Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Fijne moederdag! :bigkiss:
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Pfff even puzzelen maar we kunnen weer inloggen. Avatar (plaatje) weg, dus nieuwe gezocht.

Wens je heel veel plezier in Haarlem. Schijnt een mooie stad te zijn.

Highlander, wij doen dat ook jaarlijks met de vrienden. Vriendin is 2 jaar geleden overleden. Op haar sterfdag gaan diegene die willen en kunnen mee wandelen (deed zij graag) en daarna eten.
en het herdenkingsfeest / afscheidsfeest wat zij samen gehouden hebben heeft hij een jaar naar dato nog eens gedaan. Heerlijk. Met een lach en een traan herinneringen ophalen, nieuwe herinneringen maken met diegene die er nog wel zijn. (sorrie klinkt hard, zo bedoel ik het niet)

Blijf meelezen, meeleven en af en toe iets schrijven xx
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes plakken, lukt nog niet, dus maar een linkje:

https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=597545F8

Deed me aan jou denken :winkie:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Haha, het is dat ik geen scooter heb, anders zou ik denken dat het over mij ging :) .

Ik forum nog niet echt lekker, dus geen lange update, maar moederdag was heerlijk! Ben enorm verwend (en meegenomen naar kijkduin om pokemons te vangen :$ )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Nou hè. Ik vind het helemaal niks die nieuwe lay-out. Kom hier amper nog sinds de nieuwe update, alleen voor jou maak ik effe een uitzondering. :-*
Anna, ik weet niet meer of dat hier al eens gezegd is. Maar ik kwam laatst iemand tegen die knuffels van kleding van hun overleden dierbare maakt voor kinderen. Zij had voor een jongetje een ezel gemaakt van kleding van zijn opa.

Jouw Moederdag klinkt als een fijne dag!
Dubbel (alweer)
Alle reacties Link kopieren
Grrrr...... en weer een schoonmaakster die de eerste keer gewoon niet op komt dagen. Ik snap dat niet: we hebben contact via mail (gisteren nog), we hebben een concrete afspraak en dan..... niks..... geen mailtje, geen appje dat er wat tussenkwam, gewoon niks. Als je toch eigenlijk niet wil schoonmaken, waarom zet je dan een advertentie op marktplaats en spreek je wat af?

Kent/is iemand nog een goede schoonmaakster die wel komt?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
positieve zen-kant even aanspreken: mijn huis is nu wel helemaal opgeruimd!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
welke regio?
Alle reacties Link kopieren
Anna, welke regio? Dan kunnen wij misschien met je mee denken?
Alle reacties Link kopieren
In de regio Haarlemmermeer kan ik je wel in contact brengen met iemand die jou weer verder kan helpen (dat klinkt dubieus.... hahaha). Anders een oproepje op een facebookpagina bij jou in het dorp? Zie ik hier ook vaak langskomen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
In regio Rotterdam ken ik wel iemand. Yogalerares/schoonmaakster. Heel veelzijdig inzetbaar :)
Alle reacties Link kopieren
Wat asociaal van zo'n hulp, Anna.

Ik heb de mijne via-via gevonden. Ging prima, tot ze een vaste baan vond.
Misschien kan je een vraag op je FB zetten?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie meedenken :) .
Ik woon in de regio Utrecht, dus helaas... geen yogaschoonmaakster voor mij. Ik hoor van meer mensen om me heen dat het een drama is om een goede schoonmaakster te vinden, dus ik ga er maar van uit dat het niet aan mij ligt (vroeg me al af of ik op een zwarte lijst stond :) ).
Gelukkig had mijn moeder maandag 'voor de zekerheid' de wcs al schoongemaakt, dus we wonen nog niet in een totaal verslonsd huis (dan kon ik het me namelijk nog best voorstellen dat je daar geen zin in hebt om dat schoon te maken). Ik ga zo maar weer een ander zoeken....

Verder niet heel veel bijzonders hier. Vanmiddag naar het HDI, eindelijk. Zie er wel een beetje tegenop, ik ben niet zo goed in praten met vreemden. En eigenlijk wil ik ook helemaal niet over mezelf praten, ik wil alleen hulp voor de kinderen. En voor man, die ook vindt dat hij nergens over hoeft te praten :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Oh balen, ik keek er al naar uit, yogaschoonmaakster is een vriendin van me en zo'n zonnetje in huis, je wordt er altijd vrolijk van. En ze geeft ook revalidatie yoga bij fysiotherapie dus dat kan ook best toepasselijk zijn. Heb je geen recht op thuiszorg? Het is niet alles, soms heb je lang wisselende hulpen voor je iemand vast krijgt, maar er komt in ieder geval wel altijd iemand en dat is in jou geval al winst. :) Bij mij was het binnen anderhalve maand geregeld.
Of gewoon wit, via een bedrijf? Heb je in ieder geval zekerheid, wel wat duurder, maar je hebt wel een contract waar je van op aan kan. Zoiets: https://www.helpling.nl/schoonmaakster
Alle reacties Link kopieren
Heel veel knuffels! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heb al contact gehad met nummer 3. Kijken of deze volgende week wel op komt dagen....
Nee, ik heb geen recht op thuiszorg, omdat ik een gezonde man heb. Gelukkig komen mijn ouders en schoonouders elke week langs, maar het is toch voor hen ook best een belasting. Liever heb ik dus een schoonmaakster zodat zij alleen maar thee hoeven te drinken met mij en af en toe een wasje ofzo.
Bedrijven heb ik een paar jaar terug geprobeerd. Heb me er toen bij 10 ofzo aangemeld, en kreeg overal de reactie dat er een wachtlijst was van 2 jaar :P . Dus ja, schijnbaar woon ik gewoon in een gebied met een gebrek aan schoonmakers :'(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Mocht deze nu ook niets worden, kan je het hier misschien eens proberen https://huiscleaning.nl/huishoudelijke- ... recht.html

Ze bestaan nog niet zo lang, maar ik en een aantal mensen die ik ken hebben goede ervaringen. Vast bedrag, 12,95 p/u en je krijgt een factuur thuis. Je kan je wensen en voorkeuren doorgeven.
Hier in de regio geen wachtlijsten.

En leuk dat je naar Haarlem gaat, je gaat zeker genieten! Wij zijn daar zo in de watten gelegd vorig jaar!!
Helpling al geprobeerd? Kan je zelf je tijden en dagen aangeven. En ook dat je vaste schoonmaakster wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom van die schoonmaakster! Veel succes bij het HDI. En herkenbaar, ik wil ook altijd nooit erover praten. ;-D
Hopelijk hebben jullie er wel wat aan. Misschien dan niet nu, maar wat later. En anders gaat stopzetten altijd een stuk sneller dan aanmelden. ;-D
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
*komt even uit de meelees modus* ik weet er wel eentje in de regio Utrecht. Maakt al jaren bij mij schoon (en ruimt ook op, ok soms iets te goed).

als je naam/nummer/plaats wilt moet je me even een berichtje sturen (als dat tenminste nog wel werkt op dit vernieuwde, verbeterde (ahum) forum).
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht even schoonmaaksterpoging nummer 3 af, maar als dat niets wordt zal ik je zeker een pb sturen mikado! Bedankt!

Vandaag een beetje een baaldag.... Gisteren bij het HDi geweest. Ik had het ook al in een ander topic geschreven (sorry voor mensen die in beide topics meelezen), maar het was niet echt een succes. Ik heb de hele tijd aangegeven dat ik op zoek ben naar hulp voor de kinderen: toen ik het HDI belde, bij de huisarts, op het online vragenformulier, bij de telefonische intake.... en steeds kreeg ik te horen dat ik gewoon mezelf aan moest melden en dan kwam het wel goed.
Gisteren dus de echte intake, samen met man. We zijn beiden een uur doorgezaagd over waar wij behoefte aan hebben, wat we van elkaar nodig hebben, of wij wel genoeg praten en uiteindelijk was de conclusie: hmmm.... lastig, dus je hebt eigenlijk voor jezelf geen hulpvraag? het gaat alleen om de kinderen? hmm... ja, dan moeten zij apart worden aangemeld via een verwijzing van de huisarts en dan moet het via de gemeente. En dan heb je eerst het buurtteam (toen wilde ik gaan gillen dat die welwillende maar incapabele mensen van het buurtteam vooral ver bij mijn kinderen vandaan moesten blijven), en ja, daar gaat dan wel weer een paar weken overheen.
Ok.... adem in en uit.... zen-modus zoeken......

maar goed, het is in gang gezet, wij zijn bekend, dus het komt vast allemaal wel goed.
Oh, en ik kreeg ook nog de geweldige tip dat, omdat ik er zo praktisch insta, ik mijn man vast een beetje kan gaan opvoeden. leren koken enzo :O .
Man in 34, lijkt me niet echt mijn taak hem op te gaan voeden.

Daarna nog even met man door het bos gewandeld, was wel fijn om even samen te zijn. Alleen zaten we ineens in een soort moeras en ben ik lekgeprikt door de muggen :@ . Dus kon ik vannacht niet slapen vanwege de jeuk, en nu ben ik moe en heb ik stomme jeuk en heb ik last van m'n buik en ik heb geen zin de huisarts te bellen voor die verwijzing, en zit ik gewoon te balen van alles....
en er zitten niet eens leuke pokemons in de buurt, terwijl ik op het pokemongo topic lees dat iedereen leuke pokemons in huis heeft, en ik heb alleen maar stomme ratten :@ :'( :'( :'( :'(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
wat stom dat alles zo langs elkaar werkt zeg.. Wel fijn dat de bal nu ( als het goed is ) is gaan rollen. Verder een dikke knuffel :hug:
.
Anna, dikke knuffel voor jou. Wat een stom gedoe allemaal. Hopelijk is de bal nu wel wel gaan rollen, idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven