kan er helegaar niets aan doen, maar voor mijn gevoel is dit topic al eens eerder geweest...

inclusief een aantal antwoorden van de eerste pagina die ik heb gelezen.. vast een deja vu monumentje...
ik heb een kind met ADHD en mogelijk PDD-NOS, hoogbegaafd maar niet op alle vlakken (lekker disharmonisch IQ)

en toen kwam ik iemand tegen; joh, hij is 'gewoon' een nieuwetijdskind...

eh... sja

Wat moet ik daarmee? Sommige dingen komen overeen, maar high sensitive person? Ja hoogsensitief als het op prikkels aankomt (de vaatwasser doet pijn aan zijn oren als ie draait, kleding in winkels zeer aan zijn ogen) maar hij 'verstaat' mijn stemmingn echt niet, daar heeft ie juist een beperking om aan te sluiten bij en af te stemmen op andere mensen.

Sja, als je denkt dat je zo bent, dan is dat voor jou toch zo?

Ik ben zelf niet zo zweverig aangelegd..... en ook niet zo labelgericht, ook al weet ik wat ik en mijn 2 kids opgeplakt gekregen hebben. Denk liever in gebruiksaanwijzingen
Heaven_ly kun je aangeven over jezelf wat je denk dat verklaard wordt door de term nieuwetijdskinderen? Of zijn er aspecten/eigenschappen waar je over gelezen hebt waar je meer over wilt weten? Dan is het makkelijker om er meer over te vertellen of je evt. Boekentips o.i.d. Te geven. Ik heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of je hier zelf al iets meer over had gezegd.
Het kan best goed zijn om jezelf een keer door een andere bril te bekijken. Ik denk persoonlijk dat je niet veel wijzer wordt van de term 'nieuwetijdskinderen', maar misschien kan jij je wel vinden in al die dingen waar ze in geloven.

Uit de test komt bij mij 6/40.

Had mijn moeder toch ongelijk.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
[quote]ergo_sum schreef op 06 maart 2012 @ 19:06:

Heaven_ly kun je aangeven over jezelf wat je denk dat verklaard wordt door de term nieuwetijdskinderen? Of zijn er aspecten/eigenschappen waar je over gelezen hebt waar je meer over wilt weten? Dan is het makkelijker om er meer over te vertellen of je evt. Boekentips o.i.d. Te geven. Ik heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of je hier zelf al iets meer over had gezegd.[/quote

Er zijn bepaalde dingen waar ik me in herken maar bepaalde dingen ook helemaal niet.

Als ik naar de eigenschappen kijk dan herken ik creativiteit, het moeilijk onderscheiden tussen fantasie en werkelijkheid (dan denk ik aan films soms kan een film zo indrukwekkend zijn dat ik aan het nadromen ben), verbondheid met ales wat leeft, niet kunnen verdragen van holle autoriteiten ook heb ik soms paranormale ervaringen.

Maar ik kan me bijvoorbeeld niet herkennen in de vier typen indigo kinderen, er is een humanist, artiest, interdimensionaal, conceptueel.
En levert je dat problemen op? Je kan natuurlijk op zoek gaan naar hoe het heet maar belangrijker lijkt me versterken wat je iets oplevert, bijvoorbeeld vormgeven aan je creativiteit. En aanleren of verdiepen in technieken waardoor je je onderscheidingsvermogen goed leert te gebruiken, dat is handig mbt tot afsluiten van wat je niet in je wilt hebben, paranormale ervaringen bijvoorbeeld. Hoogsensitiviteit als kracht van carolina bont is een vrij praktisch, zeer onformatief en weinig zweverig boek wat je zou kunnen lezen hierover. En goed voor jezelf zorgen, niet blowen bijvoorbeeld ( geen idee of je dat wel eens doet natuurlijk) maar dat versterkt dat soort ervaringen mogelijk negatief en gevoelige mensen kunnen dan ook snel ontsporen. Hoop dat je er iets aan hebt!
quote:ergo_sum schreef op 06 maart 2012 @ 21:36:

En levert je dat problemen op? Je kan natuurlijk op zoek gaan naar hoe het heet maar belangrijker lijkt me versterken wat je iets oplevert, bijvoorbeeld vormgeven aan je creativiteit. En aanleren of verdiepen in technieken waardoor je je onderscheidingsvermogen goed leert te gebruiken, dat is handig mbt tot afsluiten van wat je niet in je wilt hebben, paranormale ervaringen bijvoorbeeld. Hoogsensitiviteit als kracht van carolina bont is een vrij praktisch, zeer onformatief en weinig zweverig boek wat je zou kunnen lezen hierover. En goed voor jezelf zorgen, niet blowen bijvoorbeeld ( geen idee of je dat wel eens doet natuurlijk) maar dat versterkt dat soort ervaringen mogelijk negatief en gevoelige mensen kunnen dan ook snel ontsporen. Hoop dat je er iets aan hebt!Drugs heb ik altijd vermeden omdat ik bang ben dat ik de controle kwijt raak. Bedankt voor je tips. Ben jij hooggevoelig? en indien ja wat zijn je ervaringen?
Oh gelukkig maar! Ja dat ben ik, tenminste zo zou je het kunnen noemen :Imao: maar mijn ervaringen kan ik niet zo op schrijven, te veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven