Pesten door volwassenen

30-06-2018 02:39 129 berichten
Het houdt me al een tijdje bezig; ook onder volwassenen komen pesterijen voor. Genuanceerder dan onder jongeren maar toch; er wordt gepest.

Nu heb ik een collega van 53. Zij pakt elke kans om mij te kleineren aan. Niet alleen mij -iedereen die geen "status" heeft, of waar ze op een andere manier iets aan kan hebben, zeikt ze af...
Ze roddelt en is continu negatief. Over alles en iedereen.
Feedback of werktips worden op een zéér onprettige manier gegeven. Voorbeeldzinnetjes die ze vaak gebruikt zijn;
"Dat snap je toch zelf ook wel?"
"Wat denk je zelf??"
"Wat sta je daar nou te doen?"
"Maar je werkt hier toch ook al een jaar?"
Enz...

Ik word er schijt en schijtziek van, echt waar.
Tot nu toe heb ik het genegeerd, maar ik trek haar écht niet meer...

Is dit idd pesten?
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 30-06-2018 05:42
0.26% gewijzigd
Goed zo! Blijkbaar heeft ze dat voetstukje nodig, anders gedraagt ze zich niet zo. En nu is ze eraf gedonderd. Veel mensen prikken niet zo snel door zulk gedrag heen, jij nu wel. Super!
Hippiemeisje schreef:
02-07-2018 05:15
Je wordt er plaatsvervangend ongemakkelijk van, als klant. Ik zou die recensie zeker schrijven... Wat zonde van zo'n tent he?
Als ik elke dag met haar moest werken zou ik idd echt verder gaan kijken naar iets anders. Maar gelukkig werken we slechts 2 à 3 keer per week samen, omdat zij vaak overdag werkt en ik vooral 's avonds. Ik neem haar dienst vaak over en ben altijd zo blij als ik haar weg zie gaan :kneel:

Wat fijn dat je precies de juiste persoon als voorbeeld kon geven. Ik wist al dat het niet aan mij lag, maar nu zie ik nóg beter wat er gebeurd, welke dynamiek er heerst en welke denkfout IK maak, waardoor ik me er zo aan blijf storen.
Ik denk namelijk dat zulke personen het expres doen. En dat is niet zo, besef ik me nu.

Hopelijk kan ik het nu beter naast me neerleggen, en er wat meer om lachen. Want praten gaat 'm echt niet worden.

Superbedankt voor je post joh! :heart:
Graag gedaan, blij dat het je een beetje helpt daar is dit forum voor uiteindelijk.

Jij bedankt voor het zetje in de rug om die zaak een review -onderbouwd- te geven. Ik voelde me inderdaad heel ongemakkelijk, dat je dan bijvoorbeeld moet zeggen: 'nee, heeft ze al gevraagd, hond mag geen water'.
Maar niets zeggen was geen optie, ik had hem al te vaak zien razen en tieren (personeel herkent klanten heel snel, helpt ouderen, mensen met kinderen in wagentjes enz.) en ik dacht ja ho, geen onterechte donderpreek via mijn hond.
Dus ga ik schrijven dat het schrikbewind dat er sinds dit jaar heerst een domper is want het personeel aardig, alles ok maar die brulboei.. zit ie nog in zijn proeftijd? Eruit met die man :D

Zo help ik dat personeel hopelijk toch een beetje mee want echt ze zijn stuk voor stuk heel vriendelijk en razendsnel, ook als het zo'n 30 graden is achter het glazen windscherm om het terras heen.

Ik zie nu ook pas hoe lachwekkend die mensen zijn ook door de post van Iris!

@Iris: ik denk ook dat zo'n sukkel zich nog onmisbaar waant ook inderdaad, zo loopt hij wel rond, vreselijk volk en alles gaat stukken beter als ze zich gewoon nergens mee bemoeien maar ja..

TO wel fijn dat je haar maar een paar keer per week hoeft te zien, dan is het hopelijk te doen als je er eenmaal de lol van inziet. Doet me denken aan een oude serie, Fawlty Towers over een hotel met een manager die beter weg kan blijven maar dan is het keigrappig.
De Spaanse ober zei altijd zoiets als: I'm Manuel from Barcelona, I know nothing(k).Ik ga weer eens een aflevering kijken, lang geleden maar ik vond het echt grappig. Zou jij ook als standaard-antwoord kunnen geven :lol:

Dát zou een goeie zijn, steeds opmerkingen uit die serie te maken. Supergrappig, met John Cleese in de hoofdrol als je het nog niet kent: echt ff een aflevering bekijken staat wel ergens op het www.
Hou je taai met die haai, gaat goedkomen! :high5:
iris1969 schreef:
02-07-2018 17:31
Precies:

https://m.youtube.com/watch?v=f_B23QGCEmA
:HA:
Ik ken 'm! "Don 't mention the war! I may have mentioned it once, but I think I got away with it!" Heeft hier niks mee te maken maar dat vond ik een briljante aflevering :rofl:

Manuel gaan nadoen is een hele goeie! Even flink de draak ermee steken en in het belachelijke trekken :applause:

Super dat je die recensie gaat schrijven, hopelijk leest ie hem 👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven