Nieuwetijdskinderen

05-03-2012 21:37 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand te horen gekregen dat ik erg lijk op een nieuwetijdskind. Geen idee waarom helaas kan ik niet meer navragen. Sindsdien houdt het me erg bezig. Op internet kan ik wel wat informatie vinden. Toch vraag ik me af of er meer mensen die bekend zijn op dit gebied.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Mijn ervaring is dat men heel graag labeltjes plakt en heel graag een (eigen) kind als 'bijzonder' of 'anders' bestempelt, zonder echte duidelijke onderbouwing wat zo een labeltje nu eigenlijk inhoudt.

Dus begin maar, WAT is een nieuwetijdskind?

En hoe kom je er zo bij dat jij daarop lijkt? Wat vind je daarvan?
Goeie post van Zwarte Zwanen.
Iemand popcorn?
Labeltjes worden snel geplakt ben ik helemaal met je eens.

Op dit moment kan ik niet zoveel details vinden over de eigenschappen van nieuwetijdskinderen. Heb geen idee waarom ik dit labeltje krijg. Ik hoop door middel van deze topic iets meer te weten te komen,
Moet jij dan niet allang in bed liggen?
Kenmerken

Nieuwetijdskinderen of sterrenkinderen is de verzamelnaam voor alle kinderen die te herkennen zijn aan een groot aantal kenmerken. Daar naast zijn ze te verdelen in twee groepen en wel de Indigo’s of de Kristalkinderen. De vraag blijft of ze sinds kort hier zijn of al veel langer op aarde geboren worden. Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Men is in de media pas aandacht gaan schenken aan deze kinderen toen bleek dat er steeds meer gevallen waren van ADHD. Naar mijn mening zijn ze er altijd al geweest.

Een aantal kenmerken betreft beide groepen waar iedereen het over eens is:

■Hooggevoelig (HSP- High sensitive person)

■Aangeboren wijsheid

■Uiterst alert

■Spiritueel onderlegd

■Intuïtief

Oh lord....
Weet je zeker dat je klaar bent voor alle reacties?

Die zijn niet allemaal even leuk... Niet iedereen op het forum heeft iets met "nieuwetijdskinderen"

Ik wel...
Zou je graag een nieuwetijdskind zijn? Waarom neem je deze opmerking zo serieus?
quote:mjdh schreef op 05 maart 2012 @ 21:41:

Iemand popcorn?Hangt ervan af heb je zout of zoet?
http://www.snu-nieuwetijd ... 0nieuwetijdskinderen.html
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Annelize, zeggen ze ook hoe die ''aangeboren wijsheid'' is aangetoond?
quote:Vl43inder schreef op 05 maart 2012 @ 21:42:

Moet jij dan niet allang in bed liggen?mag vanavond opblijven
Mmm, dacht dat nieuwetijdskinderen al weer ouderwets waren...

Even zonder gekheid, ik denk dat je op andere websites meer informatie kunt vinden dan hier. Bedenk wel dat je vooral jezelf bent. Een labeltje kan ook erg belemmeren
quote:Annelize schreef op 05 maart 2012 @ 21:43:

Kenmerken

Nieuwetijdskinderen of sterrenkinderen is de verzamelnaam voor alle kinderen die te herkennen zijn aan een groot aantal kenmerken. Daar naast zijn ze te verdelen in twee groepen en wel de Indigo’s of de Kristalkinderen. De vraag blijft of ze sinds kort hier zijn of al veel langer op aarde geboren worden. Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Men is in de media pas aandacht gaan schenken aan deze kinderen toen bleek dat er steeds meer gevallen waren van ADHD. Naar mijn mening zijn ze er altijd al geweest.Wát? Al veel langer op aarde geboren worden? Wat houdt dat in?
Gezien je je dit afvraagt na een opmerking van een ander denk ik eerder dat je onzeker bent.
quote:nellaaa schreef op 05 maart 2012 @ 21:45:

Annelize, zeggen ze ook hoe die ''aangeboren wijsheid'' is aangetoond?Ik heb gegoogled op 'nieuwetijdsekinderen', maar ik geloof dat dit onderwerp een beetje in mijn allergie ligt, wat dit topic niet ten goede komt. Het lijkt me beter dat ik hier weer verdwijn
Ik ken een kind in de zeer nabije omgeving met het label nieuwetijdskind. Het is een enig kind, razend intelligent en haar beide ouders dik de baas.

Verder is het eigenlijk een gewoon kind, wat speelt, lacht, huilt, moe wordt en geen zuurkool lust.

Al het ' ach en oeh' en speciaal en bijzonder vind ik weinig toevoegen. Het is in mijn ogen een meisje met een sterke wil die eigenlijk meer sturing behoeft dan ze thuis kan krijgen. Dat ligt niet aan het kind, dat ligt aan de ouders.
Was die 'iemand' niet gewoon iemand die een nieuwe versiertruc probeerde? Kan me zo voorstellen dat zo'n openingszin bij sommige personen best wel werkt namelijk.
quote:Merelin schreef op 05 maart 2012 @ 21:46:

[...]

Wát? Al veel langer op aarde geboren worden? Wat houdt dat in?Ik denk dat het inhoud dat ze toch niet zo nieuw zijn, als ze claimen dat ze zijn
quote:Annelize schreef op 05 maart 2012 @ 21:48:

[...]

Ik heb gegoogled op 'nieuwetijdsekinderen', maar ik geloof dat dit onderwerp een beetje in mijn allergie ligt, wat dit topic niet ten goede komt. Het lijkt me beter dat ik hier weer verdwijn Kijk, en dat is aangeboren wijsheid... Zelfkennis...
quote:secondhandsuus schreef op 05 maart 2012 @ 21:44:

Weet je zeker dat je klaar bent voor alle reacties?

Die zijn niet allemaal even leuk... Niet iedereen op het forum heeft iets met "nieuwetijdskinderen"

Ik wel...

ik wil polsen of er mensen ervaring hebben met dit label.

En wat de overige reacties betreft als mensen er lol in zien.

Dan vind ik dat best.

Wat zijn jouw ervaringen?
Hoe oud ben je? Ik heb ergens ooit ergens gelezen dat de generatie die nu tussen de 28 en 20 jaar is Indigo kinderen bevat en dat die ter voorbereiding kwamen op de kristalkinderen die er nu pas zijn.

Indigo kinderen zouden zogenaamd de systemen om willen gooien en "anders" zijn. Ze maken de weg vrij voor kristalkinderen. Of zoiets..........

Of het waar is: Zal me een worst wezen . Als jij het maar leuk vindt To.
quote:Merelin schreef op 05 maart 2012 @ 21:46:

[...]

Wát? Al veel langer op aarde geboren worden? Wat houdt dat in?Ik moet opeens denken aan zo'n film waar in een dorp opeens 12 identieke (alien) kindjes geboren werden.....
Ik vind het vooral geneuzel. Ook al bestaat het: nou èn? Verandert er dan wezenlijk iets in je leven, met zo'n label? Nee toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven