Paniek door de herbelevingen

26-11-2016 17:04 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds enige tijd lees ik mee op het forum en ik heb nu zelf een account aangemaakt, omdat ik graag van me af wil schrijven en hoop dat er nog goede tips gegeven worden waar ik zelf niet aan denk nu.

Het delen van mijn verhaal laat ik voor nu achterwege, een lange OP zal niemand lezen. Waar het om gaat is dat ik in mijn leven traumatische gebeurtenissen meegemaakt heb; ik ben als kind misbruikt, mishandeld en verwaarloosd (binnen ons gezin de laatste 2, het eerste door een ander persoon).

Afgelopen maand heb ik wederom wat vervelends meegemaakt, ik heb inmiddels een stabiele relatie, ben nu bijna 30 jaar en was in verwachting van ons eerste kindje, uitgelopen op een miskraam.

Op zich ben ik het verdriet van de miskraam redelijk aan het verwerken. Maar door deze gebeurtenis ben ik erg getriggerd, op meerdere gebieden. Daardoor beland ik weer in herbelevingen en nachtmerries en die maken mij vreselijk angstig. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en valkuilen liggen op de loer. Ik wil dit graag op een goede manier aanpakken, maar hoe?! De eetbuien, het overgeven, snijden, dissociëren, etc. wil ik niet meer, daar ben ik al twee jaren van af. Maar de drang is zo groot, wat zou het opluchten.

Hulp krijg ik van een psycholoog en ik start binnenkort weer met EMDR, waar ik heel angstig voor ben, maar vast zal helpen. Tot die tijd zijn er ontelbaar veel momenten waarop ik in paniek ben, en niet wil terugvallen in het vroegere gedrag. Maar wat is het alternatief??

Bedankt voor het lezen, als het niet duidelijk is, spijt me dat, ik denk het zo goed geschreven te hebben.
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
quote:Elmervrouw schreef op 22 december 2016 @ 21:50:

Oh ja, give me love.. en ik voel me onthand.

Ja dat is erg herkenbaar, hangt ook een beetje samen met hetgene waar ik in zit. Het is heel mooi om ineens zoveel waardering te krijgen en spontane reacties van leuke mensen, maar het is ook vrij persoonlijk. Ineens wordt iets van jezelf zichtbaar bij andere mensen en dat is ook heul eng
Tjezus, wat vals
quote:hanke321 schreef op 22 december 2016 @ 21:44:

[...]

Wat het ook moge zijn gefeliciteerd of bravo!

Ik heb een tijd gehad in mijn herstel dat ik vooral in t eten schoot bij mooie poitieve dibgen. Give me shit and I can deal with it. Give me love and ik voel me onthand.....Heb ik in andere vorm wel last van. Na een mooie, liefdevolle dag met een vriendin 's avonds helemaal kapot zijn en me geen raad weten.. Een oprechte knuffel van iemand en ik klap dicht.. Terwijl een gemene opmerking is wat ik verwacht, en door die voorbereiding goed mee om kan gaan. Maar liefde en begrip en geduld maken overstuur, achterdochtig..
quote:MevrouwJack schreef op 22 december 2016 @ 21:52:

[...]

Ja dat is erg herkenbaar, hangt ook een beetje samen met hetgene waar ik in zit. Het is heel mooi om ineens zoveel waardering te krijgen en spontane reacties van leuke mensen, maar het is ook vrij persoonlijk. Ineens wordt iets van jezelf zichtbaar bij andere mensen en dat is ook heul eng Ohh, maar ook heel mooi zo te horen, heb je goed gedaan! Zeker spannend lijkt me, en tegelijk mooi!
Mooi EV! Bijzonder zo'n ontluikend contact.
Goed gedaan Hanke!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:hanke321 schreef op 22 december 2016 @ 21:51:

Ik heb met mijn sponsor zitten appen en dat was heel fijn. Me zitten bescheuren over de emoticons die werden uitgewisseld. (nav me zo op een neer te voelen). Virtueel geskippybalt grijns En verhip: geen behoefte aan eten meer.Kan ze mij ook ff appen

Goed gedaan trouwens Hanke
We schreven tegelijkertijd

Klinkt heel fijn, dat contact Elmervrouw

Spannend hoor

Maar wat fantastisch ook!
...................
quote:Rhae schreef op 21 december 2016 @ 14:32:

[...]

Meisje toch. Je zou denken dat je eigenhandig een half bejaardentehuis om zeep hebt gebracht met een dunschiller ofzo. Maar je hebt alleen een half pak koekjes gegeten. Dat is niet erg. Echt niet. Als je het elke dag doet is het mogelijk niet heel gezond voor je, maar het is geen drama. Je gaat geen kilo's aankomen hiervan, zelfs geen kilo en zelfs geen paar gram.

Sorry hoor, ik las nog even bij, omdat ik gisteravond veel te laat even langs kwam en las dat je van streek was ergens om, dus nog even kijken wat er gebeurd was. Kom ik deze reactie tegen, ik kom niet meer bij!!

Zo, nu ben ik uitgelachen en kan dus even terugschrijven... Knuffelbeertjes, ik heb zojuis ongeveer 30 zwart-witjes gegeten. Om even een beeld te schetsen, wat al die andere mensen allemaal eten als ze op de bank zitten. Ik ben er niet mee opgehouden omdat ik het wel genoeg vond, maar omdat het zakje leeg is

En ja, ik ben een van die mensen die ongelofelijk veel salmiak kunnen eten zonder buikpijn te krijgen, dus ik heb nu alleen verschrikkelijke dorst.

Affijn, niks mis met wat koekjes dus
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 21:54:

[...]

Kan ze mij ook ff appen

Goed gedaan trouwens Hanke

Blijft anoniem he...dus kan daar niks op zeggen.

Maar dank je. Al vind ik niet kunnen zingen vanaaf nog steeds Stom.
XXXXXXXXXXXXX

En pluim Hanke!!
Berichten verwijderd, sorry. Te eng.
Jaaah mooi EV

Hanke, snap ik hoor, ik zou denk ik nooit durven appen, vind het heel goed van jou. En heel fijn zo'n sponsor, zegt ook iets over jou, jullie contact. En natuurlijk is er nog iets 'stom' wat jou betreft, maar stiekem kun je gewoon 100% trots op jezelf zijn
quote:aaaanne schreef op 22 december 2016 @ 21:58:

[...]

Sorry hoor, ik las nog even bij, omdat ik gisteravond veel te laat even langs kwam en las dat je van streek was ergens om, dus nog even kijken wat er gebeurd was. Kom ik deze reactie tegen, ik kom niet meer bij!!

Zo, nu ben ik uitgelachen en kan dus even terugschrijven... Knuffelbeertjes, ik heb zojuis ongeveer 30 zwart-witjes gegeten. Om even een beeld te schetsen, wat al die andere mensen allemaal eten als ze op de bank zitten. Ik ben er niet mee opgehouden omdat ik het wel genoeg vond, maar omdat het zakje leeg is

En ja, ik ben een van die mensen die ongelofelijk veel salmiak kunnen eten zonder buikpijn te krijgen, dus ik heb nu alleen verschrikkelijke dorst.

Affijn, niks mis met wat koekjes dus Heel fijn relativerend zijn jullie zeg

Maar als het allemaal zo simpel zou zijn, en zo mild als jullie zeggen, had ik geen overgewicht. Dat is nou echt wel m'n eigen dikke schuld en een reden om mezelf te haten.
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 21:29:

Tobbert, ja, vind ik moeilijk, maar kan het niet ontkennen, heb het haar deze week al gemaild..

Vroeg haar of ik kon stoppen met de pillen. Was niet zo verstandig aldus haar, kon het beter in elk geval tot vrijdag doorslikken. Máár mocht het zelf weten; 'het is jouw keuze' (ja ja, tricky mindgames speelt die vrouw soms).

Ja, het is erger, want heb nu ook al wat borrelnootjes gegeten...

En chocola...

Ben jij nog naar de bios geweest vanmiddag ?

Ja, daar zit ze natuurlijk wel een beetje op, die psychologe. Ik denk dat het goed is dat je het erover hebt. Ik heb trouwens pizza gegeten, en chips. Voor de vorm een wortel op. En de laatste pepernoten als toetje. Zal een diëtiste ook niet heel gelukkig van worden, maar ja, soms is het nu eenmaal zo. Zolang je het niet dagelijks doet, denk ik altijd maar.

Ja, ik ben naar de bios geweest (nog voor ik zo flauw werd). Naar 'fantastic beasts and where to find them'. Ik vond het een leuke film, en het was niet zo druk in de bios. Dat vind ik altijd fijn.
quote:Elmervrouw schreef op 22 december 2016 @ 22:02:

Berichten verwijderd, sorry. Te eng. Niet vreemd hoor. Had je expres ook niet gequote...
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 22:06:

[...]

Heel fijn relativerend zijn jullie zeg

Maar als het allemaal zo simpel zou zijn, en zo mild als jullie zeggen, had ik geen overgewicht. Dat is nou echt wel m'n eigen dikke schuld en een reden om mezelf te haten.Ik heb ook overgewicht. Deels eigen schuld. Maar ik ga mezelf toch niet zitten haten vanwege overgewicht?
Tjezus, wat vals
Berichten verwijderen vind ik ook Stom trouwens.

Oké, ik ga offline voor vandaag. Moet ff buiten gaan lopen, even hoofd leeg van alles.

Dappere vrouwen hier: welterusten. Ik hoop voor jullie (en voor mezelf) op een rustige nacht.

Tot morgen
Dank je, Hanke. Lief.
quote:Elmervrouw schreef op 22 december 2016 @ 22:02:

Berichten verwijderd, sorry. Te eng. Wil je dat wij onze reacties er over ook weghalen?
Heb je quote ook uit mijn tekst gehaald EV
Tjezus, wat vals
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 22:03:

Hanke, snap ik hoor, ik zou denk ik nooit durven appen, vind het heel goed van jou. En heel fijn zo'n sponsor, zegt ook iets over jou, jullie contact. En natuurlijk is er nog iets 'stom' wat jou betreft, maar stiekem kun je gewoon 100% trots op jezelf zijn Nou ik geloof niet dat het klopt wat je zegt. Want zelf heb je ook je psych gemaild vandaag. Dus jij gaat ook samenwerking aan. Kudoos voor jou dus. Dus.
quote:Wil je dat wij onze reacties er over ook weghalen?Graag.... (nu schaam ik me omdat ik berichten verwijder, en tegelijkertijd raakt het me dat je dit vraagt omdat het iets zegt over de zorgvuldigheid naar elkaar toe in dit topic.)
xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven