Opname ggz morgen.
maandag 1 februari 2016 om 16:14
maandag 1 februari 2016 om 17:08
Dankjewel allemaal.
Het voelt totaal niet als een stap naar betere tijden. Doe het nu vooral omdat ik continu bang ben en dus niet slaap. M'n vriend is 24/7 met me bezig.
Ik weet niet hoe je zo'n afdeling noemt. Het is voor minimaal 1 week tot maximaal 6. Daarna word er verder gekeken.
Vooral om tot rust te komen en te slapen.
Ik zit zelf in de zorg( ouderen) dus weet vanuit m'n opleiding en vanuit m'n werk wel wat erover maar toch blijft het eng.
ik ben inderdaad gewaarschuwd dat er van alles en nog wat aan problematiek rondloopt
Ik denk dat ik dat en de nachten het engste vind.
Ik zorg inderdaad voor makkelijke kleding en m'n eigen douche spullen. Mag m'n telefoon mee nemen. En neem denk maar wat kleurboeken en puzzelboekjes mee.
Ik ben als de dood dat ik medicijnen krijg om te slapen en een zombie word.
Het voelt totaal niet als een stap naar betere tijden. Doe het nu vooral omdat ik continu bang ben en dus niet slaap. M'n vriend is 24/7 met me bezig.
Ik weet niet hoe je zo'n afdeling noemt. Het is voor minimaal 1 week tot maximaal 6. Daarna word er verder gekeken.
Vooral om tot rust te komen en te slapen.
Ik zit zelf in de zorg( ouderen) dus weet vanuit m'n opleiding en vanuit m'n werk wel wat erover maar toch blijft het eng.
ik ben inderdaad gewaarschuwd dat er van alles en nog wat aan problematiek rondloopt
Ik denk dat ik dat en de nachten het engste vind.
Ik zorg inderdaad voor makkelijke kleding en m'n eigen douche spullen. Mag m'n telefoon mee nemen. En neem denk maar wat kleurboeken en puzzelboekjes mee.
maandag 1 februari 2016 om 17:09
quote:vivajaline schreef op 01 februari 2016 @ 17:05:
ohh jaa je eigen dekbed en lakens vond ik ook heel fijn!
medicijnen is niet gezegd dat je die niet in eigen beheer mag houden
ik mocht het in de ene kliniek wel zelf beheren en in de anderen nietJa. Wat ik uiteraard bedoel, is dat je bij binnenkomst moet laten zien wat je bij je hebt, dat wordt met de arts besproken en wat je evt zelf mag houden krijg je terug, de rest niet. Zij bepalen, niet jij als patient.
ohh jaa je eigen dekbed en lakens vond ik ook heel fijn!
medicijnen is niet gezegd dat je die niet in eigen beheer mag houden
ik mocht het in de ene kliniek wel zelf beheren en in de anderen nietJa. Wat ik uiteraard bedoel, is dat je bij binnenkomst moet laten zien wat je bij je hebt, dat wordt met de arts besproken en wat je evt zelf mag houden krijg je terug, de rest niet. Zij bepalen, niet jij als patient.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 1 februari 2016 om 17:14
quote:ZusterClivia91 schreef op 01 februari 2016 @ 17:08:
Ik als behandelaar hoop dat ze je voor de eerste dagen juist wel iets geven, om deze troosteloze cirkel even te kunnen doorbreken en wat tot rust te komen. De kracht van slaap en goed uitrusten moet je niet onderschatten. Vermoeidheid en "monsters" krijgen meer grip in een uitgeputte geest. Van slapen word je geen zombie.
Als je je om wat voor reden dan ook tóch een zombie voelt, dan geef je dat aan, alles wat je voelt en als niet prettig ervaart dat geef je aan en maak je bespreekbaar. Belangrijkste les van tante VC tot zover.
Ik als behandelaar hoop dat ze je voor de eerste dagen juist wel iets geven, om deze troosteloze cirkel even te kunnen doorbreken en wat tot rust te komen. De kracht van slaap en goed uitrusten moet je niet onderschatten. Vermoeidheid en "monsters" krijgen meer grip in een uitgeputte geest. Van slapen word je geen zombie.
Als je je om wat voor reden dan ook tóch een zombie voelt, dan geef je dat aan, alles wat je voelt en als niet prettig ervaart dat geef je aan en maak je bespreekbaar. Belangrijkste les van tante VC tot zover.
maandag 1 februari 2016 om 17:16
Super dapper van je joh! En waarschijnlijk de juiste stap als je echt het gevoel hebt dat je niet meer kan, geen energie hebt om te vechten. Het is heerlijk (ookal voelt het misschien doodeng) om het even uit handen te kunnen geven en je programma een poosje te laten bepalen door andere mensen die er voor jou zijn. Succes, sterkte!
maandag 1 februari 2016 om 17:17
O ja, mocht je toch nog dingen vergeten zijn, (eigen dekbed zou ik niet direct meeslepen, ik heb in een kliniek gewerkt met duur Italiaans beddengoed) dan kan dat altijd nog later aangeleverd worden door bijv je vriend. Dus je favo kussen, warmwaterzak, deken, etc etc, kan wel even wachten, als hetgeen voorhanden is je niet bevalt. Ga eerst maar es rustig ervaren.
maandag 1 februari 2016 om 17:37
quote:Very__Cherry schreef op 01 februari 2016 @ 17:26:
Schrijven we nog mee....?
Uhmmmmm ik was aan het meelezen
Ik heb wel eens in het ziekenhuis gelegen en ik had toen geen tablet maar voor mij zou het heel belangrijk zijn dat ik de persoon kan mailen of bellen hoe het met mijn katten is. En verder is alles al gezegd denk ik, ik zou nog een eigen geurtje willen meenemen, lekker vertrouwde dingen om je heen, eigen make-up, kleding, en dat soort dingetjes. En vond het fijn om wat bekende via mobiel te kunnen bellen.
Maar het is totaal niet vergelijkbaar een ziekenhuis of waar TO naar toe gaat.
Ik had mazzel en had heerlijk eten in het ziekenhuis. Misschien wil je nog iets lekkers meenemen van chocolade, drop of iets anders.
Maar dat zijn ook dingen dat als je daar bent en iets mist, je kan vragen of iemand nog wat spulletjes brengt.
Vind het een dapper besluit van je en ik hoop dat je daar lekker slaapt iig en geholpen kan worden om te dealen met `het monster` in je hoofd.
liefs XXX
Schrijven we nog mee....?
Uhmmmmm ik was aan het meelezen
Ik heb wel eens in het ziekenhuis gelegen en ik had toen geen tablet maar voor mij zou het heel belangrijk zijn dat ik de persoon kan mailen of bellen hoe het met mijn katten is. En verder is alles al gezegd denk ik, ik zou nog een eigen geurtje willen meenemen, lekker vertrouwde dingen om je heen, eigen make-up, kleding, en dat soort dingetjes. En vond het fijn om wat bekende via mobiel te kunnen bellen.
Maar het is totaal niet vergelijkbaar een ziekenhuis of waar TO naar toe gaat.
Ik had mazzel en had heerlijk eten in het ziekenhuis. Misschien wil je nog iets lekkers meenemen van chocolade, drop of iets anders.
Maar dat zijn ook dingen dat als je daar bent en iets mist, je kan vragen of iemand nog wat spulletjes brengt.
Vind het een dapper besluit van je en ik hoop dat je daar lekker slaapt iig en geholpen kan worden om te dealen met `het monster` in je hoofd.
liefs XXX
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 1 februari 2016 om 17:45
Wat betreft medicatie: ik heb zelf iets om te slapen. Is een pammetje, een van de gebruikelijkste (weet niet of ik het hier mag noemen). Wat ik daarvan merk is dat ik er heel goed van slaap. De dag erna ben ik alleen een zombie als ik minder uren heb gemaakt dan waarvoor ik heb geslikt (dus minder dan 8 uur). Daarna ben ik nog wel een paar uur prettig ontspannen en rustig, maar absoluut geen zombie. Wel merk ik dat ik me dan wat minder goed kan concentreren en eerder spelfouten maak e.d. Meestal kan ik dat oplossen met een kop koffie of een glas cola. Enige waar ik echt mee wacht tot ik zeker weet dat het spul is uitgewerkt is auto rijden (ik hou nu 12-14 uur na inname aan).
Wat ik mee zou nemen:
Iets om te doen met m'n handen (kleurboek + potloden, handwerkje oid)
Een boekje om in te schrijven
Telefoon
iPod of mp3-speler
Makkelijke kleren
Iets te snoepen
Eigen thee
Leesboek (voor het geval je hoofd er naar staat)
Postpapier, enveloppen en postzegels (zodat je een brief kunt schrijven als er geen internet is)
Foto's
Maandverband/tampons
Wat ik mee zou nemen:
Iets om te doen met m'n handen (kleurboek + potloden, handwerkje oid)
Een boekje om in te schrijven
Telefoon
iPod of mp3-speler
Makkelijke kleren
Iets te snoepen
Eigen thee
Leesboek (voor het geval je hoofd er naar staat)
Postpapier, enveloppen en postzegels (zodat je een brief kunt schrijven als er geen internet is)
Foto's
Maandverband/tampons
maandag 1 februari 2016 om 17:51
Ik ben meermaals opgenomen geweest. Bij mij waren dat alle crisisopnames waarbij ik niet altijd de tijd heb gehad om rustig in te pakken dus het is heel fijn dat jij dat wel kan.
Ik zag al veel goede adviezen en ik zou iets toe willen voegen wat misschien heel vreemd klinkt maar mocht je een knuffel hebben waar je nog een soort van band mee heb neem die zeker mee.
Ikzelf ben nogal gehecht aan mijn eigen kussen dus die heb ik meegenomen. Ik las dat je van plan was kleurboeken mee te nemen, goed plan! Soms liggen daar ook nog wel kleurplaten (mandala) maar eigen materiaal is gewoon fijn.
Vraag goed na of er wifi is. Dat wisselde bij mij ook nog wel eens. Soms was er ook een algemene computer waar je achter kon als je internet wilde.
Verder heb ik meegemaakt dat ik een kamer voor mij alleen had maar ook dat ik een kamer moest delen. Dat laatste vond ikzelf erg moeilijk vooral omdat ik mijzelf vaak in slaap huilde en dat kon dus niet. Gevolg was nachtenlang niet kunnen slapen. Maar hou er rekening mee dat dit dus een mogelijkheid is.
Bij de plaatsen waar ik ben geweest lag meestal ook wel een puzzel die je kon maken dat vond ik altijd wel fijn.
Wees niet bang voor medicatie. Ik heb zowel als cliënt als op mijn werk veel mensen gezien die medicatie slikken maar een zombie ben ik nog niet tegen gekomen. Er wordt erg op gelet of er de juiste hoeveelheid en soort wordt voorgeschreven. In jouw geval zal even bijslapen juist heel positief kunnen werken.
Ik slik nu ook nog diverse soorten medicatie (sterker nog ik slik al ad sinds ik 15 ben) en niemand vind mij een zombie (ja navraag gedaan haha)
Succes!
Ik zag al veel goede adviezen en ik zou iets toe willen voegen wat misschien heel vreemd klinkt maar mocht je een knuffel hebben waar je nog een soort van band mee heb neem die zeker mee.
Ikzelf ben nogal gehecht aan mijn eigen kussen dus die heb ik meegenomen. Ik las dat je van plan was kleurboeken mee te nemen, goed plan! Soms liggen daar ook nog wel kleurplaten (mandala) maar eigen materiaal is gewoon fijn.
Vraag goed na of er wifi is. Dat wisselde bij mij ook nog wel eens. Soms was er ook een algemene computer waar je achter kon als je internet wilde.
Verder heb ik meegemaakt dat ik een kamer voor mij alleen had maar ook dat ik een kamer moest delen. Dat laatste vond ikzelf erg moeilijk vooral omdat ik mijzelf vaak in slaap huilde en dat kon dus niet. Gevolg was nachtenlang niet kunnen slapen. Maar hou er rekening mee dat dit dus een mogelijkheid is.
Bij de plaatsen waar ik ben geweest lag meestal ook wel een puzzel die je kon maken dat vond ik altijd wel fijn.
Wees niet bang voor medicatie. Ik heb zowel als cliënt als op mijn werk veel mensen gezien die medicatie slikken maar een zombie ben ik nog niet tegen gekomen. Er wordt erg op gelet of er de juiste hoeveelheid en soort wordt voorgeschreven. In jouw geval zal even bijslapen juist heel positief kunnen werken.
Ik slik nu ook nog diverse soorten medicatie (sterker nog ik slik al ad sinds ik 15 ben) en niemand vind mij een zombie (ja navraag gedaan haha)
Succes!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 1 februari 2016 om 17:55
Zuster, een kliniek is er juist om je rust te geven en er voor te zorgen dat je ingesteld wordt op de juiste medicijnen. uiteraard in overleg met jou. Je gaat vrijwillig heen neem ik aan? Dan hoef je niets te nemen wat je zelf niet wil. Laat je dus goed voorlichten en lees jezelf eerst goed in voordat je ergens aan begint.
Het is spannend maar bedoeld op je weer op weg te helpen en dat monster in je hoofd weer kleiner te maken zodat je hem daarna thuis weer zelf aankunt!
Heel veel sterkte.
Het is spannend maar bedoeld op je weer op weg te helpen en dat monster in je hoofd weer kleiner te maken zodat je hem daarna thuis weer zelf aankunt!
Heel veel sterkte.
niks moet en alles mag
maandag 1 februari 2016 om 17:56
Hier ook ervaring met opnames. De laatste was met een ibs dus wel een iets andere situatie maar ik denk wel een soortgelijke afdeling (alleen dan gesloten). Mijn ervaring is, dat na de ergste crisis eraf is, het best saai is op zo'n afdeling. Er is niet echt een dagprogramma (op ontbijt, lunch, avondeten na en heel soms dagopening en dagsluiting). Ik zou je dus zeker aanraden om wat mee te nemen om overdag te kunnen doen. Wat te knutselen, tablet of laptop met netflix en fijne schoenen om te kunnen wandelen (vaak zijn het mooie terreinen waarop de instelling ligt). Hopelijk heb je wat aansluiting met een van je mede cliënten, dat scheelt echt en dan is het soms zelfs gezellig.
Succes en dapper dat je de strijd met jezelf aangaat! Hier inmiddels bijna 4 jaar opnamevrij!
Succes en dapper dat je de strijd met jezelf aangaat! Hier inmiddels bijna 4 jaar opnamevrij!
maandag 1 februari 2016 om 18:09
Wat knap van je!
Ik werk zelf in een gesloten ggz instelling. Wij proberen de patient altijd op zijn/haar gemak te stellen.
Probeer daar aan toe te geven. Je gaf aan dat je tegen de nacht het meest op ziet.
Ook in de nacht zijn er altijd verpleegkundigen aanwezig. Als het nodig is zitten wij gerust de hele nacht naast iemands bed.
Zie medicatie niet als iets 'slechts'. Vaak is het nodig om tot rust te komen. Voordat mensen met ontslag gaan wordt de slaapmedicatie bij ons zo goed als afgebouwd.
Wat ik vooral bij de meeste mensen zie zijn;
- Eigen pyjama
- Kleding
- Dingen die zij lekker vinden snoepjes/chocola etc.
- Eigen douchespullen
- Fotos/kaarten om aan de muur op te hangen.
Heel veel succes morgen!
Ik werk zelf in een gesloten ggz instelling. Wij proberen de patient altijd op zijn/haar gemak te stellen.
Probeer daar aan toe te geven. Je gaf aan dat je tegen de nacht het meest op ziet.
Ook in de nacht zijn er altijd verpleegkundigen aanwezig. Als het nodig is zitten wij gerust de hele nacht naast iemands bed.
Zie medicatie niet als iets 'slechts'. Vaak is het nodig om tot rust te komen. Voordat mensen met ontslag gaan wordt de slaapmedicatie bij ons zo goed als afgebouwd.
Wat ik vooral bij de meeste mensen zie zijn;
- Eigen pyjama
- Kleding
- Dingen die zij lekker vinden snoepjes/chocola etc.
- Eigen douchespullen
- Fotos/kaarten om aan de muur op te hangen.
Heel veel succes morgen!