Paniek door de herbelevingen

26-11-2016 17:04 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds enige tijd lees ik mee op het forum en ik heb nu zelf een account aangemaakt, omdat ik graag van me af wil schrijven en hoop dat er nog goede tips gegeven worden waar ik zelf niet aan denk nu.

Het delen van mijn verhaal laat ik voor nu achterwege, een lange OP zal niemand lezen. Waar het om gaat is dat ik in mijn leven traumatische gebeurtenissen meegemaakt heb; ik ben als kind misbruikt, mishandeld en verwaarloosd (binnen ons gezin de laatste 2, het eerste door een ander persoon).

Afgelopen maand heb ik wederom wat vervelends meegemaakt, ik heb inmiddels een stabiele relatie, ben nu bijna 30 jaar en was in verwachting van ons eerste kindje, uitgelopen op een miskraam.

Op zich ben ik het verdriet van de miskraam redelijk aan het verwerken. Maar door deze gebeurtenis ben ik erg getriggerd, op meerdere gebieden. Daardoor beland ik weer in herbelevingen en nachtmerries en die maken mij vreselijk angstig. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en valkuilen liggen op de loer. Ik wil dit graag op een goede manier aanpakken, maar hoe?! De eetbuien, het overgeven, snijden, dissociëren, etc. wil ik niet meer, daar ben ik al twee jaren van af. Maar de drang is zo groot, wat zou het opluchten.

Hulp krijg ik van een psycholoog en ik start binnenkort weer met EMDR, waar ik heel angstig voor ben, maar vast zal helpen. Tot die tijd zijn er ontelbaar veel momenten waarop ik in paniek ben, en niet wil terugvallen in het vroegere gedrag. Maar wat is het alternatief??

Bedankt voor het lezen, als het niet duidelijk is, spijt me dat, ik denk het zo goed geschreven te hebben.
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Thee is citroen-munt. Heel lekker.

En mijn avondeten van zuurkool met appel en spekjes was ook zeer smakelijk.
Vind je dat dan nog wel eens lastig Hanke?

Het hier delen?

Ik ben 'blij' dat je dat doet..

Ik heb nu ook thee voor mezelf gezet,

dank je wel
Koontz haha
Klinkt heel erg lekker Hanke.

Ik heb een simpele rooibos thee..

mag misschien straks een lekkerder smaakje...
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 20:56:

Vind je dat dan nog wel eens lastig Hanke?

Het hier delen?

Ik ben 'blij' dat je dat doet..

Ik heb nu ook thee voor mezelf gezet,

dank je wel

Wat bedoel je met het?

In principe niet al ben ik soms wat minder duidelijk ivm herkenbaarheid/privacy. Maar in dit topic me nooit geremd gevoeld of naar woorden aan zoeken geweest uit angst of zorg. Ik voel me vrij te delen wat ik wil.
Ik ben vd zomer over de grens kruiden thee wezen scoren. Veel goedkoper en andere smaakjes

Kon ik er meteen een leuke fietstocht van maken.
Niet specifiek iets, meer gewoon dingen die ik moeilijk vind, die jij ook schrijft.

Bijvoorbeeld over hoe het nu, vanavond met je gaat, maar ook hoe deze dag voor je was.

Dat vind ik heel fijn te lezen.. voor jou verdrietig, want ik herken delen, de strijd, en gun dat niemand.

Maar voor mij fijn om te weten dat ik niet alleen ben...

Ik wil me ook weer vrij voelen te delen wat ik wil...

Denk je daarbij niet aan hoe je op anderen overkomt als je wat deelt?
Lekker hoor, kruiden theetjes.

Ik heb laatst een high tea gehad.

Dat was ook best wel een succes!
Heb wel zorgen om morgen...

Ik heb mijn therapeut wel gemaild deze week.

Maar ben daarin veel te eerlijk geweest.

Weet nu niet wat we morgen moeten bespreken.

Ik heb niks meer te zeggen.

Het gaat hoe het gaat, nog hetzelfde.

Misschien kan ze beter iemand helpen die zich echt heel slecht voelt

en nu hulp nodig heeft?

Daarna nog de diëtist, ben niet afgevallen denk ik.

Ben benieuwd of ze nog tips heeft..

Geen pakken koekjes meer opeten gok ik

Ben aan het twijfelen over het medicijn.

Vanmorgen genomen en hele dag duf geweest

en gevochten tegen de slaap.

Maar eenmaal thuis, met het idee te gaan slapen,

ben ik klaar wakker.

Voelt alsof ik me mentaal moet voorbereiden op alles morgen,

en dus alert moet zijn en waakzaam.

Slapen en pilletje helpt daar niet bij...

Moeilijk kiezen, stom hoofd van mij...
Kun je het morgen niet over je pillen hebben? Dat je ook voor je pillen zo'n angst hebt?

Je diëtist zal vast liever niet hebben dat je pakken koekjes opeet, maar ze zal heus wel begrijpen dat je dat soms toch doet. Niemand is perfect, en het had nog veel erger kunnen zijn, toch?
Tobbert, ja, vind ik moeilijk, maar kan het niet ontkennen, heb het haar deze week al gemaild..

Vroeg haar of ik kon stoppen met de pillen. Was niet zo verstandig aldus haar, kon het beter in elk geval tot vrijdag doorslikken. Máár mocht het zelf weten; 'het is jouw keuze' (ja ja, tricky mindgames speelt die vrouw soms).

Ja, het is erger, want heb nu ook al wat borrelnootjes gegeten...

En chocola...

Ben jij nog naar de bios geweest vanmiddag ?
Je therapeut wil misschien reageren op wat jij verteld hebt, ergens dieper op ingaan? Jij hoeft je niet alleen verantwoordelijk te voelen voor hoe die afspraak gaat hè? Als jij weinig nieuws te melden hebt kun je haar vragen om je op weg te helpen. Ik snap dat dat voor jou lastig is, omdat je vindt dat je niet teveel aandacht mag vragen. Maar zij is er om jou aandacht te geven, dat uur is zij er voor jou.

Jouw gedachten dat ze beter een ander kan helpen, dat kan je ook dan met haar bespreken. Maar als zij dat nu zou denken zou ze dat vast wel zeggen, dat is haar verantwoordelijkheid om actie op te omdernemen als zij denkt dat een afspraak geen toegevoegde waarde meer heeft. Jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor haar agenda en haar tijdsindeling.
Mij jaag je ook niet weg hoor Knuf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Was hier de laatste dagen wat minder, gisteren en eergisteren heul hard gewerkt, vandaag was rustig. Maar er zijn buiten werk om wat dingetjes gebeurd die me een beetje van mijn stuk hebben gebracht, in erg positieve zin maar die me bezighouden. Dus vandaar dat ik er even wat minder was. Klinkt vaag maar anders maakt het me erg herkenbaar

Ik ben min of meer bijgelezen, heel wat werk na een paar dagen

En nee, ik eet nooit ongezonde dingen zoals rollen koekjes en zakken chips

Daarom weeg ik ook 55 kilo.

Hehe, in mn dromen
Tjezus, wat vals
Aikidoka.. ja, dat is nou wel mijn angst. Dat ze denkt dat een afspraak geen toegevoegde waarde meer heeft..

En goed dat je benoemt dat het gedeelde verantwoordelijkheid is.. dat heeft zij mij ook eens proberen uit te leggen. Ik snap het nu wat beter, dank je wel
Fijn om te weten Elmervrouw Blijf hier ook vooral zelf wel schrijven hoor, dat helpt mij ook he..
Ik was vandaag stil, omdat we naar mijn schoonouders gereisd zijn. Dat ging goed (vorige keer vliegen was zoon 1 en nu 3), dus was het wel een beetje spannend hoe het zou gaan. Ging goed en nu zijn we er. Is gewoon Duitsland hoor, voor jullie denken dat ik ergens heel exotisch ben. Maar nu ben ik bijgelezen en wil ik iedereen fijne thee en chips of wat dan ook wensen. En ik wens iedereen een lange nacht met mooie dromen!
quote:MevrouwJack schreef op 22 december 2016 @ 21:35:

*Vaag maar positief verhaal*

Hehe, in mn dromen

Ha ha, relativeren is wel een kracht van jou he

Heb je wel gemist hoor

Nog meer vage, onherkenbare, maar leuke dingen in het vooruitzicht komende dagen?
Kan me voorstellen dat dat spannend was Aikidoka.

Nu lekker uitrusten en genieten van de tijd bij je schoonouders.

Fijne avond en ook voor jou een goede nacht
quote:MevrouwJack schreef op 22 december 2016 @ 21:35:

Was hier de laatste dagen wat minder, gisteren en eergisteren heul hard gewerkt, vandaag was rustig. Maar er zijn buiten werk om wat dingetjes gebeurd die me een beetje van mijn stuk hebben gebracht, in erg positieve zin maar die me bezighouden. Dus vandaar dat ik er even wat minder was. Klinkt vaag maar anders maakt het me erg herkenbaar

Hehe, in mn dromen

Wat het ook moge zijn gefeliciteerd of bravo!

Ik heb een tijd gehad in mijn herstel dat ik vooral in t eten schoot bij mooie poitieve dibgen. Give me shit and I can deal with it. Give me love and ik voel me onthand.....
quote:aikidoka schreef op 22 december 2016 @ 21:39:

Ik was vandaag stil, omdat we naar mijn schoonouders gereisd zijn. Dat ging goed (vorige keer vliegen was zoon 1 en nu 3), dus was het wel een beetje spannend hoe het zou gaan. Ging goed en nu zijn we er. Is gewoon Duitsland hoor, voor jullie denken dat ik ergens heel exotisch ben. Maar nu ben ik bijgelezen en wil ik iedereen fijne thee en chips of wat dan ook wensen. En ik wens iedereen een lange nacht met mooie dromen!

Veilig aangekomen. Joehoe!

Slaap lekker voor straks.
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 december 2016 @ 21:42:

[...]

Nog meer vage, onherkenbare, maar leuke dingen in het vooruitzicht komende dagen?

Hahaha, morgen nog een dagje hard werken en dan zaterdag inderdaad ook een vervolg op dat-wat-niet-genoemd-kan-worden

Komt erop neer dat andere mensen me hebben verteld dat ik ergens beter in ben dan ik zelf dacht. Das altijd mooi maar ook een beetje spannend
Tjezus, wat vals
Ja, het is wat met die privacy hé... daardoor moet ik me ook inhouden.
Oh ja, give me love.. en ik voel me onthand.
Ik heb met mijn sponsor zitten appen en dat was heel fijn. Me zitten bescheuren over de emoticons die werden uitgewisseld. (nav me zo op een neer te voelen). Virtueel geskippybalt grijns En verhip: geen behoefte aan eten meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven