perfectie nastreven
zondag 8 juli 2012 om 19:59
Waarom maak ik het mezelf toch altijd zo moeilijk en blijf ik piekeren...
Ben ik een goede moeder?
Ben ik een leuke partner?
Is mijn huis netjes genoeg?
Ben ik als persoon leuk genoeg?
Pff ik snap soms echt niet waarom ik het mezelf zo moeilijk maak....
Ik weet dat jet een vrouwenkwaaltje is hoor , maar het is zo nutteloos.
Als er iemand spontaan langskomt vraag ik me af of het wel netjes genoeg is hier in huis.
Ben ik een keer ziek , maak ik me druk om hoe mijn bovenverdieping eruit ziet als mijn ouders daar bijv de kinderen op bed lggen.
Zelfs mn kraamtijd werd beinvloed door hoe ik mezelf gek maakte met of mijn huis wel netjes geoeg was.
Komen er mensen langs ben ik beng dat ik niet genoeg lekkers in huis heb of wat dan ook.
Kortom ik maak mezelf helemaal gek af en toe.
Tips? Of herkenning ?
Ben ik een goede moeder?
Ben ik een leuke partner?
Is mijn huis netjes genoeg?
Ben ik als persoon leuk genoeg?
Pff ik snap soms echt niet waarom ik het mezelf zo moeilijk maak....
Ik weet dat jet een vrouwenkwaaltje is hoor , maar het is zo nutteloos.
Als er iemand spontaan langskomt vraag ik me af of het wel netjes genoeg is hier in huis.
Ben ik een keer ziek , maak ik me druk om hoe mijn bovenverdieping eruit ziet als mijn ouders daar bijv de kinderen op bed lggen.
Zelfs mn kraamtijd werd beinvloed door hoe ik mezelf gek maakte met of mijn huis wel netjes geoeg was.
Komen er mensen langs ben ik beng dat ik niet genoeg lekkers in huis heb of wat dan ook.
Kortom ik maak mezelf helemaal gek af en toe.
Tips? Of herkenning ?
zondag 8 juli 2012 om 21:13
Ik denk dat de meesten dat wel hebben tot op zekere hoogte.
Zelfs als er werklui langskomen om de wc te repareren dan zorg ik dat de badkamer helemaal clean is en dat de hal, de keuken, zelfs de huiskamer er redelijk uitzien. Zels al stinken ze zelf naar de zeik.
Met visite is dat nog veel erger. Behalve als die vaak komen, dan is het niet meer vol te houden.
Zelfs als er werklui langskomen om de wc te repareren dan zorg ik dat de badkamer helemaal clean is en dat de hal, de keuken, zelfs de huiskamer er redelijk uitzien. Zels al stinken ze zelf naar de zeik.
Met visite is dat nog veel erger. Behalve als die vaak komen, dan is het niet meer vol te houden.
it's a big club and you ain't in it
zondag 8 juli 2012 om 22:09
Ja! Herkenbaar! Probeer jezelf eens toe te spreken zoals je zou reageren als een vriendin je dit probleem voorlegt. Dan kan je waarschijnlijk wel relativeren. Dus wat liever voor jezelf zijn en proberen de lat niet zo hoog te leggen en het belangrijkste los te laten wat andere van je denken/vinden. Niet invullen wat andere denken. Goed is ook goed genoeg.
maandag 9 juli 2012 om 09:36
Je maakt de mening van anderen wel heel erg belangrijk.. misschien proberen alles meer in eigen hand te houden?
Als jij zelf vindt dat je een goede moeder en leuke partner bent, als jij je huis prima vindt zoals het is en jij jezelf als persoon leuk vindt zoals je bent dan heb je volgens mij veel meer rust! Je mag je eigen mening voor jou zelf toch wel het zwaarste laten wegen ipv je zo ondergeschikt te maken aan anderen?!
Als jij zelf vindt dat je een goede moeder en leuke partner bent, als jij je huis prima vindt zoals het is en jij jezelf als persoon leuk vindt zoals je bent dan heb je volgens mij veel meer rust! Je mag je eigen mening voor jou zelf toch wel het zwaarste laten wegen ipv je zo ondergeschikt te maken aan anderen?!