Opname ggz morgen.
maandag 1 februari 2016 om 16:14
maandag 1 februari 2016 om 18:46
Bedankt allemaal.
Ik ben niet zo'n dagboek type
Misschien kan ik dit topic gebruiken als een soort dagoverzicht ofzo iedere dag.
Het vooruitzicht te kunnen slapen. En dan rustig zonder dromen en het monster.
Uit jullie reacties begrijp ik dat dat mogelijk is.
En inderdaad het is een vrijwillige opname dus als ik medicatie niet wil of te zwaar vind moet ik dat zeggen.
Ik ben niet zo'n dagboek type
Misschien kan ik dit topic gebruiken als een soort dagoverzicht ofzo iedere dag.
Het vooruitzicht te kunnen slapen. En dan rustig zonder dromen en het monster.
Uit jullie reacties begrijp ik dat dat mogelijk is.
En inderdaad het is een vrijwillige opname dus als ik medicatie niet wil of te zwaar vind moet ik dat zeggen.
maandag 1 februari 2016 om 21:05
maandag 1 februari 2016 om 21:18
Je kunt ook vragen of er medicatie is die je gedachten (en het monster) een beetje in bedwang kan krijgen, en dan alleen voor het slapengaan, zodat je rustiger bent als je in slaap valt. En dan als doel/hulpvraag 'leren om zelf het monster in bedwang te houden, zonder pillen'.
Mij helpt het vaak om medicatie ofwel te zien als iets tijdelijks, ofwel als een middel om het diepere probleem aan te kunnen pakken. Misschien helpt dat jou ook?
Mij helpt het vaak om medicatie ofwel te zien als iets tijdelijks, ofwel als een middel om het diepere probleem aan te kunnen pakken. Misschien helpt dat jou ook?
maandag 1 februari 2016 om 21:45
maandag 1 februari 2016 om 22:07
Allesmag: een vriendin van mij heeft idd zo'n situatie gehad (ik weet even niet hoe ik het anders moet benoemen). Bij haar hielp het dat er een combinatie was tussen medicatie en dingen die ze zelf kon doen. Dat maakt dat ze zich zelfstandiger blijft voelen. Dus dan zou mijn advies zijn om uit te zoeken wat je je zelf kunt doen om je zelfstandigheid zo veel mogelijk te behouden. En om medicatie te zien als een middel om dat te bereiken.
Omdat to het nu vooral over slaapproblemen heeft, en ik uit ervaring weet dat dat ook met indien-nodig-medicatie, en omdat to zo bang is voor medicatie, probeerde ik haar wat moed in te praten. Daar kwam dus mijn verhaal over tijdelijke oplosding vandaan.
To: medicatie kan tijdelijk of incidenteel zijn, maar ook onderdeel van het pakket met manieren om het monster voor altijd in een hok te krijgen. In beide gevallen: praat erover!
Omdat to het nu vooral over slaapproblemen heeft, en ik uit ervaring weet dat dat ook met indien-nodig-medicatie, en omdat to zo bang is voor medicatie, probeerde ik haar wat moed in te praten. Daar kwam dus mijn verhaal over tijdelijke oplosding vandaan.
To: medicatie kan tijdelijk of incidenteel zijn, maar ook onderdeel van het pakket met manieren om het monster voor altijd in een hok te krijgen. In beide gevallen: praat erover!
maandag 1 februari 2016 om 22:23
Lieverd, ik werk zowel als behandelaar (therapeut) met jouw doelgroep, als dat ik er zelf ook 'lid' van ben wegens zwangerschapsdepressies.
Ik gebruik zelf ook wel eens slaapmedicatie want heb ook een groot probleem met slapen. Vanuit beide optieken vind ik het iets dat echt kan helpen. Ik kan dan na een nacht met 6 uur slaap (ipv 1 of 2 in slechte tijden) weer beter tegen een stootje en een zombie? Nee, mijn partner vindt t een verademing. Ik ben veel leuker zo. Laat je alsjeblieft niet bang voor medicatie worden. Als het goed is start je met een lichte dosering, dat zou al veel voor je kunnen doen. Echt supergoed van je dat je dit gaat doen.
Ik gebruik zelf ook wel eens slaapmedicatie want heb ook een groot probleem met slapen. Vanuit beide optieken vind ik het iets dat echt kan helpen. Ik kan dan na een nacht met 6 uur slaap (ipv 1 of 2 in slechte tijden) weer beter tegen een stootje en een zombie? Nee, mijn partner vindt t een verademing. Ik ben veel leuker zo. Laat je alsjeblieft niet bang voor medicatie worden. Als het goed is start je met een lichte dosering, dat zou al veel voor je kunnen doen. Echt supergoed van je dat je dit gaat doen.
maandag 1 februari 2016 om 22:24
Knap dat je de stap zet. Mijn tips (beroepsmatig): bespreek wie van je familie of naasten je bij je behandeling wilt betrekken en op welke manier. Vind je het bijvoorbeeld prettig dat je contactpersoon diegene af en toe belt? Welke mensen uit je omgeving mogen wat jou betreft zelf bellen om informatie over jou te vragen?
En verder: stel je vragen en spreek verwachtingen uit, waar ze ook over gaan. Ik heb veel behandelingen hierop stuk zien lopen. Als je iets niet uitspreekt, ga je er in je hoofd invulling aan geven en kunnen teleurstellingen ontstaan. Het gesprek aan gaan wordt bij ons altijd aangemoedigd.
Succes!
En verder: stel je vragen en spreek verwachtingen uit, waar ze ook over gaan. Ik heb veel behandelingen hierop stuk zien lopen. Als je iets niet uitspreekt, ga je er in je hoofd invulling aan geven en kunnen teleurstellingen ontstaan. Het gesprek aan gaan wordt bij ons altijd aangemoedigd.
Succes!
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 1 februari 2016 om 22:28
Ik vind het heel stoer en moedig dat je deze beslissing hebt genomen. Hopelijk krijg je de rust die je nodig hebt en verdient.
Zet 'em op!!
Ps. Misschien een idee om, mocht je het van je af willen schrijven, een blog te beginnen voor lotgenoten. Zo heb je overdag misschien ook wat afleiding in het uitzoeken hoe het werkt, voel je je nuttig en geeft het je een doel elke dag?
Zet 'em op!!
Ps. Misschien een idee om, mocht je het van je af willen schrijven, een blog te beginnen voor lotgenoten. Zo heb je overdag misschien ook wat afleiding in het uitzoeken hoe het werkt, voel je je nuttig en geeft het je een doel elke dag?
dinsdag 2 februari 2016 om 10:48
Het is er door. Straks om 13.00 melden.
Heb vannacht een verschrikkelijke nacht gehad. ik zou zo graag weer willen slapen.
Nu de knoop erdoor is is het monster boos.
Heel boos. Ik heb nog nooit zoveel paniek gehad.
M'n tas is gepakt. Eigen kussen mee. Dingetjes om te doen.
ik hou jullie op de hoogte.
Heb vannacht een verschrikkelijke nacht gehad. ik zou zo graag weer willen slapen.
ik hou jullie op de hoogte.
dinsdag 2 februari 2016 om 11:22
Ik denk dat Monster boos is omdat jij de nu stappen neemt om hem zijn macht af te pakken. Monster wil het graag voor het zeggen houden, en is nu boos omdat jij je leven terug wil.
Monster klinkt mij op deze manier in de oren als een verwend kind dat hoognodig een lesje moet leren. Ken je de film Nanny McPhee? Nou, Monster gaat net zo hard in protest als die kinderen... En jij bent net zo uitgeput als de ouder in die film. Dus nu heb je Nanny McPhee erbij gehaald, en dat vindt Monster niet zo leuk.
Maar... jij wil je leven terug! En dat begint met slapen. Dat lukt je niet zelf, dus ga je daar hulp bij zoeken. En dat is echt heel erg goed van je!!
We hebben een Z
We hebben een U
We hebben een S
We hebben een T
We hebben een E
We hebben een R
Goooooo Zuster!!!
Monster klinkt mij op deze manier in de oren als een verwend kind dat hoognodig een lesje moet leren. Ken je de film Nanny McPhee? Nou, Monster gaat net zo hard in protest als die kinderen... En jij bent net zo uitgeput als de ouder in die film. Dus nu heb je Nanny McPhee erbij gehaald, en dat vindt Monster niet zo leuk.
Maar... jij wil je leven terug! En dat begint met slapen. Dat lukt je niet zelf, dus ga je daar hulp bij zoeken. En dat is echt heel erg goed van je!!
We hebben een Z
We hebben een U
We hebben een S
We hebben een T
We hebben een E
We hebben een R
Goooooo Zuster!!!
dinsdag 2 februari 2016 om 11:25
dinsdag 2 februari 2016 om 12:21
quote:ZusterClivia91 schreef op 02 februari 2016 @ 10:48:
ik hou jullie op de hoogte.Zet door he!! Monster kan alleen boos zijn omdat jij gaat winnen, jij krijgt de rust en regie weer terug in je leven.
ik hou jullie op de hoogte.Zet door he!! Monster kan alleen boos zijn omdat jij gaat winnen, jij krijgt de rust en regie weer terug in je leven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 2 februari 2016 om 14:41
Nou ik ben op m'n kamer. Vriend is net weg.
Heb net eerst een potje zitten janken.
Arts komt zo nog lichamelijk onderzoek doen en ik krijg straks nog een rondleiding.
Ik weet het ff allemaal niet meer.
Iedereen inclusief jullie vertellen dat het goed is.
Dat zal dan ook wel zo zijn.
Maar het voelt verschrikkelijk. Ik mis m'n vriend en de poezen nu al.
Arts komt zo nog lichamelijk onderzoek doen en ik krijg straks nog een rondleiding.
dinsdag 2 februari 2016 om 14:56
quote:ZusterClivia91 schreef op 02 februari 2016 @ 14:41:
De eerste stap is gezet. Laat de rest van de dag en avond maar even gewoon gebeuren.
Heb je een kamer voor jezelf? Kun je je kamer een beetje "eigen maken"?
De eerste stap is gezet. Laat de rest van de dag en avond maar even gewoon gebeuren.
Heb je een kamer voor jezelf? Kun je je kamer een beetje "eigen maken"?
dinsdag 2 februari 2016 om 14:58