Venlafaxine (Efexor)

26-07-2012 07:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Er zijn meerdere topics over Venlafaxine (Efexor), maar die zijn niet meer actief.



Graag wil ik ervaringen uitwisselen met mensen die, net als ik, Venlafaxine gebruiken. Ikzelf gebruik het sinds 2 maanden. Ik heb opgebouwd van 37,5 mg naar 225 mg (sinds 3 weken). Ik neem het tegen angsten. Daarnaast ga ik naar een psychologe.



Ben je tevreden over dit medicijn? Na hoeveel tijd ging het bij jou werken? Waartegen gebruik je het? Heb je bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vorig jaar eind augustus Venlafaxine voorgeschreven voor paniekaanvallen en hyperventilatie

Ik was de eerste paar dagen zo ziek...hoofdpijn, misselijk, overgeven, diarree.

Dit ging na ongeveer 2 a 3 dagen over, en sindsdien heeft mijn lichaam en m'n geest ook heel erg gevochten tegen dit medicijn.

Ik ging/ ga ook naar een psycholoog, maar had niet echt het idee dat ik vooruit ging...zowel niet bij de psycholoog als dat de medicijnen mij hielpen.

Ik ben dan ook na 2 maanden gestopt met het gebruik van venlafaxine. En dat ging allemaal prima, niet meer zoveel paniekaanvallen (eigelijk gewoon niet) de hyperventilatie ging goed.

Totdat ik ergens moest oversteken met de fiets en bedacht "hoe zal dat zijn als ik oversteek zodra die auto vlak bij me is?"

En daar was ik zo van geschrokken dat ik een paniekaanval kreeg..en best ook een heftige....en sinds die tijd (eind dec 2011) slik ik Citalopram.

Deze heeft me enorm geholpen met het kwijtraken van de dwangmatige gedachtes, paniekaanvallen?....wat is dat?...ook al ruim 5 maand niet meer gehad, en ik voel me goed met deze medicijnen.

Ik voel m'n lichaam en geest er niet meer tegen protesteren, wat ook komt denk ik omdat ik me er goed bij voel.

Dus nee ik heb geen goede ervaringen met Venlafaxine.
Alle reacties Link kopieren
Kikker91, hoe gaat het nu met je?

Na 8 a 9 weken Venlafaxine, zou je toch al wat verschil moeten merken. Alhoewel de dosis misschien nog niet hoog genoeg is. Je kunt nog ophogen tot 225 mg he.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 29 juli 2012 @ 13:47:

Zo ik ben cold turkey gestopt (zat toen op 75mg) en ben echt goed ziek geweest. (op eigen houtje gedaan ook al wist ik dat het oerstom was en moest afbouwen - ben notabene verpleegkundige en zou iedereen met dat idee voor gek verklaren, maar was het zó spuugzat!) Vooral die 'stroompjes' in m'n hoofd, tintelende vingers en lippen, duizeligheid.. Pfoe.



Ow dit wil ik ook iedere dag doen, maar ik durf het echt niet. Heb het een keer 5 dagen vol gehouden en toen trok ik het niet meer. Nu maar via de huisarts dus. Maar dat duurt zo lang.......

Het spul heeft mij trouwens niet geholpen, ik liep er als een zombie bij. Maar je kunt personen en reacties in dit geval denk ik niet als voorbeeld nemen daar het voor iedereen verschillend is.
Alle reacties Link kopieren
@glendoria, ik kan het je niet aanraden, maar weet dus wat je voelt. Ik was ook echt een zombie, naar. Sterkte ermee, ik hoop dat je iets vindt wat voor jou gaat werken!



(Lady_27, bij mij heeft citalopram ook heel goed geholpen tegen diezelfde dwanggedachtes!)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik gebruik sinds 3 weken venlafaxine, heb 2 weken 37.5 mg gebruikt en de bijwerkingen waren heftig.

Gebruik nu sinds 1 week 75 mg, maar ik heb eigenlijk op dit forum niet alle bijwerkingen kunnen vinden wie ik hebdit maakt mij angstig



Hartkloppingen, snelle hartslag, gevoelloze armen, helemaal afwezig zijn.



Hoop dat iemand mij antwoord kan geven, zodat ik niet elke dag bij mijn huisarts aan hoef te kloppen.



Veel liefs allemaal
Alle reacties Link kopieren
Op het farmacotherapeutisch kompas staan alle bijwerkingen (en dat zijn er nog wat). Www.fk.cvz.nl



Als je het niet vertrouwt gewoon even de HA(post) bellen.
Alle reacties Link kopieren
Danisha, hartkloppingen en een snelle hartslag zijn bekende bijwerkingen van Venlafaxine. Ik had de eerste weken ook veel last van bijwerkingen. Toegenomen angsten, slapeloosheid, hartkloppingen, zweten, hoofdpijn, buikpijn. Als jouw klachten blijven aanhouden, zou ik toch zeker weer naar de huisarts(enpost) gaan.



Waarvoor gebruik je Venlafaxine? Tegen angsten of tegen depressie?

Zoals je misschien in eerdere berichten van mij al hebt gelezen, ben ik heel tevreden over de werking van Venlafaxine.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,





sorry dat ik een langere tijd niks meer van me heb laten horen, maar het ging zeer slecht....

ben nu weer even terug in mijn eigen huisje.



8 weken geleden ging het zo slecht dat ik net zo lang (een hoop keer) met de crisisdienst heb gebeld dat de psychiater bij me thuis kwam. Ben toen geswitcht naar de echt Efexor XR en geen venlafaxine meer. Ook werd de dosis verhoogd naar 225 MG. en 100 mg seroquel voor het slapen. Had het idee dat dit allemaal niet hielp. Toen ben ik 3 weken geleden 90 MG ritalin erbij gaan slikken, om de 2! uur een tablet van 10 mg, vind dit niet fijn, maar zit nu toch nog in de ziektewet dus het is goed te doen... voel me alleen nog zo slecht, druk hoofd en alle spieren (nek en rondom hoofd) zitten nog super vast en HEEL erg moe! heb dus vandaag besloten om weer terug te gaan naar 150 MG en vanaf vandaag dus een capsule van 75 MG minder te gaan slikken... hopelijk gaat dit goed, want zo wordt het ook niet beter.........



ik zie het allemaal wel :( ben het gewoon zo zat! KUT ADD.. had ik maar nooit zoveel stage gelopen en doorgewerkt afgelopen jaren... ben pas 21 jaar! baal er zo van...
Alle reacties Link kopieren
Kikker91, wat vervelend dat het zo slecht met je ging. Heb je het idee dat de Efexor ook niet helpt?

Is er nog iets uit die QEEG-scan gekomen?



Sterkte in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven