Omgaan met verleden

05-07-2012 21:37 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het verleden slachtoffer geworden van misbruik zowel geestelijk als lichamelijk. Heb hier therapie voor gehad en dat ging lang goed tot ik mijn huidige vriend leerde kennen sommige blikken brengen me terug naar het verleden en dan stoot ik hem af. Daar gaat hij nog goed mee om maar het is niet eerlijk tegenover hem hoe kan ik hiermee omgaan? Heeft iemand ervaring met EMDR?
EMDR is iets wat je moet overleggen met je behandelaar. Je kunt hier wel 10 juichende reacties krijgen, maar als het niet bij je past kan het ook heel averechts werken. Alleen je behandelaar kan beoordelen of jij geschikt bent voor EMDR.
Wat achnein zegt. Mij heeft het heel erg geholpen, maar ik ken ook mensen die het helemaal niks vonden. Idd overleggen met je behandelaar dus. Succes met alles.
hoi, wat rot voor je..

ook ik ben slachtoffer geweest, misbruikt op alle mogelijke manieren helaas...

Ik ben behandeld met EMDR, ik persoonlijk vond het niks, al heeft het in het begin weer geholpen.

maar dat is voor iedereen weer anders hoe je reageerd..

idd overleggen is de beste optie.

en veel praten met je vriend.

vooral niks laten opdringen.

ik heb gister voor het eerst in een kleine 4 jaar weer seks gehad, de eerste keer na het misbruik.

mijn angsten overwonnen, zo mooi!

het is belangrijk dat je je vriend compleet vertrouwd , dat vergt tijd en zal moeten groeien.

neem vooral de tijd ervoor om dit te verwerken, het is niet niks!

veel sterkte ermee!
Hoi,

Even een reactie als man zijnde..

Ik ben dus als jong jochie (7-8 jaar) regelmatig seksueel misbruikt.

Heb dit na ruim 25 jaar (zo'n tien jaar geleden) als eerste tegen mijn vrouw verteld. Dit misbruik heeft ook als een rode draad door mijn leven gelopen.

Mijn vrouw en ik hebben samen met de dader gesproken, dat hielp mij overigens ook enorm met de verwerking...

Onlangs had ik toch weer een slechte periode en heb EMDR gehad. Ik zat meer met de latere gevolgen van mijn misbruik (met name promiscue gedrag op zéér jonge leeftijd).

Omdat ik toch weer behoorlijk in de put geraakt was, heeft de arts mij medicatie voorgeschreven.

In combinatie met gesprekken en een EMDR behandeling, gaat het nu weer de goede kant op.

Bij mij heeft EMDR dus wel degelijk geholpen om bepaalde gedragingen met bijbehorende beelden uit vroegere tijden nu wat "luchtiger" te kunnen zien.

In ieder geval prettig te horen dat je vriend je hierin begrijpt en steunt. Blijf vooral praten! Maakt niet uit hoe vaak en hoe lang. Echt, dat helpt vaak het beste.

Ik kan mijn vrouw wakker maken voor iets waar ik mee zit! Ze neemt alle tijd en met haar nuchterheid, zie ik dan alles toch vaak weer wat zonniger in.

Vergeten doe je zoiets nooit meer.....In mijn geval is het al zo'n 40 jaar geleden, maar er zijn voldoende manieren om hier toch goed mee verder te kunnen, waarvan EMDR er (bij mij) dus één van is.

Succes!
Wat naar dat je soms weer terug gaat naar je verleden..

Ik heb een jaar geleden EMDR therapie gehad en heeft me erg goed geholpen! De dag dat ik een sessie had en de dag erna waren vaak wel zwaar voor me. Was snel moe en best prikkelbaar maar dat is ook wel weer logisch. Maar al met al EMDR positief ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven