Seks overschat?

03-11-2011 18:07 188 berichten
Ik plaats dit topic expres hier en niet op de sekspijler, omdat de leden daar, naar ik verwacht, mijn kwestie minder zullen herkennen.

Maar wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die seks niet zo heel bijzonder vinden? Voor wie het niet zo vaak en niet zo nodig hoeft?

Laat ik er bij zeggen, ik ben nog jong, 23, heb nog niet superveel ervaring, en kamp met aardig wat onzekerheden die wellicht over tien jaar een stuk minder zullen zijn. Maar toch; seks wordt door iedereen zo opgehemeld. Als ik single ben mis ik het niet, zal ook nooit een ONS of een SV opzoeken of iets dergelijks.

Ik ben niet a-seksueel, het is denk ik ook niet echt een kwestie van 'je hebt gewoon nog nooit goede seks gehad' (want die reacties verwacht ik een beetje ) maar meer een gevoel van 'het is niks voor mij'. Het is zo viezig en intiem en ergens ook wel raar, als ik erbij nadenk wat ik nu eigenlijk aan het doen ben.

Herkenning? Nogmaals, wellicht denk ik hier over een jaar of tien totaal anders over hoor, maar zijn er mensen voor wie het altijd een beetje zo blijft?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:18:

[...]

Goeie vraag!

Bij mijn ex-vriend was ik na 6 jaar echt niet meer verliefd en vond ik de sex dodelijk saai geworden. Dit kan bij een ander natuurlijk ook gebeuren, al hou je het met een LAT-reatie denk ik wel langer spannend, omdat je dan langer werk van jezelf maakt en quality time aan elkaar spendeert.

Ja, misschien wel, maar ik denk ook dat je dan toch ook weer aan elkaar gaat wennen, en dat het spannende er dan weer af gaat.

Althans, bij mij werkte dat altijd zo.

Maar ik en de combinatie met mannen gaat toch niet goed op haha
Altijd geen sex gaat toch net zo goed vervelen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ste_ schreef op 03 november 2011 @ 23:23:

[...]

Als ik erg verliefd ben doe ik het nog wel, maar niet snel daarna hoeft het voor mij echt niet meer inderdaad.

Ik denk dan, gatver, beseffen mensen wel wat ze doen?

Ik heb als tiener tijdens het uitgaan ook nooit zomaar met willekeurige jongens gezoend, wat nogal vaak voorkomt. Zou niet weten waarom je met een wildvreemde speeksel zou willen uitwisselen.Nee dat zoenen in de disco heb ik ook nooit begrepen. Veel mannen kunnen trouwens helemaal niet lekker zoenen heb ik gemerkt. Te nat of te snel draaiend met hun tong.
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:22:

[...]

Ik vind het alleen heerlijk als ik smoorverliefd ben, anders vind ik het slechts een hoop speekselverspreiding . vond het ook altijd zo lang duren, en ging aan van alles denken dan
Wees blij dat je niet zo'n hoog libido hebt. Dan kun je je bezig houden met belangrijkere zaken.

Ik ben zelf nogal van de korte-termijn geneugten en heb dan ook een hoog libido. Als ik een tijdje geen relatie heb, kan ik eerlijk gezegd wel een beetje gek worden van het gebrek aan seks. Niet per se seks trouwens, maar die intimiteit (knuffelen ook) met iemand mis ik dan.

Ik vraag me ook af waarom er nou zo opgeschept wordt door sommigen over hun actieve seksleven... Ik vind 't zelf wel eens meer een teken van gebrek aan zefbeheersing.
wat je water geeft, groeit
quote:Kalliope schreef op 03 november 2011 @ 23:23:

Maar ik ben ongewild seksvrij... seksloos dus. Ben wel gewild relatievrij.Een SV is toch wel makkelijk te vinden of valt dat tegen in de praktijk? En haal je hier dan zelf genoeg bevrediging uit?
quote:chocokat schreef op 03 november 2011 @ 23:29:

Ik vraag me ook af waarom er nou zo opgeschept wordt door sommigen over hun actieve seksleven... Ik vind 't zelf wel eens meer een teken van gebrek aan zefbeheersing.Wat grappig dat je dat zegt. Ik vind dat dus ook. Ik vraag me dan echt af of die ONS dan brengt wat je er van verwacht/hoopt.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 04-11-2011 00:24
Reden: op verzoek
% gewijzigd
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:31:

[...]

Wat grappig dat je dat zegt. Ik vind dat dus ook en ik vind het vaak ook iets sneus hebben, alsof je een krolse kat bent die gedekt moet worden. Ik vraag me dan echt af of die ONS dan brengt wat je er van verwacht/hoopt.

Ik heb dat niet echt. Ik heb meer een soort ''bewondering'' voor vrouwen die gewoon van seks kunnen genieten en zichzelf niet 'zondig' vinden.

Zondig is echt het verkeerde woord hoor, want ik ben niet gelovig, en ik ben ook absoluut niet tegen seks ofzo. Maar achteraf denk ik toch vaak van 'shit wat heb ik gedaan, had je ingehouden'.
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:31:

[...]

Wat grappig dat je dat zegt. Ik vind dat dus ook en ik vind het vaak ook iets sneus hebben, alsof je een krolse kat bent die gedekt moet worden. Ik vraag me dan echt af of die ONS dan brengt wat je er van verwacht/hoopt.Hihi, misschien verander ik mijn naam wel in 'krolsekat'.
wat je water geeft, groeit
heel raar trouwens, de keren dat ik het meeste van sex heb genoten was in een hele slechte relatie, met een "foute"" man, maar ik denk achteraf dat dat komt, omdat ik hem nooit helemaal "veroverd" had
quote:chocokat schreef op 03 november 2011 @ 23:29:

Ik vraag me ook af waarom er nou zo opgeschept wordt door sommigen over hun actieve seksleven....Opscheppen? Als er naar gevraagd wordt en je geeft eerlijk antwoord? Wat moet je dan zeggen, dat je er niet zo van houdt?
quote:Ste_ schreef op 03 november 2011 @ 23:34:

[...]

Ik heb dat niet echt. Ik heb meer een soort ''bewondering'' voor vrouwen die gewoon van seks kunnen genieten en zichzelf niet 'zondig' vinden.

Zondig is echt het verkeerde woord hoor, want ik ben niet gelovig, en ik ben ook absoluut niet tegen seks ofzo. Maar achteraf denk ik toch vaak van 'shit wat heb ik gedaan, had je ingehouden'.

Ik vind er wel een verschil in zitten of je van sex geniet of dat je slettengedrag vertoont, want heel vaak hoor je dan achteraf dat dat een fase was, bijv. na het beëindigen van een langdurige relatie.

Een vroegere vriendin had vaak een ONS, maar ik had altijd de indruk dat ze er alleen maar harder en cynischer over mannen van werd.
Als je een leuk figuurtje en/of mooi hoofd en/of spontaan karakter hebt, zal je vast gemakkelijkeen SV kunnen vinden. Voor een obese autistische filosofiestudent staan ze echter nietin de rij.
Liever elitair dan een pauper!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 23:38:

[...]

Opscheppen? Als er naar gevraagd wordt en je geeft eerlijk antwoord? Wat moet je dan zeggen, dat je er niet zo van houdt?nounou, wat een heftige reactie. Maar dat is mijn onderbuikgevoel dus ook, dat het hier vaak wat overtrokken wordt, want IRL hoor ik iedereen anders praten
quote:lavan568 schreef op 03 november 2011 @ 23:38:

heel raar trouwens, de keren dat ik het meeste van sex heb genoten was in een hele slechte relatie, met een "foute"" man, maar ik denk achteraf dat dat komt, omdat ik hem nooit helemaal "veroverd" hadHeel herkenbaar! Ik val niet op foute mannen, maar mijn laatste fling is een flierefluiter en hem "temmen" was toch wel erg leuk . Nu is hij getemd en weet ik niet meer zo goed wat ik er mee aanmoet .
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:40:

[...]

Ik vind er wel een verschil in zitten of je van sex geniet of dat je slettengedrag vertoont, want heel vaak hoor je dan achteraf dat dat een fase was, bijv. na het beëindigen van een langdurige relatie.

Een vroegere vriendin had vaak een ONS, maar ik had altijd de indruk dat ze er alleen maar harder en cynischer over mannen van werd.

Maar je kan toch ook gewoon genieten van de seks die je bij het door jou genoemde slettengedrag hebt.

Of is genieten van seks alleen weggelegd voor vrouwen die in een relatie zitten?
quote:lavan568 schreef op 03 november 2011 @ 23:42:

[...]

nounou, wat een heftige reactie. Heftig?

Maar dat is mijn onderbuikgevoel dus ook, dat het hier vaak wat overtrokken wordt, want IRL hoor ik iedereen anders pratenRaar is dat, he? Als die genieters al gezien worden als krolse katten, dan denk je toch niet dat ze daar heel open over zijn? En waarom zou je; je hóeft je sexleven niet met je collega's te delen, toch?
quote:Een vroegere vriendin had vaak een ONS, maar ik had altijd de indruk dat ze er alleen maar harder en cynischer over mannen van werd.misschien alleen dan toch op zoek naar die waardering geweest
quote:lavan568 schreef op 03 november 2011 @ 23:42:

[...]

nounou, wat een heftige reactie. Maar dat is mijn onderbuikgevoel dus ook, dat het hier vaak wat overtrokken wordt, want IRL hoor ik iedereen anders pratenIk hoor vooral vrouwen met kleine kinderen en vrouwen met een hele lange relatie heel anders over sex praten dan hier. Bij mijn leeftijdgenoten (single of met relatie) hangt het er heel erg vanaf hoe de persoon in elkaar steekt, maar meestal vinden ze het heel gemiddeld en niet super.
quote:lavan568 schreef op 03 november 2011 @ 23:44:

[...]

misschien alleen dan toch op zoek naar die waardering geweestJa dat denk ik ook, of aandacht of toch stiekem de hoop dat het een blijvertje was, want ze dacht echt dat ze een man via sex aan zich kon binden.
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 23:43:

[...]

Heel herkenbaar! Ik val niet op foute mannen, maar mijn laatste fling is een flierefluiter en hem "temmen" was toch wel erg leuk . Nu is hij getemd en weet ik niet meer zo goed wat ik er mee aanmoet .Oh zo herkenbaar dit. Voor mij was dat een teken dat ik niet geschikt ben voor een relatie, want kennelijk mis ik hier en daar wat.....niet dat ik het erg vind hoor.
quote:Kalliope schreef op 03 november 2011 @ 23:41:

Als je een leuk figuurtje en/of mooi hoofd en/of spontaan karakter hebt, zal je vast gemakkelijkeen SV kunnen vinden. Voor een obese autistische filosofiestudent staan ze echter nietin de rij.Ja dat lijkt me inderdaad wat lastiger. Vervelend voor je.
Ik vind dat seks soms overschat en soms onderschat wordt.

Wat ik hiermee bedoel is dat er soms gedaan wordt alsof seks het allerbelangrijkste is in je leven en je zo veel mogelijk seks moet hebben, want dan 'hoor je erbij'. Dat is onzin.

Aan de andere kant vind ik dat seks soms onderschat wordt. Bijvoorbeeld in een relatie waar de intimiteit helemaal weg is of als er een groot taboe zit op seks.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 23:44:

[...]

Raar is dat, he? Als die genieters al gezien worden als krolse katten, dan denk je toch niet dat ze daar heel open over zijn? En waarom zou je; je hóeft je sexleven niet met je collega's te delen, toch?

In mijn team op het werk hebben we vaak diepe gesprekken, ook over intimiteit. Dus ik twijfel er niet aan dat ze hier niet open over zouden zjn.

Natuurlijk mogen de genieters blijven genieten, maar mijn gevoel blijft zeggen dat het allemaal net even wat overtrokken wordt.
quote:lavan568 schreef op 03 november 2011 @ 23:48:

[...]

Oh zo herkenbaar dit. Voor mij was dat een teken dat ik niet geschikt ben voor een relatie, want kennelijk mis ik hier en daar wat.....niet dat ik het erg vind hoor.

Dat zou ook best bij mij zo kunnen zijn, maar ik hou mijn opties nog wel open voor de toekomst.

(zal ik eens wat ergs vertellen : ik speel zelfs met de gedachte wat met hem te spelen, omdat het zelf ook een player is, maar aan de andere kant vind ik dat toch ook weer lullig voor hem.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven