Stoppen met roken!

21-07-2018 12:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, vandaag een account aangemaakt omdat ik een missie heb: stoppen met roken!

Met dit topic hoop ik steun en ervaringen e.d. te vinden want dat kan ik wellicht wel nodig hebben ;-)

Mss dat er al een topic is maar kon het niet vinden mocht er één zijn dan sluit ik me er graag bij aan als dat mag! Ik heb besloten om dit topic in Psyche te zetten omdat het volgens mij vooral ‘tussen je oren zit’.

Ik wilde al een tijd stoppen, ook meerdere pogingen gedaan (o.a. met dampen)maar telkens niet gelukt.

Ben toen eens naar hulpmiddelen gekeken. Na veel speurwerk op een plantaardige variant van Champix (en Zyban e.d.) uitgekomen. Ivm met medicatie die ik slik bijsluiter aan huisarts gegeven en hij gaf gelukkig akkoord!

Mijn stopdag is woensdag 25 juli. Tot die tijd roken met tabletjes, na stopdag ook tabletjes maar die dan telkens afbouwen.

Het is niet mijn doel om dit middel te promoten, noem de naam ook niet maar wil alleen uitleggen hoe ik het ga aanpakken.

Can I do it? Yesssss, I can!!!! :hyper:
Jij bedoeld Tabex.
Weet je dat er steeds meer ervaringen zijn met Tabex waarbij de gebruiker in een psychose raakt door dat spul.
Huisartsen hebben geen verstand van Tabex en geven al snel hun goedkeuring, terwijl ze niet eens weten waar dat spul toe in staat is.
Kortom, het is potentieel gevaarlijk en zou verboden moeten worden.

Ik wens je wijsheid en dat je goed op jezelf past.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, bij Lareb heb ik twee meldingen gevonden. Bij Champix meer dan 39.000! Mijn huisarts heeft de bijsluiter gelezen en er verder naar gekeken (want hij is naast regulier huisarts ook natuurarts) en geeft zijn go dus ik ga er toch voor.

Maar bedankt voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dagenlang alles uitgeplozen erover van onderzoeken, reviews, ervaringen, Lareb e.d. aan toe en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het risico wel aandurf. Roken is ook niet bepaald gezond.
Go for it!
Heb je al enig idee hoe je het 'tussen-de-oren-stukje' gaat aanpakken? Of wat je daarvoor nodig hebt?
En al een beetje positieve, bemoedigende mensen om je heen verzameld?
Alle reacties Link kopieren
Sofie1979 schreef:
21-07-2018 12:45
Go for it!
Heb je al enig idee hoe je het 'tussen-de-oren-stukje' gaat aanpakken? Of wat je daarvoor nodig hebt?
En al een beetje positieve, bemoedigende mensen om je heen verzameld?
Allereerst dank voor je reactie!

Ik hoop dat de tabletjes me daarbij gaan helpen. Maar daarnaast hoop ik op lotgenoten vandaar ook mijn topic. Heb gelukkig veel mensen die mij ondersteunen.

Daarnaast afleiding zoeken, boeken over stoppen lezen, heb zoethout stokjes gekocht, heb ik wat in handen en kan ik het in mijn waffel stoppen als ik wil roken :lol:
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Ik ben inmiddels 8 maanden gestopt en er zooooo blij mee. Het is niet altijd makkelijk, maar uiteindelijk is het me meegevallen en het wordt ook echt steeds makkelijker. Je kunt het!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes, ik hoop dat het je lukt.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gestopt, na een paar jaar tamelijk veel roken (meer dan een pakje per dag). Het was niet eenvoudig, vooral omdat ik me bijzonder geagiteerd begon te voelen, en geen sigaret meer kon opsteken om dat gevoel te sussen.
Dat zakte na een paar weken.
Hopelijk houd je het vol, en blijf je hier posten, ook over een week wanneer je het misschien moeilijk gaat krijgen.
Eigenlijk wilde ik niet reageren omdat ik al zo vaak heb meegemaakt dat mensen hier enthousiast een topic over openen en dan na een week niets meer van zich laten horen.
Dat zal niet zijn omdat ze het opeens te druk hebben.
Als je het moeilijk krijgt : hou vol, en kom anders hier wat posten. Er is altijd wel iemand, ook midden in de nacht, die leest wat je schrijft en op je wil reageren.
Roken is echt een rot-verslaving.
nounou
Alle reacties Link kopieren
lylli schreef:
21-07-2018 13:15
Goed bezig! Ik ben inmiddels 8 maanden gestopt en er zooooo blij mee. Het is niet altijd makkelijk, maar uiteindelijk is het me meegevallen en het wordt ook echt steeds makkelijker. Je kunt het!!

Dank je wel voor je motiverende reactie en supergoed dat je al 8 maanden gestopt bent! Trots op je! :there:
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
21-07-2018 13:19
Heel veel succes, ik hoop dat het je lukt.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gestopt, na een paar jaar tamelijk veel roken (meer dan een pakje per dag). Het was niet eenvoudig, vooral omdat ik me bijzonder geagiteerd begon te voelen, en geen sigaret meer kon opsteken om dat gevoel te sussen.
Dat zakte na een paar weken.
Hopelijk houd je het vol, en blijf je hier posten, ook over een week wanneer je het misschien moeilijk gaat krijgen.
Eigenlijk wilde ik niet reageren omdat ik al zo vaak heb meegemaakt dat mensen hier enthousiast een topic over openen en dan na een week niets meer van zich laten horen.
Dat zal niet zijn omdat ze het opeens te druk hebben.
Als je het moeilijk krijgt : hou vol, en kom anders hier wat posten. Er is altijd wel iemand, ook midden in de nacht, die leest wat je schrijft en op je wil reageren.
Roken is echt een rot-verslaving.
Dank voor je reactie en je tips! Ik wil hier zeker blijven reageren want daar ben ik juist naar op zoek!

En al 30 jaar gestopt, wow, chapeau en een heel groot applaus voor jezelf :cheer:
Alle reacties Link kopieren
25072018 schreef:
21-07-2018 13:40
Dank voor je reactie en je tips! Ik wil hier zeker blijven reageren want daar ben ik juist naar op zoek!

En al 30 jaar gestopt, wow, chapeau en een heel groot applaus voor jezelf :cheer:

:D Ach, ik ben geen 35 meer.
Hoe oud ben je (ongeveer), en hoeveel jaar heb je gerookt ?
Als je eenmaal bent gestopt en je bent door de eerste moeilijke weken heen wordt het gemakkelijker, vooral omdat je de voordelen van niet meer roken gaat voelen én zien.
Het is dan vooral zaak om niet iets doms te doen en te denken 'ééntje kan wel'.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een veertiger en heb zo’n 20 jaar gerookt. Wilde al langer stoppen maar had veel stress (smoes natuurlijk maar goed). Nu uitgeschakeld door burn-out en zit thuis en rook me echt helemaal gek.

Ik zie de burn-out eigenlijk als een mooie kans om eens heel veel shit uit verleden aan te pakken en bepaalde patronen (altijd maar kop in het zand steken en doorgaan) ook aan te pakken. Laats feliciteerde iemand die ook een burn/out heeft gehad me erg zelfs mee hahaha, zie het als een kans zei hij en dat doe ik dus ook. Doordat ik nu minder stress heb omdat ik niet werk (heb erg intensieve baan) heb ik besloten om het roken ook maar gelijk aan te pakken.

Huisarts vindt me erg dapper om midden in burn-out te stoppen, maar op een of andere manier geeft het me juist extra motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van de bijwerkingen van Tabex waar Cateautje over schreef : is er iemand die jou goed kent en je in de gaten kan houden ?
Zou dat een goed idee zijn, voor de zekerheid ?
Hier een topic over stoppen met roken met Tabex van vorig jaar :
gezondheid/stoppen-met-roken-tabex/list_messages/382513

Ik heb even geloept, en het is iemand die blijkbaar nu ook nog meeschrijft op het forum.
Misschien kun je een reactie in dat topic geven en zien of je wat aan haar/zijn ervaringen hebt ?

Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet aandurven met een middel uit Bulgarije dat hier illegaal is, tenzij je echt veel weet over de producent (dus dat er waarschijnlijk geen rommel in verwerkt wordt).
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dank je, ik ga even op dat topic kijken, zoals ik al eerder typte: ik heb alles maar dan ook alles uitgezocht (heb ADD dus kan heeeeel goed hyper-focussen hahaha) en mijn man houdt me in de gaten en huisarts ook, hen sowieso om de twee weken afspraak met huisarts vanwege burn-out. Huisarts heeft ook fabrikant gecheckt en was volgens hem niks mis mee. Fabrikant heeft ook meegewerkt aan meerdere onderzoeken in diverse landen.
Ik heb geen gebruik gemaakt van champix maar het schijnt goed te werken.
Ik wil je wel wat van mijn eigen tips geven want hoe groter je Arsenaal hoe beter.
Boek allen car, how to Quit the easy way.
En je hebt zo'n app van Jason vale, Quit smoking in 2 hours. Die is ook super.
Veranderd je hele kijk op roken.

Verder falen mag, je bent aan het leren om te stoppen met roken. En elke poging is daar een stapje dichterbij. Ik had ergens gelezen dat mensen gemiddeld iets van 30 stoppogingen doen voor ze daadwerkelijk stoppen. (of dat klopt weet ik niet)
Elke stoppoging maak je dat nicotine monstertje steeds meer dood, en overwin je steeds meer triggermomenten waarbij je wilt roken.
Vooral doorgaan en positief blijven en ja jij kan dit absoluut!
Alle reacties Link kopieren
25072018 schreef:
21-07-2018 15:16
Dank je, ik ga even op dat topic kijken, zoals ik al eerder typte: ik heb alles maar dan ook alles uitgezocht (heb ADD dus kan heeeeel goed hyper-focussen hahaha) en mijn man houdt me in de gaten en huisarts ook, hen sowieso om de twee weken afspraak met huisarts vanwege burn-out. Huisarts heeft ook fabrikant gecheckt en was volgens hem niks mis mee. Fabrikant heeft ook meegewerkt aan meerdere onderzoeken in diverse landen.

Het klinkt alsof je jezelf goed hebt voorbereid en niet over één nacht ijs (lekker koel zou dat zijn, nu :heart: ) gaat.
Fijn dat je een partner hebt die een oogje in het zeil houdt, en een huisarts/natuurarts die verstand van deze zaken heeft.
Dat hyper-focussen ken ik ook wel, soms reuze nuttig :A:
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
21-07-2018 15:27
Het klinkt alsof je jezelf goed hebt voorbereid en niet over één nacht ijs (lekker koel zou dat zijn, nu :heart: ) gaat.
Fijn dat je een partner hebt die een oogje in het zeil houdt, en een huisarts/natuurarts die verstand van deze zaken heeft.
Dat hyper-focussen ken ik ook wel, soms reuze nuttig :A:
Dank je voor al je lieve reacties!

Ja, hyperfocussen kán handig zijn maar soms ook niet. Van de bedrijfsarts moet ik zo veel mogelijk ontspannen en ik had bedacht dat een proefabonnement op Videoland wel even handig was, wilde Temptations Island VIP's kijken (sorry, kan er niks aan doen maar ik smul van sommige pulp-programma's hihihi). Maar toen kickte de hyperfocus ook aan dus in één ruk tot 01.30 uur (!) alle afleveringen in één keer gekeken :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Caveira schreef:
21-07-2018 15:25
Ik heb geen gebruik gemaakt van champix maar het schijnt goed te werken.
Ik wil je wel wat van mijn eigen tips geven want hoe groter je Arsenaal hoe beter.
Boek allen car, how to Quit the easy way.
En je hebt zo'n app van Jason vale, Quit smoking in 2 hours. Die is ook super.
Veranderd je hele kijk op roken.

Verder falen mag, je bent aan het leren om te stoppen met roken. En elke poging is daar een stapje dichterbij. Ik had ergens gelezen dat mensen gemiddeld iets van 30 stoppogingen doen voor ze daadwerkelijk stoppen. (of dat klopt weet ik niet)
Elke stoppoging maak je dat nicotine monstertje steeds meer dood, en overwin je steeds meer triggermomenten waarbij je wilt roken.
Vooral doorgaan en positief blijven en ja jij kan dit absoluut!
Dank voor je tips, zat idd al aan dat boek te denken. Volgens mij jaaaaaren geleden ook een keer gelezen maar toen niet geholpen dus :whip:

Ik gebruik trouwens geen Champix maar Tabex, is natuurlijke variant met als het goed is veel minder/tot geen bijwerkingen (al zijn de meningen hier daarover verdeeld geloof ik) :-x :lol:
25072018 schreef:
21-07-2018 15:58
Dank voor je tips, zat idd al aan dat boek te denken. Volgens mij jaaaaaren geleden ook een keer gelezen maar toen niet geholpen dus :whip:

Ik gebruik trouwens geen Champix maar Tabex, is natuurlijke variant met als het goed is veel minder/tot geen bijwerkingen (al zijn de meningen hier daarover verdeeld geloof ik) :-x :lol:
Mijn fout sorry, ik vond zelf champix juist te heftig vanwege de bijwerkingen. Tabex heb ik nog nooit van gehoord, dus durf daar niks over te zeggen.

Als dat boek niet heeft geholpen zou ik die app proberen, is een geluidsopname van 2 uur. (Eigenlijk 4 volgens mij maar het voelt als 5 minuten) met een een soort hypnotherapie op het eind. Niet geschoten altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar ook een poging gedaan. Helaas heb ik gefaald. Had ook een topic geopend en mede forummers waren super lief en motiverend. Echter heb ik uiteindelijk niet meer gereageerd omdat ik me schaamde dat ik weer was begonnen.
Doordat ik veel stress kreeg door mijn omgeving(niet door het roken), was een sigaret roken een vorm van ontspanning. Heb mezelf dat wijs gemaakt denk ik.
Nu wil ik na de vakantie weer een nieuwe poging.
Alle reacties Link kopieren
Caveira schreef:
21-07-2018 21:17
Mijn fout sorry, ik vond zelf champix juist te heftig vanwege de bijwerkingen. Tabex heb ik nog nooit van gehoord, dus durf daar niks over te zeggen.

Als dat boek niet heeft geholpen zou ik die app proberen, is een geluidsopname van 2 uur. (Eigenlijk 4 volgens mij maar het voelt als 5 minuten) met een een soort hypnotherapie op het eind. Niet geschoten altijd mis.

Ik ga de app downloaden Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
22-07-2018 11:30
Ik heb vorig jaar ook een poging gedaan. Helaas heb ik gefaald. Had ook een topic geopend en mede forummers waren super lief en motiverend. Echter heb ik uiteindelijk niet meer gereageerd omdat ik me schaamde dat ik weer was begonnen.
Doordat ik veel stress kreeg door mijn omgeving(niet door het roken), was een sigaret roken een vorm van ontspanning. Heb mezelf dat wijs gemaakt denk ik.
Nu wil ik na de vakantie weer een nieuwe poging.
Jammer dat het niet gelukt is maar goed dat je van plan bent het wer te gaan doen!

Ik zal in dit topic blijven pisten dus wellicht ‘spreken’ we elkaar weer. Wanneer is na de vakantie? Na de schoolvakantie of je eigen vakantie?
Ik vind het moeilijk. Heb wel eens meer dan een jaar niet gerookt maar de zin in een sigaret blijft en gaat bij mij echt niet over. Ik ben dan jaloers op iedereen die rookt. Bij elke stoppoging heb ik spijt. Nu rook ik toch zo af en toe een sigaretje.
Alle reacties Link kopieren
Even een update: deTabex lijkt goed te werken tot nu toe. Gisteren zeker de helft minder gerookt dan normaal.

Voor mij was het meest opvallende moment gisteravond na het eten. Normaal moet ik direct na het eten roken en nu deed ik dat pas 2 uur later.

Sowieso heb ik het idee dat ik gisteren vooral uit gewoonte rookte en niet zozeer omdat in er behoefte aan had ofzo .... weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar dat maakt eigenlijk ook niet uit. Heb minder dan een half pakje gerookt en normaal rook ik echt een pakje (soms zelfs meer) per dag.

Woensdag is mijn stopdag en ik ‘vrees’ hem eigenlijk niet, zie er zelfs naar uit. Vrijdag wel een date met allemaal vriendinnen die wel roken dus gelijk een mooie test. Ga ze allemaal vragen om mij géén sigaretten te geven zelfs niet als ik hun er om smeek :rolling:
Alle reacties Link kopieren
25072018 schreef:
22-07-2018 11:38
Jammer dat het niet gelukt is maar goed dat je van plan bent het wer te gaan doen!

Ik zal in dit topic blijven pisten dus wellicht ‘spreken’ we elkaar weer. Wanneer is na de vakantie? Na de schoolvakantie of je eigen vakantie?
Na mijn eigen vakantie dus dat zal halverwege september zijn:) nu heb ik ook nog 2 vrienden die in oktober allebei stoppen dus hopelijk vinden we ook steun in elkaar :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven