Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Zo digi maar goed dat jij schrijft over het water geven van de plant want de enige plant die wij hebben was bijna verdroogd. Gauw even weer naar de wereld van de levenden geholpen.

Hopelijk gaat het je lukken om het examen te halen.

Militair lijkt me meer een last dan een lust als ik het zo lees. Wordt je niet moe van hem?

Zou maar geen red bull meer drinken als ik jou was. Wel jammer dat ook dit nu niet meer mogelijk is.

Moonlight en Iris,

Het lijkt me lastig om weer bij je ouders te blijven en dat er heus wel voordelen zijn blijft het moeilijk.

Iris, heb jij geen andere plek waar je af en toe terecht kan?

Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest in het buurtcentrum. De komende dagen ook nog, ben nu erg moe wat ik maar eng vindt. Wil tenslotte weer betaald werk gaan verrichten op den duur.

Heb wat vervelend nieuws te horen gekregen over een familielid waar ik me erg veel zorgen over maak.

Kan er met niemand over praten dus moet ik het echt even zelf verwerken.

Verder ben ik nog eens geminderd met de seroquel. Ik slik nu nog maar 25 mg alleen in de avond. Ga volgende week helemaal stoppen ermee.

Het slapen gaat wel moeilijker nu hoor. Merk dat ik erg licht slaap en meer hoofdpijn heb. Maar ik hoop dat het me toch gaat lukken.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ikbenik, weer een nieuwe avatar! Ik herken je bijna niet meer

Ik merk dat mijn leestekens heel raar doen, wat je wilt is niet wat je krijgt. Sorry dus dat ik ze niet allemaal gebruik.

Digi, heel veel succes met de tentamens!

Niet te beroerd om te scheiden, zegt hij dat zo (vraagteken). Alsof een huwelijk niks voorstelt. Sorry, maar ik vind het een rare vent.

Denk er maar niet meer aan tot de examens voorbij zijn. Nu even 100 procent aan jezelf denken.

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk gedaan hebt, Ibi. Was het voor het eerst (vraagteken) Dat je moe bent is niet raar, eerste dag ergens is altijd vermoeiend. Je bent waarschijnlijk vooraf al een beetje gestresst geweest en je doet zoveel indrukken op, zo´n eerste dag.

Wat naar van dat familielid. Heeft hij of zij je in vertrouwen genomen, dat je er daarom niet over kunt praten (vraagteken)

Ik kan me voorstellen dat het slapen even moeilijk is. Dit zijn gewoon afkickverschijnselen. Ik hoop dat je vrijwilligerswerk je zo moe maakt, dat je beter slaapt ´s nachts.

Ik had wel een goede dag. Voelde me heel relaxed, down to earth. Heb wat folders aangevraagd voor cursussen (die NCOI wordt niks waarschijnlijk) en ik merk dat ik dingen kan bedenken die me leuk lijken. Soms is alles wat met toekomst te maken heeft ´eng´ en soms, zoals vandaag, is het gewoon een uitdaging.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 17 augustus 2009 @ 21:41:

Ikbenik, weer een nieuwe avatar! Ik herken je bijna niet meer

Ik merk dat mijn leestekens heel raar doen, wat je wilt is niet wat je krijgt. Sorry dus dat ik ze niet allemaal gebruik.

Digi, heel veel succes met de tentamens!

Niet te beroerd om te scheiden, zegt hij dat zo (vraagteken). Alsof een huwelijk niks voorstelt. Sorry, maar ik vind het een rare vent.

Denk er maar niet meer aan tot de examens voorbij zijn. Nu even 100 procent aan jezelf denken.

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk gedaan hebt, Ibi. Was het voor het eerst (vraagteken) Dat je moe bent is niet raar, eerste dag ergens is altijd vermoeiend. Je bent waarschijnlijk vooraf al een beetje gestresst geweest en je doet zoveel indrukken op, zo´n eerste dag.

Wat naar van dat familielid. Heeft hij of zij je in vertrouwen genomen, dat je er daarom niet over kunt praten (vraagteken)

Ik kan me voorstellen dat het slapen even moeilijk is. Dit zijn gewoon afkickverschijnselen. Ik hoop dat je vrijwilligerswerk je zo moe maakt, dat je beter slaapt ´s nachts.

Ik had wel een goede dag. Voelde me heel relaxed, down to earth. Heb wat folders aangevraagd voor cursussen (die NCOI wordt niks waarschijnlijk) en ik merk dat ik dingen kan bedenken die me leuk lijken. Soms is alles wat met toekomst te maken heeft ´eng´ en soms, zoals vandaag, is het gewoon een uitdaging.

Ik ben opgepimpt in de zomersfeer ivm. de wedstrijd. Vandaar weer een nieuwe avatar.

Irritant voor je dat je leestekens het niet goed doen.

Ik lig al op bed en hoop zo in slaap te gaan vallen. Helaas heb ik nog heel veel pijn aan mijn tand en dat houdt me ook wakker.

Ik heb wel vaker vrijwilligerswerk gedaan, maar dit was voor het eerst dat ik heel veel verantwoording kreeg en dat er echt werkdruk lag op de vrijwilligers.

Het familielid heeft me na wat druk van mij idd. iets in zeer groot vertrouwen verteld. Iets wat maakt dat ik weet dat mijn vorige zorgen idd terecht waren en mogelijk nog serieuzer dan ik al dacht.

Wat klinkt je dag omschrijving prettig moon! Een uitdaging klinkt mooi om te denken aan de toekomst. Probeer het vast te houden.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik zal het proberen vast te houden. Slaap lekker!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Digi, hoe is het gegaan??

Ik kom net terug uit t zwembad... lekker!

Hoe is het met de rest?
Elke maand hetzelfde 'gevecht' tegen PMS. Negatieve gedachten, gevoelens, doodgewoon chagerijnig zijn. Ik ben het zo zat. AD heb ik ooit geprobeerd-dat nooit meer. Om medische redenen mag ik de pil niet meer slikken. Ik moet, wil en KAN het op eigen kracht doen. Iemand zei ooit eens dat ik moet proberen ''erboven'' te staan, als ik weer zo'n kutbui voel aankomen. Omdat het ook weer over gaat. Dat is mijn doel dus.. Afgelopen maand is het niet gelukt. Ik heb nog 3 weken om me op de volgende ''PMS aanval'' voor te bereiden.
Herkenbaar Carpricorna, PMS heet niet voor niets een BITCH. Ik kan opeens in zo'n huiligere stemming zijn, het niet meer zien zitten, ik doe alles verkeerd, zit te janken bij een uberstomme reclame en ben ontzettend stom, dom en lelijk enz. En opeens denk ik dan oja, moet over 3 dagen ongesteld worden, pfff.

Ben ooit eens heel lang achter elkaar ongesteld geweest, kreeg ik van de dokter een soort hormonen om dat te doorbreken, na een week wilde ik bijna met een touw om mijn nek van een flatgebouw in een diep meer springen, verschrikkelijk wat een rotzooi. Ik verheug me nou niet bepaald op de overgang zeg, die moodswings schijnen een drama te zien.

Dus ik voel met je mee Capricorna.
OJa, en voor ik het vergeet, vanavond dus dinsdag de 18e dus komt om 22.20 of zoiets op NL 2 een programma, kijken in de ziel of zoiets. Over psychofarmica, psychiaters enz. Misschien wel interessant.
quote:Moonlight82 schreef op 18 augustus 2009 @ 17:40:

Digi, hoe is het gegaan??

Ik kom net terug uit t zwembad... lekker!

Hoe is het met de rest?Goed, goed! Ik lees nog steeds mee, schrijf inmiddels ook mee op het lijf en lijn topic, daar zijn meer dames die met (veel) gewicht worstelen. Dus dat voornemen gaat me ook goed af, eigenlijk ben ik begonnen met het stoppen met (teveel) wijntjes maar het bijeffect was dat de kilo's er nu ook afvliegen. En dat motiveert weer om de wijntjes te laten staan, een soort vicieuze cirkel maar dus een goede dit keer
Effe een snel berichtje van hiero.

Examen ging mis want ik had in de les moeten zijn en ik had iets moeten schrijven over een tekst. Ik moet voor morgenavond via de mail dus mijn eigen interpretatie van die tekst (hij had het boek gelukkig bij en heeft het me cadeau gedaan) opsturen. Fijn, morgenochtend zwaar examen, in de avond een klant (sja, die had ik gepland om even te ontstressen en voor 't geld, maar da's een van de drie klanten van de examenperiode, er staat nu een stop op afspraakjes met mij).

Heb nog wel gediscussieerd met die prof en ben met 'm naar de trein gelopen (woon daar vlakbij) en hij mocht me best wel, geloof ik. En JAHOOR, vraagt 'ie naar m'n littekens. Echt, dat vind ik zo vervelend. Op een examen nog wel. Nou, auto-ongeluk meneer. En ik was in de les omdat ik moest werken, en ik wil verder niet uitweiden omdat ik toch zal stuiten op onbegrip, professor. Zo. Nahja, ik kan nog de helft van de punten krijgen als ik een aardig verslagje doormail (hij vond mijn Bijbelkennis wel indrukwekkend).

Ik liep met de Bijbel over het universiteitsterrein, in mijn zwarte strakke jurkje en naaldhakken. De Hoer van Babylon met de Bijbel in de hand, het heeft wel iets.

Studeren gaat vrij moeizaam omdat ik ook echt moe ben (na het examen heb ik 2 uur geslapen, moest wel) en geen cafeine verdraag (balen).

God, ik hoop zo dat ik dat examen morgen haal, het kan echt alle kanten op. Deze prof neemt het persoonlijk op als je niet in zijn holy les komt, maar hoe leg je uit dat je met flessen drank in je mik niet eens je mail durfde te openen en negen maanden hebt gevegeteerd? Ik heb geen zin in medelijden en dat hoef ik van de meeste proffen ook echt niet te verwachten, eerder afkeer. Maar het betreft argumenteren en dat kan ik toevallig heel goed (en ja prof, ook al denk je dat jij niet beinvloed kunt worden, ik heb het meermaals gedaan).

Ik sla gewoon KRUISJES (op de manier van de orthodoxe kerk) voor examens, te bizar voor een rationeel atheist. Maar wat zou ik godsgruwelijk blij zijn als ik alles haal. Mijn hersenen hebben zo lang stilgestaan en dat is te merken. Al die meds en alcohol zullen ook wel niet geholpen hebben.

Ik wil ook zwemmen, Moon. Lijkt me heerlijk. Vandaag wel zonnebankje gepakt en net een ijsje gegeten. Mag mezelf best belonen. Krijg intussen telkens smsjes van de militair en och, het helpt best. Vind wat ondersteuning wel fijn.

Nou, na de sigaret ga ik weer aan de tafel zitten met mijn arceerstift om de laatste pagina's te doorworstelen. Doe goddomme een dag over 39 pagina's. 't Is niet te geloven. En elke keer weer half voorbereid aankomen en nooit de volle mep qua punten kunnen krijgen wegens onvoldoende voorbereiding, terwijl ik -even egotrippen- enorm goed en snel zaken in me opneem. Maar dat talent moet je onderhouden, en dat heb ik anderhalf jaar niet gedaan. Maar mocht dit lukken, dan vier ik een bescheiden feestje in mijn hoofd en heb ik meer hoop voor de toekomst. Want ik denk dat ik ein-de-lijk op het punt ben aanbeland dat ik bepaalde zaken niet meer herhaal (vegetatie, drankzucht, emotionele stormen) en gewoon mijzelf kan concentreren. Nu nog de fysieke conditie op peil en de lichamelijke pijn aanpakken, dan ga ik me fitter voelen en dan krijg ik meer energie en slaap ik beter.

Zo, einde egopost.
Capricorna, welkom hier!

Wat naar dat je zoveel last van PMS hebt. Misschien kun je op de peiler gezondheid een topic openen als je tips wilt hoe je hiermee om kunt gaan.

Ik ben een gezegend mens - ik heb nooit last van PMS. Ongesteldheid doet me ook niets. Toen ik geen pil slikte had ik geen klachten, nu met pil, ook geen klachten.

Verder mankeer ik altijd van alles, maar aan PMS doe ik gelukkig niet mee
Prop, ik heb het programma Kijken in de ziel één keer gezien, via uitzending gemist. Ik vond het best interessant.

Wil de afleveringen eigenlijk op volgorde bekijken, dus dat wordt kijken achter de PC in plaats van de televisie.

Wat goed dat de kilo's eraf vliegen! Ja laat maar lekker staan die wijn. t Is zo fijn om slank te zijn

Ik was ooit 15 kilo zwaarder dan ik nu ben. Zag laatst een foto uit die tijd (zelf heb ik er nauwelijks foto's van, maar deze zat op een afstudeerkado van een vriendin) en schrok er van dat ik er zo uit had gezien. Niet in het algemeen, maar puur voor mezelf... ik vond het er niet zo gezond uitzien. Heel groot opgezet hoofd... Verder had ik op die foto een dikke winterjas aan, niet zoveel te zien dus, maar ik herinner me nog goed hoe ik steeds dikker werd toen.

En ik ben nog steeds blij dat die 15 kilo er weer af is!
Dankjewel Propje en Moonlight - en sorry dat ik er zomaar even in viel als nieuwkomer hier. Volgens mij heb ik al ergens een topic over PMS gezien, ga 'ns kijken. 't Vervelende aan het hele verhaal is dat depressiviteit in m'n familie zit, dus gevoelsmatig is het dubbel 'vechten'. Toch weiger ik me te laten labelen onder het etiket depressief, omdat het buiten die PMS om gewoon goed ga en ik vrij stabiel en vrolijk ben.
Ik heb geen PMS. Althans, ik zou het niet herkennen. Misschien heb ik wel een chronisch kuthumeur, dat lijkt me meer in de richting te komen.

Godver, wie heeft ooit bedacht dat je 100 Latijnse termen in het kader van argumentatietechnieken moet kennen? Ja, ik weeet wie (die kloteGrieken), maar ik heb nu wel echt alle schijn tegen morgen. Ik moet echt heel erg scherp zijn en heel veel geluk hebben om dat examen te halen. En er rijzen enkel vragen bij het lezen van het studiemateriaal (maar Prof heeft het zelf geschreven en Prof is een narcist met minderwaardigheidscomplex). Ik erken de man niet eens als autoriteit maar moet me gedienstig opstellen, ik haat dat hierarchische en in de pas lopen hier. Vooral in de filosofie moet men originele gedachten stimuleren en ik kan het -gvd- nog onderbouwen ook (goed), mijn eigen ethiek die haaks op de zijne staat. Geheel in het licht van de argumentatie, geheel niet in zijn straatje. Fuck.

He, dat programma zou ik ook wel willen zien maar ja, uitzending gemist werkt niet bij mij en heb (nog) geen TV-aansluiting. Nahja, eigenlijk toch geen tijd. Ben bloedende uit de kut dus klant van morgen afgezegd, is sowieso beter omdat ik een verhandeling moet schrijven en eerst een hele tekst moet bestuderen. En dan nog naar alle waarschijnlijkheid met een kuthumeur omdat ik het examen niet heb gehaald (en met wallen tot op de grond van vermoeidheid).

Grmbl, grmpf.
Oh hoi Capricorna, sorry. Ik zit even in een egocentrische trip. Stress. Gaat wel over. Hopelijk. Maar hoi!
Capricorna je hoeft geen sorry te zeggen: je bent welkom op dit topic. Schrijf lekker mee, als het goed gaat of als het minder goed gaat. Dat ik je de tip van het gezondheidsforum gaf bedoel ik als extra, omdat ik niet echt specifieke tips voor je heb.

Digi... klinkt inderdaad als een kutdag! Hoe was het tentamen vandaag gegaan?

Irritant altijd, van die docenten die het nodig vinden zelf iets te schrijven. Alsof er niet al genoeg literatuur bestaat, die wellicht nuttiger is. (Ik bedoel: ze mogen schrijven wat ze willen maar als tentamenstof voor studenten is t niet altijd geschikt).

Is gewoon naar bed gaan nog een idee? Dan ben je morgen misschien scherp genoeg om een zesje te halen en kun je vol goede moed verder studeren.

Programma is idd wel interessant. Er komen allerlei psychiaters aan het woord. Je kunt het beter niet gaan kijken als je eens slecht humeur hebt want dan overleeft je beeldscherm het wellicht niet

Raar dat je geen uitzendinggemist kunt kijken.

k Ga nog even forummen en dan naar bed.

Goodnight!
Goedemorgen!

Net uit bed, heb weer last van mijn darmen... bah!

t Is wel mooi weer hier!

Fijne dag vandaag allemaal.

En Digi: Succes en sterkte!
He bah, alweer je darmen Moon? Kut!

Ik heb m'n examen gehaald!! Moest eerst een speech (opgetekend) analyseren, ik kende maar weinig termen maar heb maar in mijn eigen woorden geluld, het was dan ook niet erg goed. Maar het examen bestond uit nog een deel en dat ging wel goed, dus geslaagd! Nog enorm lopen napraten met 'm, was wel interessant, veel over argumentatie, logica, religie, etcetera. Ik sta in ieder geval weer op de kaart (doe ik altijd bij professoren).

Had m'n wekker gezet om 4.15u, maar ben er dwars doorheen geslapen. Werd om 7u wakker, paniek! Nahja, toen kreeg ik al die termen er niet meer in dus ben er maar heengegaan op hoop van zegen. Het scheelt wel dat ik altijd relaxt ben, in tegenstelling tot andere studenten die altijd staan te panikeren en vaak gaan huilen. Hij had voor een ander vak (een eerstejaars vak) in de tijd dat ik in een kamertje de speech aan het analyseren was examens afgenomen en die waren bedroevend slecht, dus hij was wel blij met mij geloof ik.

Nahja, en net even een eitje gebakken, stuk chocolade gegeten (puur, is goed voor je en geeft energie want koffie kan ik niet wegens maagje) en dan kan ik straks een heel stuk lezen over Jezus en daar iets over schrijven. Ga daar wel mijn best op doen want 't is mijn enige kans om het examen nog te halen. Gelukkig is het vrij schrijven, dus geen scriptie, dus dat zou goed moeten komen.

En dan even rust......voordat het examengeweld weer begint (de 26ste 2 examens, waarvan 1 heel erg belangrijk is).
Wat goed dat je t gehaald hebt!! Ben helemaal blij voor je.

Lekker dat je een paar uur extra slaap gepakt hebt, gelukkig had het niet teveel negatieve invloed.

Studenten die gaan huilen? Is dat normaal in Belgie?

Ik heb veel meegemaakt, studenten die tijdens hun eigen presentatie in slaap vallen van brakheid enzo, maar huilen eigenlijk niet

Dat van vanmiddag klinkt redelijk relaxed.

Ja... die darmen. Het ging 2 dagen redelijk maar vandaag is t weer mis. Ik kan niet zozeer een link leggen met wat ik heb gegeten. Heb al dagen geen alcohol gehad, weinig koffie, voldoende vezels. Misschien moet ik de melkprodukten eens weglaten.

Maar ik denk dat ik vanochtend het ergste gehad heb en dat t de rest van de dag wel weer gaat.
Hallo allemaal,

Moonlight heeft me verwezen naar deze topic dus ben ik even wezen kijken. Jeetje, dat hou ik niet bij hoor! Teveel lezen gaat me op het moment niet zo goed af maar ik ga het proberen. Op mijn tempo dus het kan even duren voor ik alles doorheb.

Ik ben chocolover, 23 jaar en depressief. Zucht.

Dit is de 3e week thuis en vandaag naar de Arbo arts gegaan (met vriend gelukkig!). De man was vre-se-lijk! Hij luisterde niet naar me en zei dingen waar ik eigenlijk nog treuriger van werd. Tsja het leven gaat door. Dat weet ik l*l maar het is nogal moeilijk en mijn lichaam heeft er geen zin meer in! Volgens mij ben je niet gelukkig met jezelf? Goh.. Hoe kom je daarbij? En nog meer van dat soort dingen die ik er niet bij kan hebben. Hoe maak je iemand die depressief is nog depressiever? Tegen mijn wil in toegestemd dat ik weer aan het werk moet. 50 %. Vanaf volgende week.

Mijn psych wil dat ik mijn eigen grenzen ga leren stellen en dat ik assertiever word. Vandaag een overwinning behaald. Ik heb gezegd dat 50% me te veel is, ik ga beginnen met 20 %. Toch voel ik me niet goed. Volgende week moet ik beginnen, ik voel me er niet goed bij. Ik kan niet eens alleen naar de winkel, laat staan naar het werk. Ik ga het proberen dus dat is mijn doel voor nu. Maar er maalt weer zoveel door mijn hoofd! Mijn werk ziet me liever gaan dan blijven dus straks zegt die sukel dat ik niet 50 % wil en dat ze dat dan zien als werkweigering. Zucht, ik maak mezelf gek!

Zo eerst naar de psych, kijken wat hij er van vindt. En dan boodschappen. En dan sporten. En dan 3 dagen niks doen omdat het me teveel is.

Misschien een rare vraag maar ik denk niet dat ik de 20 pagina's ga redden om te lezen, kunnen jullie misschien vertellen wat er bij jullie speelt? Dan rol ik er vanzelf in hopelijk.

Alvast bedankt voor het kunnen luchten van mijn hoofd.

Groetjes choco
Hoi Choco,

Je hoeft echt niet al ons gebazal door te lezen hoor. Maar misschien heb je er iets aan om mee te gaan schrijven. Ik ga zo even je post lezen en reageren, moet eerst zelf even iets kwijt.

Net in de mail een aankondiging van een vergadering morgenavond. Voor iets dat ik vrijwillig doe. En ik heb er geen leuk gevoel bij. Ik moet ze gaan vertellen dat ik bezig ben mijn leven weer wat nieuwe invulling te geven en dat ik hier waarschijnlijk niet al te lang meer zal wonen. Ik heb het vrijwilligerswerk met plezier gedaan, het heeft me houvast gegeven, maar ik moet nu verder.

De 'collega's' zijn mensen die al hun hele leven hier wonen en niet het soort ambities hebben die ik heb. Voor hen is het niet vanzelfsprekend dat je in een stad ver van hier wilt wonen en een periode naar het buitenland wilt. Omdat ze mij heel erg waarderen (als persoon en mijn inzet) vind ik het moeilijk om er met ze over te praten. Want eigenlijk vind ik het soms een beetje een kutdorp hier

Nouja, het gevoel dat ik kreeg bij deze mail zegt genoeg. Ik heb mijn beste tijd gehad met dit 'werk'.
Ik ben in een ander scherm al aan het reageren op Choco, maar nog even een ego-post tussendoor:

Net iemand gemaild dat ik het vrijwilligerswerk op een laag pitje ga zetten. Heel opgelucht dat ik dat gedaan heb
quote:chocolover schreef op 19 augustus 2009 @ 14:02:

Ik ben chocolover, 23 jaar en depressief. Zucht.

Dit is de 3e week thuis en vandaag naar de Arbo arts gegaan (met vriend gelukkig!). De man was vre-se-lijk! Hij luisterde niet naar me en zei dingen waar ik eigenlijk nog treuriger van werd. Tsja het leven gaat door. Dat weet ik l*l maar het is nogal moeilijk en mijn lichaam heeft er geen zin meer in!

Jammer dat je het zo slecht getroffen hebt met Arbo-arts. Ik heb het idee dat Arbo-artsen een beetje de minder goed gelukte artsen zijn, zegmaar. Niet allemaal... maar soms zit er een tussen...

Heeft zeker niet opgelet toen bij zijn studie het onderwerp depressie ter sprake kwam?

Volgens mij ben je niet gelukkig met jezelf? Goh.. Hoe kom je daarbij? En nog meer van dat soort dingen die ik er niet bij kan hebben. Hoe maak je iemand die depressief is nog depressiever? Tegen mijn wil in toegestemd dat ik weer aan het werk moet. 50 %. Vanaf volgende week.

Nouja.. wat vindt je werkgever ervan?

Ik vind dat erg snel bij een depressie, ik ben bij eerste depressie zeker 4 maanden uit de roulatie geweest en ben goed bekeken al 5 jaar uit de roulatie, min of meer.

Zoiets heeft meer tijd nodig dan een paar weken.

Mijn psych wil dat ik mijn eigen grenzen ga leren stellen en dat ik assertiever word. Vandaag een overwinning behaald. Ik heb gezegd dat 50% me te veel is, ik ga beginnen met 20 %. Toch voel ik me niet goed.

Goedzo. Geslaagd voor de oefening!

Volgende week moet ik beginnen, ik voel me er niet goed bij. Ik kan niet eens alleen naar de winkel, laat staan naar het werk. Ik ga het proberen dus dat is mijn doel voor nu. Maar er maalt weer zoveel door mijn hoofd! Mijn werk ziet me liever gaan dan blijven dus straks zegt die sukel dat ik niet 50 % wil en dat ze dat dan zien als werkweigering. Zucht, ik maak mezelf gek!

Zo eerst naar de psych, kijken wat hij er van vindt. En dan boodschappen. En dan sporten. En dan 3 dagen niks doen omdat het me teveel is.

Misschien een rare vraag maar ik denk niet dat ik de 20 pagina's ga redden om te lezen, kunnen jullie misschien vertellen wat er bij jullie speelt? Dan rol ik er vanzelf in hopelijk.

Volgens mij heeft Digi zich op de eerste pagina voorgesteld. Ik niet, hier en daar heb ik wel wat over mezelf verteld maar dat is nogal verspreid. Bij Iris ook denk ik. Prop is wel op de eerste pagina te lezen. Verder verwachten we niet dat je precies alles bijhoudt hoor, denk maar lekker aan jezelf. Ik zal heel kort even schetsen.

Alvast bedankt voor het kunnen luchten van mijn hoofd.

Groetjes choco
Zo, nieuw schermpje want voor ik het weet is alles weg...

Ik ben nu 27, nog niet aan het werk. Heb diagnose Manisch-Depressief oftewel Bipolaire Stoornis.

Tot 5 jaar geleden studeerde ik, met ups en downs, dat wel. Ik werkte, te hard op een gegeven moment, en werd depressief.

Na de depressie werd ik manisch, werd opgenomen in het ziekenhuis.

Ben een keer of 4 lang depressief geweest, verder nog wat losse dips hier en daar. Nog niet langer dan een half jaar achter elkaar aan het werk geweest.

Nu gaat het wel goed, stijgende lijn. Slik nu een AD (Efexor)

Dat is wel even genoeg info voor nu. Je mag alles vragen! (maar het hoeft niet )

Groetjes Moonlight
Hoi Moonlight,

Het eerste wat ik me afvraag en wat ik eigenlijk misschien niet mag vragen is: hoe hou je het uit?

Ik heb het idee dat ik al meerdere depressies heb gehad waar ik geen hulp bij heb gevraagd/gekregen maar ik voel me zo naar met het idee dat het je hele leven kan blijven up en downen. Ik denk dat het erfelijk is want de hele familie heeft 'buien'. Maar hoe doe je dat dan? Helpt de AD? Hoe vul je je dag? Hoe kom je aan werk? Sorry hoor!

Ik heb geen diploma's. Moet nog 1 jaar en dan heb ik een dilpoma MBO 3. Vraag is dus nu of ik dat wel ga halen. Zo niet, wat doe ik dan? Zonder diploma's kom je toch nergens? En als een werkgever weet dat je depressief bent, nemen ze je dan toch aan? En zit je ondertussen in de WW ofzo? Ik weet het allemaal niet helaas..

Wat mijn werkgever betreft, ga na de psych bellen (zie er vreselijk op tegen want het is geen fijn meelevend persoon). Ik heb het idee dat ze het accepteren omdat het moet maar liever zien dat ik gewoon doorga. Denk ook dat ze mijn depressie onderkennen. Voor mijn diagnose liep het al niet zo lekker en hoorde vorige week dat ze me eruit willen hebben. Dus life's great, snap niet hoe anderen het volhouden :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven