Sertaline, wanneer werkzaam?
zaterdag 29 juni 2013 om 21:13
Ik gebruik nu 4 weken sertraline, eerste 2 weken een halve tablet, daarna een hele tablet (50 mg) maar ik heb nog steeds last van angsten en depressieve gevoelens.
Wie kan uit eigen ervaring zeggen hoelang ik het nog vol moet houden, want de bijwerkingen (duizelig, angstig, raar voelen, moeheid) zijn ook erg vervelend.
Paroxetine hielp me wel goed, maar nog meer bijwerkingen zelfs na jaren.
(De huisarts die me sertraline heeft voorgeschreven is pas 8 juli terug van vakantie.En de huisartsenpraktijk is zolang dicht, alleen noodgevallen.)
Wie kan uit eigen ervaring zeggen hoelang ik het nog vol moet houden, want de bijwerkingen (duizelig, angstig, raar voelen, moeheid) zijn ook erg vervelend.
Paroxetine hielp me wel goed, maar nog meer bijwerkingen zelfs na jaren.
(De huisarts die me sertraline heeft voorgeschreven is pas 8 juli terug van vakantie.En de huisartsenpraktijk is zolang dicht, alleen noodgevallen.)
dinsdag 16 juli 2013 om 12:46
Bij mij werkte het direct. Ik begon met 50 mg in de ochtend. Alleen kreeg daar een heel stoned gevoel van, dus op advies vd huisarts deze s'avonds voor het slapen ingenomen en dat werkte perfect.
Na 2 weken merkte ik wel dat het effect lichtelijk afnam, waardoor de dosis werd verhoogd naar 100 mg.
Na 2 weken waren alle bijwerkingen, suf gevoel, géén honger, helemaal weg en voelde ik mij beter in mijn vel. Geen angsten en depri gedachten meer.
Wel werd ik vaker boos dan normaal.
Na 5 maanden gestopt omdat het mij toen ook begon af te vlakken in positieve gevoelens.
Ik viel er binnen no time trouwens 7 kilo mee af, door geen hongergevoel, heel snel vol zitten en diaree.
Na 2 weken merkte ik wel dat het effect lichtelijk afnam, waardoor de dosis werd verhoogd naar 100 mg.
Na 2 weken waren alle bijwerkingen, suf gevoel, géén honger, helemaal weg en voelde ik mij beter in mijn vel. Geen angsten en depri gedachten meer.
Wel werd ik vaker boos dan normaal.
Na 5 maanden gestopt omdat het mij toen ook begon af te vlakken in positieve gevoelens.
Ik viel er binnen no time trouwens 7 kilo mee af, door geen hongergevoel, heel snel vol zitten en diaree.
dinsdag 16 juli 2013 om 13:14
quote:miedo schreef op 16 juli 2013 @ 12:09:
Hel1tjuhh, ik wilde maar dat ik 8 kilo afviel in 3 maanden tijd!!!
Zit momenteel op de 78 kilo, en ik ben maar 1.66 cm..
Gewicht gaat nog steeds omhoog...
Ik eet vier broodjes per dag en normaal warm eten, maar de kiloos vliegen eraan Ik drink veel groene thee, en drink veel water misschien dat het jou ook helpt, kan me voorstellen dat je er van baalt.
Hel1tjuhh, ik wilde maar dat ik 8 kilo afviel in 3 maanden tijd!!!
Zit momenteel op de 78 kilo, en ik ben maar 1.66 cm..
Gewicht gaat nog steeds omhoog...
Ik eet vier broodjes per dag en normaal warm eten, maar de kiloos vliegen eraan Ik drink veel groene thee, en drink veel water misschien dat het jou ook helpt, kan me voorstellen dat je er van baalt.
maandag 22 juli 2013 om 22:11
De kiloos komen er bij mij nog steeds aan:(
Zo erg dat ik naar een dietist moet (zelf betalen).
Volgens mijn huisarts wordt je niet dikker van sertraline..
Ik kan nu ook niet zeggen dat sertraline me goed bevalt.
Ik voel me inderdaad wat gelijkmatiger, maar de ergste angsten ga ik gewoon uit de weg.Dat was met paroxetine minder dacht ik.
Moet ik er wel bijzeggen dat mijn moeder sinds 3 weken in het ziekenhuis ligt met kanker, dus het zijn nu ook wel angstige tijden voor mij..
Zo erg dat ik naar een dietist moet (zelf betalen).
Volgens mijn huisarts wordt je niet dikker van sertraline..
Ik kan nu ook niet zeggen dat sertraline me goed bevalt.
Ik voel me inderdaad wat gelijkmatiger, maar de ergste angsten ga ik gewoon uit de weg.Dat was met paroxetine minder dacht ik.
Moet ik er wel bijzeggen dat mijn moeder sinds 3 weken in het ziekenhuis ligt met kanker, dus het zijn nu ook wel angstige tijden voor mij..