Ouders helpen?

woensdag 15 december 2010 om 12:29
Dit topic is niet als grap bedoeld.
Als ik tegen mijn ouders zeg dat ik daar geen zin in heb dan krijg ik als antwoord: "luie donder, jij wilt ook nooit iemand helpen" of iets in die richting.
Mijn ouders werken beide fulltime. Maar zelf werk ik ook, en ik doe daarnaast nog een studie. Zoveel tijd heb ik zelf ook niet over..
Als ik tegen mijn ouders zeg dat ik daar geen zin in heb dan krijg ik als antwoord: "luie donder, jij wilt ook nooit iemand helpen" of iets in die richting.
Mijn ouders werken beide fulltime. Maar zelf werk ik ook, en ik doe daarnaast nog een studie. Zoveel tijd heb ik zelf ook niet over..
woensdag 15 december 2010 om 12:34
Gut, ik kan me voorstellen als je bijvoorbeeld een weekend bij je ouders logeert je helpt met de dagelijkse dingen. Vaatwasser, keertje koken, stofzuiger erdoor etc. Maar je bent geen gratis werkster. Ik zou in zo'n geval de bezoekjes verkorten tot maximaal twee uur. Of ze eens bij jou thuis uitnodigen.
woensdag 15 december 2010 om 12:35
Als ze allebei fulltime werken kunnen ze toch ook wel een hulp in de huishouding nemen?
En jij werkt ook en volgt ook nog een studie en jij moet ook nog zelf je eigen huis schoon maken.
Wanneer moet jij volgens jou ouders hun huis schoon maken?
S'nachts of zo?
Ik vind het een hele egoistische reactie van je ouders.
En jij werkt ook en volgt ook nog een studie en jij moet ook nog zelf je eigen huis schoon maken.
Wanneer moet jij volgens jou ouders hun huis schoon maken?
S'nachts of zo?
Ik vind het een hele egoistische reactie van je ouders.
woensdag 15 december 2010 om 12:36
Als je bij je ouders gegeten hebt is het nog wel normaal dat je daarna helpt met de afwas. Het is raar van je ouders om te verwachten dat je het huishouden gaat doen of de boekhouding.
Als ze nou bejaard waren of hulpbehoefend maar dat zijn ze niet.
Sterker nog het is meestal andersom. Moeders willen hun op zich zelf wonende kinderen nog wel eens helpen omdat ze moeite hebben met loslaten.
Als ze nou bejaard waren of hulpbehoefend maar dat zijn ze niet.
Sterker nog het is meestal andersom. Moeders willen hun op zich zelf wonende kinderen nog wel eens helpen omdat ze moeite hebben met loslaten.
woensdag 15 december 2010 om 12:37
Hoeveel tijd breng je bij je ouders door?
Als het echt alleen om een bezoekje in het weekend gaat, vind ik het erg vreemd dat je ouders dit van je vragen. Zeker omdat ze zelf niets mankeren.
Had jij nou veel tijd en geen studie en baan, dan kan ik het begrijpen.
Nu begrijp ik het niet.
Wat doen je ouders op de momenten dat jij die zaken zou moeten regelen? Op de bank met een kop koffie? Of zijn ze weinig thuis?
Als het echt alleen om een bezoekje in het weekend gaat, vind ik het erg vreemd dat je ouders dit van je vragen. Zeker omdat ze zelf niets mankeren.
Had jij nou veel tijd en geen studie en baan, dan kan ik het begrijpen.
Nu begrijp ik het niet.
Wat doen je ouders op de momenten dat jij die zaken zou moeten regelen? Op de bank met een kop koffie? Of zijn ze weinig thuis?

woensdag 15 december 2010 om 12:39
Ik vind het niet gek dat je ouders van je verwachten dat je bijdraagt in het huishouden als je er bijvoorbeeld een heel weekend per week doorbrengt. De taken die ze van je verlangen vind ik daarbij helemaal niet buitensporig. Als je er echter geen zin in hebt, zou ik je bezoekjes aan je ouders drastisch terugschroeven tot ze ook inderdaad bezoekjes zijn, niet half inwonen.
woensdag 15 december 2010 om 12:42
Ik zou ze lekker in hun eigen sop laten gaar koken!
Is dat het idee van ik heb toen voor jou gezorgd en dat doe jij nu voor ons?
Niet meer doen! Dit gaat echt te ver hoor!
Als 1 van mijn ouders ziek is en de ander is werken of iets dan kom ik wel even langs om met de honden te wandelen of boodschappen doen en wat klusjes in huis.
Dat vinden mijn ouders soms als bezwaarlijk. Terwijl ik dit normaal vind.
Ik vind dat jij je een tijdje moet terug trekken en ze zien maar hoe ze het regelen. Moet niet gekker worden hoor. Wat als ze dadelijk 80 zijn?
Is dat het idee van ik heb toen voor jou gezorgd en dat doe jij nu voor ons?
Niet meer doen! Dit gaat echt te ver hoor!
Als 1 van mijn ouders ziek is en de ander is werken of iets dan kom ik wel even langs om met de honden te wandelen of boodschappen doen en wat klusjes in huis.
Dat vinden mijn ouders soms als bezwaarlijk. Terwijl ik dit normaal vind.
Ik vind dat jij je een tijdje moet terug trekken en ze zien maar hoe ze het regelen. Moet niet gekker worden hoor. Wat als ze dadelijk 80 zijn?
Het gras aan de overkant is niet groen.
woensdag 15 december 2010 om 12:43
Nu moet ik zeggen dat mijn beeld misschien een beetje gekleurd is, mijn ouders vroegen mij namelijk hetzelfde. Voor hun stond een structurele overnachting gelijk aan bewoner zijn, en dus vonden ze het niet meer dan logisch dat ik mijn steentje bijdroeg.
Ik had er echter ook geen zin in, dus na het eerste driekwart-jaar overnachtte ik niet meer bij mijn ouders, maar kwam ik er alleen nog voor verjaardagen.
Ik begrijp dat ze het vroegen. Ik begrijp ook dat ik er toen, en jij er nu, geen zin in hebt om dubbel huishoudwerk te doen. Dan is de oplossing dus om afstand te nemen, denk ik
Ik had er echter ook geen zin in, dus na het eerste driekwart-jaar overnachtte ik niet meer bij mijn ouders, maar kwam ik er alleen nog voor verjaardagen.
Ik begrijp dat ze het vroegen. Ik begrijp ook dat ik er toen, en jij er nu, geen zin in hebt om dubbel huishoudwerk te doen. Dan is de oplossing dus om afstand te nemen, denk ik
woensdag 15 december 2010 om 12:43
Ik vind het zelf heel erg lastig om te "weigeren".
Als ik bezig ben met wassen, koken oid dan is mijn moeder vaak aan het winkelen en mijn vader die is vaak wat aan het klussen.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik ook helemaal geen zin heb om ook maar een beetje voor hun te zorgen.
Ik heb al heel vroeg voor mezelf moeten zorgen, daarnaast zijn er thuis ook heel veel problemen geweest(mishandelingen, vernederingen). Ik wil niet als werkster behandeld worden.
De enige reden dat ik naar mijn ouder toe ga, is omdat ik nog thuiswonende broertjes heb.
Het contact verbreken, daar ben ik op dit moment niet aan toe.
Als ik bezig ben met wassen, koken oid dan is mijn moeder vaak aan het winkelen en mijn vader die is vaak wat aan het klussen.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik ook helemaal geen zin heb om ook maar een beetje voor hun te zorgen.
Ik heb al heel vroeg voor mezelf moeten zorgen, daarnaast zijn er thuis ook heel veel problemen geweest(mishandelingen, vernederingen). Ik wil niet als werkster behandeld worden.
De enige reden dat ik naar mijn ouder toe ga, is omdat ik nog thuiswonende broertjes heb.
woensdag 15 december 2010 om 12:45
Ze hebben geen lichamelijke beperking en zijn 42 en 47 jaar? Dat ze het van je verwachten vind ik echt belachelijk! Ze kunnen je vragen te helpen afwassen of tafel te dekken wanneer je meeëet maar dan houdt het toch echt op. Wanneer ze administratief HULP nodig hebben kan dat ook maar je bent toch niet hun huishoudster. Ik zou ze iets minder vaak bezoeken en uiteraard wel uitleggen waarom.
woensdag 15 december 2010 om 12:48
quote:vrolijkster schreef op 15 december 2010 @ 12:43: