Seks overschat?

03-11-2011 18:07 188 berichten
Ik plaats dit topic expres hier en niet op de sekspijler, omdat de leden daar, naar ik verwacht, mijn kwestie minder zullen herkennen.

Maar wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die seks niet zo heel bijzonder vinden? Voor wie het niet zo vaak en niet zo nodig hoeft?

Laat ik er bij zeggen, ik ben nog jong, 23, heb nog niet superveel ervaring, en kamp met aardig wat onzekerheden die wellicht over tien jaar een stuk minder zullen zijn. Maar toch; seks wordt door iedereen zo opgehemeld. Als ik single ben mis ik het niet, zal ook nooit een ONS of een SV opzoeken of iets dergelijks.

Ik ben niet a-seksueel, het is denk ik ook niet echt een kwestie van 'je hebt gewoon nog nooit goede seks gehad' (want die reacties verwacht ik een beetje ) maar meer een gevoel van 'het is niks voor mij'. Het is zo viezig en intiem en ergens ook wel raar, als ik erbij nadenk wat ik nu eigenlijk aan het doen ben.

Herkenning? Nogmaals, wellicht denk ik hier over een jaar of tien totaal anders over hoor, maar zijn er mensen voor wie het altijd een beetje zo blijft?
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 03 november 2011 @ 18:40:

Ik vind dat seks vaak onderschat wordt. Seks is de binding in je relatie waarmee het onderscheid gemaakt wordt tussen de relatie met je geliefde en vriendschappen/familierelaties.

Seks maakt de relatie intenser op een wat "hoger" niveau.

Voor mij is klaarkomen met mijn partner véél intenser dan met een of ander hulpstuk.

Seks heeft voor mij niet als enige doel klaarkomen, het is ook het huid op huid contact, delen van intimiteit, fantasieën uitspreken en mss zelfs wel uitvoeren.

Geef mij maar seks met een man ipv met een dood stuk plastic.

.

Zo denk ik er ook over.

Dat er mensen zijn die bepaalde dingen ( multiple orgasmes etc. ) gewoon niet willen geloven, dat vind ik zo gek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Yvaatje schreef op 03 november 2011 @ 19:32:

Ik herken het een beetje. Ik kan wel erg van seks genieten.

Maar eerlijk gezegd vind ik het voorafgaande aan seks spannender en leuker dan de seks zelf. Dus het verleiden, de korte aanrakingen, het oogcontact, de spanning of het zal gaan gebeuren of niet..

Dan hoeft voor mij niets eens meer de echte seks Ooh ja, dan is een korte aanraking van je hand ofzo al heel spannend of heerlijk eindeloos lang zoenen en vozen op de bank .
quote:Dus het verleiden, de korte aanrakingen, het oogcontact, de spanning of het zal gaan gebeuren of niet..Ow, daar heb ik echt een hekel aan. Doe gewoon die broek uit en ga liggen, denk ik dan.
Liever elitair dan een pauper!
quote:lgi24 schreef op 03 november 2011 @ 19:29:

Ondanks dat ik het bijzonder vind, vind ik dat je gelijk heb. Hoe men over seks praat, lijkt het alsof het echt de belangrijkste is op de wereld en echt zoooooooo bijzonder is in het leven. Het irriteert me eigenlijk wel hoe de mensen in de maatschappij ermee bezig zijn:S

De maatschappij is natuurlijk ook een stuk meer versexualiseerd dan vroeger en daarbij hebben we nu ook veel meer het gevoel dat alles geweldig moet zijn: je baan, je vakantie, je vriendenkring, je uiterlijk en dus ook je sexleven.

Vroeger waren de mensen denk ik veel meer gewoon wie ze waren en hoorde sex er bij, als a fact of life. Volgens mij was men daarom ook veel realistischer en accepteerde men veel meer dat alles op den duur saai kan worden, dus ook de sex.
quote:Kalliope schreef op 03 november 2011 @ 19:44:

[...]

Ow, daar heb ik echt een hekel aan. Doe gewoon die broek uit en ga liggen, denk ik dan.
Met 'n man (die goed is) kan ik overigens wél multiple orgasms krijgen, met m'n vieb niet. Komt omdat ik op m'n hoogtepunt zelf niet door kan gaan.

Zonder pil ben ik vaker depri en ziek zwak en misselijk, dus dan heb ik minder zin in klaarkomen dan met pil.
Persoonlijk denk ik niet dat het overschat wordt.

Ik kan niet zonder seks. Er zijn wel periodes dat ik aanzienlijk minder zin heb. Dat is vaak gebaseerd op stress en drukte.

Ergens in mijn achterhoofd onthou ik in deze periodes wanneer 'het' voor het laatst gebeurt is. Als het langer dan een week geleden is, heb ik seks ook als ik geen zin heb.

Dan maak ik dus zin. Niet omdat dat van me verwacht wordt, maar omdat het op een of andere manier lastiger wordt voor mij om het weer te doen als er langere tijd niets gebeurt. Ook weet ik uit ervaring dat als we dan eenmaal bezig zijn, ik er wel van kan genieten en het ook ontspanning geeft.

De forumsters die aan gaven het vies te vinden en aangeven dat het een rommel wordt... daar kan ik me niets bij voorstellen.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.

[...]

Ow, daar heb ik echt een hekel aan. Doe gewoon die broek uit en ga liggen, denk ik dan.Echt? Vind jij de verliefdheidsfase vóór je iets hebt met elkaar dan niet leuk of denk je hierbij aan het voorspel dat je te lang duurt?

[...]

Ow, daar heb ik echt een hekel aan. Doe gewoon die broek uit en ga liggen, denk ik dan.
Ik heb heeeel heeeel heel veel sex gehad,en er ook echt van genoten altijd.

Maar nu afgeknapt op relaties en het gedoe er omheen,als 6 jaar sexloos (met een partner dan) en dat bevalt me prima!

Ben overigens 45,dus iets ouder als TO.

Mis het niet,heb de behoefte niet om met een man het bed te delen,en hoe langer ik alleen ben,hoe minder ik die behoefte heb.

Ben geen mannenhater ofzo hoor,maar teveel meegemaakt,en te vaak mijn hoofd gestoten om me nog in een relatie of SV te storten.
Wow en ik al jaren denken dat ik niet goed bij mijn hoofd ben of zo.... Wat herkenbaar! Ik lees mee.

Ik ben 27 en heb eigenlijk nog nooit echt de 'tijger' in mezelf gevonden. Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo. En dat vind ik zo verschrikkelijk lullig tegenover mijn man, maar ik kan er echt niks aan doen. Maar gelukkig hoor ik hem er nooit over en hoeft het voor hem ook niet elke week.

Soms 'maak' ik zin voor mijn man en op het moment zelf kan ik er wel van genieten maar het liefst doe ik het niet. Ik heb het er wel eens met mijn moeder over en zij heeft exact hetzelfde. Zij heeft nog nooit een hoog libido gehad. Dus vraag ik me af of zoiets in je genen zit? Lijkt me heel stug eigenlijk.
quote:MereldeMus schreef op 03 november 2011 @ 19:46:

De forumsters die aan gaven het vies te vinden en aangeven dat het een rommel wordt... daar kan ik me niets bij voorstellen.Al die lichaamssappen en zweet in dat bed vind ik toch 'n hoop gedoe hoor. Of massage-olie, nog zo'n vieze smurrie. Bedoel, ik vind 't fijn om gemasseerd te worden hoor, maar pleur op met die vieze olie!
quote:elninjoo schreef op 03 november 2011 @ 19:57:

[...]

Al die lichaamssappen en zweet in dat bed vind ik toch 'n hoop gedoe hoor. Of massage-olie, nog zo'n vieze smurrie. Bedoel, ik vind 't fijn om gemasseerd te worden hoor, maar pleur op met die vieze olie!Betere olie kopen
quote:elninjoo schreef op 03 november 2011 @ 19:57:

[...]

Al die lichaamssappen en zweet in dat bed vind ik toch 'n hoop gedoe hoor. Of massage-olie, nog zo'n vieze smurrie. Bedoel, ik vind 't fijn om gemasseerd te worden hoor, maar pleur op met die vieze olie!Haha ik hou juist wel van een beetje glibberig en dirty .
quote:troela4681 schreef op 03 november 2011 @ 19:57:

Dus vraag ik me af of zoiets in je genen zit? Lijkt me heel stug eigenlijk.Quote: Je libido is in de eerste plaats genetisch bepaald, 70% van de mensen beschikt over genen met een lage opwindingsversie, 20% heeft genetisch een hoog libido en de overige 10% zit daar ergens tussen in. Soms spelen ook medische factoren een rol maar als de huisdokter zegt dat alles in orde is, heb je waarschijnlijk gewoon het lage libido-gen.

Er is een verschil en volgens onderzoekers is dat vooral een psychologisch verschil. Het libido van vrouwen zou 50% afnemen van zodra ze haar man 'te pakken' heeft. Bij mannen neemt de seksuele apetijt zelfs na 40 jaar huwelijk niet of nauwelijks af. Biologen schrijven dit toe aan het feit dat vrouwen, eens ze een man hebben, zuinig zijn met hun seksuele gunsten om hem geïnteresseerd te houden.

Mannen daarentegen blijven seksueel actief om zo hun rivalen op een afstand te houden.

De medische wetenschap heeft zich de afgelopen decennia massaal gestort op het libidogebrek en zal nog met allerlei wondermiddeltjes op de proppen komen, maar er bestaan ook wat meer voor de hand liggende oplossingen.
quote:iris1969 schreef op 03 november 2011 @ 19:46:

[...]

Echt? Vind jij de verliefdheidsfase vóór je iets hebt met elkaar dan niet leuk of denk je hierbij aan het voorspel dat je te lang duurt?Dat dus. Ik ben toch echt te autistisch om te houden van dingen als 'verleiden', 'oogcontact' en 'afvragen of het wel of niet gaat gebeuren'. Gruwelijk.
Liever elitair dan een pauper!
link

pagina 143
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 20:10:

[...]

Quote: Je libido is in de eerste plaats genetisch bepaald, 70% van de mensen beschikt over genen met een lage opwindingsversie, 20% heeft genetisch een hoog libido en de overige 10% zit daar ergens tussen in. Soms spelen ook medische factoren een rol maar als de huisdokter zegt dat alles in orde is, heb je waarschijnlijk gewoon het lage libido-gen.

.

Ik vind dit een lastige. Bij mijn ex partner had ik helemaal geen behoefte is seks, terwijl het bij mijn huidige partner bij wijze van spreken nooit genoeg is.

Bij hem beleef ik seks en mijn eigen seksualiteit totaal anders dan bij mijn ex.

Ik denk dat wel of geen match met je sekspartner wel degelijk invloed heeft op je libido.
Dus het was helemaal niet zo'n gekke gedachte van me. Thanks BGB voor de info! Maar goed, het maakt het niet minder vervelend voor man omdat het libido bij hun niet afneemt. Ik ga dus ook nog eens als argument gebruiken dat er zo weinig actie is omdat ik hem geïnteresseerd wil houden
anoniem_61494 wijzigde dit bericht op 03-11-2011 20:22
Reden: Even een goeie smiley om misverstanden te voorkomen
% gewijzigd
quote:istar_ schreef op 03 november 2011 @ 20:21:

[...]

Ik denk dat wel of geen match met je sekspartner wel degelijk invloed heeft op je libido.Of die tot " bloei " komt, zeg maar? Ja, dat zal.
Zin in seks zit in de genen, volgens onderzoekers uit Israël. Professor Richard P. Ebstein van het Herzog Ziekenhuis en professor Robert H. Belmaker van de Ben Gurion Universiteit vergeleken DNA-materiaal van 148 gezonde mannelijk en vrouwelijke studenten en vergeleken de resultaten met vragenlijsten over seksueel gedrag en gevoelens die de studenten hadden ingevuld.

De onderzoekers zagen daarin een verband tussen zin in seks en variaties van het D4-receptorgen dat de gevoeligheid voor dopamine bepaalt. De ene variant leek een stimulerend effect op het libido te hebben en de andere variant juist het omgekeerde. De stimulerende variant is een relatief jonge mutatie van zo’n 50.000 jaar geleden rond de tijd dat de mens vanuit Afrika de wereld introk.

De verhouding stimulant en remmer zijn in veel bevolkingsgroepen dertig tegen zestig procent. Volgens de onderzoekers horen seksproblemen dus niet meer thuis bij de psycholoog of psychiater maar bij de gentechnoloog.

Degenen die er niet van houden kunnen het dus voortaan gooien op " slechte genen " en de mannen die een partner hebben die weinig zin heeft kunnen nu sneren " je bent net je ouwe moer "
quote:Kalliope schreef op 03 november 2011 @ 20:11:

[...]

Dat dus. Ik ben toch echt te autistisch om te houden van dingen als 'verleiden', 'oogcontact' en 'afvragen of het wel of niet gaat gebeuren'. Gruwelijk.Ja dat kan ik me goed voorstellen, want dit is best subtiel natuurlijk. Wel vreemd dat mijn ex-vriend met Asperger en ik zo'n 7 maanden om elkaar heen hebben gedraaid en dat hij daar reuze goed in was. Blijkbaar verschilt zoiets dan weer van persoon tot persoon.
quote:Er is een verschil en volgens onderzoekers is dat vooral een psychologisch verschil. Het libido van vrouwen zou 50% afnemen van zodra ze haar man 'te pakken' heeft. Bij mannen neemt de seksuele apetijt zelfs na 40 jaar huwelijk niet of nauwelijks af.

Vandaar dat er zoveel getrouwde/samenwonende mannen vreemd gaan dus...

quote:Biologen schrijven dit toe aan het feit dat vrouwen, eens ze een man hebben, zuinig zijn met hun seksuele gunsten om hem geïnteresseerd te houden.Als vrouwen niet vaak genoeg willen gaan hun mannen 't op 'n ander halen, dus lijkt me geen goeie tactiek.
quote:elninjoo schreef op 03 november 2011 @ 20:43:

[...]

Vandaar dat er zoveel getrouwde/samenwonende mannen vreemd gaan dus...

[...]

Als vrouwen niet vaak genoeg willen gaan hun mannen 't op 'n ander halen, dus lijkt me geen goeie tactiek.Nee volgens mij ook niet, ik denk juist dat als vrouwen meer zin "maken" hun gehele huwelijk ook leuker wordt, maar ja dat moet je wel kunnen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven