Seks overschat?

03-11-2011 18:07 188 berichten
Ik plaats dit topic expres hier en niet op de sekspijler, omdat de leden daar, naar ik verwacht, mijn kwestie minder zullen herkennen.

Maar wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die seks niet zo heel bijzonder vinden? Voor wie het niet zo vaak en niet zo nodig hoeft?

Laat ik er bij zeggen, ik ben nog jong, 23, heb nog niet superveel ervaring, en kamp met aardig wat onzekerheden die wellicht over tien jaar een stuk minder zullen zijn. Maar toch; seks wordt door iedereen zo opgehemeld. Als ik single ben mis ik het niet, zal ook nooit een ONS of een SV opzoeken of iets dergelijks.

Ik ben niet a-seksueel, het is denk ik ook niet echt een kwestie van 'je hebt gewoon nog nooit goede seks gehad' (want die reacties verwacht ik een beetje ) maar meer een gevoel van 'het is niks voor mij'. Het is zo viezig en intiem en ergens ook wel raar, als ik erbij nadenk wat ik nu eigenlijk aan het doen ben.

Herkenning? Nogmaals, wellicht denk ik hier over een jaar of tien totaal anders over hoor, maar zijn er mensen voor wie het altijd een beetje zo blijft?
quote:Siobhan schreef op 04 november 2011 @ 00:27:

Hoezo willen we iets weten over niet klaarkomen?

Had kan een reden zijn waarom je minder van sex houdt.

Hoezo vraag je dit? Interesseert dit topic je überhaupt wel?
Dat vraag ik me wel af. Degene die seks niet echt noodzakelijk vinden, komen jullie wel klaar tijdens de seks?
quote:lavan568 schreef op 04 november 2011 @ 00:29:

Dankje Iris, ik ga het morgen uitgebreid lezen.....en nu naar bed. Welterusten allemaalJa ik duik er ook in, maar dit gesprek moeten we zeker later eens voortzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lavan568 schreef op 04 november 2011 @ 00:26:

[...]

Je snapt het hele issue niet denk ik. Er zijn al zoveel onderwerpen die wel over sex gaan en de lusten erbij, en voor mij zijn ze vaak allemaal een beetje hetzelfde, en ik herken er ook niks in.

Tot hier snap ik het prima. Ik snap alleen niet, waarom jullie ( even algemeen ) je beter voelen door anderen af te zeiken.

Ik krijg nu het gevoel dat je alleen maar meeleest om t ekijken of iemand iets schrijft waar jij het niet mee eens bent, zodat je kunt reageren.....en dat isniet de bedoeling van dit onderwerp lijkt me
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik spreek nu even voor mezelf, maar ik heb echt niemand willen afzeiken hoor, absoluut niet.

En anderen volgens mij ook niet?
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 00:29:

[...]

Hoezo vraag je dit? Interesseert dit topic je überhaupt wel?Welk topic? Ik zit hier alleen maar even te wachten tot mijn kruik warm is.
quote:istar_ schreef op 04 november 2011 @ 00:30:

Dat vraag ik me wel af. Degene die seks niet echt noodzakelijk vinden, komen jullie wel klaar tijdens de seks?Ja, hoewel ik altijd heb gedacht dat mijn gevoel veel minder intens is dan iemand die wel van seks houdt en opgewonden is.
quote:istar_ schreef op 04 november 2011 @ 00:30:

Dat vraag ik me wel af. Degene die seks niet echt noodzakelijk vinden, komen jullie wel klaar tijdens de seks?

Ja zeker! Maar ik kom veel sneller als ik het met 'n vieb doe.

Seks met 'n man heeft voor mij alleen toevoeging als ik verliefd ben en ik hem dus ook graag wil pleasen. Met 'n ONS/SV heb ik daar eigenlijk helemaal geen zin in.
Ik heb ooit een SV gehad, maar dat ging eigenlijk per ongeluk omdat ik toen nog zo naief was dat ik dacht dat het tot meer uit kon groeien. Ik vond dat maar saai al die aandacht op het bedgebeuren en weinig aandacht voor uiteten gaan, goede gespreken, een terrasje pakken en al die andere dingen die je doet als je verliefd bent en een relatie opstart.
quote:elninjoo schreef op 04 november 2011 @ 07:30:

[...]

Ja zeker! Maar ik kom veel sneller als ik het met 'n vieb doe.

Seks met 'n man heeft voor mij alleen toevoeging als ik verliefd ben en ik hem dus ook graag wil pleasen. Met 'n ONS/SV heb ik daar eigenlijk helemaal geen zin in.Als ik verliefd ben dan heb ik ook echt de behoefte om hem aan te raken en lichamelijk dichtbij hem te zijn, dat is dan gelijk ook de hoofdreden dat ik de sex dan erg leuk vind.
Hm, voor mij is seks anders best belangrijk. Hoewel ik niet spuitend en gillend klaarkom ofzo, ik vind het heel fijn en in een relatie is dit voor mij heel belangrijk. En buiten een relatie ook eigenlijk
Ik merk dat ik met de jaren steeds beter van sex kan genieten juist. Jarenlang heb ik het beleefd zoals jij TO. Weinig behoefte aan sex, zelfs in een relatie niet. Maar merk langzamerhand dat de behoefte aan sex wel groter wordt. Naarmate ik mezelf beter leer kennen, denk dat het daarmee te maken heeft. Ik zou ook nog steeds goed zonder kunnen en vind vele dingen belangrijker, maar sex komt wel op een iets hogere plek te staan
5x5, ik herken mij in jou. Toen ik jonger was (begin 20) moest ik er ook niet aan denken om sex te hebben. Met mijn ex, waar ik wel veel van hield, had ik er ook weinig zin in. Het deed pijn en ik had elke keer het gevoel 'ik moet weer'. En nu ik een vriend heb, mag het van mij wel 4x per dag. Zo gek. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik hoef geen sex om de sex, maar wil het alleen met mijn vriend, om mijn liefde te uiten. Het kan dus zomaar veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven