Schema therapie kletspraat

31-10-2018 09:32 1693 berichten
Omdat er hier toch wel een flink aantal dames zijn die:
- Schematherapie volgen
- Van plan zijn schematherapie te gaan volgen
- Schematherapie hebben gevolgd

Leek het me leuk om hierover met elkaar te kletsen. Wat je meemaakt, hebt geleerd, waar je tegenaan loopt... Wie weet kunnen we dingen bij elkaar herkennen of tips met elkaar uitwisselen.

Over mezelf:
Ik volg groepsschematherapie. Ben hier nu iets meer dan een half jaar mee bezig en tot nu toe met goed resultaat, maar elke keer als ik iets oplos komt er wel weer iets anders naar boven. Maar ik ga door tot ik het gevoel heb dat ik er echt klaar mee ben.
Alle reacties Link kopieren
Ff een zwaai, ik lees mee, maar reageren lukt niet. Bedankt voor je uitgebreide antwoord Prazo, ik kom er nog op terug.
Morgen nog kinderfeestje van mijn oudste, daarna wordt het weer rustiger...
@Prazo: dat geklaag is niet fijn he? Soms is het wel lastig hoor om daar niet teveel in mee te gaan. Maar het lukt me tot nu toe wel aardig op het werk.

Ik had vandaag wel even een inzinkmomentje. Dat komt doordat het inwerken eigenlijk niet echt goed gaat. Er is niet echt een inwerk-procedure, je wordt heel erg in het diepe gegooid. En ik had een fout gemaakt. Ik was gelukkig niet heel erg boos op mezelf, maar het irriteerde me wel dat er zo slecht wordt ingewerkt. Tot nu toe heb ik dat wel kunnen negeren door te denken "ik red me wel" maar door die fout merkte ik dus dat ik toch wel behoefte heb aan wat meer aansturing en feedback.

Tegelijkertijd vind ik mijn werk nog steeds wel erg leuk hoor, maar er zijn wel wat aspecten die ik niet zo fijn vind. Maar gelukkig word dat ruimschoots gecompenseerd door dingen die wél leuk zijn. :)
Ik merk wel dat door het werken en alles dit topic een beetje op een laag pitje staat. Mijn agenda is bomvol. Voor volgende weken ga ik ook eens wat kruizen zetten en dan op die tijden vrijhouden voor mezelf. Want het is eigenlijk een beetje teveel momenteel.
Nou, ik heb weer meer tijd voor het topic, vandaag te horen gekregen dat ik niet door mijn proeftijd heen ben. o_o Dit kwam nogal onverwachts voor mij, maar ik ga me er niet te boos of verdrietig om maken. Ik heb een half uurtje gehuild, daarna ben ik wat constructiefs ermee gaan doen.

Ik zit nu aan de telefoon in de wacht bij de belastingdienst om even een en ander te regelen voor de kinderopvangtoeslag. Op basis van die informatie ga ik eens even kijken hoe ik het nu verder allemaal ga aanpakken voor de toekomst. :)

Ik vind van mezelf dat ik het goed aanpak. Ik had even de neiging om de kritische ouderstem te geloven die zei "jeetje snorrie, dit is nu al de 2e keer dat je niet door je proeftijd heenkomt, je bent hopeloos" en "wat ga je mini-snorrie teleurstellen als hij straks niet naar de BSO mag", maar toen heb ik mezelf even een vriendelijke "gezonde volwassene" bitch slap gegeven :biggrin: en mezelf bij elkaar geraapt en ben constructief aan de slag gegaan om dit op te lossen.
Pffh vandaag heb ik het een stuk zwaarder dan gister.

Gisteravond hadden we een verjaardag van mijn oma waar de hele familie werd verwacht. Ik heb erg lopen twijfelen of ik zou gaan, uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Kreeg ik een uur voor de verjaardag nog een appje van mijn ouders, heel begriploos, dat ik maar gewoon moest komen en me eroverheen moest zetten etc. Geen enkele empathie over dat het vervelend voor me was, of dat het fijn zou zijn als ik toch zou komen. Eigenlijk gewoon een keiharde eis... We zijn gebleven tot we merkten dat mijn zoon moe werd, toen zijn we gegaan.

Vervolgens vandaag wéér een verjaardag, zoon was niet uitgerust want heeft vannacht ook nog 4 keer een nachtmerrie gehad.Maargoed, we zouden toch maar een uurtje gaan, had ik al met mijn zus afgesproken. Dus na dat uurtje ga ik gedag zeggen tegen mijn moeder, met de reden dat zoon moe was. Zegt ze: je hoeft geen smoes te gebruiken als je weggaat. WTF? Het was sowieso geen smoes, maar gewoon wéér zo'n empathieloze reactie.

En dan krijg ik ook nog eens van haar te horen dat ik degene ben die de laatste tijd weer heel erg opstandig en alles is. Ik ben het zo ongelofelijk zat en sta echt op het punt om het contact te verbreken met de hele familie, want ik ben er echt klaar mee.
Ik heb de laatste tijd wel veel dingen gepost waardoor ik erg herkenbaar ben geworden... ik ga me laten anonimiseren maar ik kom wel terug hoor....
Hoi, ik wil ook graag meeschrijven.

Ik zal even mijn nickname uitleggen, omdat die misschien vanuit schematherapie kan worden geïnterpeteerd dat ik mezelf minder zou voelen.... Ik wil gewoon minder op het forum zitten dan met mijn vorige nickname én ik wil nog een paar kilo kwijt. Dus vandaar ;-)

Ik weet niet wanneer mijn berichtjes worden goedgekeurd maar ik spreek jullie vanzelf weer ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hé, op anoniem kun je niet meer quoten? Ben je herkend?

Ik weet niet zo goed wat het is. Ik wil nog uitgebreid antwoorden, maar ik heb er de puf niet voor. Daarom zit ik helemaal niet meer in dit topic. Ik ga proberen vanaf nu weer gewoon mee te schrijven.

Welkom mindervanmij! Fijn dat je het even uitlegt. Volg je op dit moment schematherapie?
hey, sorry ik ben Snor... :rofl:

Ja, ik was inderdaad herkend. Nu ga ik dus echt proberen om véél minder te delen :-$
Volgens mij ben je trouwens niet de enige die even geen puf meer heeft, Martje. Het is hier sowieso erg stil de laatste tijd.

Zelf heb ik momenteel ook echt even een dip. Weinig energie, veel tegenvallers... Dan mag het ook wel even wat minder gaan, vind ik. Ik zat in een heel positieve flow, maar het lukt me nu even niet om het vast te houden. Baan kwijt, wat financiële tegenvallers... etc
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
23-09-2019 15:01
hey, sorry ik ben Snor... :rofl:

Ja, ik was inderdaad herkend. Nu ga ik dus echt proberen om véél minder te delen :-$
Hahaha, briljant! :hyper:

Misschien is het voor nu even zo. Kijken of er later weer meer geschreven wordt.
Wat ontzettend balen dat je niet door de proeftijd heen komt. Ik snap dat de straffende ouder dan om de hoek komt zetten.
Ik heb puf maar kan even niet vaak op het forum komen. Ben er over een tijd weer.

@Mvm (creëer gewoon een nieuwe naam voor je ;-D ), poe, tegenvaller van je baan. Jammer dat het niet is gelukt. Ga je verder zoeken?

@Martje, hoe is het met je?

@cestlavie, hoe gaat het met jou? :hug:

@prazo, hoop dat het bij jou oké gaat met alle drukte en spanning van de laatste tijd.
@Tu1nhek: ja opzich wel, maar ik probeer nu ook om geld te verdienen vanuit huis. Ik heb een blog waar ik wat inkomsten mee genereer. Daarnaast doe ik aan mystery shoppen, schrijf kleine tekstjes tegen betaling etc. Ik ga de komende maand eens kijken of ik daar ongeveer hetzelfde salaris uit kan halen als met werken. Het kost wel wat discipline,maar als het lukt dan zou ik geen nieuwe baan meer gaan zoeken, denk ik.
Ik merk wel dat ik erg dwangmatig word van dat vanuit huis werken. Je kan er in principe de hele dag mee doorgaan, er zit niet echt een stop op. Maar per uur verdient het niet geweldig. En daardoor ben ik er echt als ikmezelf niet begrens de hele dag mee bezig. Dat is wel erg lastig merk ik.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
27-09-2019 16:40
Ik merk wel dat ik erg dwangmatig word van dat vanuit huis werken. Je kan er in principe de hele dag mee doorgaan, er zit niet echt een stop op. Maar per uur verdient het niet geweldig. En daardoor ben ik er echt als ikmezelf niet begrens de hele dag mee bezig. Dat is wel erg lastig merk ik.
In mijn laatste groep had iemand daar ook last van. Hij had met zichzelf harde grenzen afgesproken. Zoveel dagen en zoveel uur per dag. En had de groep als stok achter de deur.
Die andere werkzaamheden klinken wel gaaf.

Hier gaat het redelijk. Vorige week was dus heel druk, ik geloof dat ik vandaag weer een beetje op 'normaal' zit. Morgen heb ik een heel belangrijk gesprek met ex-man over financiën. Ik hoop zo dat we daar goed uit kunnen komen. Vanavond daarom wel wat aan het zelfsussen.... Het mag even van mezelf.

Met m'n nieuwe liefde gaat het nog steeds heel goed. We zijn veel samen, doen veel leuke dingen en praten veel. :love:
Hoi allemaal,

Mijn therapie is nu definitief afgelopen. De therapeut en ik denken dat ik het zelf kan. Het gaat niet altijd perfect maar wel goed genoeg en ik heb de tools om zelf uit een dip te komen nu.

Hoe gaat het bij jullie?
Wow wat knap Mindervanmij! (Ik maakte uit gewoonte even een typfout) Heb je zelf er ook vertrouwen in?

Met mij gaat het goed.

Cestlavie, hoe is het met jou eigenlijk?

En met de rest?
P.s.: nu ik weet dat mijn contract hoogstwaarschijnlijk verlengd gaat worden en ik merk dat mijn leidinggevende me steeds meer serieus neemt komen er weer van die soort rare verliefdheidskriebels.
Geeft niet hoor, je mag me best nog Snorriemorrie noemen haha, alleen vind ik het wel fijn dat niet mijn hele verleden doorgespit kan worden door bekenden. Nu heb ik me voorgenomen om niet meer alles te delen met de hele wereld :)

Wat fijn dat je contract verlengd wordt. Heb je enig idee waar die verliefdheidskriebels vandaan komen? Welke gedachte of behoefte zit daarachter?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-10-2019 11:53
Hoi allemaal,

Mijn therapie is nu definitief afgelopen. De therapeut en ik denken dat ik het zelf kan. Het gaat niet altijd perfect maar wel goed genoeg en ik heb de tools om zelf uit een dip te komen nu.

Hoe gaat het bij jullie?
Oh wauw, dat klinkt echt heel sterk Mindervanmij! Daar mag je trots op zijn.

Het gesprek ging heel goed. Het kostte wel veel tijd en energie. Maar de belangrijkste financiële afspraken staan op papier. Daarna werd ik toch wel weer verdrietig, het is ook weer een stukje rouw.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
01-10-2019 20:53
P.s.: nu ik weet dat mijn contract hoogstwaarschijnlijk verlengd gaat worden en ik merk dat mijn leidinggevende me steeds meer serieus neemt komen er weer van die soort rare verliefdheidskriebels.
Fijn om te weten Prazo! Ga je in een afhankelijke modus zitten, denk je?
Kan ik me voorstellen, martje55. Het blijft toch altijd de vader van je kinderen ook, dus alleen al daarom lijkt het me heel lastig om dat af te sluiten. Want niemand kent je kinderen net zo goed als je ex. En zo zullen er vast nog meer dingen zijn die het lastig maken :hug:

Ja ik voel me ook best sterk eigenlijk. Ik heb de afgelopen weken wat klappen ervaren en daar ben ik heel sterk doorheen gekomen, zelfs tijdens mijn menstruatie-periode ben ik niet in mijn dip blijven zitten. Vaak heb ik geen invloed op dingen die me overkomen, maar inmiddels wél met hoe ik ermee omga.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
01-10-2019 20:53
P.s.: nu ik weet dat mijn contract hoogstwaarschijnlijk verlengd gaat worden en ik merk dat mijn leidinggevende me steeds meer serieus neemt komen er weer van die soort rare verliefdheidskriebels.
Fijn om te weten Prazo! Ga je in een afhankelijke modus zitten, denk je?
Weet iemand waar tu1nhek is gebleven? Ik zie dat ze al ruim een week niets meer heeft gepost en ik maak me dan een beetje zorgen. Misschien heb ik gemist dat ze even weg zou zijn? :-$
O sorry ik zie het al, ze kon even niet op het forum komen lees ik... Ik mis je wel hoor Tu1nhek. En de rest ook trouwens, ik hoop dat het met jullie ook goed gaat :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven